Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Helemaal gek van de loslopende onopgevoede honden.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Re: Helemaal gek van de loslopende onopgevoede honden.

Ongelezen bericht door Gaia »

Eerst even lezen voor je vol je oordeel neer zet.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 2 XL met Tapatalk
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Toen er een labradoodle over Tom heen denderde omdat hij de gekke 5 minuutjes kreeg en Tom door de lucht vloog ivm de flex hebben wij die hond gewoon even bij de halsband gepakt en gezegd OPHOUDEN NU! Het baasje liep ineens niet meer door. En anders had ik de hond gehouden. Schat van een hond alleen beetje onstuimig En lakse baas. Daar ga je een hond toch niet om trappen?
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Rocco schreef:we leven nu in een meer verharde egocentrische samenleving met minder interesse en verantwoording naar de buitenwereld toe helaas.
Helemaal mee eens, zie hier daar een voorbeeld van:
Rocco schreef:Ook bloedhekel aan vooral die keffertjes waarschuw 1 keer en anders krijgen ze een klets of maatje 43 in hun donder
Gaia
Zeer actief

Bij mij hielp die brul niet, is mijn hond na drie maanden hier zijn nog niet in staat om het te negeren en was de baas gewoon weg.

Dus veertig minuten later hield mijn geduld op. Hoe weet ik dat het veertig minuten was? Zoveel was ik te laat op werk.
laeken schreef:Toen er een labradoodle over Tom heen denderde omdat hij de gekke 5 minuutjes kreeg en Tom door de lucht vloog ivm de flex hebben wij die hond gewoon even bij de halsband gepakt en gezegd OPHOUDEN NU! Het baasje liep ineens niet meer door. En anders had ik de hond gehouden. Schat van een hond alleen beetje onstuimig En lakse baas. Daar ga je een hond toch niet om trappen?
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Gaia schreef:Eerst even lezen voor je vol je oordeel neer zet.
Oh, lezen.. Dan is het ineens normaal :80:
Afbeelding
Gaia
Zeer actief

Mwah, Dan zit er wel een hele hoop context bij enzo. Wat beter voor de beeldvorming.
Paisley schreef:
Gaia schreef:Eerst even lezen voor je vol je oordeel neer zet.
Oh, lezen.. Dan is het ineens normaal :80:
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Gaia schreef:Bij mij hielp die brul niet, is mijn hond na drie maanden hier zijn nog niet in staat om het te negeren en was de baas gewoon weg.

Maar waarom ga je staan brullen? Als je je hond wil leren negeren en je zelf gaat staan brullen, dan werkt dat toch niet?
Gaia
Zeer actief

Nee, maar in zo'n veertig minuten probeer je wel eens wat. Ik snap gerust dat mijn hond die lab niet gaat negeren, als dat beest boven op hem springt in lompigheid.

Alleen Jack escaleert in zijn energie. Dus van rustig gaat hij naar druk en van daar af gaat hij happen. Dit weet ik en dat probeer ik te voorkomen.

Daarom loop ik juist op plekken en tijden waar eigenlijk niemand is. Lutkemeer polder om zeven uur 's ochtends. Of west poort. Dat soort. Rustige plekken. Echter je komt mensen tegen. Dat blijft.

De dag dat ik die quote schreef was precies de dag van het incident met de lab. Dus nog boos daarvan schreef ik het zonder enige context of nuance. Ja, fout van mij. Ik ga echt niet al schreeuwend, slaan en schoppen over straat tegen honden die even komen kijken. Echt niet. Dan zou ik een vrij overspannen leven hebben in deze buurt.

Maar ook hier heb ik een hele lompe rottweiler in de flat wonen die uitgelaten wordt door een lichtelijk verstandelijk beperkte dertien jarige. Dat mannetje probeert met je te werken, maar hij kan die rottweiler niet houden. Fout van de ouders. Verscheidene incidenten, etc. Etc. Alleen ga ik niet een hond van ruim vijftig kilo (denk ik) die geen idee heeft hoe zwaar hij is, met mijn 10 kilo zware Puli laten spelen die aan de lijn zit.
Die heeft ook een pets gekregen. Nadat hij eerst mijn been probeerde te berijden en vervolgens vol op mijn hond probeerde te springen.

Mijn punt is, in drie maanden dat ik deze hond heb, ben ik echt al heel ver gekomen. Hij vindt alles leuk, begint mij steeds meer te vertrouwen, maar sommige dingen krijg ik niet meteen voor elkaar. Daar heb ik dit soort situaties echt niet bij nodig.
veertje schreef:
Gaia schreef:Bij mij hielp die brul niet, is mijn hond na drie maanden hier zijn nog niet in staat om het te negeren en was de baas gewoon weg.

Maar waarom ga je staan brullen? Als je je hond wil leren negeren en je zelf gaat staan brullen, dan werkt dat toch niet?
Afbeelding
Gaia
Zeer actief

Even als een observatie, dit soort dingen had ik dus echt nooit met mijn Duitse herder. Nooit. Die kon met alles, iedereen en ik ben nu pas in gaan zien hoe goed zij ook de situatie onder controle hield. Daar waar zij niet mee kon ik haar zonder enige problemen aanlijnen en fatsoenlijk meenemen.

Die rottweiler ontweek ze zelf. Vervelende labradors werden besnuffeld en aan de lijn was een blik voldoende om menig hond van gedachte te laten veranderen.

Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Rocco schreef:Ook bloedhekel aan vooral die keffertjes waarschuw 1 keer en anders krijgen ze een klets of maatje 43 in hun donder

Hou mijn honden altijd afzijdig van honden die ik niet goed ken ,gaat het mis dan is het eigen schuld als die andere partij in 2 en wordt gebeten , loop nu met een niet zo,n sociaal type herder met zeer kort lontje zoek de confrontatie verder ook niet op en aan lijnen en niet zomaar los laten lopen.

Met eigen pups alleen met honden die ik goed ken laten spelen , is heel verschil met 15 jaar geleden toen hadden mensen nog wat meer verantwoording we leven nu in een meer verharde egocentrische samenleving met minder interesse en verantwoording naar de buitenwereld toe helaas.

Honden eigenaren met te weinig kennis die honden goed kunnen lezen lopen er ook veeeel te veeeeeeel rond :scratch:
Heb je het nou over jezelf of over anderen?

Edit: ah kak ik ben spuit 11 :Q:
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Waarom ga je dan zo uit je panty?
Iemand uit de herderwereld is toch wel zenuwachtige keffers gewend.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik schuif even stilletjes aan. Ga verder.

:pop:
laeken
Zeer actief

Lijkt me trouwens best wel heel lastig om te doen. Een lieve hond een schop geven. Of een kleine hond die je er waarschijnlijk echt iets mee aan doet. Omdat je last hebt van dat dier omdat je eigen hond lastig is en het baasje blijkbaar niet doet wat jij wil of te laks is met de hond.
Lijkt een beetje op de baby van je buren schudden omdat je niet kan slapen terwijl je nachtdienst hebt.

Vraag me af hoever heen je moet zijn om een labrador te gaan slaan die wil spelen of om een shitzu die blaft een trap te geven. Gewoon omdat je er last van hebt. Best bizar om dat te begrijpen.

Als iemand dat trouwens bij Bas of Guus doet....Ai.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Rocco schreef:vooral die keffertjes waarschuw 1 keer en anders maatje 43 IN hun donder
Merk trouwens dat ik zelf agressief wordt als ik dit lees. Ook niet best. Vooral de IN hun donder...
En ik garandeer iemand die mijn keffers na 1 waarschuwing in hun donder trapt geen ongeschonden aftocht. Want daar kom je echt niet mee weg als mens. :neenee:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cleva schreef:Ik ben echt maar een keer in mijn hele leven iemand naar de strot gevlogen en dat was nadat hij Dapper onverdiend een trap gaf.
Laat staan als je met mijn huidige hondjes begint. Dat komt niet goed. Zo'n hysterische nicht met een flex in de hand. Dat kost je je voortanden.
Hetzelfde bij charlie.
Met dat kleintje heb ik meteen rode cocker syndroom :schrik:
laeken
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Cleva schreef:Ik ben echt maar een keer in mijn hele leven iemand naar de strot gevlogen en dat was nadat hij Dapper onverdiend een trap gaf.
Laat staan als je met mijn huidige hondjes begint. Dat komt niet goed. Zo'n hysterische nicht met een flex in de hand. Dat kost je je voortanden.
Hetzelfde bij charlie.
Hèhè je snapt me...pffff. Ik heb altijd hele grote weerbare zeker niet altijd even aardige honden gehad. Dat is echt iets heel anders dan een hele volwaardige heerlijke hond van 5 kilo in mijn geval. Die kunnen zich niet weren. Die moet jij verdedigen en ik word er persoonlijk een witte haai van. Ik ga rustig voor een woeste rottweiler staan terwijl ik zonder honden in een boom klim voor zo'n hond. Ik verdedig ze tegen alles.
Afbeelding
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

Tja loslopers... het is heel vervelend maarja dat probleem blijft er gewoon en als je dan een hond hebt die niet met andere honden kan moet je daar gewoon rekening mee houden.
Vandaag toch ook wel weer een apparte situatie hoor waarbij ik heel blij ben dat mijn hond nog redelijk sociaal is en kleine hondjes heel leuk vindt. Colin draagt een muilkorf en als baasje van de andere hond weet je niet dat dat is omdat hij vanalles van straat eet, en vanavond kwamen er 2 kleine hondjes op hem af gedenderd zo de straat over met een stonede baas erachteraan. "Hij doet niks hoor" nee maar mijn hond is wel kneitersterk en weet met z'n 1 jaar nog niet wat zachtjes spelen is, kan ook per ongeluk fout gaan. Vind het maar raar, extra raar om je (kleine) hond op een gemuilkorfde grote hond af te laten rennen. Ook mensen trouwens, vooral mannen vinden het toch wel heel stoer om een pitbull met muilkorf te gaan lastigvallen, blafgeluiden maken, heel dichtbij gaan lopen, proberen te aaien, roepen, etc. En laat hij nou net ook niet zo van vreemde mensen houden. Heb nog nooit een hond gehad die zoveel aandacht trok, je zou juist denken dat mensen meer afstand houden van een gemuilkorfde hond maar nee dus.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Wat een idioot gedrag om te gaan lopen trappen naar een hond(je) die wellicht irritant is maar verder niets doet.
En ik durf te wedden dat die ferme trappen die zo vlot worden uitgedeeld altijd voor de Micronnetjes, Spokkies, Guus jes en dat type hondjes zijn.
Bij een Orson of een Rio durven de lafbekken dat niet.
Ik vind het volkomen gestoord gedrag en hopelijk tref je een baas die er net zo vlot op slaat als jezelf doet, dan is dat gedrag snel over.
Maar ook daar zal wel naar gekeken worden en het zal heus niet de Chihuahua van dat No Surrender lid zijn die hem krijgt maar van die oude dame op de hoek. :roll:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
dagmar88
Zeer actief

laeken schreef:
dagmar88 schreef:
Hetzelfde bij charlie.
Hèhè je snapt me...pffff. Ik heb altijd hele grote weerbare zeker niet altijd even aardige honden gehad. Dat is echt iets heel anders dan een hele volwaardige heerlijke hond van 5 kilo in mijn geval. Die kunnen zich niet weren. Die moet jij verdedigen en ik word er persoonlijk een witte haai van. Ik ga rustig voor een woeste rottweiler staan terwijl ik zonder honden in een boom klim voor zo'n hond. Ik verdedig ze tegen alles.
:neenee: Het gaat me niet gebeuren dat die uk wordt opgepakt en geschud. Hij kan inderdaad helemaal niks om zich te verdedigen.
Zelfs naap snapt dat, die houdt lomperiken bij hem weg.
Daar had ik het als pup ook bij hoor. Kom er niet aan want ik dan kom ik aan jou. Werkte bij agressieve honden prima :rambo:
Die ervaring mocht hij gewoon niet hebben.
Gelukkig, want alles waar hij op die leeftijd van is geschrokken staat in z'n geheugen geprent.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik kan niet begrijpen dat mensen zo haatdragend zijn naar andere honden die gewoon hun gedrag volgen, namelijk het "gedag zeggen" van een soortgenoot, weet je wel een hond is een roedeldier en zal 9 van de 10 keer altijd naar een andere hond willen. ik word er ook niet vrolijker van als ik met mijn 6 honden loopt en er komt een wawa luid blaffend op mijn honden af. die van mij gaan dan ook uit hun dak. maar dat is mijn probleem. het is een ander verhaal als er een agressieve hond op jou hond afkomt. dan blok ik hem ook om mijn honden te redden. maar om nu iedere hond die op mijn honden afkomt een rotschop[ te moeten geven, dan loop ik meer op 1 been dan op 2.
net zo als dat mijn pup gek is op wegwaaiende blaadjes terwijl ze binnen aangaf dat ze moest plassen. dan ga je naar buiten en plast ze niet want dan vallende de blaadjes en dat is veel spannender. wie zijn probleem is dat? toch ook de mijne.

ellen
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef: Ik zou die kutbomen een proces aandoen ;-) Zijn ze gèk met hun vallende blaadjes :hmmm:
Heb ooit buren gehad die driftig gingen vegen en dan zichtbaar kwaad/rood aangelopen met een sneeuwschep blaadjes en naalden van de denneboom over de heg gingen gooien.
Troep, troep, vieze troep! Schande dat je die vieze troep niet elke dag opruimt.
Zij hadden lást van die troep in de steeg hoor.
Volgens mij hebben ze later m'n brave gehandicapte haan afgemaakt.

Dat is hetzelfde gefrustreerde type. Je zult er maar last van hebben :LOL:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dat soort dingen bedoel ik dus dat de tolerantie heul hard afneemt :80: ..... ik kreeg laatst op mijn donder dat mijn hond stout was want hij ging zitten poepen in het walkantje...... wel op een plek die ik dan nog meeneem met opruimen- ik kan erbij zonder in het water te lazeren....maar t kwam er eigenlijk op neer dat hij niet meer buiten mocht poepen, want dat was wel heel erg vies... ik denk dat als je tijd hebt om je daar druk over te maken dat t leven heel erg goed is voor je :F:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja.... liever niet..... maar ik heb wel eens zoiets van ....... beste mensen het leven is geen generale ga even iets doen waar je echt blij van wordt zonder anderen te irriteren met geneuzel... over helemaal niets
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Nanna schreef:Misschien moeten we weer eens een vette overstroming, aardbeving of sfeervolle oorlog. Dat dat dingen even in perspectief plaatst ;-)
Die oorlog kun je op wachten.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Kruimel53 schreef:
Wolfsblut schreef:
Nanna schreef:Misschien moeten we weer eens een vette overstroming, aardbeving of sfeervolle oorlog. Dat dat dingen even in perspectief plaatst ;-)
Die oorlog kun je op wachten.
Afbeelding
Nee Kruimel, dat gaat geen jaren meer duren. Zelfs jij en ik gaan dit nog meemaken.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
dagmar88
Zeer actief

Wolfsblut schreef: Nee Kruimel, dat gaat geen jaren meer duren. Zelfs jij en ik gaan dit nog meemaken.
Nou wolfsblut, nu kun je er nog wat aan doen!
Goedkoop boerderijtje in bulgarije, een ondergrondse bunker graven, zelfvoorzienend leven en je kunt ook nog eens bij de burgerwacht om immigranten vast te binden en over de turkse grens te gooien.
Beetje rammen met je piemelstok als ze niet luisteren. Hoe bruiner hoe harder, die houden niet van rennen.
Echt wat voor jou!
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

S@ndr@ schreef:dat soort dingen bedoel ik dus dat de tolerantie heul hard afneemt :80: ..... ik kreeg laatst op mijn donder dat mijn hond stout was want hij ging zitten poepen in het walkantje...... wel op een plek die ik dan nog meeneem met opruimen- ik kan erbij zonder in het water te lazeren....maar t kwam er eigenlijk op neer dat hij niet meer buiten mocht poepen, want dat was wel heel erg vies... ik denk dat als je tijd hebt om je daar druk over te maken dat t leven heel erg goed is voor je :F:
Schoppen schijnt normaal te worden.

Vanmorgen is Jol geschopt. Mijn vriend is nog furieus.
Kwamen mensen aan op een stoep, hij houdt de honden kort, maar Aki ging zitten poepen, net naast de stoep op een schuin aflopend stuk met aarde (dat terzijde). Vriend ruimt poep op, maar blijkbaar was Jol niet bij hem gebleven maar naar het puntje van de stoep gegaan, dus de lijn blokkeerde de stoep. Kan gebeuren toch :19: Overigens kun je daar over een stukje fietspad lopen als je echt voorbij iets wilt.
Hij merkte het op toen hij Jol ineens een snauw hoorde geven, en zo zag hij nog net dat de man weer een schopbeweging maakte naar Jol. Dan wil hij zijn verontschuldigingen aanbieden omdat hij het niet had gezien, begint de man te schelden over kuthonden die je bij je moet houden en zo schopte hij Jol weer en raak :80:
Enfin, dat ging niet goed. Mijn vriend accepteerde dat niet, had de riemen al in een hand en met de andere hand heeft hij de man beetgepakt. Min of meer later spijt van, maar honden zomaar schoppen moet je gewoon niet doen.
Jol had gelukkig niets, maar heeft wel de gehele verdere wandeling eigenlijk bij mijn vriend gelopen ook al kon ze later los :(: , toch wel onder de indruk. Aak heeft het overigens (gelukkig) ook vol verbazing aanschouwd, je moet er niet aan denken dat hij zich er ook mee had gaan bemoeien :oeps:

Maar jongens waar gaat het allemaal over :piew:
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Peter27 »

Pffff hoe haal je het in je paasei. Ik weet niet of ik netjes was gebleven.
blondie schreef:
S@ndr@ schreef:dat soort dingen bedoel ik dus dat de tolerantie heul hard afneemt :80: ..... ik kreeg laatst op mijn donder dat mijn hond stout was want hij ging zitten poepen in het walkantje...... wel op een plek die ik dan nog meeneem met opruimen- ik kan erbij zonder in het water te lazeren....maar t kwam er eigenlijk op neer dat hij niet meer buiten mocht poepen, want dat was wel heel erg vies... ik denk dat als je tijd hebt om je daar druk over te maken dat t leven heel erg goed is voor je :F:
Schoppen schijnt normaal te worden.

Vanmorgen is Jol geschopt. Mijn vriend is nog furieus.
Kwamen mensen aan op een stoep, hij houdt de honden kort, maar Aki ging zitten poepen, net naast de stoep op een schuin aflopend stuk met aarde (dat terzijde). Vriend ruimt poep op, maar blijkbaar was Jol niet bij hem gebleven maar naar het puntje van de stoep gegaan, dus de lijn blokkeerde de stoep. Kan gebeuren toch :19: Overigens kun je daar over een stukje fietspad lopen als je echt voorbij iets wilt.
Hij merkte het op toen hij Jol ineens een snauw hoorde geven, en zo zag hij nog net dat de man weer een schopbeweging maakte naar Jol. Dan wil hij zijn verontschuldigingen aanbieden omdat hij het niet had gezien, begint de man te schelden over kuthonden die je bij je moet houden en zo schopte hij Jol weer en raak :80:
Enfin, dat ging niet goed. Mijn vriend accepteerde dat niet, had de riemen al in een hand en met de andere hand heeft hij de man beetgepakt. Min of meer later spijt van, maar honden zomaar schoppen moet je gewoon niet doen.
Jol had gelukkig niets, maar heeft wel de gehele verdere wandeling eigenlijk bij mijn vriend gelopen ook al kon ze later los :(: , toch wel onder de indruk. Aak heeft het overigens (gelukkig) ook vol verbazing aanschouwd, je moet er niet aan denken dat hij zich er ook mee had gaan bemoeien :oeps:

Maar jongens waar gaat het allemaal over :piew:
blablabla :)
laeken
Zeer actief

En wat stonden ze in hun recht....Not. Ik hoop echt heel erg dat niemand dat bij mijn honden doet want ik vind je vriend nog netjes. Mensen aanvallen doe je niet. Maar zomaar iemands hond schoppen ook niet en dan neem je zelf het risico op een baasje dat erg bood wordt.

Hier in Duitsland merk ik zelf niks van dit soort gedrag. Mensen zijn hier netter en beleefder.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

wauw, wat erg zeg :ugh:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”