Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Helemaal gek van de loslopende onopgevoede honden.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Helemaal gek van de loslopende onopgevoede honden.

Ongelezen bericht door malinois »

Paisley schreef:Nee. Dat heeft te maken met dat een motor maar een uitlaatdemper heeft van rond de 80 cm en dat een sportmotor makkelijk 200pk daar doorheen moet blazen. En ze hebben geen katalysator en vaak een open luchtfilter.

Maar Nanna schuift vaak vanalles of wat voor broek iemand aan heeft ofzo :oeps:
Nou op zaterdagochtend staat er hier met regelmaat een motor stil te staan om heel veel gas te geven en dus enorm veel herrie. Dat schijnt interessant te zijn want waarom zou je anders met een stilstaande motor zoveel gas geven om hem 5 min later weer uit te zetten?
Teringherrie
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

malinois schreef:
Paisley schreef:Nee. Dat heeft te maken met dat een motor maar een uitlaatdemper heeft van rond de 80 cm en dat een sportmotor makkelijk 200pk daar doorheen moet blazen. En ze hebben geen katalysator en vaak een open luchtfilter.

Maar Nanna schuift vaak vanalles of wat voor broek iemand aan heeft ofzo :oeps:
Nou op zaterdagochtend staat er hier met regelmaat een motor stil te staan om heel veel gas te geven en dus enorm veel herrie. Dat schijnt interessant te zijn want waarom zou je anders met een stilstaande motor zoveel gas geven om hem 5 min later weer uit te zetten?
Teringherrie
Misschien omdat hij carterreiniger in zn motorblok heeft gedaan. Dat moet je warm laten draaien en daarna verwijderen. Ermee rijden kan niet, want dan gaan je koppelingsplaten naar de maan. Of hij laat m warm draaien om olie te pijlen, wat bij sommige motoren alleen bij een warme motor kan. Of misschien om zn motor te kunnen afstellen, om ze carburateurs te synchroniseren of ander onderhoud waarvoor je motor even warm moet draaien.
Of misschien is het inderdaad een sukkel die graag zn buren tot last is. Maar mensen in mijn omgeving hebben een stuk meer begrip als ze gewoon vragen wat ik aan het doen ben. En misschien klinkt het voor mensen vervelend als mn motor staat te draaien, maar veel anders dan een bosmaaier of heggenschaar klinkt het ook niet, dus dat is geen argument. Ten compensatie snoei ik mijn heg handmatig :mrgreen:
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Maar goed, genoeg over motoren. Het enige wat ze overeen komen met loslopende honden is dat jan en alleman klaar staat om er wat van te vinden
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Nanna schreef:Nou, ik heb gisteren wel aan twee dames gevraagd of ze op het (onoverzichtelijke) pad hun twee herdershonden even bij zich willen houden en pas op de hei loslaten. Ik ken die honden en weet dat ze niet echt kwaad in de zin hebben maar mijn honden schrikken zich kapót als dat de bocht om komt denderen. Plus dat ik als een dolle die twee kilo wegende teckel van de grond moest grabbelen want anders batsen ze daar ook nog even overheen.
Ik kan me zo voorstellen dat behalve ondergetekende verder niet iedereen van twee scheurende herders gediend is.
Gelukkig waren de dames voor rede vatbaar en zeer coöperatief. Vanmorgen kwam ik ze weer tegen en zaten ze vast. Ik heb netjes bedankt. :ok:
Vind het altijd wel grappig om te lezen. Als ik het vraag aan mensen met kleine hondjes (of wat grotere) die het niet op herders hebben vinden ze het of te veel gedoe, of het lukt ze niet ze bij zich te roepen, of ze zijn geïrriteerd dat ik er loop en het is min of meer mijn schuld dat hun hond zo op die van mij reageert :19:
Eergisteren nog :8):

Dacht in eerste instantie dat de honden een commando af hadden gekregen, en ik vond het al zo netjes. Tot een mevrouw die me al een tijdje aan zag komen lopen met mijn aangelijnde duo ineens zei "die kleine zal zeker op je af gaan komen, dat vind je zeker niet ok?!".
Ze had het nog niet gezegd of de kleine kwam inderdaad met staart omhoog flink blaffend op ons af, en de rest van de honden gingen ook fijn mee doen. 1 grote werd dan nog in zijn nek gegrepen door een andere vrouw die vlakbij de honden stond.
Er zat in eerste instantie voldoende afstand tussen mij terwijl ik aan kwam lopen, de kletsende vrouw, en verderop dus de honden op een hellinkje. Genoeg tijd om op voorhand als je weet dat je honden gaan reageren even zelf te reageren denk ik dan :19:
Honden mogen officieel ook niet los daar, dat terzijde.

Maar ik ben een beetje als Budkes gaan denken, je weet dat het kan gebeuren en daar stel ik me maar op in. Daarbij heb ik gelukkig de controle over onze herder, dus me in bochten wringen om geen ongelukken te laten gebeuren hoeft ook niet echt, maar ik wil geen vreemde honden met een grote bek vlak bij mijn hond, en al doen ze het wel dan geef ik in ieder geval geen lijn om te bekijken of het goed gaat of niet :tongue: , want mijn inschatting is dan wél dat hij er niet van is gediend en toch reageert en dat wil ik niet hebben.

Overigens vliegen ze ook altijd met een grote bek op de herder af, Jol is niet interessant.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

blondie schreef: Vind het altijd wel grappig om te lezen. Als ik het vraag aan mensen met kleine hondjes (of wat grotere) die het niet op herders hebben vinden ze het of te veel gedoe, of het lukt ze niet ze bij zich te roepen, of ze zijn geïrriteerd dat ik er loop en het is min of meer mijn schuld dat hun hond zo op die van mij reageert :19:
Mag je wel een mening hebben wanneer je zelf een stafford, rottweiler, herder, bang buitenlandertje, enge huskies en schoothondje hebt gehad?
Want dan ben ik voortaan lekker de baas.

Over kleine hondje heen denderen is niet grappig en de meeste herders zijn dat toch al niet met vreemde honden.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Bijna alle herders hier lopen vast in losloopgebied. Lily begint wel vaak te blaffen als ze een herder ziet, maar zonder erop af te denderen. Juist niet, ze blijft stilstaan. Ik beschouw het als dat ze haar persoonlijk ruimte afbakend. Bij het daadwerkelijk passeren, negeert ze, terwijl ze bij de meeste honden toch even wil snuffelen. Die herders reageren nooit op haar geblaf; volgens mij begrijpen ze elkaar prima. Ik vind het best zo.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hier was het Elco die vanochtend al keffend op drie keurig opgevoede honden af stoof. Die negeerden hem dan ook braaf (alles liep los) tot hij stil werd een stil stond. Toen kwamen ze kalm, beleefd, kort kennismaken en liepen door. Elco liep mee en toen hij bij ons kwam, gebaarde ik dat hij met mij mee moest en klaar. Gait bleef sowieso braaf bij ons. Eerlijk is eerlijk: had ik hen eerder gezien of was Elco dichter bij ons gebleven, had ik hem terug geroepen. Vond het nu wel best, ook omdat die andere honden zo lekker kalm en ontspannen waren
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

dagmar88 schreef:
blondie schreef: Vind het altijd wel grappig om te lezen. Als ik het vraag aan mensen met kleine hondjes (of wat grotere) die het niet op herders hebben vinden ze het of te veel gedoe, of het lukt ze niet ze bij zich te roepen, of ze zijn geïrriteerd dat ik er loop en het is min of meer mijn schuld dat hun hond zo op die van mij reageert :19:
Mag je wel een mening hebben wanneer je zelf een stafford, rottweiler, herder, bang buitenlandertje, enge huskies en schoothondje hebt gehad?

Over kleine hondje heen denderen is niet grappig en de meeste herders zijn dat toch al niet met vreemde honden.
Heel eerlijk gezegd wil ik helemaal niet dat grote lieve leuke gezellige honden kennis maken met mijn honden als ze speels zijn. Serieuze grote honden ook niet. Grote pups ook niet. Ik heb er gewoon geen leuke ervaringen mee en mijn honden vinden het niet leuk vaak. Labradoodles die super enthousiast worden en de poten op Bas beginnen te meppen als uitdaging tot spel. Bas is super kwetsbaar. Of Guus die weer eens vol goede moed op een hond af gaat om vervolgens lullig behandeld te worden. Overhangen of kleine reuen die hem lekker vinden ruiken en dan op hem gaan rijden. Bas die gezellig neus aan neus met een volgens het baasje lieve husky staat. Husky wil aan de kont van Bas ruiken maar dat wil ze niet dus bromt ze. Dat is alles wat ze doet. Brommen....en hoepla....daar ging ze. Pootjes van de grond en net voor de husky begon te schudden had mijn partner hem aan zijn nekvel gepakt en Bas ontzet.
Labradors die zgn leuk zijn maar niet stoppen als mijn honden door zoveel geweld op hun rug liggen. Bam bam bam poten erop en neus eronder. Bah.

Dus ik kies tegenwoordig echt uit.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

dagmar88 schreef:

Klopt, maar veel honden reageren ook niet even grappig op een herder die ze totaal niet kennen :8): die aan een lijn loopt, of ergens zijn of haar ding staat te doen en eigenlijk andere honden wil negeren.
Ik ben me er van bewust dus anticipeer ik er zelf op.
Toch kan ik het niet nalaten om te reageren op bepaald soort uitspraken en reacties. Een ander moet zich wel evt. in bochten wringen om e.e.a. goed te laten verlopen, maar als je op tijd iets aangeeft of vraagt dan vinden ze het alsnog jouw probleem.
Nogmaals ik weet dit nu al enkele jaren, en voorheen kon ik me er echt dood aan irriteren. Nu haal ik mijn schouders maar op, ben ik blij dat ik onze hond op wel op tijd bij me kan roepen en dat hij weet dat we liever niet zien dat hij gaat terug reageren.
Je leert er op een bepaald moment wel mee omgaan, ook naar je eigen hond(en) toe.

Leuk is het niet, want ik merk echt wel aan mijn hond, en zelfs aan Jol tegenwoordig dat ze er toch echt wel een eigen mening over gaan vormen. Zelfs Jol kan nu af en toe reageren op een hond die echt irritant op Aki komt afgestormd of om hem heen blijft rennen terwijl we doorlopen. En zij was juist een hond die behoorlijk stoïcijns kon blijven. Maar in sommige gevallen wordt het ook haar te gortig.
Dus fijn om van anderen te lezen dat hun honden het absoluut niet kan deren, Maar merk hier toch ook wel verschil in reactie van een hond die blaft om "hier ben ik, kijk nou.. ik wil spelen" of de honden die aankomen met een "Fuck you eikel ik mot jou niet". En juist bij dat laatste type zou ik het fijn vinden als baasjes zelf eens wat eerder actie ondernemen, want negen van de tien keer is het "Tja hij heeft een hekel aan dat type honden :19: ".
laeken
Zeer actief

Ik vind het sowieso niet leuk als je hond op andere honden af dendert als hij dat niet heel goed kan. Cleo kon dat. Guus kan dat ook. Die zal nooit vervelend doen en past zijn gedrag 100% aan aan de andere honden. Bas kan het ook. Ze doen niks. Keffen niet. Ruiken alleen aan een andere hond als die dat goed vindt en anders doen ze onderdanig. Ze lopen ook meteen weg als het niet gewaardeerd wordt. Dus ze verdienen het niet om lullig behandeld te worden in mijn ogen. Ik hou ze altijd bij me maar ze lopen wel altijd los en ik lijn ze altijd aan als er een hond komt. Heel soms loop ik een hoek om en dan ineens is er een hond. Of er komt er een aan rennen. En dan krijg ik echt te vaak dat het niet leuk gaat.

Soms denk ik wel eens ik neem er een grote hond bij om ze te beschermen. Want ze zijn te klein al zijn ze nog zo sociaal. Gek genoeg gaat het namelijk altijd goed als er bekende grote honden mee zijn. Die zorgen dat eventuele vreemde honden respect houden. Een hond van 7 maanden hoort Bas en Guus niet over de grond te smeren. 5 kilo wordt gewoon niet serieus genomen. Spaanse en buitenlandse honden vind ik trouwens vaak veel socialer met mijn honden.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

laeken schreef: Heel eerlijk gezegd wil ik helemaal niet dat grote lieve leuke gezellige honden kennis maken met mijn honden als ze speels zijn. Serieuze grote honden ook niet. Grote pups ook niet. Ik heb er gewoon geen leuke ervaringen mee en mijn honden vinden het niet leuk vaak. Labradoodles die super enthousiast worden en de poten op Bas beginnen te meppen als uitdaging tot spel. Bas is super kwetsbaar. Of Guus die weer eens vol goede moed op een hond af gaat om vervolgens lullig behandeld te worden. Overhangen of kleine reuen die hem lekker vinden ruiken en dan op hem gaan rijden. Bas die gezellig neus aan neus met een volgens het baasje lieve husky staat. Husky wil aan de kont van Bas ruiken maar dat wil ze niet dus bromt ze. Dat is alles wat ze doet. Brommen....en hoepla....daar ging ze. Pootjes van de grond en net voor de husky begon te schudden had mijn partner hem aan zijn nekvel gepakt en Bas ontzet.
Labradors die zgn leuk zijn maar niet stoppen als mijn honden door zoveel geweld op hun rug liggen. Bam bam bam poten erop en neus eronder. Bah.

Dus ik kies tegenwoordig echt uit.

:wink: Weet het. Sjaak is 3.5 kilo en dol op wild spelen, maar hij is vreemde honden in alle soorten en maten al beu.
Het moet zo vaak meteen ver over de grens. Buiten dat dat voor hem angstig is, is het ronduit gevaarlijk wanneer er een (middel)grote hond overheen rost of met poten ramt. Franse bulletjes moeten hem ook altijd van z'n pootjes beuken.
Hij geeft het zelf al aan vóór het zeer doet, maar dat interesseert de meesten niks.
Dus spelen doet hij thuis en kennismaken alleen met hondjes van dezelfde grootte.
Naap doe ik ook even bij me met kleine hondjes. Die mensen kunnen niet ruiken dat hij dat gewend is.
blondie
Zeer actief

Nanna schreef:Vanmiddag kwam er een bruine dwergpinscher van ik schat 300 gram aangedenderd :LOL:
Stokoud en kwaaie ouwe ogies. Schorre boze kefjes.
Ja, als ik daarvan onder de indruk moet zijn kan ik wel ophouden.
Ik hoop dat iedereen toch het verschil wel weet tussen aandenderende grote joekels of blafkutjes?
Ja, de blafkutjes kunnen vervelend zijn maar meer dan dat wordt het nooit want een serieuze bedreiging vormen ze nooit.
Mijn honden kéken niet eens naar die pinscher terwijl ze van die stormherders danig verschoten, zij weten dat verschil dus ook te maken.
Jij hebt hier toch al je mening over gevormd. En jij wilt sowieso geen hond zelf die wat pittiger kan reageren dan de honden zoals jij ze graag ziet, en dat is je goed recht.
Mensen die dit type wel houden en wel ook gewoon willen lopen en wel een hond hebben die zich niet zomaar in de poten of de bek laat bijten, willen ook graag dat de kleinere honden met grootheidswaanzin soms wat beter tegen zichzelf in bescherming worden genomen.
Dat is alles.

Ik blijf me er gewoon over verbazen, zeker dus ook afgelopen week met die 4 honden. Ze hebben elkaar al om mee te spelen. Bazen zien mij al aankomen, weten dat eigen honden vervelend kunnen reageren. Honden mogen daar niet los. Reageer daar dan gewoon eerder op :19:
Er gebeurde niets, maar dit is weer een typisch voorbeeld van een bepaalde mentaliteit die heerst vind ik. Omdat een kleinere hond weinig schade aan kan richten hoef je hem niet te leren luisteren of op te voeden of zo?

Maar laat maar, dit blijft een oeverloze discussie. En bepaalde kleine hondjes hebben behoorlijke tanden hoor.. JR in Bluf haar poot, een keer Finn met een hap vlak bij zijn oog, en nee zij denderden niet op andere honden af. Dat gebeurde andersom, maar toen ze erop reageerden omdat ze niet pikten dat ze gebeten werden was Leiden in last.
laeken
Zeer actief

Dan moeten we maar eens een Sjaak Guus date doen. Guus is super lief en vecht nooit. Hij wil zij aan zij rennen en lekker spelen. Maar niet pijn doen. Als hij te wild doet en Lanai bv corrigeert hem stopt hij meteen. Als hij al mot krijgt krijst hij wat in het gezicht en daarna is alles weer dikke mik. Hij speelt ook alleen met zijn tanden onder de lippen. Bas haat stoeien maar Guus is zo'n gentleman dat ze met hem wel eens lekker wil rennen en duwen en samen gek doen.

En hij adoreert huskies. Manu vond hij geweldig en hij liep constant achter hem aan.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

blondie schreef:
Nanna schreef:Vanmiddag kwam er een bruine dwergpinscher van ik schat 300 gram aangedenderd :LOL:
Stokoud en kwaaie ouwe ogies. Schorre boze kefjes.
Ja, als ik daarvan onder de indruk moet zijn kan ik wel ophouden.
Ik hoop dat iedereen toch het verschil wel weet tussen aandenderende grote joekels of blafkutjes?
Ja, de blafkutjes kunnen vervelend zijn maar meer dan dat wordt het nooit want een serieuze bedreiging vormen ze nooit.
Mijn honden kéken niet eens naar die pinscher terwijl ze van die stormherders danig verschoten, zij weten dat verschil dus ook te maken.
Jij hebt hier toch al je mening over gevormd. En jij wilt sowieso geen hond zelf die wat pittiger kan reageren dan de honden zoals jij ze graag ziet, en dat is je goed recht.
Mensen die dit type wel houden en wel ook gewoon willen lopen en wel een hond hebben die zich niet zomaar in de poten of de bek laat bijten, willen ook graag dat de kleinere honden met grootheidswaanzin soms wat beter tegen zichzelf in bescherming worden genomen.
Dat is alles.

Ik blijf me er gewoon over verbazen, zeker dus ook afgelopen week met die 4 honden. Ze hebben elkaar al om mee te spelen. Bazen zien mij al aankomen, weten dat eigen honden vervelend kunnen reageren. Honden mogen daar niet los. Reageer daar dan gewoon eerder op :19:
Er gebeurde niets, maar dit is weer een typisch voorbeeld van een bepaalde mentaliteit die heerst vind ik. Omdat een kleinere hond weinig schade aan kan richten hoef je hem niet te leren luisteren of op te voeden of zo?

Maar laat maar, dit blijft een oeverloze discussie. En bepaalde kleine hondjes hebben behoorlijke tanden hoor.. JR in Bluf haar poot, een keer Finn met een hap vlak bij zijn oog, en nee zij denderden niet op andere honden af. Dat gebeurde andersom, maar toen ze erop reageerden omdat ze niet pikten dat ze gebeten werden was Leiden in last.
Ik begrijp niks van mensen die hun kleine hondjes zoveel risico laten lopen. Wuilus deed nooit wat tegen kleine hondjes. Ze was dus zwart 45 kilo en 70 cm hoog en gecoupeerd ruwharig. Lijkt me voldoende reden om je keffende kleine hondje bij je te houden toch?...... :19: Toch stonden er een keer 2 jack hussels in gezicht te krijsen en te happen. Ze beten ook echt. En toen greep ze er bijna een. Die vrouw deed niks anders dan halfbakken roepen dat ze niet van herders hielden. En dan een soort kohom....

Ik begrijp dat ook niet :wink:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

laeken schreef:Dan moeten we maar eens een Sjaak Guus date doen. Guus is super lief en vecht nooit. Hij wil zij aan zij rennen en lekker spelen. Maar niet pijn doen. Als hij te wild doet en Lanai bv corrigeert hem stopt hij meteen. Als hij al mot krijgt krijst hij wat in het gezicht en daarna is alles weer dikke mik. Hij speelt ook alleen met zijn tanden onder de lippen. Bas haat stoeien maar Guus is zo'n gentleman dat ze met hem wel eens lekker wil rennen en duwen en samen gek doen.

En hij adoreert huskies. Manu vond hij geweldig en hij liep constant achter hem aan.
:ok: Ja leuk. Zodra ik verhuisd ben kom ik met je daten :mrgreen:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Er is dan ook verschil tussen een keffer en een happende keffer. Verschil tussen een kleine hond die uitdagend rond de grote hond danst om die in z'n poten te bijten of een kleine hond die blaffend aan komt stormen, afremt en verder op een normale manier kennis maakt
dagmar88
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Er is dan ook verschil tussen een keffer en een happende keffer. Verschil tussen een kleine hond die uitdagend rond de grote hond danst om die in z'n poten te bijten of een kleine hond die blaffend aan komt stormen, afremt en verder op een normale manier kennis maakt
Bijten is niet happen. Niko is grof aangevallen door een krijsend agressieve soort mopshussel.
Die mensen waren blij dat die eindelijk op z'n donder kreeg :roll: Beestje loopt overal los en valt alles aan wat hem niet bevalt.
De meesten hadden niet zo netjes gereageerd en ik heb z'n kop omhoog moeten houden omdat het anders wel verkeerd had kunnen lopen.
Ontzettend irritant, maar meer dan gaatjes kan er niet gebeuren.
laeken
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Er is dan ook verschil tussen een keffer en een happende keffer. Verschil tussen een kleine hond die uitdagend rond de grote hond danst om die in z'n poten te bijten of een kleine hond die blaffend aan komt stormen, afremt en verder op een normale manier kennis maakt
Guus blaft wel als hij wil spelen. Dan gaat hij voor een andere hond staan die hij leuk vindt en dan gaat hij springen en blaffen. Met zijn poten van de grond en dan landen. Speel met me. Maar dat ziet geen enkele hond als agressie tot nu toe :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

lor1_1984 schreef:Mahdu hobbelt op de andere hond af, snuffelt en als de andere hond niet direct meedoet neemt hij wat afstand om daar te gaan trappelen met de voorpootjes, te kwispelen en te brommelen en keffen.
Hij doet erg zijn best om de ander uit te nodigen tot spel maar gaat de ander er niet op in gaat hij gewoon zijn eigen ding doen.
Dat is precies Guus. Brommen, blaffen en opspringen met de voorpootjes van de grond en lekker stuiteren. Uiteraard met een brede kwispel en een pretbek :I:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

laeken schreef:
Guus blaft wel als hij wil spelen. Dan gaat hij voor een andere hond staan die hij leuk vindt en dan gaat hij springen en blaffen. Met zijn poten van de grond en dan landen. Speel met me. Maar dat ziet geen enkele hond als agressie tot nu toe :wink:
Omdat het ook geen agressie is :lol1: Best veel honden blaffen tijdens het spel of om uit te dagen tot spelen. Naast de manier van blaffen zegt de rest van de lichaamshouding dan wel genoeg.
Amy blaft om andere honden op afstand te houden en dat snappen andere honden eigenlijk ook altijd prima. Ze kan ook waaks blaffen of blaffen om uit te dagen tot spelen, maar dat zijn weer heel ander soort blaffen met een heel andere lichaamstaal.
Amoz blaft wel eens vanwege wat opwinding of enthousiasme. Ook dat wordt eigenlijk nooit verkeerd (negatief) geïnterpreteerd door andere honden.
Opvallend om te zien dat andere honden prima snappen wat voor soort blaf/communicatie het is, maar de baasjes lang niet altijd.
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

Waar ik loop zijn er regelmatig kleine hondjes die luidruchtig aan mijn honden kenbaar maken dat zij er niet van gediend zijn. De bazen ervan vinden dat vervelend en schamen zich ervoor. Ik vind het juist erg makkelijk. Mijn honden hebben door die honden geleerd er met een boog er omheen te gaan. En zich rustiger te gedragen. Wat ivm hun grote een goed idee is. Pas schoot zo'n hondje los en ging luidkeels op mijn honden af en bleef erg opdringerig.. Deze kleine pup wilde duidelijk spelen. In zo'n geval laat ik de riemen los, die gingen er met een grote boog er haastig ruim omheen.
Wat ik een lastig dilemma vind is dat mijn honden los veel makkelijker passeren en de ruimte hebben.( als ik het tijdig signaleer lijn ik ze aan en vraag of het goed is als ik met loslopende honden passeer of ik passeer in looppas met aangelijnde honden langs)
Het is nooit fout gegaan en als ze een andere hond niet vertrouwen gaan ze achter me lopen en luisteren perfect.
Pas nog ik herkende de hond niet, want een ander mens liet ze uit, ik roep de honden en die gaan naar die hond toe. Ik schaamde me dood. Wat bleek het was een reu die ze geweldig vinden en heel vaak mee spelen. En dan kan ik met een koekje zwaaien maar dan moet ik toch mijn verlies nemen. Een onbekende weet dit niet en schrikt, heel erg naar. Hoewel mijn honden er heen stormen remmen ze ruim voordat ze er zijn af om voorzichtig te benaderen. Maar ik kies er voor om ze lniet altijd aangelijnd te houden omdat deze kans bestaat. Als ik sommige reacties lees zou ik dat wel moeten doen omdat ze niet 100% luisteren.
laeken
Zeer actief

Ik wandel meestal op hele rustige plaatsen. Kom dus niet veel honden tegen. Denk gemiddeld 1 per uur. Dus 2 per dag hooguit. In het bos kan ik zo 2 uur lopen zonder iets tegen te komen. Maar Guus en Bas hebben ook vriendjes. Een teckel waar Bas verliefd op is en een keesje x Jack waar ook Bas verliefd op is. En op zijn baasje ook want die aait haar altijd. Als er vriendjes van Bas zijn lijn ik Guus aan. En als ik met Lanai ga wandelen gaat alleen Guus mee. Dan hebben ze meer lol. Ik moet nu op zoek naar hondjes die ze allebei leuk vinden en die ook mijn hondjes allebei leuk vinden.
Afbeelding
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Ook bloedhekel aan vooral die keffertjes waarschuw 1 keer en anders krijgen ze een klets of maatje 43 in hun donder

Hou mijn honden altijd afzijdig van honden die ik niet goed ken ,gaat het mis dan is het eigen schuld als die andere partij in 2 en wordt gebeten , loop nu met een niet zo,n sociaal type herder met zeer kort lontje zoek de confrontatie verder ook niet op en aan lijnen en niet zomaar los laten lopen.

Met eigen pups alleen met honden die ik goed ken laten spelen , is heel verschil met 15 jaar geleden toen hadden mensen nog wat meer verantwoording we leven nu in een meer verharde egocentrische samenleving met minder interesse en verantwoording naar de buitenwereld toe helaas.

Honden eigenaren met te weinig kennis die honden goed kunnen lezen lopen er ook veeeel te veeeeeeel rond :scratch:
laeken
Zeer actief

Rocco schreef:Ook bloedhekel aan vooral die keffertjes waarschuw 1 keer en anders krijgen ze een klets of maatje 43 in hun donder

Hou mijn honden altijd afzijdig van honden die ik niet goed ken ,gaat het mis dan is het eigen schuld als die andere partij in 2 en wordt gebeten , loop nu met een niet zo,n sociaal type herder met zeer kort lontje zoek de confrontatie verder ook niet op en aan lijnen.

Met eigen pups alleen met honden die ik goed ken laten spelen , is heel verschil met 15 jaar geleden toen hadden mensen nog wat meer verantwoording we leven nu in een meer verharde egocentrische samenleving met minder interesse en verantwoording naar de buitenwereld toe helaas.
Jij bent daar de belichaming van en je hebt een totaal verwrongen beeld van jezelf. Jij bent HET voorbeeld van de verharding en je weet prima dat 15 jaar geleden veel minder verantwoord met hun honden omgingen. Er liep heel wat meer los dan nu. Ik denk dat jij eens heel snel een spiegeltje moet kopen en jezelf eens oprecht moet gaan aankijken na dit idiote relaas vol agressie en idiote uitspraken.

Jij hebt een agressieve hond en jij hebt dus een probleem. Los het lekker zelf op en regel het. En ga niet de wereld om je heen vragen met een boog om jou en je probleem heen te lopen. Door mensen zoals jij durf ik al haast niet meer met mijn honden los een bocht om te lopen. Stel dat daar zo'n idioot loopt die zijn lijer niet onder controle heeft.... :piew:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

laeken schreef:
Rocco schreef:Ook bloedhekel aan vooral die keffertjes waarschuw 1 keer en anders krijgen ze een klets of maatje 43 in hun donder

Hou mijn honden altijd afzijdig van honden die ik niet goed ken ,gaat het mis dan is het eigen schuld als die andere partij in 2 en wordt gebeten , loop nu met een niet zo,n sociaal type herder met zeer kort lontje zoek de confrontatie verder ook niet op en aan lijnen.

Jij bent daar de belichaming van en je hebt een totaal verwrongen beeld van jezelf. Jij bent HET voorbeeld van de verharding en je weet prima dat 15 jaar geleden veel minder verantwoord met hun honden omgingen. Er liep heel wat meer los dan nu. Ik denk dat jij eens heel snel een spiegeltje moet kopen en jezelf eens oprecht moet gaan aankijken na dit idiote relaas vol agressie en idiote uitspraken.

Jij hebt een agressieve hond en jij hebt dus een probleem. Los het lekker zelf op en regel het. En ga niet de wereld om je heen vragen met een boog om jou en je probleem heen te lopen. Door mensen zoals jij durf ik al haast niet meer met mijn honden los een bocht om te lopen. Stel dat daar zo'n idioot loopt die zijn lijer niet onder controle heeft.... :piew:

Van de afgelopen paar dagen he, op een hondenforum nota bene.
Gaia schreef: :LOL:

Ja, ik heb het nu ook. Eerst had ik zo'n kutherder die ik eigenlijk altijd bij me hield, maar nu heb ik een kutherder die er schattig uit ziet en zich gelijk tot een soort rand debiel ontpopt als hij niet naar de andere hond toe mag. Als je dan naast het pad gaat staan, moet ik nog 500 keer vragen of ze die hond mee kunnen nemen. Er zijn er al verscheidene geweest die een rot trap gekregen hebben om ze weg te krijgen. Of ze nou leuk, lief, of irritant zijn. Op tieften. Ik sta hier met mijn hond die door de jouwe zo gefrustreerd is dat hij al in de lijn aan het happen is. Beetje lastig trainen zo, niet?
chaos schreef:Ik maak er een oefenmoment van, zitten of af en snoepje erin.
Vervolgens vertel ik met een grote glimlach dat die van mij aan de lijn zitten en dat ik niks maar dan ook niet betaal als het wel fout gaat. Vaak halen ze fikkie dan wel bij zich. Ik sta den met een Duitser en 2 beaucerons.
Eenzelfde tactiek bij mij schuine overburen die 3 jonge katjes de straat op mikken die het fenomeen hond niet kennen. Heb me een aantal keren klem laten zetten terwijl ik mijn honden de lucht in stond te hijsen door deze katjes. Toen ik haar zag verteld dat ik er alles aan heb gedaan om een goede afloop te bewerkstelligen maar dat ik dat niet meer doe. Poes/ kater gewond of dood niet bij mij komen huilen het zijn niet mijn huisdieren die los op straat lopen. Katjes niet meer gezien.
Ben er klaar mee dat alles mijn probleem of zorg is.
:19: En dan vragen anderen met een duitse herder zich af waarom mensen de honden en hun baas zo vreselijk beu zijn.
Waar heb ik mijn stafford eigenlijk al die jaren veilig om gehouden :roll:
laeken
Zeer actief

dagmar88 schreef:
laeken schreef:

Gaia schreef: :LOL:

Ja, ik heb het nu ook. Eerst had ik zo'n kutherder die ik eigenlijk altijd bij me hield, maar nu heb ik een kutherder die er schattig uit ziet en zich gelijk tot een soort rand debiel ontpopt als hij niet naar de andere hond toe mag. Als je dan naast het pad gaat staan, moet ik nog 500 keer vragen of ze die hond mee kunnen nemen. Er zijn er al verscheidene geweest die een rot trap gekregen hebben om ze weg te krijgen. Of ze nou leuk, lief, of irritant zijn. Op tieften. Ik sta hier met mijn hond die door de jouwe zo gefrustreerd is dat hij al in de lijn aan het happen is. Beetje lastig trainen zo, niet?
Vervolgens vertel ik met een grote glimlach dat die van mij aan de lijn zitten en dat ik niks maar dan ook niet betaal als het wel fout gaat. Vaak halen ze fikkie dan wel bij zich. Ik sta den met een Duitser en 2 beaucerons.
Eenzelfde tactiek bij mij schuine overburen die 3 jonge katjes de straat op mikken die het fenomeen hond niet kennen. Heb me een aantal keren klem laten zetten terwijl ik mijn honden de lucht in stond te hijsen door deze katjes. Toen ik haar zag verteld dat ik er alles aan heb gedaan om een goede afloop te bewerkstelligen maar dat ik dat niet meer doe. Poes/ kater gewond of dood niet bij mij komen huilen het zijn niet mijn huisdieren die los op straat lopen. Katjes niet meer gezien.
:19: En dan vragen anderen met een duitse herder zich af waarom mensen de honden en hun baas zo vreselijk beu zijn.
Ze komen nog wel eens een verkeerde tegen :F:
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Hou mijn honden altijd afzijdig van honden die ik niet goed ken ,gaat het mis dan is het eigen schuld als die andere partij in 2 en wordt gebeten , loop nu met een niet zo,n sociaal type herder met zeer kort lontje zoek de confrontatie verder ook niet op en aan lijnen en niet zomaar los laten lopen.

Honden eigenaren met te weinig kennis die honden goed kunnen lezen lopen er ook veeeel te veeeeeeel rond :scratch:
Dus van jou kan Elco een trap krijgen? Want hij BIJT NIET. Hij keft alleen. Maar dat vindt jij blijkbaar al genoeg reden om hem te trappen. Dan kun je beter jouw honden in laten slapen, want die willen wél schade maken. Als blaffen genoeg is om te schoppen, dan is daadwerkelijke agressie dus reden om preventief af te maken. En gezien het feit dat je zelf ook agressie gebruikt, mag die spuit er dan ook bij jou wel in. Dat is in ieder geval in verhouding dan

(Even voor alle duidelijkheid: ik wens niemand dood, ik trek alleen de lijn door van de sanctie op keffen)
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Jij spoort echt niet, mensen zoals jij zorgen ervoor dat ik mijn honden steeds vaker aan de lijn houd als er bochten zijn in het bos.
Mijn honden blaffen niet maar kunnen wel eens komen buurten.
En mocht je het nog niet weten, jij bent altijd verantwoordelijk voor het gedrag van je hond, aangelijnd of los.
Afbeelding
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gaia »

Ik heb geen Duitser meer, dus die gaat niet op. Ook heb ik het niet over honden die even aan komen waaien, maar om bijvoorbeeld een jonge labrador die lomp aan het spelen was. De baas vond dat hij het maar moest leren en de hond achterliet. Dus toen stond ik bijna 40 minuten met een hond die door mijn benen aan het rennen was, over mijn veel lichtere hond aan het springen was. Leuk beest. Heel lomp en niet weg te krijgen.

Trouwens, die lab had de laatste jaren dat het Gajes nog leefde al veel eerder een pets gehad. Die kon dat geweld dus niet meer aan.
dagmar88 schreef:
laeken schreef:

Gaia schreef: Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn Pixel 2 XL met Tapatalk
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Dus van jou kan Elco een trap krijgen? Want hij BIJT NIET. Hij keft alleen. Maar dat vindt jij blijkbaar al genoeg reden om hem te trappen. Dan kun je beter jouw honden in laten slapen, want die willen wél schade maken. Als blaffen genoeg is om te schoppen, dan is daadwerkelijke agressie dus reden om preventief af te maken. En gezien het feit dat je zelf ook agressie gebruikt, mag die spuit er dan ook bij jou wel in. Dat is in ieder geval in verhouding dan

(Even voor alle duidelijkheid: ik wens niemand dood, ik trek alleen de lijn door van de sanctie op keffen)
Goed verhaal hoor. Echt een goed geprobeerde poging om redelijkheid in de discussie te krijgen :LOL:
Gaia schreef:Ik heb geen Duitser meer, dus die gaat niet op.
Je hond is het probleem ook niet, maar jijzelf.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”