Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

uit de kattenbak eten

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Thijs&Pim
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Dwerg/mini Pincher,
Chihuahua
Aantal honden: 2

uit de kattenbak eten

Ongelezen bericht door Thijs&Pim »

Hoi allemaal,

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen, mijn chihuahua pikt graag poep van de kat. Supervies..maar hij vindt van niet.

Inmiddels alle mogelijke maatregelen genomen om het te voorkomen.
Helaas komt het soms voor dat het hem TOCH lukt :ugh: .

Nou is mijn vraag.. hoe schadelijk is het dat hij heel soms vulling van de kattenbak binnenkrijgt. Ik maak me met name zorgen om de steentjes. Poept hij deze gewoon uit ? :U:

Nu heb ik de laatste tijd van die Silica steentjes voor in de kattenbak omdat ik en de kat daar heel tevreden over zijn. Maar vandaag wist die kleine boef verdorie toch er iets uit te pakken en ik was er redelijk snel bij maar ik zag geen los drolletje en hij had zo'n steentje in zijn bek dus ik ben bang dat hij het op heeft. :kotz: vreselijk vies verhaal ik weet het..sorry.

Stom dat ik het heb laten gebeuren maar wat nu ? Ik las dat Silica giftig en gevaarlijk is !? Ik merk helemaal niets aan de hond en hij heeft ook niet overgegeven ofzo. Is vrolijk en eet gewoon.
Ik begrijp ook ff niet waarom de dierenspeciaalzaak het dan verkoopt voor in de kattenbak als het giftig is ? Op de verpakking staat er niets over maar een kat kan het net zo goed binnenkrijgen.

Iemand ervaring met kattenbak-bandieten ?
How we walk with the broken, speaks louder than how we sit with the great.

Afbeelding
Thijs&Pim
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Dwerg/mini Pincher,
Chihuahua

Re: uit de kattenbak eten

Ongelezen bericht door Thijs&Pim »

Nanna schreef:Toen ik nog katten had, stond de kattenbak op zolder. Daar kwamen de honden niet. Probleem opgelost ;-)
Ik wou dat ik een zolder had !! Bij mij is alles gelijkvloers :U: .

Wel heb ik de kattenbak op een verhoging gezet in de badkamer waarvan de deur op een kattenkiertje staat en in de opening staat een krukje waar de kat overheen kan springen maar de hond in principe niet.

Vandaag was er iets omgevallen waardoor het krukje net genoeg was verschoven :19:
How we walk with the broken, speaks louder than how we sit with the great.

Afbeelding
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Silica kristallen kunnen geen kwaad. Deze klonteren niet en dus poept hij ze gewoon uit.
Verder zijn hier speciaal kattenbakken voor ontworpen:

Afbeelding

Dus dat is misschien nog een idee?
Groetjes,
Wendy
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Hier hetzelfde probleem. We hebben een hekje geplaatst in het hoekje waar de kattenbak staat. De kat kan wel achter de wasmachine langs of onder de kast door, de honden niet.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

maitestar schreef:Silica kristallen kunnen geen kwaad. Deze klonteren niet en dus poept hij ze gewoon uit.

Afbeelding

Ik heb deze kattenbak in het zwart is wel iets anders maar zelfde met deksel en gat aan de bovenkant. Aangeschaft toen Dex kwam. Omdat Toots dus in het begin ook stront at dacht ik is beter nu gelijk maar voorkomen. Ik vind hem geweldig. Dex kan er niet in.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 23 okt 2018 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Mijn kat had er geen moeite mee.

DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Hier staan de kattenbakken in de schuur, met een kattenluik in de muur. Katten maken hier dankbaar gebruik van en Izzy heeft nog steeds niet door dat ze er in theorie ook doorheen kan(die is net zo groot als de kleinste kat hier). :engel: En het scheelt flink in de stank overlast, ik zou ook niet weten nu waar ik anders 3 kattenbakken moet laten.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Chihuahua-paws
Zeer actief

Frootje schreef:
Chihuahua-paws schreef:Mijn kat had er geen moeite mee.
Zelfs als mijn kat het oké zou vinden, weet ik niet of het hier wel zoveel uithaalt. Froo springt overal op en in als ze dat maar kan. Hij lijkt me niet hoog genoeg voor haar om haar tegen te houden en als ze er op kan, kan ze er vermoedelijk ook wel in komen (eruit is zo te zien wel een ander verhaal, hond in het bakkie :LOL: ). Dan zou je hem al op een verhoging moeten zetten. Dat gaat hier in huis helaas niet. Maar ik kan me voorstellen dat het voor anderen ideaal is.
Dex kan ook op de bank maar gaat echt niet in de kattenbak.

Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Je kunt de kattenbak ook in een ombouw/kast plaatsen. Chipluikje erin en klaar.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Honden en kattenpoep; een geweldige combinatie vinden ze zelf :roll:
Hier staan de bakken op zolder nu en heb ik zo'n kattenbak met grote slurf ervoor zodat je hond er niet in kan maar een chihuahua zou dat natuurlijk wel weer prima kunnen.
In de flat stond de kattenbak in de keuken en zat er een klein haakje op de deur zodat de honden niet naar binnen konden maar ook dat is met een chihuahua weer een probleem :oohja:
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

noekie schreef:Honden en kattenpoep; een geweldige combinatie vinden ze zelf :roll:
Hier staan de bakken op zolder nu en heb ik zo'n kattenbak met grote slurf ervoor zodat je hond er niet in kan maar een chihuahua zou dat natuurlijk wel weer prima kunnen.
In de flat stond de kattenbak in de keuken en zat er een klein haakje op de deur zodat de honden niet naar binnen konden maar ook dat is met een chihuahua weer een probleem :oohja:
Daarom: chipluikje :ok: .
Galga's
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Galga's »

maitestar schreef:Silica kristallen kunnen geen kwaad. Deze klonteren niet en dus poept hij ze gewoon uit.

Afbeelding

Ooooooohhhh, dat zou Kiki een geweldige kattenbak vinden :E: Perfect op vreet-hoogte. Dan hoeft ze zich niet meer op de buik in moeilijke bochten te wringen om de kattenbak leeg te vreten.

Wij hebben outdoor-kattenbakken staan, waar de katten echt in moeten kruipen. Ze staan nu met de opening tegen de muur aan. Maar dat werkt alleen redelijk als de honden groot zijn, niet als als de honden hetzelfde formaat hebben als de kat (of kleiner zijn als de kat). Dan zou het een chipluikje worden.
Afbeelding
Afbeelding
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Chihuahua-paws schreef:

Afbeelding

Ik heb deze kattenbak in het zwart is wel iets anders maar zelfde met deksel en gat aan de bovenkant. Aangeschaft toen Dex kwam. Omdat Toots dus in het begin ook stront at dacht ik is beter nu gelijk maar voorkomen. Ik vind hem geweldig. Dex kan er niet in.
Hier ook zo'n kattenbak aangeschaft omdat 1 van mijn honden het een verrassingspakket vond vol met lekkernijen. :engel: Nu geen last meer en de katten vonden het prima dat er ineens een andere bak stond.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

wat een handige bak tegen jatten, maar is dit wel een prettige bak voor de kat, hoe gaat de kat er in dan. Vind de opening zo klein en de bak ook, de kat springt er in lijkt mij, maar eerst met zijn kop, je zal maar te laat de bak schoon gemaakt hebben dan land de kat in de stront :engel:
Afbeelding
Sekreetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): geen

Ongelezen bericht door Sekreetje »

Galga's schreef:

Afbeelding

Ooooooohhhh, dat zou Kiki een geweldige kattenbak vinden :E: Perfect op vreet-hoogte. Dan hoeft ze zich niet meer op de buik in moeilijke bochten te wringen om de kattenbak leeg te eten.
Mijn gala was ook heel content met deze bakken. Ik heb ze staan omdat ik een kater had die tegen de rand sproeide en dan is het een perfecte bak.
Lizzie. schreef:wat een handige bak tegen jatten, maar is dit wel een prettige bak voor de kat, hoe gaat de kat er in dan. Vind de opening zo klein en de bak ook, de kat springt er in lijkt mij, maar eerst met zijn kop, je zal maar te laat de bak schoon gemaakt hebben dan land de kat in de stront :engel:
Ze zijn best groot en ruim. Mijn katten springen/lopen er met gemak in. Ze springen eerst op de deksel en schuiven dan voorzichtig naar binnen. :mrgreen:
Chihuahua-paws
Zeer actief

Lizzie. schreef:wat een handige bak tegen jatten, maar is dit wel een prettige bak voor de kat, hoe gaat de kat er in dan. Vind de opening zo klein en de bak ook, de kat springt er in lijkt mij, maar eerst met zijn kop, je zal maar te laat de bak schoon gemaakt hebben dan land de kat in de stront :engel:
Even voor ons zelf spreken wij hebben net een iets andere zwart. Maar de bak is groot en de opening ook. Hier een kat van 7 kg die er heel makkelijk in en uit kan. Idd springt de kat op de deksel en duikt als het ware lenig het gat in.

Een grote hond kan er niet makkelijk uit eten de bak is best hoog en de honden kop gaat niet makkelijk door het gat en dan nog helemaal naar beneden.

Een chihuahua kan er ook niks mee. Een Jack Russell die er op kan springen waarschijnlijk ook niet. Dat gat is groot genoeg voor een lenige kat maar ik zie er echt niet makkelijk in hondje in gaan.

Ik vind de bak ideaal en had hem veel eerder moeten kopen. Ik vind hem ook nog eens minder lelijk staan dan verwacht.

Plaats reactie

Terug naar “Medisch”