Na bijna drie jaar loopt ze nog niet heel betrouwbaar los. Ze jaagt en ze kiest ook als ze niet jaagt graag haar eigen route. Ze is wel heel lief trouwens hoor, ze snapt het gewoon niet zo. Ze is nog een klein beetje een wat verwilderde hond al heeft ze ook al wel heel veel geleerd, ze is heel explosief in alles wat ze doet. Ze staat of uit of op volle kracht aan zeg maar

Ik laat haar nu los op een omheinde dijk met aan de ene kant een hek, en aan de andere kant een smalle ondiepe sloot met wat weilanden aan de andere kant van de sloot met schapen. Ze staan steeds op een ander stuk dus van tevoren is het altijd maar gokken of ze op het stuk met een afgesloten hek staan. Er zijn niet zoveel omheinde losloopgebieden hier waar je wat langer kunt wandelen.
Mede daarom krijgt Laila nog een lange lijn aan zich vast. Ik heb er eentje van 15 meter van dun materiaal dat geen vocht opneemt. Maar toch is het zwaar, blijft achter struiken hangen en ze raakt er in verstrikt. Waardeloos dus.
Vandaag bedacht ik dus dat ik de lange lijn af zou knippen op 4 meter. Een slecht plan

Met veel roepen en vrolijk doen terwijl de moed eigenlijk in m'n schoenen zonk toen ik haar richting schapen zag gaan kon ik haar toch terug roepen. Ik was er anders ook wel ingestapt natuurlijk maar toch wil ik dit liever voorkomen in de toekomst.

Dus het wordt dan toch weer een hele lange lijn. En mijn vraag is nu of er ervaringen zijn met lange lijnen waar mensen wel blij mee zijn. Of misschien een tip welk materiaal wel goed werkt.