Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

(Old english) Mastiff

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Baloen
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Cane Corso reu
Asielzoekertje reu, helaas HD geconstateerd
Aantal honden: 2

(Old english) Mastiff

Ongelezen bericht door Baloen »

Op dit moment zijn wij ons aan het oriënteren op de mastiff. Wij hebben (zie voorstellen) een cane corso en op dit moment nog een asielhondje. Helaas heeft ons asielhondje ernstige HD. De verwachting is dat hij het ondanks de zware pijnmedicatie geen jaren meer gaat volhouden.
Wij zijn altijd voorstander van het houden van meerdere honden, onze cane corso is ook niet graag de enige hond.

Wij wonen buitenaf en ze lopen veel los. Wij vinden de cane corso schitterend maar voor onze situatie vinden wij een tweede te druk :wink: . De mastiff is een ras die ons al jaren geweldig lijkt. Wij zoeken namelijk een grote rustige hond, die waakzaam is maar stiekem een grote knuffel. Er is vrijwel elke dag iemand thuis.

We zijn eigenlijk op zoek naar alle informatie, ervaringen, tips en adviezen die we kunnen gebruiken om ons goed in te lichten en voor te bereiden. Daarnaast vragen we ons af of een pup uit het buitenland beter is voor ons mochten we (onder begeleiding) een nest willen. We zien namelijk geregeld dezelfde mastiff lijnen. Zo ja hoe begin me hieraan?
Daarnaast vragen we ons af wat een redelijke prijs is voor een mastiff pup met stamboom (we weten dat ze duur zijn hoor :tongue: ). Antwoorden mogen ook in pb verstuurd worden. Er zijn hier vast wel mastiff eigenaren te vinden die ons wat meer kunnen vertellen. Alvast bedankt!
Mijn 2 mannen; cane corso en asielzoekertje :love:
S@ndr@
Zeer actief

Re: (Old english) Mastiff

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ook al eens gedacht aan een Mastin Espagnole.. ( is eigenlijk een Spaanse Mastiff) zijn ook honden die zo te zien aan je lijstje voldoen en er zijn er heel veel die graag een goede mand willen .. ook pups :wink: ( zomaar een gedachten, van even balletje opgooien)
Baloen
Vaste gebruiker

S@ndr@ schreef:Ook al eens gedacht aan een Mastin Espagnole.. ( is eigenlijk een Spaanse Mastiff) zijn ook honden die zo te zien aan je lijstje voldoen en er zijn er heel veel die graag een goede mand willen .. ook pups :wink: ( zomaar een gedachten, van even balletje opgooien)
Ga ik mij eens in verdiepen, bedankt voor het meedenken! Balletjes opgooien mag altijd staan we zeker voor open :wink:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Nanna schreef:Als je het niet erg vindt om een hond te hebben die veelal de 6 jaar niet gaat halen moet je het doen.
Op zich vind ik ze énig maar die barre gezondheid zou mij tegenhouden.
Volgens mij is de gezondheid van de Spaanse Mastiffs veel gezonder omdat die vaak gekruist zijn en toch minder op lijn en schoonheid gefokt zijn.
Daarnaast vind ik ze persoonlijk veel mooier. Ze kunnen ook heel goed veel buiten zijn door hun mooie vachten.

Afbeelding
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:
laeken schreef:
Nanna schreef:Als je het niet erg vindt om een hond te hebben die veelal de 6 jaar niet gaat halen moet je het doen.
Op zich vind ik ze énig maar die barre gezondheid zou mij tegenhouden.
Volgens mij is de gezondheid van de Spaanse Mastiffs veel gezonder omdat die vaak gekruist zijn en toch minder op lijn en schoonheid gefokt zijn.
Daarnaast vind ik ze persoonlijk veel mooier. Ze kunnen ook heel goed veel buiten zijn door hun mooie vachten.

Afbeelding
Ja, ik doelde ook op de OEM en niet op de Spaanse Mastiff. Volgens mij kunnen die de 12 wel halen.
I know. Dat bevestigde ik juist. Want die OEM zijn tegenwoordig ook wel erg in lijn en op uiterlijk gefokt. Vroeger was dat kwa gezondheid wel enigszins ok.
Afbeelding
Baloen
Vaste gebruiker

Wij zoeken geen honden met langere haren, dat is gewoon niet praktisch bij ons. Wij weten dat de OEM niet heel oud zullen worden. Maar wij verkiezen liever een hond die goed bij ons past en dan wellicht wat korter bij ons is, dan 1 die 15 jaar wordt en niet helemaal bij ons past.

Van de Spaanse Mastino lees ik dat ze erg wantrouwend zijn naar vreemden en andere mensen, iets meer dan ons lief is. Wij willen een grote hond liever met stamboom om zo wat meer te weten over de erfelijke gezondheid (natuurlijk geen garantie).

Zijn er verder nog mastiff eigenaren op het forum?
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Ik ken wel de fokkers van de Franckenahoeve. Zij zijn erg druk met hun honden en ik kom ze regelmatig tegen bij de KC (Zwolle).

Murdock zat in de puppy- en vervolgcursussen met Fluffy, een Engelse Mastiff waar het -ooit bewust ingekruiste- St. Bernhard gen voor iets langer haar naar voren kwam. Echt een heerlijke hond.
Helaas is zij tragisch overleden bij het werpen van haar eerste en dus enige nest.

Ze hebben ook Jaguar, een enorme kolos van een reu. Jag is wel een pittige hond vind ik, een patser van 80kg...
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Kennel Living XL heeft geweldige honden.
Ze zat vroeger ook hier op het forum.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
laeken
Zeer actief

Baloen schreef:Wij willen een grote hond liever met stamboom om zo wat meer te weten over de erfelijke gezondheid (natuurlijk geen garantie).
Deze redenatie kan ik niet volgen. Want bij veel rassen is de gezondheid juist gegarandeerd super slecht. De stamboom staat voor een kort leven dat vaak ellendig eindigen gaat.
Wat ik ook lastig vind om te lezen is dat je het ziet als snel oud worden en niet lang leven punt. Het is heel anders. De hond gaat erg jong heel erg stuk. Dus heeft gruwelijk veel pijn waardoor je vroegtijdig lijden moet stoppen. Dat heeft niks te maken met vredig dood gaan van ouderdom op een jongere leeftijd. Kanker of een kapot gestel is niet pijnloos.

Ik heb vrienden die keer op keer een berner kopen. Zelfs als de vorige gecrepeerd is van de pijn. Ik kan daar niet bij. De hond hiervoor is met 3 jaar vanzelf overleden aan bloedende tumoren zonder dat ze wisten dat hij al ver gevorderde kanker had. Hij lag domweg dood in de mand en bleek intern leeggebloed door gesprongen tumoren in zijn buik. En op dit moment lopen er al weer twee nieuwe....want het is zo'n leuk ras dat goed bij ze past.

Dit klinkt heel aanvallend maar heb je ervaring met honden die heel jong heel erg ziek worden? Dat is minder leuk en vredig dan het lijkt. Ik heb afgelopen jaar een hond van 2,5 moeten inslapen aan ziektes. Dan breekt je hart want het kopje van de hond is te jong. Het lijf gaat alleen kapot.

Ik zou dus nooit zeggen, geeft niet dat dit ras niet zo oud wordt. Want het geeft wel heel erg en het is ook voor de hond geen leuk leven aangezien je hem pas laat gaan als het niet meer gaat.

Dit gaat niet over Mastiffs want ik weet niet hoe de gezondheid van dat ras is. Lijkt mij niet veel goeds want de soortgelijke rassen als boerboelen en weet ik wat zie je hooguit een paar jaar en dan zijn ze dood. In mijn optiek moet een hond de kans hebben om 12 te worden. Een oude hond is ook leuk. En een hond die op is inslapen is niet zo erg. Een jonge hond die niet meer kan opstaan van botkanker of andere pijnlijke zaken is een drama.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Baloen schreef:Wij zoeken geen honden met langere haren, dat is gewoon niet praktisch bij ons. Wij weten dat de OEM niet heel oud zullen worden. Maar wij verkiezen liever een hond die goed bij ons past en dan wellicht wat korter bij ons is, dan 1 die 15 jaar wordt en niet helemaal bij ons past.

Van de Spaanse Mastino lees ik dat ze erg wantrouwend zijn naar vreemden en andere mensen, iets meer dan ons lief is. Wij willen een grote hond liever met stamboom om zo wat meer te weten over de erfelijke gezondheid (natuurlijk geen garantie).

Zijn er verder nog mastiff eigenaren op het forum?
`zitten er wel een paar op het forum hoor, maar niet heel veel..en er zijn ook wel honden die het wat langer doen hoor...
wat de mastin betreft, is het net als met de CC het waakt.. maar als je zegt t is goed, dan is het goed..( maar goed mijn mastin is een mix.. ).. heel veel hangt ook bij dit ras af van hoe je er mee omgaat, en feitelijk zijn ze niet als de OEM een stiff upper lip, en waardig , rustig en heel bijzonder :wink: enige nadeel is dat die oren eigenlijk altijd stuk zijn .. verder is ze alleen maar lief..
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 14 sep 2018 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef: Deze redenatie kan ik niet volgen. Want bij veel rassen is de gezondheid juist gegarandeerd super slecht. De stamboom staat voor een kort leven dat vaak ellendig eindigen gaat.
:ok: Ik zou nog eerder gokken op een kruising.
Baloen
Vaste gebruiker

laeken schreef:
Baloen schreef:Wij willen een grote hond liever met stamboom om zo wat meer te weten over de erfelijke gezondheid (natuurlijk geen garantie).
Deze redenatie kan ik niet volgen. Want bij veel rassen is de gezondheid juist gegarandeerd super slecht. De stamboom staat voor een kort leven dat vaak ellendig eindigen gaat.
Wat ik ook lastig vind om te lezen is dat je het ziet als snel oud worden en niet lang leven punt. Het is heel anders. De hond gaat erg jong heel erg stuk. Dus heeft gruwelijk veel pijn waardoor je vroegtijdig lijden moet stoppen. Dat heeft niks te maken met vredig dood gaan van ouderdom op een jongere leeftijd. Kanker of een kapot gestel is niet pijnloos.

Ik heb vrienden die keer op keer een berner kopen. Zelfs als de vorige gecrepeerd is van de pijn. Ik kan daar niet bij. De hond hiervoor is met 3 jaar vanzelf overleden aan bloedende tumoren zonder dat ze wisten dat hij al ver gevorderde kanker had. Hij lag domweg dood in de mand en bleek intern leeggebloed door gesprongen tumoren in zijn buik. En op dit moment lopen er al weer twee nieuwe....want het is zo'n leuk ras dat goed bij ze past.

Dit klinkt heel aanvallend maar heb je ervaring met honden die heel jong heel erg ziek worden? Dat is minder leuk en vredig dan het lijkt. Ik heb afgelopen jaar een hond van 2,5 moeten inslapen aan ziektes. Dan breekt je hart want het kopje van de hond is te jong. Het lijf gaat alleen kapot.

Ik zou dus nooit zeggen, geeft niet dat dit ras niet zo oud wordt. Want het geeft wel heel erg en het is ook voor de hond geen leuk leven aangezien je hem pas laat gaan als het niet meer gaat.

Dit gaat niet over Mastiffs want ik weet niet hoe de gezondheid van dat ras is. Lijkt mij niet veel goeds want de soortgelijke rassen als boerboelen en weet ik wat zie je hooguit een paar jaar en dan zijn ze dood. In mijn optiek moet een hond de kans hebben om 12 te worden. Een oude hond is ook leuk. En een hond die op is inslapen is niet zo erg. Een jonge hond die niet meer kan opstaan van botkanker of andere pijnlijke zaken is een drama.
Daarom zouden wij dus nooit de eerste de beste pup kopen die we tegen komen. Jammer dat mijn reacties blijkbaar overkwam dat het mij niet uitmaakt dat een hond klachten krijgt want dat doet me natuurlijk wel, zo was mijn reactie in ieder geval niet bedoelt :( Ik vind het wel jammer dat ik alleen zulke negatieve reacties krijg over de gezondheid, die niet echt gegrond lijken te zijn op kennis van de mastiff. Wij hebben juist heel veel pech met onze mixjes en asielhonden. De cc is juist de enige die blaakt van gezondheid. eigenlijl was ik al een beetje huiverig om ervaringen te vragen op een forum. En ik vind dit soort discussies dan ook erg jammer want het vertroebeld mijn intentie van mijn berichtje. Ik snap wel dat je me wil waarschuwen hoor daarvoor wel dank.

Bedankt verder voor de reacties
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik snap dat ook echt niet... een hond waarvan je uit kan gaan dat ie dood is met 5 jaar... dan zijn ze net in de bloei van hun leven...
Ik heb er eentje helaas met 8 jaar in moeten laten slapen. Dat deed verschrikkelijk veel pijn. Natuurlijk doet elke hond pijn die je laat inslapen maar 15 en 12 vond ik wat makkelijker te accepteren dan 8. Die waren op en oud... hadden hun leven geleefd.
Ik kan er nog steeds geen vrede mee hebben al is t 4 jaar geleden inmiddels.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Baloen
Vaste gebruiker

Nanna schreef:Misschien wel leuk om eens te kijken op de site van de Hillse Mastiffs.
Zij zijn fokkers van het ras en werden doodziek van het jonge overlijden en het slechte immuunsysteem van de Mastiff en zijn nu bezig met outcrossen met een ander ras. Interessante kost :ok:

Top dit is super nuttig! Daar ga ik ook even contact mee opnemen!
laeken
Zeer actief

Baloen schreef:
Nanna schreef:Misschien wel leuk om eens te kijken op de site van de Hillse Mastiffs.
Zij zijn fokkers van het ras en werden doodziek van het jonge overlijden en het slechte immuunsysteem van de Mastiff en zijn nu bezig met outcrossen met een ander ras. Interessante kost :ok:

Top dit is super nuttig! Daar ga ik ook even contact mee opnemen!
Maar je zegt dat de uitspraken over de msstiff ongegrond zijn...waarom zou een fokker dit dan doen? Uitspraken wel gebaseerd op de msstiff dus. Deze fokker was het jong dood gaan van dit ras dus zat en is kruisingen gaan fokken. Precies de kant die ik en anderen je dus op wilde adviseren. Jij zei stamboom dus bekende afwijkingen. Ik zei stamboom is recept voor ellende bij dit ras. Die kant wilde je niet op en vindt je in een andere verpakking wel interessant. :wink: Ik bedoelde er niks kwaad mee. Wilde je alleen waarschuwen.
Afbeelding
Baloen
Vaste gebruiker

Snap ik, bedankt daarvoor!
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Zowel Gaby en Mark van Hillse Mastiffs als Sandra van Living XL zijn echte liefhebbers van het ras die de tijd voor je nemen en meer dan bereid zijn hun kennis van het ras met je te delen kan ik je vertellen uit ervaring.
Wij hebben nu een outcross, Styx, een Nedermastiff (mastiff x bullmastiff) uit geteste ouders van bijna anderhalf, geweldige hond.
Inmiddels bezig met uitbreiding van de roedel met een echte mastiff.
Daar gaan maanden (lees jaren) aan voorbereiding aan vooraf zoals contact leggen met fokkers, selectie van fokkers etc. aan vooraf.
Als je specifiek ervaringen of wat dan ook wilt weten geef je maar een gil.

Ik begrijp in ieder geval de liefde voor het ras en je argument liever korter te leven met een hond die je past dan 15 jaar met iets wat je keuze niet is.
Wij maken in ieder geval nog geregeld wandelingen van ruim een uur met een Mastiff van 10.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Goh, grappig, x greyhound.
Ik vind mastiffs leuk, maar net even een maatje kleiner en fijner, kan geen kwaad.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Sinds wanneer wordt een Mastiff niet ouder als 5???
Ja ik ben al een tijdje uit de Mastiffs maar de mijne werd bijna fluitend 12,5 jaar oud, op een gescheurde knieband na.
En ik heb jaren in het bestuur de OEMCN gezeten en toen viel het met de gezondheid ook reuze mee.
Van de molossers vind ik t verreweg het meest relaxte ras met weinig agressie. Heerlijke honden met over het algemeen serieuze fokkers.
Ooit komt er hier weer 1. En dan neem ik uitgebreid de tijd om een goede lijn te zoeken. Fantastisch ras.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ik zou trouwens ook zo en hond van de Lazybones kennel nemen en als je echt wat van het ras wilt weten contact opnemen met Hans Rosingh. Aparte man maar een enorme kennis van het ras.
Gr. Aniek

Afbeelding
Baloen
Vaste gebruiker

@ceciel, we gaan zeker even contact leggen met gaby en mark. Fijn dat je me snapt haha. Hoe is jullie nedernastiff mbt karakter? Mag ik je in de toekomst eventueel pb-en? Wij zijn nu een paar dagen weg, thuis achter de pc reageert net wat makkelijker.

@budkes fijn dat je ook ervaring hebt met het ras en je ervaringen dus anders zijn dan 5 jaar oud worden. Ik ga ook even verder kijken bij lazy bones en Hans rosingh. Voor jou dezelfde vraag mag ik ke eventueel tzt ov-en?
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

S@ndr@ schreef:Ook al eens gedacht aan een Mastin Espagnole.. ( is eigenlijk een Spaanse Mastiff) zijn ook honden die zo te zien aan je lijstje voldoen en er zijn er heel veel die graag een goede mand willen .. ook pups :wink: ( zomaar een gedachten, van even balletje opgooien)
Wilde hetzelfde zeggen, past goed in het zoekplaatje.

Dit is Noa, inmiddels 10,5 jaar oud en haar hele leven hartstikke gezond geweest. Ze wordt nu wel aardig stram, maar nog steeds veel spelen met de andere honden en ze loopt ook graag nog een rondje mee in het bos, mits niet te lang. Vreselijk lief voor het hele gezin en voor alles en iedereen wat jong en kwetsbaar is.
Visite kunnen we gemakkelijk ontvangen, maar daar zal ze niet zoveel contact mee zoeken. Vreemdelingen in het bos houdt ze in de gaten (tenzij deze een hond bij zich heeft, want dan is spelen belangrijker). Ze positioneert zich dan tussen mij en die ander, als de afstand weer groot genoeg is komt ze weer achter me aan. Ik kan je vertellen dat dat een erg veilig gevoel geeft als je alleen met je honden in een stil bos wandelt.
Nu ze ouder wordt begint ze buiten soms te blaffen tegen vreemden. Als ik iemand aan zie komen lijn ik haar aan en is er niks aan de hand.

AfbeeldingDSC_0028 (2)
laeken
Zeer actief

Een old english Mastiff met stamboom leeft op dit momen t gemiddeld 7 jaar. Dus voor elke Mastiff die 10 haalt haalt een andere Mastiff de 4. Want ik vind het beter voorspiegelen van de leeftijd niet heel erg slim. Je kan de cijfers overal op internet vinden.

Ik vind het prachtige honden. Ik ben de laatste die je een vervelend gevoel wil aanpraten maar het gaat altijd zo. Mops kan best. Want ik ken een mops van 12. Dus je moet gewoon een goede kennel kiezen. Ik denk dat als je een Old English Mastiff wil je gewoon moet incalculeren dat het een hele dure hond kan worden met veel problemen die niet oud gaat worden en die veel pijn kan gaan hebben. Wil je dat niet dan neem je er geen. Maakt je dat niet uit dan neem je er wel een.

Ik vind succesverhalen verneukeratief en goede en slechte kennels ook. Al die honden in Nederland zijn aan elkaar verwant en hoe je ook je best doet, hd en veel meer kwalen zitten diep in het ras en kunnen in alle nesten opkomen. Testen of niet. Ze gaan 80 kilo wegen dus orthopedische toestanden krijg je ook hoe je het ook wendt of keert.

Je moet de keuze maken op basis van accepteren van al de toestanden die je erbij krijgt en dan kan het hooguit meevallen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Een old english Mastiff met stamboom leeft op dit momen t gemiddeld 7 jaar. Dus voor elke Mastiff die 10 haalt haalt een andere Mastiff de 4. Want ik vind het beter voorspiegelen van de leeftijd niet heel erg slim. Je kan de cijfers overal op internet vinden.

Ik vind het prachtige honden. Ik ben de laatste die je een vervelend gevoel wil aanpraten maar het gaat altijd zo. Mops kan best. Want ik ken een mops van 12. Dus je moet gewoon een goede kennel kiezen. Ik denk dat als je een Old English Mastiff wil je gewoon moet incalculeren dat het een hele dure hond kan worden met veel problemen die niet oud gaat worden en die veel pijn kan gaan hebben. Wil je dat niet dan neem je er geen. Maakt je dat niet uit dan neem je er wel een.

Ik vind succesverhalen verneukeratief en goede en slechte kennels ook. Al die honden in Nederland zijn aan elkaar verwant en hoe je ook je best doet, hd en veel meer kwalen zitten diep in het ras en kunnen in alle nesten opkomen. Testen of niet. Ze gaan 80 kilo wegen dus orthopedische toestanden krijg je ook hoe je het ook wendt of keert.

Je moet de keuze maken op basis van accepteren van al de toestanden die je erbij krijgt en dan kan het hooguit meevallen.
Afbeelding
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Baloen schreef:@ceciel, we gaan zeker even contact leggen met gaby en mark. Fijn dat je me snapt haha. Hoe is jullie nedernastiff mbt karakter? Mag ik je in de toekomst eventueel pb-en? Wij zijn nu een paar dagen weg, thuis achter de pc reageert net wat makkelijker.
Styx lijkt niet alleen qua uiterlijk maar ook mbt karakter op een 'echte' Mastiff. Dit hebben we ook terug gehoord van andere Mastiff eigenaren, in bepaalde opzichten voldoet hij qua karakter meer aan de klassieke Mastiff dan sommige volle Mastiffs, je kan dan denken aan zijn gereserveerdheid, terughoudendheid maar ook zeker vriendelijkheid. Hij kan met reuen, teven van groot tot klein en boos tot speels, super conflictvermijdend. Maar ook met andere dieren, mensen, kinderen geen enkel probleem. Jachtinstinct komt niet in zijn woordenboek voor. Contact met vreemden moet niet gepushed worden, dit doet hij het liefst in zijn eigen tempo. Bij forceren gebeurt er niets akeligs maar dan blijft hij je voor de rest van de tijd vermijden. Zo is er hier een man die hem vanaf een week of 8 probeerde te lokken en daar loopt hij nu bijna anderhalf jaar later nog steeds met een boogje omheen :mrgreen:
Er staan op dit forum ook een aantal fototopics van het mannetje. Je mag altijd pb-en, superleuk om te lezen dat jullie zo enthousiast over het ras zijn en je zo bewust aan het oriënteren zijn.
incubi666
Actief
Mijn ras(sen): Raad maar eens.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door incubi666 »

Een boerboel zou ook nog kunnen een goede waakhond veel beweging nodig en kerngezond ras net a la de Ridgeback
Vince mijn moeders blindegeleidehond
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch
laeken
Zeer actief

incubi666 schreef:Een boerboel zou ook nog kunnen een goede waakhond veel beweging nodig en kerngezond ras net a la de Ridgeback
Er waren ooit een aantal boerboelen op dit forum maar ik kan me eerlijk gezegd niet herinneren dat die lang geleefd hebben en kerngezond waren. Volgens mij heeft geen van die honden de 6 jaar gehaald. :blauwoog:
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

laeken schreef:
Er waren ooit een aantal boerboelen op dit forum maar ik kan me eerlijk gezegd niet herinneren dat die lang geleefd hebben en kerngezond waren. Volgens mij heeft geen van die honden de 6 jaar gehaald. :blauwoog:
Ik heb er een paar gekend maar die werden inderdaad niet oud. Hielp ook niet mee dat ze allemaal monsterlijk vet waren gemest, want 'dat hoort zo' :19:
laeken
Zeer actief

Sandra&co schreef:
laeken schreef:
Ik heb er een paar gekend maar die werden inderdaad niet oud. Hielp ook niet mee dat ze allemaal monsterlijk vet waren gemest, want 'dat hoort zo' :19:

Dat is breed.... :engel:
Afbeelding
Cendy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboel

Ongelezen bericht door Cendy »

incubi666 schreef:Een boerboel zou ook nog kunnen een goede waakhond veel beweging nodig en kerngezond ras net a la de Ridgeback
Uhm nou nee, veel kruisband problemen en veel kanker.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”