Dat klinkt alsof ze te harde drollen heeft. Dan worden de anaalklieren ook niet correct geleegd tijdens het poepenpioenroos schreef:Ik knijp het ook zelf uit. Teckel Mies heeft harde kvv drollen (ze kreunt zelfs tijdens het persen) maar als ik ze niet regelmatig uitknijp eindigt het altijd ergens op een kleedje of op schoot van bezoek. Groente krijgt ze elke dag en psyllium vezels hielp niet.
Als de dierenarts je het een paar keer voordoet kan je het echt zelf leren hoor.
Ik merk niet dat ik het vaker moet gaan doen. Elke 2 a 3 weken is meestal voldoende om ongelukjes voor te zijn.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Anaalklier problemen.
Moderator: moderatorteam
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Anaalklier problemen.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Antonetta schreef:Ze heeft wel een mergpijp maar daar krijgt ze niets af dit zal met botten niet anders zijn.Pendrag schreef:Als de poep harder moet, kun je haar dan geen botten geven naast haar huidige brokken?
zie zou ik absoluut niet meer geven, die mergpijp.
google maar 's op de gevolgen (vastgeklemd om onderkaak). Los van dat risico is het bot te hard; het kan problemen geven met ontlasting (!) maar ook tanden beschadigen.
Ik zou zeker wel kijken naar een goede kvv.. ook /juist met de genoemde problematiek!
Suzanne
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Bronco krijgt KVV, omdat hij met brok (ook half brok, half kvv) last van struviet krijgt en niet meer kan plassen.
's morgens strooi ik er de inhoud van 1 capsule cranberry over.
Als de Ph weer te hoog wordt, krijgt hij er ook nog pure Vit.C bij.
En standaard een flinke plens warm water over zijn vlees, omdat hij veel te weinig drinkt.
Sinds ik dit doe gaat het prima.
Maar ook heeft hij sinds deze manier van voeren snel last van zijn anaalklieren, ondanks harde ontlasting.
Dus ik ben ook wel benieuwd naar oplossingen.
's morgens strooi ik er de inhoud van 1 capsule cranberry over.
Als de Ph weer te hoog wordt, krijgt hij er ook nog pure Vit.C bij.
En standaard een flinke plens warm water over zijn vlees, omdat hij veel te weinig drinkt.
Sinds ik dit doe gaat het prima.
Maar ook heeft hij sinds deze manier van voeren snel last van zijn anaalklieren, ondanks harde ontlasting.
Dus ik ben ook wel benieuwd naar oplossingen.
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Ik let er wel altijd op dat hij zo klein is of juist zo groot dat er niets kan gebeuren, hierbij krijgt ze hem alleen als ik haar haar kam, ter afleiding.~Suzanne~ schreef:Antonetta schreef:Ze heeft wel een mergpijp maar daar krijgt ze niets af dit zal met botten niet anders zijn.Pendrag schreef:Als de poep harder moet, kun je haar dan geen botten geven naast haar huidige brokken?
zie zou ik absoluut niet meer geven, die mergpijp.
google maar 's op de gevolgen (vastgeklemd om onderkaak). Los van dat risico is het bot te hard; het kan problemen geven met ontlasting (!) maar ook tanden beschadigen.
Ik zou zeker wel kijken naar een goede kvv.. ook /juist met de genoemde problematiek!
Suzanne
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Zowel de dierenarts als ik willen haar op dit voer houden, het gaat met deze brokken goed maar het heeft tegen een operatie aan gezeten. Ik had alweer kvv geprobeerd en ook andere brokken maar dan stijgt de ph in de urine weer, hierom hebben we besloten om haar gewoon op dit voer te houden. Ze krijgt wel dagelijks een dun plakje gestoomd vlees, dit gaat wel goed.Chihuahua-paws schreef:Het is echt een fluitje van een cent als het geen ontsteking is. Ik las je vraag al elders ook. Het advies daar is ook ander voer. Je zou ook kunnen kijken of je kvv kunt combineren met het voer wat je nu geeft.
Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Helemaal goed gaat het niet want je zit nu met anaalklier problemen. Een dierenarts raad altijd brokken aan. En heel vaak van RC ook nog. Dat is dus niet gek.
Als jij de brokken wil blijven geven is er niks mis mee. Maar zou er wel iets naast kunnen geven ipv het gestoomde vlees. Iets waar dus bot in zit om te kijken of dit iets uithaald.
Als jij de brokken wil blijven geven is er niks mis mee. Maar zou er wel iets naast kunnen geven ipv het gestoomde vlees. Iets waar dus bot in zit om te kijken of dit iets uithaald.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Antonetta
- Zeer actief
Wel met de blaasproblemen en dit wil ik ook graag zo houden vandaar dat ik niets aan haar voeding wil veranderen. Maar als de vezels niet helpen kan ik uiteindelijk nog beendermeel proberen.Chihuahua-paws schreef:Helemaal goed gaat het niet want je zit nu met anaalklier problemen. Een dierenarts raad altijd brokken aan. En heel vaak van RC ook nog. Dat is dus niet gek.
- dagmar88
- Zeer actief
Dat heeft toch hetzelfde effect? Kun je net zo goed zo'n zelfde hoeveelheid smuldier kip geven. Dat is gemalen karkas.Antonetta schreef:Zowel de dierenarts als ik willen haar op dit voer houden, het gaat met deze brokken goed maar het heeft tegen een operatie aan gezeten. Ik had alweer kvv geprobeerd en ook andere brokken maar dan stijgt de ph in de urine weer, hierom hebben we besloten om haar gewoon op dit voer te houden. Ze krijgt wel dagelijks een dun plakje gestoomd vlees, dit gaat wel goed.Chihuahua-paws schreef:Het is echt een fluitje van een cent als het geen ontsteking is. Ik las je vraag al elders ook. Het advies daar is ook ander voer. Je zou ook kunnen kijken of je kvv kunt combineren met het voer wat je nu geeft.
Een klein beetje botmix kan natuurlijk ook, maar dat moeten bestellen is misschien niet handig.
Heb je teststrips? Dag kun je het zelf in de gaten houden en de juiste hoeveelheid vit c/cranberry/azijn geven.
- Antonetta
- Zeer actief
Het gaat maar om een dun plakje worst van nog geen 10 gram. Ik heb teststrips maar waarom zal ik het risico gaan lopen dat de ph weer stijgt nu het al een tijdje goed gaat, dit risico neem ik dus niet. Ik woon in een klein dorp met helemaal niets aan winkels in de buurt, ik bestel praktisch alles dus bestellen is voor mij geen enkel probleem.dagmar88 schreef:Dat heeft toch hetzelfde effect? Kun je net zo goed zo'n zelfde hoeveelheid smuldier kip geven. Dat is gemalen karkas.Antonetta schreef:Zowel de dierenarts als ik willen haar op dit voer houden, het gaat met deze brokken goed maar het heeft tegen een operatie aan gezeten. Ik had alweer kvv geprobeerd en ook andere brokken maar dan stijgt de ph in de urine weer, hierom hebben we besloten om haar gewoon op dit voer te houden. Ze krijgt wel dagelijks een dun plakje gestoomd vlees, dit gaat wel goed.Chihuahua-paws schreef:Het is echt een fluitje van een cent als het geen ontsteking is. Ik las je vraag al elders ook. Het advies daar is ook ander voer. Je zou ook kunnen kijken of je kvv kunt combineren met het voer wat je nu geeft.
Een klein beetje botmix kan natuurlijk ook, maar dat moeten bestellen is misschien niet handig.
Heb je teststrips? Dag kun je het zelf in de gaten houden en de juiste hoeveelheid vit c/cranberry/azijn geven.