Maar het ettertje is haar voorbij qua schofthoogte en ik denk binnenkort ook qua gewicht. In alle eerlijkheid schrok ik van deze foto. Ff serieus.. dit is toch geen pup meer om te zien.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
Moderator: moderatorteam

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met TapatalkSandra&co schreef:5 MaandenWat voer je hem?
Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalkalm@ schreef:Dat heb ik ook met mijn teckeltje van 5 maanden. Afgelopen vrijdag woog hij 7.6 kilo schoon aan de haakVeel mensen kijken ook verbaasd als ik zeg dat het nog maar een pup van 5 maanden is. Ik denk wel dat de grootste groei geweest is, dat zal bij jouw hond (hopelijk) ook zijn.
Dat dacht ik ook jaEmma schreef:Nou, dat verklaard de groeipijn wel
Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met TapatalkSandra&co schreef:Dat dacht ik ook jaEmma schreef:Nou, dat verklaard de groeipijn welIk zou acuut stoppen met die high-energy brokken. Even die vaart eruit.
Royal Canin puppy maxi is niet hetzelfde als high energy brokken van de LidlPeter27 schreef:Was een grapje hé.. hij krijgt (sinds kort) royal Canin puppy maxi ofzo.
Die van mij krijgen vers. Ik wilde graag grote langhaarteckels dus de fokker zal gedacht hebben: je zal ze krijgen ookZinodo schreef:Watalm@ schreef:Dat heb ik ook met mijn teckeltje van 5 maanden. Afgelopen vrijdag woog hij 7.6 kilo schoon aan de haakVeel mensen kijken ook verbaasd als ik zeg dat het nog maar een pup van 5 maanden is. Ik denk wel dat de grootste groei geweest is, dat zal bij jouw hond (hopelijk) ook zijn.
dan is hij gewoon zwaarder dan mijn Ziva
hoe dan!
![]()
Wat doen jullie met die pups?

Staat hij al sinds ik hem heb. Vond ik namelijk ook. Al vond de DA hem prima. Ik houd het meest van schrale honden. Al lijkt het op deze foto erger dan het is. Als hij staat heeft hij wel een taille.Budkes schreef:Ik zou hem wat op rantsoen zetten, ik vind hem te dik. Een hond van zijn formaat heeft al genoeg mee te zeulen en is, mijn mening, gebaat bij wat schraler opgroeien. Dat plus al de problemen die hij momenteel met zijn skelet heeft zou voor mij reden zijn om minder te voeren.
Het is wel een prachtige hond.
Hier ben ik het mee eens. Hij mag een flink stuk schraler zijn op deze leeftijd. Zeker gezien z'n groeipijn. Zou hem voorlopig op dit gewicht proberen te houden (hij groeit, dus met gelijk blijvend gewicht, zal hij wat slanker/schraler worden)Budkes schreef:Ik zou hem wat op rantsoen zetten, ik vind hem te dik. Een hond van zijn formaat heeft al genoeg mee te zeulen en is, mijn mening, gebaat bij wat schraler opgroeien. Dat plus al de problemen die hij momenteel met zijn skelet heeft zou voor mij reden zijn om minder te voeren.
Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met TapatalkFotogravinnetje schreef:Hier ben ik het mee eens. Hij mag een flink stuk schraler zijn op deze leeftijd. Zeker gezien z'n groeipijn. Zou hem voorlopig op dit gewicht proberen te houden (hij groeit, dus met gelijk blijvend gewicht, zal hij wat slanker/schraler worden)Budkes schreef:Ik zou hem wat op rantsoen zetten, ik vind hem te dik. Een hond van zijn formaat heeft al genoeg mee te zeulen en is, mijn mening, gebaat bij wat schraler opgroeien. Dat plus al de problemen die hij momenteel met zijn skelet heeft zou voor mij reden zijn om minder te voeren.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeiteWegen teckels zoveel....Echt nooit gedacht! Mijn honden zijn 5 tot 6 kilo en op straat lijken ze echt niet kleiner dan de teckels die ik tegen kom. Maar 13.5 kilo....wow...alm@ schreef:Die van mij krijgen vers. Ik wilde graag grote langhaarteckels dus de fokker zal gedacht hebben: je zal ze krijgen ookZinodo schreef:Watalm@ schreef:Dat heb ik ook met mijn teckeltje van 5 maanden. Afgelopen vrijdag woog hij 7.6 kilo schoon aan de haakVeel mensen kijken ook verbaasd als ik zeg dat het nog maar een pup van 5 maanden is. Ik denk wel dat de grootste groei geweest is, dat zal bij jouw hond (hopelijk) ook zijn.
dan is hij gewoon zwaarder dan mijn Ziva
hoe dan!
![]()
Wat doen jullie met die pups?Frodo is geëindigd op 13.5 kilo en is nog redelijk schraal ook.
Haha ja, dat weegt tibbe ook, met 56 cm schofthoogte. 20 vind ik voor eva dan weer verbazingwekkend weinig, hetzelfde als charlie.laeken schreef:Verbazend. 13.5 kilo. Eva woog 20 op een bepaald moment en was best een flinke hond.
Schraal is ie niet en dat zou nu voor z'n gezondheid het beste zijn.sbientje schreef:ik vind hem helemaal niet te dik, ziet er imo prima uit.
Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalkdagmar88 schreef:Schraal is ie niet en dat zou nu voor z'n gezondheid het beste zijn.sbientje schreef:ik vind hem helemaal niet te dik, ziet er imo prima uit.
Uiteindelijk woog Eva ook meer hoor. Ik denk 24 kilo. Maar meer dan 25 zal ze nooit gewogen hebben denk ik.dagmar88 schreef:Haha ja, dat weegt tibbe ook, met 56 cm schofthoogte. 20 vind ik voor eva dan weer verbazingwekkend weinig, hetzelfde als charlie.laeken schreef:Verbazend. 13.5 kilo. Eva woog 20 op een bepaald moment en was best een flinke hond.
Ik vind hem eerlijk gezegd ook best dik. Ik zou hem ook minder gaan voeren tot hij er meer als een hond gaat uitzien die super hard groeit. Schraal dus. Een hond die zo groot groeit in zo'n korte tijd en daarbij ook nog een lekker speklaagje erop na kan houden krijgt echt teveel voedingstoffen. Toen ik 13 was was ik echt super mager door de groei en ik at me een ongeluk. Als je zo snel groeit hoor je er geen speklaagjes bij te kunnen hebben.dagmar88 schreef:Schraal is ie niet en dat zou nu voor z'n gezondheid het beste zijn.sbientje schreef:ik vind hem helemaal niet te dik, ziet er imo prima uit.

Snap ik.. hij is niet mager maar ook niet (veel) te dik. Maar toch wil ik hem schraler hebben. Baat het niet dan schaadt het niet. En aankomen is makkelijker dan afvallen, weet ik ook uit eigen ervaring hahasbientje schreef:ik zei niet dat ie schraal is, maar dik vind ik hem ook echt niet. Voor mij is ie gewoon goed.
Eens.. lastige is dat ik het nog niet zo goed kan inschatten wat hij nodig heeft. Elk voedingsadvies is anders. Hij krijgt nu 2x zoveel als mijn teef. Wel een ander merk dus daarom ook lastig te vergelijken. Volgens het advies van RC moet hij tussen de 416 en 457 gram per dag hebben. Dan ga ik uit van een volwassen gewicht van tussen de 30 en 35 kg. Ik zorg dat ik ruim onder de 400 gram blijf. Dat is het advies voor een volwassen gewicht van 25 dus dat lijkt me een goede uitgangspositie. Hij eet als een dijkwerker en krijgt ook niets tussendoor ofzo. Ik hoop dat hij hiermee snel van z'n isolatie laagje af is.laeken schreef:Ik vind hem eerlijk gezegd ook best dik. Ik zou hem ook minder gaan voeren tot hij er meer als een hond gaat uitzien die super hard groeit. Schraal dus. Een hond die zo groot groeit in zo'n korte tijd en daarbij ook nog een lekker speklaagje erop na kan houden krijgt echt teveel voedingstoffen. Toen ik 13 was was ik echt super mager door de groei en ik at me een ongeluk. Als je zo snel groeit hoor je er geen speklaagjes bij te kunnen hebben.dagmar88 schreef:Schraal is ie niet en dat zou nu voor z'n gezondheid het beste zijn.sbientje schreef:ik vind hem helemaal niet te dik, ziet er imo prima uit.
Dit hondje is hollands welvaren...