Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Reus van 5 maanden

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Reus van 5 maanden

Ongelezen bericht door Peter27 »

Nu weet ik dat mijn teef klein is met haar 24 kg.
Maar het ettertje is haar voorbij qua schofthoogte en ik denk binnenkort ook qua gewicht. In alle eerlijkheid schrok ik van deze foto. Ff serieus.. dit is toch geen pup meer om te zien.
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
blablabla :)
Sandra&co

Re: Reus van 5 maanden

Ongelezen bericht door Sandra&co »

5 Maanden :schrik: Wat voer je hem? :LOL:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Dat heb ik ook met mijn teckeltje van 5 maanden. Afgelopen vrijdag woog hij 7.6 kilo schoon aan de haak :schrik: Veel mensen kijken ook verbaasd als ik zeg dat het nog maar een pup van 5 maanden is. Ik denk wel dat de grootste groei geweest is, dat zal bij jouw hond (hopelijk) ook zijn.
Afbeelding
Peter27
Zeer actief

Een combinatie van high energy brokken van de Lidl in combinatie met een vleesmix van plofkip en groeihormoon. En voor de vitamientjes een groenteprutje met extra pokon.
Sandra&co schreef:5 Maanden :schrik: Wat voer je hem? Afbeelding
Peter27
Zeer actief

Ik hoop het.. ik hoef niet zo nodig een kalf van 40 kilo.
alm@ schreef:Dat heb ik ook met mijn teckeltje van 5 maanden. Afgelopen vrijdag woog hij 7.6 kilo schoon aan de haak :schrik: Veel mensen kijken ook verbaasd als ik zeg dat het nog maar een pup van 5 maanden is. Ik denk wel dat de grootste groei geweest is, dat zal bij jouw hond (hopelijk) ook zijn.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Nou, dat verklaard de groeipijn wel :engel:
Sandra&co

Emma schreef:Nou, dat verklaard de groeipijn wel :engel:
Dat dacht ik ook ja :LOL: Ik zou acuut stoppen met die high-energy brokken. Even die vaart eruit.
Peter27
Zeer actief

Was een grapje hé.. hij krijgt (sinds kort) royal Canin puppy maxi ofzo. Juist om de groei wat te temperen. Eigenlijk wil ik vers geven maar op veler advies geef ik hem brok tot hij van de groeipijn af is.
Sandra&co schreef:
Emma schreef:Nou, dat verklaard de groeipijn wel :engel:
Dat dacht ik ook ja Afbeelding Ik zou acuut stoppen met die high-energy brokken. Even die vaart eruit.
Sandra&co

Peter27 schreef:Was een grapje hé.. hij krijgt (sinds kort) royal Canin puppy maxi ofzo.
Royal Canin puppy maxi is niet hetzelfde als high energy brokken van de Lidl :)
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Zinodo schreef:
alm@ schreef:Dat heb ik ook met mijn teckeltje van 5 maanden. Afgelopen vrijdag woog hij 7.6 kilo schoon aan de haak :schrik: Veel mensen kijken ook verbaasd als ik zeg dat het nog maar een pup van 5 maanden is. Ik denk wel dat de grootste groei geweest is, dat zal bij jouw hond (hopelijk) ook zijn.
Wat :80: dan is hij gewoon zwaarder dan mijn Ziva :80: hoe dan! :LOL:

Wat doen jullie met die pups? :engel:
Die van mij krijgen vers. Ik wilde graag grote langhaarteckels dus de fokker zal gedacht hebben: je zal ze krijgen ook :engel: Frodo is geëindigd op 13.5 kilo en is nog redelijk schraal ook.
Afbeelding
Kaylee#
Actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Kaylee# »

Mijn ervaring is juist dat ze met vers/kvv geen groeilijnen hebben.
Hier tenminste nooit gehad en toch ook redelijk grote herders van 35+ (2x teef 1x reu) en 46kg.
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Onze pup Koda van vijf maanden woog twee weken geleden 22,5 kg, er zal nu weer minstens een kg bij zijn.
Daarbij is hij best schraal en echt een slungelige pup, gelukkig (nog?) geen groeipijnen. Hij krijgt 3x per dag een volle schep (dat is ruim 500 gram per dag) canex fish&rice puppy voor grote rassen, de nodige trainers en 's-avonds een runderoor.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ik zou hem wat op rantsoen zetten, ik vind hem te dik. Een hond van zijn formaat heeft al genoeg mee te zeulen en is, mijn mening, gebaat bij wat schraler opgroeien. Dat plus al de problemen die hij momenteel met zijn skelet heeft zou voor mij reden zijn om minder te voeren.

Het is wel een prachtige hond. :ok:
Gr. Aniek

Afbeelding
Peter27
Zeer actief

Budkes schreef:Ik zou hem wat op rantsoen zetten, ik vind hem te dik. Een hond van zijn formaat heeft al genoeg mee te zeulen en is, mijn mening, gebaat bij wat schraler opgroeien. Dat plus al de problemen die hij momenteel met zijn skelet heeft zou voor mij reden zijn om minder te voeren.

Staat hij al sinds ik hem heb. Vond ik namelijk ook. Al vond de DA hem prima. Ik houd het meest van schrale honden. Al lijkt het op deze foto erger dan het is. Als hij staat heeft hij wel een taille.

Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Budkes schreef:Ik zou hem wat op rantsoen zetten, ik vind hem te dik. Een hond van zijn formaat heeft al genoeg mee te zeulen en is, mijn mening, gebaat bij wat schraler opgroeien. Dat plus al de problemen die hij momenteel met zijn skelet heeft zou voor mij reden zijn om minder te voeren.

Hier ben ik het mee eens. Hij mag een flink stuk schraler zijn op deze leeftijd. Zeker gezien z'n groeipijn. Zou hem voorlopig op dit gewicht proberen te houden (hij groeit, dus met gelijk blijvend gewicht, zal hij wat slanker/schraler worden)
Peter27
Zeer actief

Zoals ik al zei staat hij al op rantsoen aangezien ik hem ook te dik vind. Hij krijgt zo'n 10/15% minder dan volgens de fabrikant zou moeten. En dan maar even aankijken hoe hij daarop gaat.
Fotogravinnetje schreef:

Hier ben ik het mee eens. Hij mag een flink stuk schraler zijn op deze leeftijd. Zeker gezien z'n groeipijn. Zou hem voorlopig op dit gewicht proberen te houden (hij groeit, dus met gelijk blijvend gewicht, zal hij wat slanker/schraler worden)
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Die richtlijnen van de fabrikant houd ik ook niet aan hoor.
Die schrijft voor 30 gram per kilo lichaamsgewicht :O: nou dan kan ik ze met 1 á 2 weken rollen en zakken ze door hun poten.
Ik voer gewoon op het oog.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

alm@ schreef:
Zinodo schreef:
Wat :80: dan is hij gewoon zwaarder dan mijn Ziva :80: hoe dan! :LOL:

Wat doen jullie met die pups? :engel:
Die van mij krijgen vers. Ik wilde graag grote langhaarteckels dus de fokker zal gedacht hebben: je zal ze krijgen ook :engel: Frodo is geëindigd op 13.5 kilo en is nog redelijk schraal ook.
Wegen teckels zoveel....Echt nooit gedacht! Mijn honden zijn 5 tot 6 kilo en op straat lijken ze echt niet kleiner dan de teckels die ik tegen kom. Maar 13.5 kilo....wow...
En ik weet dat Frodo niet te dik is. Je hebt een keer een foto van zijn spieren gepost en hij is prachtig.

Echt nieuw voor mij. Zulke grote teckels.

Kwam laatst een dwergteckel tegen. Mijn honden zijn dan echt zoveel krachtiger. Verbazend. 13.5 kilo. Eva woog 20 op een bepaald moment en was best een flinke hond.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik vind hem helemaal niet te dik, ziet er imo prima uit.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef:Verbazend. 13.5 kilo. Eva woog 20 op een bepaald moment en was best een flinke hond.
Haha ja, dat weegt tibbe ook, met 56 cm schofthoogte. 20 vind ik voor eva dan weer verbazingwekkend weinig, hetzelfde als charlie.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

sbientje schreef:ik vind hem helemaal niet te dik, ziet er imo prima uit.
Schraal is ie niet en dat zou nu voor z'n gezondheid het beste zijn.
Peter27
Zeer actief

Eens . En mijn teef van bijna 11 is al haar hele leven schraal en rent nog als een jonge deerne.
dagmar88 schreef:
laeken
Zeer actief

dagmar88 schreef:
laeken schreef:Verbazend. 13.5 kilo. Eva woog 20 op een bepaald moment en was best een flinke hond.
Haha ja, dat weegt tibbe ook, met 56 cm schofthoogte. 20 vind ik voor eva dan weer verbazingwekkend weinig, hetzelfde als charlie.
Uiteindelijk woog Eva ook meer hoor. Ik denk 24 kilo. Maar meer dan 25 zal ze nooit gewogen hebben denk ik.
Wuilus woog 45 en die was imo weer helemaal niet 2 x zo groot als Eva. Mijn omgeving vond haar wel altijd echt een hele grote hond trouwens.
Bas weegt 5.5 en Guus nu denk ik 6.5 ongeveer. Kan er bij Guus gigantisch naast zitten maar hij is wel echt goed van gewicht en mooi bespierd nu. Meer dan 7.5 zal hij niet wegen. Hoorde dat de iets grotere jack van de buren weer 14 weegt. Bizar hoe dat werkt. Wat je ziet en wat het is kan zo verschillen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Ik vind hem eerlijk gezegd ook best dik. Ik zou hem ook minder gaan voeren tot hij er meer als een hond gaat uitzien die super hard groeit. Schraal dus. Een hond die zo groot groeit in zo'n korte tijd en daarbij ook nog een lekker speklaagje erop na kan houden krijgt echt teveel voedingstoffen. Toen ik 13 was was ik echt super mager door de groei en ik at me een ongeluk. Als je zo snel groeit hoor je er geen speklaagjes bij te kunnen hebben.

Dit hondje is hollands welvaren... :engel:
Laatst gewijzigd door laeken op 03 sep 2018 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ps jullie andere hond is prima dus ik snap dat jullie de hond niet overvoerd hebben of wat dan ook.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Schraal is ie niet hoor...
Daar mogen nog wel wat kilotjes voor af om dat te zijn.
Xena woog in haar sportjaren ook 21 kg
Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik zei niet dat ie schraal is, maar dik vind ik hem ook echt niet. Voor mij is ie gewoon goed.
Peter27
Zeer actief

sbientje schreef:ik zei niet dat ie schraal is, maar dik vind ik hem ook echt niet. Voor mij is ie gewoon goed.
Snap ik.. hij is niet mager maar ook niet (veel) te dik. Maar toch wil ik hem schraler hebben. Baat het niet dan schaadt het niet. En aankomen is makkelijker dan afvallen, weet ik ook uit eigen ervaring haha

Peter27
Zeer actief

laeken schreef:
dagmar88 schreef:
Ik vind hem eerlijk gezegd ook best dik. Ik zou hem ook minder gaan voeren tot hij er meer als een hond gaat uitzien die super hard groeit. Schraal dus. Een hond die zo groot groeit in zo'n korte tijd en daarbij ook nog een lekker speklaagje erop na kan houden krijgt echt teveel voedingstoffen. Toen ik 13 was was ik echt super mager door de groei en ik at me een ongeluk. Als je zo snel groeit hoor je er geen speklaagjes bij te kunnen hebben.

Dit hondje is hollands welvaren... :engel:
Eens.. lastige is dat ik het nog niet zo goed kan inschatten wat hij nodig heeft. Elk voedingsadvies is anders. Hij krijgt nu 2x zoveel als mijn teef. Wel een ander merk dus daarom ook lastig te vergelijken. Volgens het advies van RC moet hij tussen de 416 en 457 gram per dag hebben. Dan ga ik uit van een volwassen gewicht van tussen de 30 en 35 kg. Ik zorg dat ik ruim onder de 400 gram blijf. Dat is het advies voor een volwassen gewicht van 25 dus dat lijkt me een goede uitgangspositie. Hij eet als een dijkwerker en krijgt ook niets tussendoor ofzo. Ik hoop dat hij hiermee snel van z'n isolatie laagje af is.

Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik zou inderdaad loslaten wat de fabrikant adviseert. Dus er nog iets onder gaan zitten, als hij nu niet goed afvalt.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”