Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

geïmporteerde besmettelijke hondenziektes

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: geïmporteerde besmettelijke hondenziektes

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

jvanringen schreef:
S@ndr@ schreef:
mijke schreef:Hahaha, moeilijk he, dat begrip van mogen vinden wat je wilt, tenzij je daarmee anderen in gevaar brengt. Dat is wel zeg maar cruciaal aan de argumentatie, maar dat schijn je even te missen.
ja natuurlijk ik snap er helemaal niets van, dat is natuurlijk ook een argument om niet verder na te hoeven denken en jou wens door te drammen, even voor de goede orde, in ben niet anti vaccinatie, ik denk dat het veel goeds heeft gebracht, en er zullen ook nadelen aan zitten....maar wel heel erg pro vrije wil.. en zelf beschikking tot in ieder facet van je leven.
Ja. Tenzij de uitoefening van jouw recht het risico op vermijdbare schade aan anderen met zich meebrengt. Daarom vind ik ook dat kinderdagverblijven en oppasouders het recht hebben om ongevaccineerde kinderen te weigeren.
dikke prima hoor, van mij mogen ze.. als je in angst wilt leven ga je gang :U:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

crutz schreef:
dagmar88 schreef:
crutz schreef:Volgens mij zijn zaken als giardia en coccodiose wel toegenomen door de import vd honden via stichtingen, maar goed meer dan daar scherp op zijn kan je preventief niet.
En hoe vaak zou dat voorkomen tegenover massaal besmette import broodfok pups die met duizenden per week over de toonbank gaan?
Als ik al in een topic lees dat een stichting standaard panacur mee geeft denk ik vaak :(
Giardia komt overal voor, ook in NL. Dat honden uit (buitenlandse) opvangen vaker last hebben van Giardia kan simpelweg zijn omdat ze in nogal suboptimale omstandigheden gehouden worden met een suboptimaal werkend immuunsysteem tot gevolg. Dat wil nog niet direct zeggen dat de besmettingsdruk van Giardia daardoor hier toegenomen is.
Zo hebben veel van die honden ook (lint)wormen. De meeste honden die op transport gaan worden dan ook standaard ontwormd, maar dat maakt nog niet dat die wormen daardoor hier meer voorkomen.
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

S@ndr@ schreef:
jvanringen schreef:
S@ndr@ schreef:
mijke schreef:Hahaha, moeilijk he, dat begrip van mogen vinden wat je wilt, tenzij je daarmee anderen in gevaar brengt. Dat is wel zeg maar cruciaal aan de argumentatie, maar dat schijn je even te missen.
ja natuurlijk ik snap er helemaal niets van, dat is natuurlijk ook een argument om niet verder na te hoeven denken en jou wens door te drammen, even voor de goede orde, in ben niet anti vaccinatie, ik denk dat het veel goeds heeft gebracht, en er zullen ook nadelen aan zitten....maar wel heel erg pro vrije wil.. en zelf beschikking tot in ieder facet van je leven.
Ja. Tenzij de uitoefening van jouw recht het risico op vermijdbare schade aan anderen met zich meebrengt. Daarom vind ik ook dat kinderdagverblijven en oppasouders het recht hebben om ongevaccineerde kinderen te weigeren.
dikke prima hoor, van mij mogen ze.. als je in angst wilt leven ga je gang :U:
Waar slaat dat nou op?
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Zou helemaal geen zin hebben om een ander zijn kind te beschermen als mijn eigen vrijheid daarmee in gedrang komt en dat van de keuze om mijn kind niet te laten enten . Zou wat zijn zeg ook alle ouders maar stoppen met drug , roken , alcohol , , met vet zijn of te vet vreten of te mager en geen vlees willen eten en niet meer rijden in die stinkbak met zijn uitstoot als moordmachine. Kom zeg jij hebt dat kind op de wereld gezet , wees blij dat je het met jouw keuzes groot kan brengen zonder verplichtingen wat anderen daarvan vinden. Zo voed die ander ook zijn kind op.
Gekke gedoe van ouders die lekker vrijgevochten zijn en dan in ene na hun eerste goddelijke gebroed denk dat de hele wereld klaar moet staan om hun kind te dienen.
Flikker je honden/katten dan ook maar gelijk de deur uit want god je kind zal er eens ziek van kunnen worden.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
S@ndr@
Zeer actief

jvanringen schreef:
S@ndr@ schreef: dikke prima hoor, van mij mogen ze.. als je in angst wilt leven ga je gang :U:
Waar slaat dat nou op?
precies wat er staat, :F:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Zamunda schreef:
crutz schreef:
dagmar88 schreef:
crutz schreef:Volgens mij zijn zaken als giardia en coccodiose wel toegenomen door de import vd honden via stichtingen, maar goed meer dan daar scherp op zijn kan je preventief niet.
En hoe vaak zou dat voorkomen tegenover massaal besmette import broodfok pups die met duizenden per week over de toonbank gaan?
Als ik al in een topic lees dat een stichting standaard panacur mee geeft denk ik vaak :(
Giardia komt overal voor, ook in NL. Dat honden uit (buitenlandse) opvangen vaker last hebben van Giardia kan simpelweg zijn omdat ze in nogal suboptimale omstandigheden gehouden worden met een suboptimaal werkend immuunsysteem tot gevolg. Dat wil nog niet direct zeggen dat de besmettingsdruk van Giardia daardoor hier toegenomen is.
Zo hebben veel van die honden ook (lint)wormen. De meeste honden die op transport gaan worden dan ook standaard ontwormd, maar dat maakt nog niet dat die wormen daardoor hier meer voorkomen.
Plus dat er daar vaak heel veel honden op een kluitje zitten. Zit er één bij met giardia, dan hebben ze het binnen no time allemaal.
Het is inderdaad geen uitheemse ziekte, maar ik geloof wel dat je het relatief vaker ziet bij buitenlandse stichtinghonden en broodfokhonden vanwege die leefomstandigheden.
S@ndr@
Zeer actief

Giardia is echt een bitch die actief wordt als de gastheer/dame verminderde weerstand heeft, en dat is vaak stress gerelateerd, en de reis hier heen, en ook bij broodfok of een pup die het nest verlaat, de eerste coctail enting, die omstandigheden zijn best stressfactoren. heb 2 keer een hond aan gekregen die het had, Ducain - als pup zijnde al en Sneeuw na haar reis naar Nederland
63673J

Cleva schreef:
jvanringen schreef:
Cleva schreef:Je kunt mensen niet verplichten hun kinderen in te enten.
Je kunt ze wel de toegang tot allerlei plekken ontzeggen. Ga maar lekker op je boerderij zitten met je outbreakaap.
Mag niet van de gristenen, wat dat is discriminatie op grond van religie of levensovertuiging.

Er mag sowieso nooit iets van de gristenen en het is een goed gebruik om daar maximale hoeveelheden maling aan te houden.
:ok:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

S@ndr@ schreef:
jvanringen schreef:
S@ndr@ schreef: dikke prima hoor, van mij mogen ze.. als je in angst wilt leven ga je gang :U:
Waar slaat dat nou op?
Maar niet willen vaccineren uit angst voor bijvoorbeeld autisme is niet je leven laten leiden door angst? :scratch: :mrgreen:
63673J

Maeve schreef:
S@ndr@ schreef:
jvanringen schreef:
Waar slaat dat nou op?
Maar niet willen vaccineren uit angst voor bijvoorbeeld autisme is niet je leven laten leiden door angst? :scratch: :mrgreen:
Blijkbaar niet.
S@ndr@
Zeer actief

Maeve schreef: Maar niet willen vaccineren uit angst voor bijvoorbeeld autisme is niet je leven laten leiden door angst? :scratch: :mrgreen:
laten zij er van uit gaan dat de natuurlijks staat van zijn, is zonder inentingen een verder is het geen geheim dat er hele nare stoffen in een vaccinatie zitten, staat gewoon op de bijsluiter,.( en ze krijgen er nogal wat op hele jonge leeftijd, in een heel klein lichaam) ..... dus ik weet niet of dat angst is of gezond verstand..... het is maar net van welke kant je het bekijkt
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Maar hetnis dan toch ook gezond verstand om wél te willen enten? Mijn kind werd prematuur geboren, die had en heeft echt geen weerstand om trots op te zijn. Bovendien zijn entingen niet op dag 1 allemaal gelijk gegeven he. Maar dan doe ik er dus alles aan om hem gezond te houden, komen al die anti vaxxers om de hoek. Ben IK toch opeens degene met het doodzieke kind, omdat ZIJ geen entingen willen laten zetten. Dat is toch volslagen debiel?
S@ndr@
Zeer actief

-Lilo- schreef:Maar hetnis dan toch ook gezond verstand om wél te willen enten? Mijn kind werd prematuur geboren, die had en heeft echt geen weerstand om trots op te zijn. Bovendien zijn entingen niet op dag 1 allemaal gelijk gegeven he. Maar dan doe ik er dus alles aan om hem gezond te houden, komen al die anti vaxxers om de hoek. Ben IK toch opeens degene met het doodzieke kind, omdat ZIJ geen entingen willen laten zetten. Dat is toch volslagen debiel?
voor jou wel ja, en voor mij misschien ook, zij vinden jou misschien wel debiel omdat je het lijf van je kind extra belast met entstoffen ...
Ik snap best dat als je ergens heilig van overtuigd bent dat ieder ander denkbeeld compleet belachelijk lijkt.... en daar worden oorlogen om gevoerd ( overtuigingen en eigenlijk altijd om dat iedereen vind dat zijn overtuiging de juiste is) .... en het kost mensen levens, maar voor hun geld precies het zelfde.. zowel pro als contra.. de kracht van de overtuiging is hetzelfde
63673J

S@ndr@ schreef:
-Lilo- schreef:Maar hetnis dan toch ook gezond verstand om wél te willen enten? Mijn kind werd prematuur geboren, die had en heeft echt geen weerstand om trots op te zijn. Bovendien zijn entingen niet op dag 1 allemaal gelijk gegeven he. Maar dan doe ik er dus alles aan om hem gezond te houden, komen al die anti vaxxers om de hoek. Ben IK toch opeens degene met het doodzieke kind, omdat ZIJ geen entingen willen laten zetten. Dat is toch volslagen debiel?
voor jou wel ja, en voor mij misschien ook, zij vinden jou misschien wel debiel omdat je het lijf van je kind extra belast met entstoffen ...
Ik snap best dat als je ergens heilig van overtuigd bent dat ieder ander denkbeeld compleet belachelijk lijkt.... en daar worden oorlogen om gevoerd ( overtuigingen en eigenlijk altijd om dat iedereen vind dat zijn overtuiging de juiste is) .... en het kost mensen levens, maar voor hun geld precies het zelfde.. zowel pro als contra.. de kracht van de overtuiging is hetzelfde
De entstoffen die een kindje binnenkrijgt, zijn extreem laag. In het dagelijks leven krijgen kinderen veel meer binnen, alleen al via de moedermelk, en ook die hoeveelheden richten geen schade aan.

Wat de hoeveelheid ziekteverwekkers in vaccins betreft, stel je eens voor wat er gebeurt als ziekteverwekkers via een infectie het lichaam binnenkomen: die vermenigdvuldigen zich in een razend tempo tot zulke enorme hoeveelheden dat het lichaam geen tijd heeft om op tijd afweerstoffen te maken, met als gevolg dat het kind ziek wordt, met alle risico’s van dien. In geval van mazelen valt het ziekteverloop vaak erg mee, maar als het misgaat kunnen de gevolgen heel akelig zijn: doofheid, levenslange problemen met de luchtwegen, en hersenvliesonsteking die vaak dodelijk is.

Dat mag dan wel de ‘natuurlijke staat van zijn’ wezen, maar ik vind het persoonlijk onbegrijpelijk om je kinderen daar zonder enige tegenstand aan te over te leveren. De ‘natuurlijke staat’ als gevolg van besmettingen met kinkhoest, polio of meningokokken, om maar wat te noemen, is al helemaal gruwelijk, en ouders waren daar vroeger wel degelijk heel bang voor, en terecht.
S@ndr@
Zeer actief

zijn nog genoeg kinderen die zonder entingen wel volwassen worden dus het is nu ook weer geen doodsvonnis ee, en de entstoffen - ( en toevoegingen) kunnen niet direct last voor zover we weten,

ik kan me nog een DES schandaal herinneren, kon ook helemaal geen kwaad... was een super middel geen miskramen meer of veel minder..... ( en fluor in het water, ook zo`n geweldige iets..... goed voor je gezondheid) soms komen we na jaren pas achter dingen.... en een ieder mag zelf weten op welk paard hij wed
63673J

S@ndr@ schreef:zijn nog genoeg kinderen die zonder entingen wel volwassen worden dus het is nu ook weer geen doodsvonnis ee, en de entstoffen - ( en toevoegingen) kunnen niet direct last voor zover we weten,

ik kan me nog een DES schandaal herinneren, kon ook helemaal geen kwaad... was een super middel geen miskramen meer of veel minder..... ( en fluor in het water, ook zo`n geweldige iets..... goed voor je gezondheid) soms komen we na jaren pas achter dingen.... en een ieder mag zelf weten op welk paard hij wed
Precies, iedereen mag zelf weten op welk paard hij wedt, alleen zijn degenen die niet vaccineren de gokkers, met als inzet de gezondheid van hun eigen kinderen én die van anderen. En die anderen mogen dus vervolgens zelf weten of ze ongevaccineerde kinderen op hun kinderdagverblijf of aan het bed van hun prematuurtje, pasgeborene of ernstig zieke kind willen, en als zij dat niet willen, hebben de gokkers gewoon weg te blijven.

Van je eerste zin snap ik trouwens niks.
Laatst gewijzigd door 63673J op 28 aug 2018 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
S@ndr@
Zeer actief

ja we leven en zijn verantwoordelijk :blah: voor de kinderen van een ander, t is goed met je fijne dag verder ee :smile2:
63673J

Ja, dat vermoedde ik al.
S@ndr@
Zeer actief

jvanringen schreef:Ja, dat vermoedde ik al.
:oohja: het neemt even tijd maar dan heb je ook wat
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

S@ndr@ schreef:ja we leven en zijn verantwoordelijk voor de kinderen van een ander
Dat klopt.

https://vrouw.nl/artikel/verhalen-achte ... et-inenten
63673J

dagmar88 schreef:
S@ndr@ schreef:ja we leven en zijn verantwoordelijk voor de kinderen van een ander
Dat klopt.

https://vrouw.nl/artikel/verhalen-achte ... et-inenten
Inderdaad.
S@ndr@
Zeer actief

nee dat klopt niet... we nemen dagelijks besluiten zonder het belang van een ander zelfs maar te overwegen... dat doe jij, dat doet zij, dat doet hij en dat doet iedereen..
je kunt niet dagelijks bij ieder besluit wat je neemt de hele wereldproblematiek onder ogen schouw nemen .. je doet wat jij goed vind . en dat recht heeft een mens... en dan moet je ervan uit gaan dat de meeste mensen die niet enten dat niet doen omdat het ze niet kan schelen ! andere mensen lezen dit en andere informatie zoeken ook info en nemen gewoon een ander ( voor hun weloverwogen besluit)
http://www.wijwordenwakker.org/nl/gezon ... natie/p829

http://www.theosofie.net/sunrise/sunris ... natie.html

https://www.wanttoknow.nl/gezondheid/va ... tieschade/
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 28 aug 2018 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
63673J

S@ndr@ schreef:nee dat klopt niet... we nemen dagelijks besluiten zonder het belang van een ander zelfs maar te overwegen... dat doe jij, dat doet zij, dat doet hij en dat doet iedereen..
je kunt niet dagelijks bij ieder besluit wat je neemt de hele wereldproblematiek onder ogen schouw nemen .. je doet wat jij goed vind . en dat recht heeft een mens... en dan moet je ervan uit gaan dat de meeste mensen die niet enten dat niet doen omdat het ze niet kan schelen ! andere mensen lezen dit en andere informatie zoeken ook info en nemen gewoon een ander ( voor hun weloverwogen besluit)
En die mensen gaan dan niet uitzoeken of het eigenlijk wel klopt wat daar allemaal staat? Als ze zondermeer dingen aannemen van het internet, is hun besluit helemaal niet ‘weloverwogen’, integendeel juist.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

jvanringen schreef:
S@ndr@ schreef:nee dat klopt niet... we nemen dagelijks besluiten zonder het belang van een ander zelfs maar te overwegen... dat doe jij, dat doet zij, dat doet hij en dat doet iedereen..
En die mensen gaan dan niet uitzoeken of het eigenlijk wel klopt wat daar staat? Als ze zondermeer dingen aannemen van het internet, is hun besluit helemaal niet ‘weloverwogen’, integendeel juist.

Nee, dat doen mensen inderdaad niet, en dat beperkt zich toch echt niet alleen tot "dit" onderwerp. Mensen nemen (begrijpelijk) datgene aan wat voor "hen" het beste/logische klinkt cq voelt. Zij zitten doorgaans niet te wachten op "feiten/onderzoeken" of wat dan ook wat hun hele "geloof in" wat dan ook uit elkaar laat spatten.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
63673J

S@ndr@ schreef:nee dat klopt niet... we nemen dagelijks besluiten zonder het belang van een ander zelfs maar te overwegen... (...)
Het klopt wel degelijk. Dat we het vaak niet doen is iets anders.
S@ndr@
Zeer actief

jvanringen schreef:
S@ndr@ schreef:nee dat klopt niet... we nemen dagelijks besluiten zonder het belang van een ander zelfs maar te overwegen... (...)
Het klopt wel degelijk. Dat we het vaak niet doen is iets anders.
dat is jou beleving, daarom zei ik al dag dag, fijne dag, mijn beleving is anders...... :W:
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

S@ndr@ schreef:
Er is wel een verschil tussen feiten en meningen. Dat vaccins werken én dat ze veilig zijn zijn simpelweg feiten. Als er iets vaak is onderzocht, en goed is onderzocht, door verschillende partijen, en daarmee onomstotelijk is vastgesteld, dan is het dit wel. Het wordt op zo'n grote schaal gebruikt, en al zo lang. Het is gewoon veilig, punt. Mensen die daar anders over denken die dénken dat. Die weten het niet, want de ideeen die zij er op nahouden zijn geen feiten.

Het verschil tussen een feit en een mening leer je al op de basisschool. En later leer je daar op de middelbare school mee werken in discussies. Helaas zijn er nogal veel mensen die dat vervolgens gewoon weer vergeten.
S@ndr@
Zeer actief

mijke schreef:
S@ndr@ schreef:
Er is wel een verschil tussen feiten en meningen. Dat vaccins werken én dat ze veilig zijn zijn simpelweg feiten. Als er iets vaak is onderzocht, en goed is onderzocht, door verschillende partijen, en daarmee onomstotelijk is vastgesteld, dan is het dit wel. Het wordt op zo'n grote schaal gebruikt, en al zo lang. Het is gewoon veilig, punt. Mensen die daar anders over denken die dénken dat. Die weten het niet, want de ideeen die zij er op nahouden zijn geen feiten.

Het verschil tussen een feit en een mening leer je al op de basisschool. En later leer je daar op de middelbare school mee werken in discussies. Helaas zijn er nogal veel mensen die dat vervolgens gewoon weer vergeten.
er zijn wel mee feiten die later wat minder hard werden zoals,
van vet eten gaat je cholesterol om omhoog en dat is gevaarlijk want daarvan krijg je hart en vaatziektes
was een feit, nu niet meer en DES hartstikke veilig en goed, Feit ( toen wel) , later niet meer... zijn wel meer dingen later anders gebleken, maar niet enters wegzetten als idioten gaat me te ver..
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Cleva schreef:Je kunt mensen niet verplichten hun kinderen in te enten.
Je kunt ze wel de toegang tot allerlei plekken ontzeggen. Ga maar lekker op je boerderij zitten met je outbreakaap.
outbreakaap :goeie: :LOL:
Afbeelding
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

S@ndr@ schreef: er zijn wel mee feiten die later wat minder hard werden zoals,
van vet eten gaat je cholesterol om omhoog en dat is gevaarlijk want daarvan krijg je hart en vaatziektes
was een feit, nu niet meer en DES hartstikke veilig en goed, Feit ( toen wel) , later niet meer... zijn wel meer dingen later anders gebleken, maar niet enters wegzetten als idioten gaat me te ver..
Als je willens en wetens je kinderen de mogelijkheid onthoudt om zich te beschermen tegen potentieel dodelijke ziektes, lijkt idioot mij een passende benaming.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”