S@ndr@ schreef:-Lilo- schreef:Maar hetnis dan toch ook gezond verstand om wél te willen enten? Mijn kind werd prematuur geboren, die had en heeft echt geen weerstand om trots op te zijn. Bovendien zijn entingen niet op dag 1 allemaal gelijk gegeven he. Maar dan doe ik er dus alles aan om hem gezond te houden, komen al die anti vaxxers om de hoek. Ben IK toch opeens degene met het doodzieke kind, omdat ZIJ geen entingen willen laten zetten. Dat is toch volslagen debiel?
voor jou wel ja, en voor mij misschien ook, zij vinden jou misschien wel debiel omdat je het lijf van je kind extra belast met entstoffen ...
Ik snap best dat als je ergens heilig van overtuigd bent dat ieder ander denkbeeld compleet belachelijk lijkt.... en daar worden oorlogen om gevoerd ( overtuigingen en eigenlijk altijd om dat iedereen vind dat zijn overtuiging de juiste is) .... en het kost mensen levens, maar voor hun geld precies het zelfde.. zowel pro als contra.. de kracht van de overtuiging is hetzelfde
De entstoffen die een kindje binnenkrijgt, zijn extreem laag. In het dagelijks leven krijgen kinderen veel meer binnen, alleen al via de moedermelk, en ook die hoeveelheden richten geen schade aan.
Wat de hoeveelheid ziekteverwekkers in vaccins betreft, stel je eens voor wat er gebeurt als ziekteverwekkers via een infectie het lichaam binnenkomen: die vermenigdvuldigen zich in een razend tempo tot zulke enorme hoeveelheden dat het lichaam geen tijd heeft om op tijd afweerstoffen te maken, met als gevolg dat het kind ziek wordt, met alle risico’s van dien. In geval van mazelen valt het ziekteverloop vaak erg mee, maar als het misgaat kunnen de gevolgen heel akelig zijn: doofheid, levenslange problemen met de luchtwegen, en hersenvliesonsteking die vaak dodelijk is.
Dat mag dan wel de ‘natuurlijke staat van zijn’ wezen, maar ik vind het persoonlijk onbegrijpelijk om je kinderen daar zonder enige tegenstand aan te over te leveren. De ‘natuurlijke staat’ als gevolg van besmettingen met kinkhoest, polio of meningokokken, om maar wat te noemen, is al helemaal gruwelijk, en ouders waren daar vroeger wel degelijk heel bang voor, en terecht.