Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Poedel doodle overkill

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Poedel doodle overkill

Ongelezen bericht door laeken »

Ik was op Terschelling en ik heb vrijwel alleen poedels en doodles gezien. Super leuke pups met dansend haar... :I: Maar als er een keer een tondeuse over geweest is zijn ze hartstikke lelijk....mormels. Beetje dikkige onbestemde poedels...
Ligt dat aan mij? Van de helft kan ik niet goed zien of het lelijke poedels of doodles zijn. Onbestemde lijven. En zoooo boring....Ze liepen allemaal netjes aan mooie riemen en iedereen riep zit en volg en meer tegen hun doodle.

Op het strand heb ik geen enkele doodle gezien. Alleen maar whippet, jachthonden en labradors. Geloof dat de labrador en de golden retriever eindelijk verlost zijn van hun positie als modieuze gezinshond.

Ik heb in 3 dagen wel 100 doodles gezien :80:

Mijn tante zei nog. Dat kan toch nooit goed zijn. Zoveel honden fokken in zo'n korte tijd. Er waren meer doodles dan alle andere hondenrassen opgeteld. Misschien was wel 60% van alle honden een doodle.

Merken jullie dit ook?

En ik vind ze lelijk. Super leuk als pup maar zodra dat dansende haar eraf is lijken het wel kamelen met hele vreemde lichamen. En ze reageren zo raar. Nergens op eigenlijk. Ik had best te doen met die honden. Liggen op terras. Meegesleurd door winkelstraten en ik zag echt niks in die honden. Leken wel schapen die naar de slager liepen. Zo verslagen en zonder eigenheid.

Op de boot lagen er 3 om me heen. Onder de tafel en de ouders hebben ze de hele reis genegeerd en met hun kinderen gespeeld. Als ze bewogen moesten ze stil blijven liggen. Mijn hart brak eerlijk gezegd. Ik zou als hond nooit een doodle willen zijn.
Laatst gewijzigd door laeken op 22 aug 2018 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Poedel doodle overkill

Ongelezen bericht door Crescent »

Mwah.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik kom regelmatig doodles tegen maar poedels eigenlijk zelden. Soms een kleintje maar grote echt weinig. Ik vind mijn poedels ook niet saai. Al zouden sommige mensen Lizzie niet heel spannend vinden. Die hond is zelden ongehoorzaam buiten.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:Ik zie op Terschelling altijd enorm veel ‘ Beikes’. Van die stabijhoun/wetterhounachtigen.
Doodles wel een paar maar niet opvallend veel.
Denk dat het doodle vakantie was. Vandaag in West zag ik alleen al iets van 15 doodles... :80:

Ook veel Bykes inderdaad.
Laatst gewijzigd door laeken op 22 aug 2018 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

In de directe omgeving helemaal niet, ik kom zo goed als nooit doodles tegen tijdens wandelingen - maar blijkbaar wandelen mensen met doodles niet op de plekken waar ik wandel ;-)
Op de hondenschool wel. De helft van de klasjes bij de laatste cursussen waren doodles. Ik ben ze er niet leuker door gaan vinden. Saai vond ik ze niet direct, maar wel ongeconcentreerd en ongecontroleerd, plaat voor hun kop, snel overprikkeld, niet makkelijk bereikbaar voor de baasjes.
laeken
Zeer actief

DeDiana schreef:In de directe omgeving helemaal niet, ik kom zo goed als nooit doodles tegen tijdens wandelingen - maar blijkbaar wandelen mensen met doodles niet op de plekken waar ik wandel ;-)
Op de hondenschool wel. De helft van de klasjes bij de laatste cursussen waren doodles. Ik ben ze er niet leuker door gaan vinden. Saai vond ik ze niet direct, maar wel ongeconcentreerd en ongecontroleerd, plaat voor hun kop, snel overprikkeld, niet makkelijk bereikbaar voor de baasjes.
Hier was ook 30% pups. Denk dat we overspoeld gaan worden door de doodle rage. Zie om me heen ook steeds vaker jonge gezinnen doodles nemen ipv "een hond"
Afbeelding
Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Ik zie ze ook erg veel, vooral op de 2 hondenscholen waar ik kom. Bijna de helft van alle honden is een doodle :80:. Labradoodles, maar ook goldendoodles, aussiedoodles etc.
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Ik heb nog nooit een doodle in levende lijve gezien. Waarschijnlijk is de rage nog niet overgewaaid naar Spanje.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Hier in Zuid-Holland stikt het ook van de doodles. Echte poedels haast nooit.
Ik heb er vandaag ook een paar gezien.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik merk dat je ze hier op het platteland van Friesland ook gewoon niet tegen kom. Het lijkt me een beetje een rage uit het westen wat nog niet Friesland in is komen waaien.
Ik was een paar dagen geleden spontaan op een natuurcamping aanbelandt in Drenthe en daar heb ik me goed vermaakt door een paar uur te kijken wat er allemaal langs komt. Menig doodle in ieder geval. Heb een tijdje met 1 van de eigenaren staan praten. Kwam uit Lopik, had zichzelf opnieuw gevonden in India maar hield blijkbaar ook van kamperen in Drenthe, dronk nu muntthee, at gluten vrij, chemische rotzooi arm, de hele mikmak. En een doodle dus :D Vond het een onwijs leuke hond. Ik mag die doodles wel.
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

DeDiana schreef:In de directe omgeving helemaal niet, ik kom zo goed als nooit doodles tegen tijdens wandelingen - maar blijkbaar wandelen mensen met doodles niet op de plekken waar ik wandel ;-)
Ik heb precies dezelfde ervaring..
Paisley
Zeer actief

Johnny Jones schreef:
Dat is natuurlijk ook wat je eigen voorkeur heeft. Zowel jij als Diana hebben voorliefde voor buitenlandertjes en veedrijvers. Dat zijn over het algemeen erg beleefde hondjes. Die doodles kunnen behoorlijk verwende nesten worden, vol van zichzelf, extravert en direct. Dat moet je leuk vinden. Dit zijn ook honden die naar een hondenschool komen. Als honden eenmaal een beetje volwassen en gemanierd beginnen te worden, komen ze vaak niet meer op hondenscholen.
Op diezelfde manier hebben de mensen op de hondenschool mijn honden vooral gezien toen ze driest en ongemanierd waren. Ze zouden ze nou niet meer herkennen maar ik kom dan ook niet meer op de hondenschool :engel: Ik vind het daarom wat 'gevaarlijk' om af te gaan wat je op de hondenschool ziet, omdat de meeste honden er vooral rondlopen in hun puberfase. Er zijn natuurlijk hondensporten maar verreweg de meeste honden komen er voor basisgehoorzaamheid of om hun drieste jongeling wat te doen te geven.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

sirene schreef:Hier in Zuid-Holland stikt het ook van de doodles. Echte poedels haast nooit.
Ik heb er vandaag ook een paar gezien.
Ja, toevallig verbaasde ik me er vandaag nog over. Pakte samen met vriendin een terrasje in het centrum van Schiedam en alle honden die we zagen waren doodles.
Overigens ken ik ook een paar mensen (gezinnen) die van een golden retriever over zijn gestapt naar een doodle. Niet allemaal heel succesvol. Een paar doodles zijn al weer herplaatst... :ugh:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Paisley schreef:
Johnny Jones schreef:
Dat is natuurlijk ook wat je eigen voorkeur heeft. Zowel jij als Diana hebben voorliefde voor buitenlandertjes en veedrijvers. Dat zijn over het algemeen erg beleefde hondjes. Die doodles kunnen behoorlijk verwende nesten worden, vol van zichzelf, extravert en direct. Dat moet je leuk vinden. Dit zijn ook honden die naar een hondenschool komen. Als honden eenmaal een beetje volwassen en gemanierd beginnen te worden, komen ze vaak niet meer op hondenscholen.
Op diezelfde manier hebben de mensen op de hondenschool mijn honden vooral gezien toen ze driest en ongemanierd waren. Ze zouden ze nou niet meer herkennen maar ik kom dan ook niet meer op de hondenschool :engel: Ik vind het daarom wat 'gevaarlijk' om af te gaan wat je op de hondenschool ziet, omdat de meeste honden er vooral rondlopen in hun puberfase. Er zijn natuurlijk hondensporten maar verreweg de meeste honden komen er voor basisgehoorzaamheid of om hun drieste jongeling wat te doen te geven.
Klopt helemaal wat je schrijft en ik schrijf natuurlijk ook duidelijk dat dit mijn (persoonlijke) indruk van de honden was en waarom ze mij niet aanspraken. Dat iemand anders dat juist wel leuk kan vinden, lijkt me evident.
Overigens ging het hier niet om puppyklasjes of basisgehoorzaamheid, maar inderdaad wel om vrij jonge honden.
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Paisley schreef: Dat zijn over het algemeen erg beleefde hondjes. Die doodles kunnen behoorlijk verwende nesten worden, vol van zichzelf, extravert en direct. Dat moet je leuk vinden. Dit zijn ook honden die naar een hondenschool komen. Als honden eenmaal een beetje volwassen en gemanierd beginnen te worden, komen ze vaak niet meer op hondenscholen.
Grappig dat ze dat imago hebben. Mijn ouders hebben een labradoodle, wordt in december 9, maar die is echt totaal het tegenovergestelde van wat je omschrijft. Ze is extreem beleefd. Buiten wel heel vrolijk, maar nog steeds zou ik haar eerder introvert noemen. Ze luisterd ban de lijn niet zo goed, maar dat is eerder omdat ze bij mijn ouders niet zo vaak los komt en ze er weinig energie in steken, dan dat ze het niet zou kunnen. Ze is heel afwachtend en overwegend.

Op terrasjes duikt ze uit zichzelf onder de tafel en je ziet der niet tot we gaan. Dat hebben we niet aangeleerd. Dat heeft ze zelf altijd zo gedaan.

Ze is ook heel gevoelig. Als je iets te dwingend/boos tegen haar doet, blokkeerd ze volledig en gaat ze zitten wachten tot de dwang weg is en ontdooit ze langzaam.

Zij wordt overigens niet geschoren maar geknipt. Ze heeft niet bepaald gewoon haar, maar ook niet zon fleecevacht.

Ik zou ze zelf niet willen. Het is een schatje, maar totaal mijn type verder niet kwa karakter. Van buiten vind ik de “gelukte” doodle ook niet zo mooi. Maar Nikki vind ik toch een leukerd kwa uiterlijk. Maar ze lijkt wat dat betreft denk ik ook niet helemaal opnde standaard doodle. I dont know.

Ik zie ze inderdaad wel steeds meer.
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Hier lopen er heel erg veel, ik kom ze vaak tegen met sportieve bazen waaronder 2 al fanatiek canicrossen. Ik vind de grote heel vriendelijk, soms wat druk maar een beetje labradorniveau en mijn honden vinden dat een feestje.
De middenmaat is vaak angstig. De meeste doodles die ik tegenkom zijn juist prachtig getrimd en lijken onderdeel van het gezin of een team met de baas.
Ik herken je verhaal dus niet echt.
Nu kom ik overigens wel de honden tegen in wandelgebieden, niet op straat. Ik weet niet of dat al zou schelen in het type eigenaar.
Paisley
Zeer actief

Shiloh86 schreef:
Paisley schreef: Dat zijn over het algemeen erg beleefde hondjes. Die doodles kunnen behoorlijk verwende nesten worden, vol van zichzelf, extravert en direct. Dat moet je leuk vinden. Dit zijn ook honden die naar een hondenschool komen. Als honden eenmaal een beetje volwassen en gemanierd beginnen te worden, komen ze vaak niet meer op hondenscholen.
Grappig dat ze dat imago hebben. Mijn ouders hebben een labradoodle, wordt in december 9, maar die is echt totaal het tegenovergestelde van wat je omschrijft. Ze is extreem beleefd. Buiten wel heel vrolijk, maar nog steeds zou ik haar eerder introvert noemen. Ze luisterd ban de lijn niet zo goed, maar dat is eerder omdat ze bij mijn ouders niet zo vaak los komt en ze er weinig energie in steken, dan dat ze het niet zou kunnen. Ze is heel afwachtend en overwegend.

Op terrasjes duikt ze uit zichzelf onder de tafel en je ziet der niet tot we gaan. Dat hebben we niet aangeleerd. Dat heeft ze zelf altijd zo gedaan.

Ze is ook heel gevoelig. Als je iets te dwingend/boos tegen haar doet, blokkeerd ze volledig en gaat ze zitten wachten tot de dwang weg is en ontdooit ze langzaam.

Zij wordt overigens niet geschoren maar geknipt. Ze heeft niet bepaald gewoon haar, maar ook niet zon fleecevacht.

Ik zou ze zelf niet willen. Het is een schatje, maar totaal mijn type verder niet kwa karakter. Van buiten vind ik de “gelukte” doodle ook niet zo mooi. Maar Nikki vind ik toch een leukerd kwa uiterlijk. Maar ze lijkt wat dat betreft denk ik ook niet helemaal opnde standaard doodle. I dont know.

Ik zie ze inderdaad wel steeds meer.
Die heeft dan waarschijnlijk dichter bij de poedel gelegen :) Ze klinkt wel als een leuke hond. Ik vind dr in ieder geval wel een plaatje.
Afbeelding
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

ik ken er een paar. Zo veel kom ik ze niet tegen. Ik zie meer Spaniels

Degene die ik ken vind ik ook niet echt leuk. Een middenslag die de baas is over de hele familie. Een dwerg of hoe dat ook heet die alles eng vind en vanachter bloempotten en de benen van de baas observeert en een grote. Die laatste was heel jolig met van die zwieberende danspoten maar is nu al van het gezapige meewandelen terwijl de baas op zijn telefoon kijkt.

Uiteraard schijn ik er ook een te hebben
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Frootje schreef:Ik zie ze nooit waar ik woon (Limburg). Hier eigenlijk ook niet echt. Wel één in het klasje van Mowin op de hondenschool maar dat was het dan ook volgens mij. :denken:
Ik woon ook in Limburg en hier in de omgeving schieten ze als paddestoelen uit de grond. Zal wellicht komen doordat er een fokker vlakbij zit. Ook de hondenscholen worden er behoorlijk mee overspoeld.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Ik zie ze ook steeds meer in mijn trimsalon. Vind het vaak drukke, ongemanierde honden. Vaak ook angstig. Ik snap de hype niet zo goed eigenlijk. En dan die vachten... Wat Nanna al zegt, vachten zijn zo bewerkelijk dat de meeste kort geschoren eindigen. Lijkt me vreselijk voor die honden. Steeds weer vervilt en dan maar weer kort.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

zodra de trent we was zag ik alleen maar neuroten, ik snap bijgod niet wat mensen leuk vinden aan die beesten.. kan natuurlijk zijn dat ik net de verkeerde zag, maar t zijn er nogal wat.. ik snap ook de populariteit niet zo
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder

Ongelezen bericht door Soooof »

Hier in het bos lopen er ook een paar, de grote. Ik vind ze eigenlijk wel leuk. :engel: Maar goed, mijn beeld van ze wordt zonder enige twijfel gevormd door de paar die ik ken, en er zitten vast ook minder geslaagde exemplaren tussen. Maar hoef je geen Doodle voor te zijn lijkt me. Degenen die ik tegenkom hier zijn in elk geval gewoon vrolijke, open honden. Niet geschoren. Wel knuffelberen. :mrgreen:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Ja hier zie ze ook veel, inderdaad meer Doodles dan poedels. Luus heeft gisteren toevallig met een Doodle en poedel lopen spelen. Zij had duidelijk een voorkeur voor de Poedel. Maar goed dat was een volle reu en de Doodle niet en dan gaat haar voorkeur naar de reu uit. www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?f=26&t=326339
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik zie ze dus echt nooit. Nouja, iig zeer zelden. Misschien omdat Groningen arm is :mrgreen: Mijn vader en zijn vrouw gaan een golden doodle kopen. Een vrolijke, relatief kalme maar speelse hond die wel wil luisteren, dat lijkt me hartstikke geschikt voor ze. Mijn vader heeft totaal geen kaas gegeten van honden, maar speelt met de hond als een kind, rennen en stoeien en gek doen, en zijn vrouw had vroeger altijd herders dus die zorgt wel voor de opvoeding. En dan lijkt een goldendoodle me een type hond dat oko best braaf naar mijn vader luistert, ookal heeft hij van nature niet superveel overwicht. Lijkt me een prima match :ok:
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik denk ook dat het aan het type mens ligt die voor een doodle gaat. Mensen die vaak denken dat die honden zo braaf zijn dat er verder niet zoveel opgevoed hoeft te worden. Uiteindelijk heb ik ook voor een poedel gekozen omdat daar niet zoveel fout mee kan gaan. Mits je aan een aantal voorwaarden voldoet. Het is dat ik ooit een lab heb gehad en dat echt geen klik mee had. Het was voor mij echt een moeilijke hond. Daarom wilde ik ook geen labrador kruising. Mijn droom is nog ooit een poedel x schotse herder te hebben. Die zal vast ook wel een naam hebben als scoodle ofzo.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ons viel het deze vakantie ook op. enorm veel doodles. maar minstens evenveel labradors. gelukkig wel meerendeel labradors die niet even breed als hoog waren
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Beetje het mode hondje zoals daar meerdere van zijn geweest aan ras en xsingen.
En ja daar zitten dan net zoveel niet leuke ,mooie en zieken tussen als bij andere rassen/xsingen. Ken ook hele leuke mooie gezonde doodles en poedels naast het verschrikkelijke irritante die je ook tegenkomt.
Zo werkt het nu eenmaal . Hoe meer er komen hoe meer er tussenzit wat niet "klopt". En dan is het nog altijd aan de toeschouwer zijn beleving.
Zelfs onder doodle/poedel eigenaren speeld .
Het is gewoon allemaal een beetje doorgeslagen zooi gewoon omdat er vraag naar is.Maar er lopen doodles bij waarvan ik ga kwijlen zo leuk , mooi en gezond. Alleen die vallen niet op.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

ik heb mijn sportmassage opleiding in Weert gevolgd en een van de oprichters van de opleiding had zelf een doodle (op fokkers voorwaarden) dus er daar behoorlijk wat voorbij zien komen, idd niet allemaal even goed gemanierd, maar ook veel medische issues (haar teef had allergieën, iets in het bekken niet helemaal pluis en iets met de rug/ribben, maar dat was omdat ze ooit vast had gezeten tussen kennelpanelen werd gezegd)
die teef op fokkersvoorwaarden liet zich ook niet dekken dus 2 nesten met KI en het laatste. nest was met een boerderij labrador waar ze zich wel door heeft laten dekken (kwamen er pas laat in de dracht achter) pup daarvan op nog geen half jaar of jaar aan OCD in de hak geopereerd aan 1 zijde en andere zijde was ook verdacht

hoe dat verder gelopen is weet ik niet, maar was zowel qua karakter als medisch niet gecharmeerd

ze waren er ook eerlijk over dat ze in het verleden ook wel pups van de fokker van haar hond over de vloer hadden gehad voor de opleiding en deze hadden altijd dezelfde moeilijke plekken in hun lichaam, op 8-12 weken dus al, maar gewoon verder fokken, want ja doodles dus verkoopt en is gezond
Flossie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Flossie »

Hier lopen ze ook niet rond, geen poedels en geen doodles. Het zal hier ook wel te arm zijn denk ik. Hiertegenover wel een labrador pup, geweldig uitzicht voor mij. Maar vooral veel staffords en poolhonden zie ik juist meer en meer. Dat vind ik juist raar, omdat ik die juist niet echt verwacht midden in de grote stad in redelijk kleine woningen dat mensen soms gewoon 3 poolhonden in huis hebben.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Flossie schreef:Hier lopen ze ook niet rond, geen poedels en geen doodles. Het zal hier ook wel te arm zijn denk ik. Hiertegenover wel een labrador pup, geweldig uitzicht voor mij. Maar vooral veel staffords en poolhonden zie ik juist meer en meer. Dat vind ik juist raar, omdat ik die juist niet echt verwacht midden in de grote stad in redelijk kleine woningen dat mensen soms gewoon 3 poolhonden in huis hebben.
Daar begint het juist in buurten en je eigen sociale kringetje waar mensen dan een leuke hond zien en deze ook willen hebben vooral als het makkelijk en verkrijgbaar is , zo zie je een explosie ontstaan van allemaal boomertjes , doodles , witte leeuwtjes , enzovoort . Net als de goedkope Actionmeuk wat iedereen dan in de vensterbank gaat zetten omdat ze anders niet meer weten waar hun Home is. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”