Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Barrel

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Barrel

Ongelezen bericht door malinois »

gonnie schreef:
Nanna schreef:
gonnie schreef:Ik vind shows best leuk, maar vindt wel dat als een keurmeester zo’n hond als in het filmpje belovend geeft het geen goed teken is.
Je mag toch verwachten dat keurmeesters de gezondheid van een hond ook belangrijk vinden.
Het is niet eens gezegd dat die hond ongezond is. Die kan een dijk van een gezondheid hebben. Het zit alleen mechanisch allemaal zo vreselijk verrot in elkaar.
Nou ja, ik vind een hond gezond als hij ook normaal kan lopen. Het is toch het hele plaatje.
Maar hier krijgen ze een hard plassertje van in de showwereld.... dat krijgen ze niet van een prachtige werklijn met normale rug en gangwerk ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

malinois schreef:
gonnie schreef:
Nanna schreef:
gonnie schreef:Ik vind shows best leuk, maar vindt wel dat als een keurmeester zo’n hond als in het filmpje belovend geeft het geen goed teken is.
Je mag toch verwachten dat keurmeesters de gezondheid van een hond ook belangrijk vinden.
Het is niet eens gezegd dat die hond ongezond is. Die kan een dijk van een gezondheid hebben. Het zit alleen mechanisch allemaal zo vreselijk verrot in elkaar.
Nou ja, ik vind een hond gezond als hij ook normaal kan lopen. Het is toch het hele plaatje.
Maar hier krijgen ze een hard plassertje van in de showwereld.... dat krijgen ze niet van een prachtige werklijn met normale rug en gangwerk ;)

Het is best erg dat sommige Duitse Herder fokkers van die schommelende wrakken willen fokken. Is toch niks mooi meer aan. Als ik die honden zie lopen heb ik gewoon medelijden met ze.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Cleva schreef:
gonnie schreef: Het is best erg dat sommige Duitse Herder fokkers van die schommelende wrakken willen fokken.
Je overschat ze. Ze willen gewoon gezellig meedoen. Ze houden zich aan de voorschriften van de rasvereniging en laten zich door de fokker van hun teef zeggen wat ze moeten doen en wat er dus voor vuilnis uitflikkert is hun verantwoordelijkheid niet.
Fokkers zijn gewoon mensen en mensen wijzen doorgaans meteen naar een ander als er iets misgaat. Dan heeft de baas het gedaan omdat hij te vroeg is gaan fietsen of het verkeerde voer voert of de eigenaar van de reu heeft gelogen. Het is altijd iemand anders. De fokker zelf heeft binnen de richtlijnen gefokt en heeft het dus goed gedaan.

En ondertussen prevelen ze interessant kijkend "Tja, fokken is gokken. Maar ze hebben wel dat bijzonder karakter van deze lijn..."

Ze hebben zelf niet eens door hoe hypocriet ze zijn.
Die rasvereniging is ook niet goed snik. Je ziet toch dat die glijbaanruggen het ras geen goed doet.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Cleva schreef:
Nanna schreef:
blondie schreef:Je hoeft er ook niet met een werklijn te gaan staan :19: .
Dat is juist het erge. Want ik wéét dat er herders zijn met toch redelijk normale ruggen. Maar daarmee word je op de show weggehoond. Hyena’s willen ze zien :ugh:

Werklijnen hebben vaak weer een "problematisch" karakter (voor een huisdier).

De gulden middenweg is er ook.
Wat bedoel je daar mee? En wat is dan een gulden middenweg?
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

De gulden middenweg is gewoon een leuke kruising of bastaard. Lekker voordelig en op iedere straathoek te vinden. Als je vind dat je een certificaatje van de raad van beheer erbij móet hebben, dan mag je kiezen tussen showlijn en werklijn en beiden zijn gefokt voor een doel waar je als gemiddelde hondenbezitter niets mee te maken hebt.
Maar het ligt ook aan het gemiddelde hondenpubliek, zo ook hier. Een bastaard of kruising zou in elkaar donderen van ellende want ze zijn niet getest. En dat testen is dan weer nodig omdat er binnen sommige rassen een hele bak inteelt de standaard is geworden.
Ik snap t allemaal niet meer.
Afbeelding
Hakuna Matata
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Hakuna Matata »

Paisley schreef:De gulden middenweg is gewoon een leuke kruising of bastaard. Lekker voordelig en op iedere straathoek te vinden. Als je vind dat je een certificaatje van de raad van beheer erbij móet hebben, dan mag je kiezen tussen showlijn en werklijn en beiden zijn gefokt voor een doel waar je als gemiddelde hondenbezitter niets mee te maken hebt.
Maar het ligt ook aan het gemiddelde hondenpubliek, zo ook hier. Een bastaard of kruising zou in elkaar donderen van ellende want ze zijn niet getest. En dat testen is dan weer nodig omdat er binnen sommige rassen een hele bak inteelt de standaard is geworden.
Ik snap t allemaal niet meer.
Ik snap het ook allemaal niet meer. Ik ben nog steeds voorstander van testen, maar heb wel m'n bedenkingen als er rassen zijn waar er veel verschillende testen worden gedaan dan denk ik "Is dat wel eigenlijk een gezond ras als er zoveel verschillende testen gedaan moeten worden".
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Nanna schreef:Ik zit me altijd af te vragen wie dit móói vindt.
Die mensen moeten er zijn want het wordt gefokt en verkocht. Maar als ik dit filmpje in mijn kennissenkring laat zien verschiet iedereen zich kapot en vindt het doodzielig.
Ik ken werkelijk niemand die dit mooi vindt....
Mensen die van dit ras houden zijn er denk ik blind voor. Ik zat van het weekend op een verjaardag met mensen te praten over honden (What else :mrgreen: ) Deze mensen hebben twee duitse herders. Een oud duitse en een 'gewone'. Beide ook behoorlijk krom, niet extreem maar ook ver van rechte ruggen. We kwamen te praten over een mevrouw die we regelmatig tegenkomen in het duin. Ook met twee duitse herders. Waarop ik zei dat ik dat zulke mooie Duitsers vond. (Echt twee ouderwetse Duitse herders, rechte ruggen, mooie koppen, zoals de DH bedoeld was) Hierop werd ik zeer verrast aangekeken, vond ik dat mooie honden??? Nou daar begreep ze helemaal niets van!! Blijkbaar weten ze zelf ook niet meer hoe deze honden er vroeger uitzagen, en is een Duitser met een rechte rug geen echte :piew:
Afbeelding
Groetjes Marja
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

mocht ik ooit een herder willen dan echt niet een met zo`n afzak kont zeg, je krijgt toch gewoon pijn aan je ogen als je dat ziet... volgens mij kan zo`n hond nooit echt een lekker leven hebben,t is gewoon gehandicapt en de herder die we vroeger hadden die hadden er geen last van
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik kan het filmpje niet meer zien... 2e filmpje vond ik ook niets, maar als ik moest kiezen dan de 1e hond daaruit. De manier van voorbrengen vond ik eigenlijk nog vrij normaal. :LOL: Ik ben veel ergere/apartere dingen gewend op de clubmatches. Ik was alleen wel erg benieuwd hoe de pup liep, ik moet eerlijk zeggen dat wij de laatste tijd veel ringtraining hebben gevolgd en dat er echt heel veel verschil in lijnen zitten. Jonge honden die zwabberen en voor mijn gevoel in elkaar storten als de lijn losgelaten wordt tot jonge honden die gewoon stevig in elkaar zitten zelfs in de slungel fase. Het zijn niet mijn type honden, maar het ziet er wel een stuk beter uit. Ook volwassen trouwens, die jonge honden die zo zwabberen doen dat vaak later ook nog, wat minder extreem, maar het is niet ineens helemaal weg en stevig.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hakuna Matata schreef: Ik snap het ook allemaal niet meer. Ik ben nog steeds voorstander van testen, maar heb wel m'n bedenkingen als er rassen zijn waar er veel verschillende testen worden gedaan dan denk ik "Is dat wel eigenlijk een gezond ras als er zoveel verschillende testen gedaan moeten worden".
Het heeft allemaal maar heel beperkt nut zolang er geen nieuw bloed wordt gebruikt.
Bij de mini bull terrier moet er worden getest op het niet goed sluiten van de hartklep en aortavernauwing, alleen de ernstigere gevallen worden van de fok uitgesloten.
Op nierafwijkingen, de waarden moeten kloppen om te mogen fokken.
PLL, primary lens luxation, lijders uitgesloten, dragers moeten aan een vrije hond worden gekoppeld.
Daarbij wordt testen op HD, ED en doofheid (vooral bij witte honden) aangeraden.

Het voorkomt nu zieke pups ja. En ze worden nog steeds behoorlijk oud. Maar wat houd je over aan diversiteit?
Hakuna Matata
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Hakuna Matata »

dagmar88 schreef:
Hakuna Matata schreef: Ik snap het ook allemaal niet meer. Ik ben nog steeds voorstander van testen, maar heb wel m'n bedenkingen als er rassen zijn waar er veel verschillende testen worden gedaan dan denk ik "Is dat wel eigenlijk een gezond ras als er zoveel verschillende testen gedaan moeten worden".
Het heeft allemaal maar heel beperkt nut zolang er geen nieuw bloed wordt gebruikt.
Bij de mini bull terrier moet er worden getest op het niet goed sluiten van de hartklep en aortavernauwing, alleen de ernstigere gevallen worden van de fok uitgesloten.
PLL, primary lens luxation, lijders uitgesloten, dragers moeten aan een vrije hond worden gekoppeld.
Daarbij wordt testen op HD, ED en doofheid (vooral bij witte honden) aangeraden.

Het voorkomt nu zieke pups ja. En ze worden nog steeds behoorlijk oud. Maar wat houd je over aan diversiteit?
Dat dus, en van mij mogen ze andere rassen erin gooien als dat de diversiteit helpt.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

dagmar88 schreef:

Als je dragers aan een vrije hond koppelt sluit je toch niets uit?
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Pemba schreef: Als je dragers aan een vrije hond koppelt sluit je toch niets uit?
Mis je het punt? Nee toch?

:mrgreen: Bij één van de twee clubs zijn trouwens wel vijf hele dekreuen opgegeven. Je ziet ook voortdurend dezelfde namen terugkomen.
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:Van een ras met zo'n bizar kleine genenpool hoef de ik geen pup.
Laat maar mooi uitsterven.

Doordat Napie er nu bij komt gaat het langer (jaren) duren :mrgreen:
Maar ooit zou ik graag nog zo'n hondje hebben en een portugese reu gebruiken.
Ze zijn daar best in trek.
Of ze daar aankeuren weet ik niet, dat zou helemaal leuk zijn.

Oh en er mogen combinaties met de standaard bull terrier gemaakt worden, zolang ze daar niet meer dan 50% van hebben.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

tycha schreef:
Die mensen moeten er zijn want het wordt gefokt en verkocht. Maar als ik dit filmpje in mijn kennissenkring laat zien verschiet iedereen zich kapot en vindt het doodzielig.
Mensen die van dit ras houden zijn er denk ik blind voor. Ik zat van het weekend op een verjaardag met mensen te praten over honden (What else :mrgreen: ) Deze mensen hebben twee duitse herders. Een oud duitse en een 'gewone'. Beide ook behoorlijk krom, niet extreem maar ook ver van rechte ruggen. We kwamen te praten over een mevrouw die we regelmatig tegenkomen in het duin. Ook met twee duitse herders. Waarop ik zei dat ik dat zulke mooie Duitsers vond. (Echt twee ouderwetse Duitse herders, rechte ruggen, mooie koppen, zoals de DH bedoeld was) Hierop werd ik zeer verrast aangekeken, vond ik dat mooie honden??? Nou daar begreep ze helemaal niets van!! Blijkbaar weten ze zelf ook niet meer hoe deze honden er vroeger uitzagen, en is een Duitser met een rechte rug geen echte :piew:
Ja maar veel mensen pretenderen ook dat de zogenaamde oud duitse herder veel gezonder is en een veel betere bouw heeft. Maar veel van de oud duitse herders zijn gewoon langharen of gefokt uit langharen van al dan niet werklijn of de showlijn :19:
Of de zwitser, die zijn ook véél gezonder. Die komen oorspronkelijk ook van Duitse herders af :o

Over smaken valt te twisten. Toen ik aan mijn eerste Duitse herder begon wist ik niet eens dat er een showlijn en een werklijn was. Ik kende de hond van mijn oom, en een duitse herder van de camping, en blijkbaar kwamen die van werklijnen af. En stomtoevallig was mijn eerste herder er ook 1 uit werklijnen.
En wat karakters betreft, ik heb het getroffen met de 3 herders die ik in mijn leven heb (gehad). Prima honden ook voor vreemden in en om het huis en erbuiten. Misschien altijd gemoedelijke honden gehad :denken:
En had ik een showlijn gehad met een goed gestel en een goed karakter had ik daar wellicht meer naar gekeken bij het kiezen van een volgende herder?
Omdat je dat kent en gewend bent. Ik ben nu het andere type gewend, en ik (we) hebben er wederom een heerlijke hond aan. En ja, we krijgen complimenten over hoe hij eruit ziet. En mensen met een ander type herder zullen de kleur niet mooi vinden, hem wellicht wat te klein vinden, te druk, etc.. zo is er altijd wat.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

blondie schreef:
tycha schreef:
Ja maar veel mensen pretenderen ook dat de zogenaamde oud duitse herder veel gezonder is en een veel betere bouw heeft. Maar veel van de oud duitse herders zijn gewoon langharen of gefokt uit langharen van al dan niet werklijn of de showlijn :19:
Of de zwitser, die zijn ook véél gezonder. Die komen oorspronkelijk ook van Duitse herders af :o

Over smaken valt te twisten. Toen ik aan mijn eerste Duitse herder begon wist ik niet eens dat er een showlijn en een werklijn was. Ik kende de hond van mijn oom, en een duitse herder van de camping, en blijkbaar kwamen die van werklijnen af. En stomtoevallig was mijn eerste herder er ook 1 uit werklijnen.
En wat karakters betreft, ik heb het getroffen met de 3 herders die ik in mijn leven heb (gehad). Prima honden ook voor vreemden in en om het huis en erbuiten. Misschien altijd gemoedelijke honden gehad :denken:
En had ik een showlijn gehad met een goed gestel en een goed karakter had ik daar wellicht meer naar gekeken bij het kiezen van een volgende herder?
Omdat je dat kent en gewend bent. Ik ben nu het andere type gewend, en ik (we) hebben er wederom een heerlijke hond aan. En ja, we krijgen complimenten over hoe hij eruit ziet. En mensen met een ander type herder zullen de kleur niet mooi vinden, hem wellicht wat te klein vinden, te druk, etc.. zo is er altijd wat.
Maar daar gaat het toch juist om dat je geen gehandicapte honden fokt en koopt en dat je dat nog kunt zien, en niet dat je staat klaar te komen bij een hond met SB.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”