Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opvangertje Bauke

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Re: Opvangertje Bauke

Ongelezen bericht door Lunatic »

Zamunda schreef:
Lunatic schreef:
[Sandra] schreef:En dat is ook precies wat het is. Hier is hij onderprikkeld, dus gaat hij dingen zoeken, Aan mijn skills ligt het niet, want op momenten dat ik het van hem vraag, luistert hij prima. Eten, hij zou baknijd hebben: Bauke eet buiten, Otto op zijn vaste plek in de keuken. Dus als ik met hun voer bezig ben, zeg ik dat Bauke naar buiten moet, en blijf. Doet hij keurig. Otto heeft grote belangstelling voor Bauke's bak. Ik doe de deur dicht, ik haal Otto's bak weg, zet hem in de gang en ga dan naar buiten. Bauke heeft een antischrokbak, ik had niks anders, maar helemaal prima. Hij is uitgegeten, ik haal zijn bak weg. En zo gaat het gewoon, verder geen drama. Een keer ging ik op een meter afstand van Bauke zitten. GROM. Oké, ga ik wel ergens anders zitten. Als hond met een slechte start mag je gewoon je grenzen aangeven en dat ga ik niet lopen tarten. Net als hem aanhalen: GROM. Oké, dat betekent Nee. Maar dan komt hij bij me, en dan wil hij wel dolgraag worden gekroeld.

Dus doe inderdaad ff vanaf je laptoppie je oordeel vellen. Het is precies wat Kees zegt: Gewoon een overenthousiaste springdoedel met een kleine gebruikshandleiding, maar die het o zo goed wil doen. Ik knal nu met hem tegen de grenzen van het stadse leven aan. Scooters, stationair draaiende auto's, stemmen op straat. Gerammel van fietsen. Dat soort input. Kost hem tijd om te handelen. Dus hij is met een week wel gebaat bij zijn gouden mandje.
Ik weet niet hoor, maar Landgraaf is ook gewoon een stad met druk verkeer en een hoop mensen :roll:
Het zou kunnen, misschien woonden die mensen buitenaf en liepen ze niet zoveel. Maar ik vind het wel heel bijzonder dat je in één bericht die hond ónderprikkeld noemt en tegelijk óverprikkeld (hij kan niet tegen de input van het stadse leven).
Hoe dan ook, hij zit daar niet goed, zoveel is wel duidelijk.
Dat is zeker duidelijk, het is alleen zo jammer dat er zoveel smoesjes verzonnen worden om te verdoezelen dat ze er geen zin/grip meer op heeft :ugh:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

laeken schreef:
bouvierpoedel schreef:
laeken schreef:Kees....ik word hier neergezet als iemand die door een beeldscherm oordeelt maar jij kan er ook wat van. Een hond die niet knuffelig is en die wat afstand nodig heeft? Wat is dat? Een leuke hond? Ik weet niet hoor. Maar ik vind een hond die mij van mijn eigen bank weg gaat lopen grommen behoorlijk niet ok. En dan de voerbak erbij. Wat komt daarna? De voordeur? En die vorige baasjes worden helemaal weggezet. Die beschreven de hond als agressief. Het gedrag dat hij nu laat zien duidt erop dat dat ook prima waar kan zijn en nu krijgt hij de stempel klaar voor een nieuwe start alleen ruimte geven bij voer en ligplaatsen? Ik vind het een bizar iets wat hier gaande is. Sandra is opgestaan van haar eigen bank om haar net aangenomen opvangen ruimte te geven. Die hond gaat problemen maken. Let op mijn woorden.

Heb jij deze hond gefokt of komt hij uit een poedel van jou? Ik vraag dat omdat ik vind dat je erg vergevingsgezind bent naar de hond en je eerder zei dat de gebruikte poedel een goede hond is. Ben benieuwd wat je belang is in het gladstrijken van deze hond.
Bas was toch ook niet zo knuffelig , piste in huis en kon ook flink waarschuwen als ze het te ver vond gaan. Gewoon heel duidelijk en die heeft ook een goed tehuis bij jou gevonden.

Nee die hond komt niet bij mij vandaan en er spelen er 2 mee in het karakter van een hond en zelfs voorouders.
Ik weet ook niet of het een Fb1 is of FB1 maar zet een lab en poedel op elkaar dan kun je de gulzigheid en voernijd krijgen van een lab en het gevoelige van een poedel. Daar hoeft helemaal geen slechte ouder voor te zijn gebruikt.
Hondje is gewoon een opgeschoten knulletje wat vel honden zijn , helemaal geen extreem probleem gedrag.
Hij geeft netjes aan waar zijn grens ligt. Hij speelt en gaat soms over grenzen heen wat ook een beetje bij die leeftijd hoord. Hij luisterd goed en zal best wel goedkomen net als bij ieder ander hond in de juiste handen.Net als jij Bas op de rails hebt gekregen en wel meer honden dit gedrag vertonen zonder het uit te breiden naar andere dingen.
En ja ik ken Sandra en ja ik ken de bemiddeling die verantwoordelijk voor hem is.
Jezus zeg hoe kun je van een rotjochie een ontspoorde hond neer zetten.
Het is absoluut niet mijn bedoeling om hem neer te zetten als ontspoorde hond. Dat lijkt misschien wel zo want ik sluit niet uit dat de hond issues heeft die nu over het hoofd gezien worden. Je hebt absoluut gelijk dat ik het wel zo neerzet en misschien doe ik dat omdat ik vind dat jullie het tegenovergestelde doen. Jullie zetten hem neer als puber maar zijn vorige baasjes vonden hem agressief. Sandra kan hem niet beoordeeld hebben in nog geen twee weken. Hij is blijkbaar zo duidelijk geweest op die bank dat er nu wordt gezegd dat hij ruimte nodig heeft. Ik geef een ontspoorde puber die ruimte niet. Vraag me dus oprecht af hoe hij zich getoond heeft en of hij toen niet gewonnen heeft en zijn 1-0 heeft gepakt om op uit te bouwen. Idem bij de voerbak. Voernijd alleen vind ik persoonlijk oprecht van andere orde dan verdedigen van meer dan alleen voer naar zijn baasjes. Voerbak verdedigen staat echt los van banken. Deze hond toont vind ik meer. Maar het is mijn zaak niet en ik ben het met je eens dat ik de problemen zie die net zo goed er niet hoeven zijn. Dat is echter wel uit reactie op het afdoen van alles op puber gedrag.

Bas was bang. Dat is iets heel anders als dit. Bas is uitermate lief en zal nooit grommen anders dan uit angst. En mannen zoals wij waren ik eerste instantie wat eng dus moest ze vertrouwen krijgen. Deze hond lijkt nergens bang voor en daarom is het een heel ander issue. Of was deze hond bang voor zijn vorige baasjes en nu voor Sandra?
Een jonge hond heeft nu eenmaal niet alles door en gaat over grenzen heen dat is jonge hond eigen .Hij is eerlijk en geen angsthond lijkt mij .
Zie meer problemen met dit gedrag vanuit angst omdat dat onbetrouwbaarder is. Angst is altijd een slechte raadgever,. Zoals ik al zei als dit een probleem hond is dan heb ik er hier ook een aantal lopen. Hoeveel labjes zijn er niet grenzeloos in hun doen en laten en lompheid en hoeveel poedels gaan wel niet over grenzen in hun aandachttrekkerij en om de aandacht.
Waarom moet die hond bang zijn dan.? Dat zou juist een probleem zijn.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Lunatic schreef:
Zamunda schreef:
Lunatic schreef:
[Sandra] schreef:En dat is ook precies wat het is. Hier is hij onderprikkeld, dus gaat hij dingen zoeken, Aan mijn skills ligt het niet, want op momenten dat ik het van hem vraag, luistert hij prima. Eten, hij zou baknijd hebben: Bauke eet buiten, Otto op zijn vaste plek in de keuken. Dus als ik met hun voer bezig ben, zeg ik dat Bauke naar buiten moet, en blijf. Doet hij keurig. Otto heeft grote belangstelling voor Bauke's bak. Ik doe de deur dicht, ik haal Otto's bak weg, zet hem in de gang en ga dan naar buiten. Bauke heeft een antischrokbak, ik had niks anders, maar helemaal prima. Hij is uitgegeten, ik haal zijn bak weg. En zo gaat het gewoon, verder geen drama. Een keer ging ik op een meter afstand van Bauke zitten. GROM. Oké, ga ik wel ergens anders zitten. Als hond met een slechte start mag je gewoon je grenzen aangeven en dat ga ik niet lopen tarten. Net als hem aanhalen: GROM. Oké, dat betekent Nee. Maar dan komt hij bij me, en dan wil hij wel dolgraag worden gekroeld.

Dus doe inderdaad ff vanaf je laptoppie je oordeel vellen. Het is precies wat Kees zegt: Gewoon een overenthousiaste springdoedel met een kleine gebruikshandleiding, maar die het o zo goed wil doen. Ik knal nu met hem tegen de grenzen van het stadse leven aan. Scooters, stationair draaiende auto's, stemmen op straat. Gerammel van fietsen. Dat soort input. Kost hem tijd om te handelen. Dus hij is met een week wel gebaat bij zijn gouden mandje.
Ik weet niet hoor, maar Landgraaf is ook gewoon een stad met druk verkeer en een hoop mensen :roll:
Het zou kunnen, misschien woonden die mensen buitenaf en liepen ze niet zoveel. Maar ik vind het wel heel bijzonder dat je in één bericht die hond ónderprikkeld noemt en tegelijk óverprikkeld (hij kan niet tegen de input van het stadse leven).
Dat is zeker duidelijk, het is alleen zo jammer dat er zoveel smoesjes verzonnen worden om te verdoezelen dat ze er geen zin/grip meer op heeft :ugh:
Haar intentie zal goed zijn maar ze heeft de skills niet . Ze ziet in ieder geval toch dat hij beter kan gaan. Dat is toch ook een oplossing.
Jee wat dan, moet ze dat beest houden en het toch gaan proberen er uit te krijgen .? Geloof dat het dan meer fout zou gaan als nu. Komt best wel een goede baas voor.
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

bouvierpoedel schreef:
Lunatic schreef:
Zamunda schreef: Het zou kunnen, misschien woonden die mensen buitenaf en liepen ze niet zoveel. Maar ik vind het wel heel bijzonder dat je in één bericht die hond ónderprikkeld noemt en tegelijk óverprikkeld (hij kan niet tegen de input van het stadse leven).
Haar intentie zal goed zijn maar ze heeft de skills niet . Ze ziet in ieder geval toch dat hij beter kan gaan. Dat is toch ook een oplossing.
Jee wat dan, moet ze dat beest houden en het toch gaan proberen er uit te krijgen .? Geloof dat het dan meer fout zou gaan als nu. Komt best wel een goede baas voor.
Nee maar ze kan wel eerlijk zijn dat ze het heeft onderschat en dat een ander er beter mee aan de slag kan gaan!
De meeste mensen die hier zo reageren denken namelijk aan de hond, aan de gevolgen die het voor een hond heeft om steeds van hand tot hand te gaan :ugh: De impact die dat op een hond kan hebben wordt nog wel eens onderschat volgens mij en dat is triest!

Voor je aan zo’n project begint moet je eerst eens nadenken wat kan ik aan, wat past er hij mij en wat past er bij m’n andere hond(en). Ik kan me namelijk voorstellen dat Otto dat drukke gedoe beu is, die is ook de jongste niet meer, ik zou Bauke hier iig niet mij mijn honden hoeven zetten :schrik: maar dat weet ik van te voren en daarom doe ik dat ook niet!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Heavy schreef:Als je de berichten terug lees zie je dat er mensen zijn die vallen over het : Otto is er ook wel mee bescheten . Ik denk dat dat grapje totaal verkeerd opgevat wordt :wink: Otto is hem te slim af als Otto geen zin heeft om te spelen . Dat wil helemaal niet zeggen dat die hond weg moet omdat ze hem beu zijn
Otto was hem de eerste dag te slim af met het vliegengordijn, tot Bauke die ook niet eng meer vond, toen kon Otto geen kant meer op :idea:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik las eerst vooral een tot rust laten komen (en dat kost wel meer dan een week), mee laten draaien, niet te veel van de hond verwachten. Vervolgens wordt er van alles bij hem uitgeprobeerd, is er geen sprake van tot rust laten komen en mag hij wel weer zo snel mogelijk vertrekken. De theorie en de praktijk wijken dus nogal uiteen. Hoe een hond daadwerkelijk is, laat ie zelden binnen een week al zien. Dus binnen een week concluderen dat hij naar een andere baas kan, vind ik wat erg kort door de bocht
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef: Haar intentie zal goed zijn maar ze heeft de skills niet . Ze ziet in ieder geval toch dat hij beter kan gaan. Dat is toch ook een oplossing.
Ik vind het lief dat ze het geprobeerd heeft en hem genomen heeft terwijl het asiel boven zijn hoofd hing. De meeste typridders hier die het allemaal zo goed weten zouden het niet eens doen :19: . En het lijkt me ook al geen 'hound from hell' maar gewoon een jonge reu die teveel vrijheid heeft gekregen en nu wat begrensd moet worden. Een beetje stevige nieuwe baas kan dat prima zelf. :ok:
:E:
Waarom is ze verplicht om jullie waarheid toe te geven.
Voor haar gevoel en met de juiste intentie heeft ze deze hond opgevangen . Wees blij dat ze er niet echt mee aan de gang is gegaan.Zij vind het nog niet echt een probleem geval wat ik ook vind.
Hier zitten ook mensen waarvan de hond gromt bij de bak voer of kuifje , die vinden dat prima en respecteren de hond .
Bij mij moeten ze dat niet flikken want dat is gelijk met 1 x als sneeuw voor de zon verdwenen.
Net als grenzeloos en te enthousiast spelen , doen ze hier ook . Heb er hier 1 lopen dat is de grootste regelkut naar mijn bouvier maar als ze met Dana van Judith speelt zijn de rollen omgedraaid omdat Dana voor haar de grotere regelkut is.
Zo speel je allemaal je rol in het leven afhankelijk wie je tegenkomt.
Otto is een Bull en heeft ook zijn aparte manier van spelen en je kunt in het spel niet alleen die doodle beoordelen.
Pauline
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pauline »

Sandra kreeg de hond te logeren met een dramaverhaal over hoe een moeilijk geval het zou zijn. Dat blijkt best mee te vallen en ze zegt dan ook: ik zie er een hond in die gewoon ter herplaatsing aangeboden kan worden, zo lastig is hij niet.
Nu roepen er mensen dat de hond nog weken of maanden in een 'tussenstation' zou moeten blijven 'want er moet aan zijn gedrag worden gewerkt'. En dan? Dan heeft hij Sandra goed leren kennen en zij hem, ze weten elkaars grenzen en wat ze wel en niet bij elkaar moeten doen, en dan zal het bij een nieuwe baas net zo goed eerst een kennismakings / gewenningsperiode zijn waarin baas en hond wederzijds aangeven waar hun grenzen liggen.

Ja de hond gromt eens, en wat dan nog? Dat een andere hond dat niet zou doen zegt op zich niets, niet alle honden hebben dezelfde vocabulaire voorin de mond liggen. Ik heb nu mijn vierde hollandse herderreu en die trekken allemaal hun lip op en zeggen grr als iets ze niet bevalt. Daar reageer ik dan afhankelijk van de situatie op met zelf even dimmen of met "O ja joh? Dan ga je nu van het bed af."
Komt hier altijd goed en niks aan de hand.

Het is dat ik al voorzien ben en dat dit type hond me qua uiterlijk niet zo aanspreekt, maar qua gedrag vind ik het redelijk bekend klinken. Wat er al gezegd is, niet alleen maar op speciale labradoedelsites aanbieden, lijkt me dan ook wel een goed idee.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

laeken schreef:Dat ben ik helemaal met je eens Ellen. Maar ook niet iedere hond is goed. Spijt me. Ik heb Eva gehad en die was echt niet goed. De hond waar ik met jou toen over mailde van mijn buren was ook echt niet goed. Die heeft daar mensen zo toegetakeld dat het domweg inslapen werd. Ik heb die honden ook lang het voordeel van de twijfel gegeven en het op baasjes en in geval Eva aan mezelf gewijt. Maar het lag echt aan de honden. Aangepast gedrag zat er niet in.
daar heb jij gelijk in, maar achter een schermpje kan jij en ik niet zien hoe die hond is. we kunnen alleen afgaan op het verhaal.
als ik af was gegaan op het verhaal van de door mij gefokte reu was deze nu dood geweest :wink: nu loopt hij hier en komt hij echt tot rust. gister heeft hij voor het eerst gedroomd met alle geluiden en bewegingen erbij, vandaag voor het eerst met onze poedel gespeeld. hij is er nog niet maar dat duurt niet lang meer en dan gaat hij ook herplaatst worden.
ellen
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Heavy schreef:
ellen en de birmanen schreef:
laeken schreef:Dat ben ik helemaal met je eens Ellen. Maar ook niet iedere hond is goed. Spijt me. Ik heb Eva gehad en die was echt niet goed. De hond waar ik met jou toen over mailde van mijn buren was ook echt niet goed. Die heeft daar mensen zo toegetakeld dat het domweg inslapen werd. Ik heb die honden ook lang het voordeel van de twijfel gegeven en het op baasjes en in geval Eva aan mezelf gewijt. Maar het lag echt aan de honden. Aangepast gedrag zat er niet in.
daar heb jij gelijk in, maar achter een schermpje kan jij en ik niet zien hoe die hond is. we kunnen alleen afgaan op het verhaal.
als ik af was gegaan op het verhaal van de door mij gefokte reu was deze nu dood geweest :wink: nu loopt hij hier en komt hij echt tot rust. gister heeft hij voor het eerst gedroomd met alle geluiden en bewegingen erbij, vandaag voor het eerst met onze poedel gespeeld. hij is er nog niet maar dat duurt niet lang meer en dan gaat hij ook herplaatst worden.
ellen
Ik heb ook een foute hond gehad maar die kon ik echt niet met een vreemde mee in de auto uit logeren sturen :schrik: dat Bauke gewoon wel meeging zegt toch al wat ? Ik heb trouwens ook de oproep van de eigenaren gelezen en volgens mij was die ook helemaal niet dramatisch :19:
Waarom werd de hond dan hier zo dramatisch voorgesteld? Leek mij nogal een project? Kijk, ik begrijp best dat het een normale doodle moet zijn zonder issues en die zo herplaatst kan worden blijkbaar. Allemaal helemaal goed. Maar waarom dan dat hele verhaal over tot rust komen en overprikkelt onderprikkelt en dan daarna oefenen op winkelcentrum en weet ik wat allemaal.

Wat ik nu lees is er niks met de hond aan fe hand. Nou dan is die doodle zo weg lijkt me. Daar staan ze voor in de rij lijkt me. Beetje sturing en pubergedrag accepteren en je hebt een super doodle. Ik zou zeggen ophalen.
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Nou, u gaat er lekker mee aan de haal met z'n allen :LOL:

Ik las een dramaverhaal over een superoverspannen hond die naar het asiel zou moeten omdat het gezin waar hij woonde en waar het verkeerd ging, met vakantie zou gaan; er was wel opvang, maar daar kon hij nog even niet terecht. Nou, als er niemand anders is, mag hij hier wel. Het enige spannende was of het goed zou gaan met Otto.

Met een dag of wat zag ik: jij bent gewoon een lekkere enthousiaste lompe springdoedel van een jaar. Ik heb een paar situaties met hem opgezocht, gewoon kijken hoe hij reageert. Zat hij naast me op de bank, ik had mijn arm om hem heen en kroelde hem in zijn nek. GROM. Ik dacht: Oké, als ik doorga met kroelen, dan ga jij sneppen, wat die mensen waar hij vandaan kwam hadden gezegd. Zover laat ik het niet komen. Ga jij maar van de bank af, en je komt er ook niet meer op. Als ik uit beeld ben, springt hij op de bank, maar meestentijds heb ik overdag de deur van de woonkamer dicht.

Die keer dat ik op een meter afstand van hem ging zitten terwijl hij aan het eten was en gromde: oké, dus toch voernijd. Dat was van mij een ondoordacht moment, maar goed dat het gebeurde. Ik ga dat verder niet tarten door te blijven zitten oid. Vreet jij je bak maar lekker rustig leeg, ik haal hem wel weg als jij erbij vandaan loopt. Doe ik verder niet moeilijk over, qua voer heeft Otto ook zijn issues en de manier waarop ik het nu doe, werkt voor beiden.

Bauke wil dolgraag spelen. Dus hij springt steeds op Otto. Met het warme weer van de afgelopen week zat ik buiten te werken en konden ze in de tuin, maar Otto wil gewoon 's ochtends even in de zon liggen, dan weer naar de schaduw, dan weer naar de zon. Dat is gewoon zo'n badgast. Die vindt het wel oké om af en toe een potje te stoeien, maar niet zo vaak als Bauke wil. Vandaag regenachtig, dus heb ik binnen gewerkt, en lag het spul op zeker moment gebroederlijk naast elkaar in de gang. Lief was dat Otto Bauke op zeker moment lag te likken. Maar die energie moet eruit bij Bauke. Ik neem hem nu 2 keer per dag mee naar een hondenspeelveldje hier in de buurt en dat gaat, afgezien van een dikke Rottweiler teef die even moest laten weten dat zij het baasje was, goed. Hij is leuk en speels met andere honden. Een meisje van een jaar of 10 dat er ook was, daarmee ging het ook goed, maar zij was honden gewend. Buurman die hem met zijn hand van boven wilde benaderen was eng, buurvrouw die hem eerst liet snuffelen was oké. Hoe ingewikkeld wil je het maken?

Kortom: ik neem hem gewoon mee in mijn leven en zie dat hij toch wel meer input nodig heeft dan ik hem kan geven, doordat ik, zij het vanuit huis, wel fulltime werk. Hij mag en kan hier dus nog wel even blijven for the time being, maar beter voor Bauke is het dat er snel een gouden mandje komt. Ik zal dus ook even contact opnemen met Cloris, omdat hij bij Poedelbemiddeling is aangemeld heb ik gevraagd of dat oké is en dat is oké.

Verder ben ik geen hondengedragsdeskundige of zoiets, ik zie wel dit gedrag en ik ga uit van hoe ik daar, ook in relatie tot mijn eigen hond, het beste mee kan omgaan.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tja. Met een jonge energieke reu weet je toch vooraf dat hij fatsoenlijk uitgelaten moet worden.
Hoe kan ie anders "tot rust komen"?
laeken
Zeer actief

lor1_1984 schreef: Alle honden met een beetje pit worden drama in zo'n situatie, lijkt mij. ;)
Ik heb juist het gevoel dat de meeste honden hoe ze ook behandeld worden lief blijven. Als je ziet wat er uit het buitenland komt en met welke achtergrond....
Ik vraag me altijd af hoe je een hond zover krijgt dat hij zijn baas gaat bedreigen en gaat grommen. Vrijwel alle honden blijven lief.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

lor1_1984 schreef:Dan ken ik denk ik een hoop uitzonderingen want de meeste honden die ik ken worden op zijn minst strontvervelend bij te weinig sturing/opvoeding. ;)
Jawel, maar labradoodles? Ik vind alles gezegend hoor. Ik ken alleen zoveel honden die zo raar verzorgd worden maar die zo lief zijn dat ik me soms afvraag wat je moet doen om je eigen hond tegen je te laten keren. Nu is een grom niet direct tegen je keren. Maar ik heb geen van mijn honden ooit onder de duim hoeven houden. Lekker bewegen en lief zijn en ze waren stuk voor stuk altijd lief voor mij. Nooit gedoe omdat ik niet streng of duidelijk was. Misschien ben ik dat van nature maar om me heen zie ik het eigenlijk ook zo. Of je zit je hond te sarren.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Mijn herder Eva en mijn andere honden hebben stuk voor stuk nog nooit naar mij gedreigd op een ook maar iets serieuze toon. Alleen sommige herplaatsers in het begin. Wuilus bijvoorbeeld. Maar verder? Waarom zou een hond zulke issues maken met zijn baas? Dat is toch tegennatuurlijk?
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik denk niet dat het onnatuurlijk is. Juist natuurlijk. Honden onderling grommen ook naar elkaar als de een te dicht bij het botje van de ander komt.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
laeken
Zeer actief

gonnie schreef:Ik denk niet dat het onnatuurlijk is. Juist natuurlijk. Honden onderling grommen ook naar elkaar als de een te dicht bij het botje van de ander komt.
Ja maar die doen ook gekke dingen met elkaars botjes en lichaam. Dingen die ik niet doe dus ze hoeven ook niet te stressen. Dit gaat trouwens allemaal helemaal niet over Bauke want die is nieuw dus dat snap ik prima.
Vind dit wel interessant namelijk.
Guus gromt overigens om alles en de hele dag maar dat is iets anders. Dat is niks. Die gromt diep naar Bas als ze op de bank wil en dan springt ze erop en dan geeft hij haar een likje en gaat ze op hem liggen en verkast hij. Wat die hond doet is me een raadsel maar ik neem geen enkele grom meer serieus. De eerste paar dagen schrok ik heel erg van dat gedrag. Hij gromde echt om alles. Zelfs als ik naar de bank kom of hem wil aaien gromt hij. Hij gromt als hij met honden speelt en gromt als hij snoepjes krijgt. Volgens mij gromt hij van plezier..... :denken:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Kan best dat Guus gromt van plezier.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Heavy schreef:Ik heb mijn hond nooi zitten sarren maar toch heeft mijn eerste Schapendoesreu wel eens naar mijn dochtertje gegromt . En ook zij had hem nooit zitten sarren want ik zat er altijd bovenop . Maar hij lag naast me ik had hoofdpijn en zij kwam erbij zitten op de bank . Tja kan gebeuren .
Vind het niet zo gek voor een jonge herderreu dat die kijkt hoever hij kan gaan
Maar dat was niet naar jou als baas, waar laeken het over heeft.

laeken schreef:Mijn herder Eva en mijn andere honden hebben stuk voor stuk nog nooit naar mij gedreigd op een ook maar iets serieuze toon. Alleen sommige herplaatsers in het begin. Wuilus bijvoorbeeld. Maar verder? Waarom zou een hond zulke issues maken met zijn baas? Dat is toch tegennatuurlijk?
Ik denk enkel bij een (flink) gebrek aan vertrouwen in de baas en/of een baas die de hond niet goed leest (en dan krijg je ook makkelijker een gebrek aan vertrouwen).

Ik ken het zelf ook niet. Zo heb ik de fokker van Lais een paar jaar geleden gesproken, leuk gesprek hoor, maar ik moest toch wel opletten want ze gaan je allemaal een keer uitproberen (grommen/serieus uitdagen) en dat moest je gelijk flink de kop in drukken. Als je dat goed deed dan was je er daarna ook wel gelijk vanaf (het proberen om de dominante te worden) vertelde ze uit ervaring. Tja, ik kan toch niet anders concluderen dan dat er dan toch echt iets mis gaat in de communicatie vanuit de baas en het vertrouwen :19: . Lais is een dominante trien en als je geen grenzen aangeeft walst ze zó over je heen (maar dat uit zich dan in dwingen door je mond likken of over je heen te klimmen omdat ze wil eten) maar grommen naar mij of man? Neuh, heeft ze echt nooit gedaan en zie ik haar ook nooit doen.
laeken
Zeer actief

Zamunda schreef:
Heavy schreef:Ik heb mijn hond nooi zitten sarren maar toch heeft mijn eerste Schapendoesreu wel eens naar mijn dochtertje gegromt . En ook zij had hem nooit zitten sarren want ik zat er altijd bovenop . Maar hij lag naast me ik had hoofdpijn en zij kwam erbij zitten op de bank . Tja kan gebeuren .
Vind het niet zo gek voor een jonge herderreu dat die kijkt hoever hij kan gaan
Maar dat was niet naar jou als baas, waar laeken het over heeft.

laeken schreef:Mijn herder Eva en mijn andere honden hebben stuk voor stuk nog nooit naar mij gedreigd op een ook maar iets serieuze toon. Alleen sommige herplaatsers in het begin. Wuilus bijvoorbeeld. Maar verder? Waarom zou een hond zulke issues maken met zijn baas? Dat is toch tegennatuurlijk?
Ik denk enkel bij een (flink) gebrek aan vertrouwen in de baas en/of een baas die de hond niet goed leest (en dan krijg je ook makkelijker een gebrek aan vertrouwen).

Ik ken het zelf ook niet. Zo heb ik de fokker van Lais een paar jaar geleden gesproken, leuk gesprek hoor, maar ik moest toch wel opletten want ze gaan je allemaal een keer uitproberen (grommen/serieus uitdagen) en dat moest je gelijk flink de kop in drukken. Als je dat goed deed dan was je er daarna ook wel gelijk vanaf (het proberen om de dominante te worden) vertelde ze uit ervaring. Tja, ik kan toch niet anders concluderen dan dat er dan toch echt iets mis gaat in de communicatie vanuit de baas en het vertrouwen :19: . Lais is een dominante trien en als je geen grenzen aangeeft walst ze zó over je heen (maar dat uit zich dan in dwingen door je mond likken of over je heen te klimmen omdat ze wil eten) maar grommen naar mij of man? Neuh, heeft ze echt nooit gedaan en zie ik haar ook nooit doen.
Ik denk dat je de spijker op de kop slaat met miscommunicatie en onbegrip. Een hond die gromt vertrouwd je niet volgens mij. Ik zelf reageer dus vaak heel pittig als mensen zeggen dat hun hond gromt en daarom niet meer op de bank mogen en minder privileges krijgen. Een suf grommetje van protest zoals Cleo deed ala. Maar dreigen? Waarom zou je eigen hond jou gaan bedreigen? Nog nooit meegemaakt. Echt nog nooit. In mijn ogen is dan iets goed mis tussen jou en je hond.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik respecteer zelf ook gewoon grenzen. Misschien helpt dat ook. Veel mensen zeggen dat je alles moet kunnen doen met je hond maar daar zie ik geen logica in. Dus als een hond iets niet aan kan ga ik daarop gewoon niet lopen zieken. Wuilus kon sommige dingen niet hebben. Ja dan niet. En als iets moest begreep ze dat en kon het altijd. Daar gaat het om. Kammen was lastig dus dat beperkte ik en deed ik respectvol. Dat ging dus steeds beter daardoor. Ik ben nog nooit door haar serieus bedreigd nadat ik haar een tijdje had en we elkaar kenden. Daarvoor wel maar ze werd letterlijk geslagen bij de overdracht door haar vorige baas. Logiach dat ze mij even wilde leren kennen.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

laeken schreef: Ik denk dat je de spijker op de kop slaat met miscommunicatie en onbegrip. Een hond die gromt vertrouwd je niet volgens mij. Ik zelf reageer dus vaak heel pittig als mensen zeggen dat hun hond gromt en daarom niet meer op de bank mogen en minder privileges krijgen. Een suf grommetje van protest zoals Cleo deed ala. Maar dreigen? Waarom zou je eigen hond jou gaan bedreigen? Nog nooit meegemaakt. Echt nog nooit. In mijn ogen is dan iets goed mis tussen jou en je hond.
:mrgreen: Ik geloof niet dat er wat mis is tussen mij en niko. Hij heeft me in het begin uit wantrouwen in m'n gezicht gesnapt (grommen was hem afgeleerd) en kan inderdaad niet zomaar op de bank. Binnen voelt hij zich snel in een hoekje gedreven en moet hij altijd de kans hebben weg te lopen.
Standaard op de bank zitten (dus zonder uitnodiging) en dat zelf mogen bepalen kan hij niet. Hij kan eigenlijk helemaal niks zelf bepalen. Alles van waar en wanneer hij pist, waar hij mag lopen tot waar hij de bal neerlegt moet geregeld worden, anders gaat hij met je aan de haal.
Zolang alles duidelijk is, is er niets aan de hand. Geef je een vinger... Ligt gewoon niet in zijn aard daar mee om te kunnen gaan.
Je moet er maar zin in hebben. In hem nog wel hoor, het is als je je politiepet ophoudt een heerlijke lieve, betrouwbare lobbes.
Heb voortaan wel liever honden die van het harmonisch model zijn.
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

laeken schreef:Ik respecteer zelf ook gewoon grenzen. Misschien helpt dat ook. Veel mensen zeggen dat je alles moet kunnen doen met je hond maar daar zie ik geen logica in. Dus als een hond iets niet aan kan ga ik daarop gewoon niet lopen zieken. Wuilus kon sommige dingen niet hebben. Ja dan niet. En als iets moest begreep ze dat en kon het altijd. Daar gaat het om. Kammen was lastig dus dat beperkte ik en deed ik respectvol. Dat ging dus steeds beter daardoor. Ik ben nog nooit door haar serieus bedreigd nadat ik haar een tijdje had en we elkaar kenden. Daarvoor wel maar ze werd letterlijk geslagen bij de overdracht door haar vorige baas. Logiach dat ze mij even wilde leren kennen.
Zo sta ik er ook in en daarmee voorkom je inderdaad een hoop. Niet dat je alles uit de weg moet gaan, maar je moet ook niet alles willen afdwingen. Bijvoorbeeld in geval van baknijd, dat kan een hond in zich hebben natuurlijk. Ga je dan pushen dan gaat hij naar je grommen. Respecteer je dat hij er moeite mee hebt en geef je die hond de rust, ruimte en het vertrouwen dan hoeft hij én niet te grommen én heb je dikke kans dat het zelfs helemaal verdwijnt.
laeken
Zeer actief

Zamunda schreef:
laeken schreef:Ik respecteer zelf ook gewoon grenzen. Misschien helpt dat ook. Veel mensen zeggen dat je alles moet kunnen doen met je hond maar daar zie ik geen logica in. Dus als een hond iets niet aan kan ga ik daarop gewoon niet lopen zieken. Wuilus kon sommige dingen niet hebben. Ja dan niet. En als iets moest begreep ze dat en kon het altijd. Daar gaat het om. Kammen was lastig dus dat beperkte ik en deed ik respectvol. Dat ging dus steeds beter daardoor. Ik ben nog nooit door haar serieus bedreigd nadat ik haar een tijdje had en we elkaar kenden. Daarvoor wel maar ze werd letterlijk geslagen bij de overdracht door haar vorige baas. Logiach dat ze mij even wilde leren kennen.
Zo sta ik er ook in en daarmee voorkom je inderdaad een hoop. Niet dat je alles uit de weg moet gaan, maar je moet ook niet alles willen afdwingen. Bijvoorbeeld in geval van baknijd, dat kan een hond in zich hebben natuurlijk. Ga je dan pushen dan gaat hij naar je grommen. Respecteer je dat hij er moeite mee hebt en geef je die hond de rust, ruimte en het vertrouwen dan hoeft hij én niet te grommen én heb je dikke kans dat het zelfs helemaal verdwijnt.
Precies. Ik heb nooit honden met baknijd maar ik doe ook nooit wat bij de bak. Ik zet die neer en loop weg. Ga mijn dingen doen en kijk niet eens naar de honden. Als ik nu even bij het kastje achter de honden moet zijn die eten zeg ik jongens, effe kastje open en dan zetten ze twee stappen achteruit en gaan daarna weer eten. Ik sta er niet eens bij stil. Dus of een hond nu wel of niet baknijd heeft, eten doen ze in rust en ik laat ze lekker hun dingen doen. Als ze niet samen kunnen eten dan even een deur ertussen. Guus en Bas eten naast elkaar. Tom at apart van Bas.
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Ik vind het niet per sé tegennatuurlijk. Het zijn gewoon issues die waarschijnlijk voortkomen uit ervaringen in combinatie met karakter. Alfil heeft behoorlijk serieuze issues gehad en ik zou hem nog steeds niet zomaar aan iedereen meegeven (mocht ik hem kwijt willen wat niet het geval is). Maar goed, die heeft van pup tot 7 maanden opgesloten gezeten in een kleine ruimte en werd mishandeld, dus niet heel raar dat er dan issues komen. Hij heeft mijn vriend gebeten uit wantrouwen. Hij heeft mij een paar keer gesnept bij correctie (wat ik gooi op miscommunicatie want ik had totaal geen ervaring). Hij heeft mijn jongste zoon een aantal keer gesnept en proberen te intimideren.... Een ander zou de hond voor minder weg doen, maar ik was en ben zo aan dat dier verknocht en had er vertrouwen in dat het goed zou komen, wat gelukkig ook gebeurd is.
Ik beschouw zijn gedrag van toen niet als tegennatuurlijk, want die issues komen ergens vandaan en zijn verklaarbaar. Feit is wel dat je ze eerst moet erkennen en er dan mee aan de slag moet.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

[Sandra] schreef:Nou, u gaat er lekker mee aan de haal met z'n allen :LOL:

Ik las een dramaverhaal over een superoverspannen hond die naar het asiel zou moeten omdat het gezin waar hij woonde en waar het verkeerd ging, met vakantie zou gaan; er was wel opvang, maar daar kon hij nog even niet terecht. Nou, als er niemand anders is, mag hij hier wel. Het enige spannende was of het goed zou gaan met Otto.

Met een dag of wat zag ik: jij bent gewoon een lekkere enthousiaste lompe springdoedel van een jaar. Ik heb een paar situaties met hem opgezocht, gewoon kijken hoe hij reageert. Zat hij naast me op de bank, ik had mijn arm om hem heen en kroelde hem in zijn nek. GROM. Ik dacht: Oké, als ik doorga met kroelen, dan ga jij sneppen, wat die mensen waar hij vandaan kwam hadden gezegd. Zover laat ik het niet komen. Ga jij maar van de bank af, en je komt er ook niet meer op. Als ik uit beeld ben, springt hij op de bank, maar meestentijds heb ik overdag de deur van de woonkamer dicht.

Die keer dat ik op een meter afstand van hem ging zitten terwijl hij aan het eten was en gromde: oké, dus toch voernijd. Dat was van mij een ondoordacht moment, maar goed dat het gebeurde. Ik ga dat verder niet tarten door te blijven zitten oid. Vreet jij je bak maar lekker rustig leeg, ik haal hem wel weg als jij erbij vandaan loopt. Doe ik verder niet moeilijk over, qua voer heeft Otto ook zijn issues en de manier waarop ik het nu doe, werkt voor beiden.

Bauke wil dolgraag spelen. Dus hij springt steeds op Otto. Met het warme weer van de afgelopen week zat ik buiten te werken en konden ze in de tuin, maar Otto wil gewoon 's ochtends even in de zon liggen, dan weer naar de schaduw, dan weer naar de zon. Dat is gewoon zo'n badgast. Die vindt het wel oké om af en toe een potje te stoeien, maar niet zo vaak als Bauke wil. Vandaag regenachtig, dus heb ik binnen gewerkt, en lag het spul op zeker moment gebroederlijk naast elkaar in de gang. Lief was dat Otto Bauke op zeker moment lag te likken. Maar die energie moet eruit bij Bauke. Ik neem hem nu 2 keer per dag mee naar een hondenspeelveldje hier in de buurt en dat gaat, afgezien van een dikke Rottweiler teef die even moest laten weten dat zij het baasje was, goed. Hij is leuk en speels met andere honden. Een meisje van een jaar of 10 dat er ook was, daarmee ging het ook goed, maar zij was honden gewend. Buurman die hem met zijn hand van boven wilde benaderen was eng, buurvrouw die hem eerst liet snuffelen was oké. Hoe ingewikkeld wil je het maken?

Kortom: ik neem hem gewoon mee in mijn leven en zie dat hij toch wel meer input nodig heeft dan ik hem kan geven, doordat ik, zij het vanuit huis, wel fulltime werk. Hij mag en kan hier dus nog wel even blijven for the time being, maar beter voor Bauke is het dat er snel een gouden mandje komt. Ik zal dus ook even contact opnemen met Cloris, omdat hij bij Poedelbemiddeling is aangemeld heb ik gevraagd of dat oké is en dat is oké.

Verder ben ik geen hondengedragsdeskundige of zoiets, ik zie wel dit gedrag en ik ga uit van hoe ik daar, ook in relatie tot mijn eigen hond, het beste mee kan omgaan.
Fijn dat je het weer verduidelijkt Sandra.
Ik heb jouw eerste bericht duidelijk verkeerd begrepen. En wellicht ook andere dingen die je benoemde daarna. Hopelijk dient zich iemand aan wellicht hier die op zoek is naar dit type hond en heeft hij direct een blijvende plek. Dat hoop ik, want het lijkt me een leuk type in ieder geval :ok:
laeken
Zeer actief

Ik moet ook zeggen dat ik dingen verkeerd begrepen heb hoor. Ik las eigenlijk tegenstrijdige verhalen en allerlei dingen die dan weer ineens anders werden. Dus vooral chaos. En als die hond prima en ok is dan snap ik ook dat hij weg kan. Nog steeds begrijp ik niet hoe dit allemaal in een week kan maar dat hoef ik ook niet te begrijpen. Ik snap dat je me irritant vind en dat maakt me ook niks uit. Wel vind ik dat je ook moet zien dat ik alles puur en alleen vanuit die hond bekeken heb. Ik heb helemaal geen behoefte aan persoonlijk gedoe. Dat wordt het al snel als je over een hond en de omgang daarmee praat maar ik ga nooit doekjes om mijn mening winden om het leuk te houden voor een eigenaar. Geen zin in. Ik zeg wat ik vind rondom honden en hoe de eigenaar zich daarbij voelt is niet waar ik me mee bezig ga houden. Dan draaien we om de hete brij heen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Heavy schreef:
Pendrag schreef:Even dat dikgedrukte: Sandra is toch helemaal zn baas niet? Voor zover ik begrijp speelde dit in de eerste week. Dan ziet zo'n hond je toch hooguit als verzorger, niet als baas. Los van de verdere inhoudelijke discussie.
Ja dat zei ik ook al :19:
Dit staat toch allemaal al lang los van Sandra.
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Heavy schreef:
Pendrag schreef:Even dat dikgedrukte: Sandra is toch helemaal zn baas niet? Voor zover ik begrijp speelde dit in de eerste week. Dan ziet zo'n hond je toch hooguit als verzorger, niet als baas. Los van de verdere inhoudelijke discussie.
Ja dat zei ik ook al :19:
Nee, ik ben zijn baas ook niet, ik verzorg hem tot er een goede baas voor hem wordt gevonden. Dat weet Bauke alleen niet, wij wel. Maar hij moet zich hier wel houden aan een paar regels. Dus ben ik wel weer 'baas'. Hij weet niet dat hij hier maar tijdelijk is. Dus voor hem is het nu zoals het is en ben ik zijn baas. Denk maar zo dat de hond dat anders ziet dan de tijdelijk verzorger.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
dagmar88
Zeer actief

[Sandra] schreef: En wat ik als vanuit huis werkende tijdelijk verzorger hem onvoldoende kan geven, is voldoende gelegenheid om lekker de ondeugende springdoedel te zijn die hij is. Dus is hij bezig om een gat te graven bij de schutting naar mijn Syrische buren. En in mijn verdroogde grasveldje achter het huis. Een balletje opvreten en dat ook weer uitpoepen. Ik heb de ruimte om hem twee keer per dag mee te nemen naar een losloopveldje, waar hij het leuk kan vinden met een paar honden en met een paar kinderen die daar regelmatig komen, maar op een lekker erf waar hij dat allemaal wel mag, is hij echt meer op zijn plek. Of bij een baas die hem dagelijks meeneemt op een drie uur durende wandeling.
:oeps: Ik word hier boos van. Laat ik het daar maar even bij laten.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”