Machie schreef:Of is het de warmte?
Mijn honden krijgen al jaren dezelfde hoeveelheid voer en beweging, toch vallen ze nu allemaal af. Luca en Dumás zijn in 2 maanden tijd 2 kilo verloren en Csiva een halve kilo. Fiji eet slecht dus die telt in dit verhaal niet mee.
Ze krijgen ook al jaren smuldier vlees compleet. Ik heb ze nu dus flink omhoog gezet in voer maar niet het idee dat ze echt aankomen. Ze krijgen nu dus ook brokken erbij. Hebben meer mensen dit? Ligt het aan het vlees? Of speelt de warmte mee?
Smuldier is een goedkoop merk met een enorme productie. De grondstoffen worden overal en nergens vandaan gehaald, daardoor kan de kwaliteit per batch verschillen.
Mijn hond heeft enorm gewichtsverlies gehad toen hij op de Smuldier stond. De schildklierwaardes waren enorm verhoogd (te snel werkende schildklier) wat zou moeten wijzen op een tumor, die was echter niet te vinden.
Na verandering van dieet werd alles weer normaal.
Aannemelijk is dat de Smuldier toentertijd veel rundernekvlees bevatte waardoor de schilklierwaardes door het dak schoten. Maar dit is een aanname en is nooit bewezen.
Advies is dus: Lekker afwisselen en gevarieerd voeren.