Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Truttig?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Re: Truttig?

Ongelezen bericht door mijke »

Nou, ik vind het iig niet truttig hoor, ik vind het doodnormaal.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

S@ndr@ schreef:je hebt wel een beetje de nijging om errug voorzichtig te zijn ja, :LOL:( niet boos worden :mrgreen: ) ... maar goed, t is wel je kind ee..... we zijn allemaal anders en je moet doen wat jou goed lijkt. punt. jou hond , jou beslissing :pffff:
Precies. En voor iemand die een pupje is verloren in water, is het logisch dat ze voorzichtig is daarmee. En je hebt gelijk hoor Caro, baantjes trekken doet ze maar als ze minstens diploma A heeft :mrgreen:
(en wij zijn juist naarstig bezig om Sis aan het zwemmen te krijgen, water vind ze prachtig maar ze weet nog niet dat ze kan zwemmen; denk dat ik het haar één deze dagen zelf maar voor moet doen haha)
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Zamunda schreef:
Caro. schreef:Maar goed, te voorzichtig dus :mrgreen:
Vinnik niet :pffff: .

Ik had het met Mister. Geen pup dus maar een 12-jarige lummel met een heel zwakke achterhand die ik net had leren zwemmen toen hij ineens immer gerade aus het meer over ging :schrik: ! En net als Jessie geen enkele sjoege geven op ons geroep hè :mep: . En tja, als hij dan midden in dat meer ineens geen kracht meer over heeft dan zinkt ie gewoon naar de bodem voordat ik ook maar enigszins in de buurt kan zijn. Gelukkig kwam hij uiteindelijk toch terug en ook nog eens veilig en wel maar wij scheten toch wel even in onze zwembroeken en Mister was wel aan het einde van zijn Latijn en stond met trillende pootjes op de kant.

Met Jessie snap ik het ook heel goed, zo'n hand kan ook zomaar ineens weer overgaan in watertrappelen en dan houdt het ook op een gegeven moment op, zeker als ze dan in paniek raken. Zie ik bij Lais nog steeds weleens gebeuren. Laat haar eerst nog maar wat veilige meters maken hoor, dan mag ze later het kanaal wel oversteken :E: .
Nouja, met een hond van 12 vind ik het dan wel weer een ander verhaal. Die kan daadwerkelijk last krijgen van lichamelijke ongemakken en zal waarschijnlijk een aftakelend lichaam hebben. Daar ben ik ook voorzichtiger mee. Maar een pup en gewoon volwassen hond met een normale bouw (dus geen topzware brachycephaal), daarbij durf ik wel te vertrouwen op hun eigen inzicht.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Marion. schreef:
S@ndr@ schreef:je hebt wel een beetje de nijging om errug voorzichtig te zijn ja, :LOL:( niet boos worden :mrgreen: ) ... maar goed, t is wel je kind ee..... we zijn allemaal anders en je moet doen wat jou goed lijkt. punt. jou hond , jou beslissing :pffff:
Precies. En voor iemand die een pupje is verloren in water, is het logisch dat ze voorzichtig is daarmee. En je hebt gelijk hoor Caro, baantjes trekken doet ze maar als ze minstens diploma A heeft :mrgreen:
(en wij zijn juist naarstig bezig om Sis aan het zwemmen te krijgen, water vind ze prachtig maar ze weet nog niet dat ze kan zwemmen; denk dat ik het haar één deze dagen zelf maar voor moet doen haha)
Dat helpt wel hoor :ok: Ik ben zowel met Kaya als met Puchu als met Jessie naar een strandje gegaan waar ik het water mee in kon gaan en dan
komen ze je wel achterna :wink: Dan even ondersteunen en met een beetje mazzel, en zeker met een GR, zwemmen ze zo.

Jessie was laatst bijna het water ingevallen vanaf een wal van een meter hoog omdat ze door 2 katten werd besprongen. Dus toen sloeg de schrik
weer om m'n hart en moest ze van mij kunnen zwemmen. Dus deze week meteen naar het hondenstrand en zie... ze denkt ineens dat ze
een marathon zwemster is :mrgreen:
Ze moet van mij verder niet zwemmen, als ze het leuk vindt is het prima, zo niet ook goed, als ik maar weet dat ze kán zwemmen als het nodig is.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Caro. schreef:Ze moet van mij verder niet zwemmen, als ze het leuk vindt is het prima, zo niet ook goed, als ik maar weet dat ze kán zwemmen als het nodig is.
Haha, ik ben er niet bang voor dat ze niet kàn zwemmen. Zoals het een golden betaamt trekt ze ook enorm naar water. Alleen wel met haar pootjes op de grond blijven staan :mrgreen:
Van de week viel ze plotseling in een gat en heeft ze 2 slagen gezwommen, knap kinddddd!!!!
nomo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door nomo »

Oh Ayla mag van mij ook nog niet te ver weg. Ze moet altijd dwars door de lelies ed heen en vind het ook wel wat spannend als ze vast komt te zitten. Ook varen er nu weer steeds meer boten en dan moet ze ook betrouwbaar en op tijd terugkomen. Zolang ik er niet op vertrouw dat dat allemaal goed zal gaan moet ze voor mijn gevoel binnen bereik blijven.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Caro. schreef:Ze moet van mij verder niet zwemmen, als ze het leuk vindt is het prima, zo niet ook goed, als ik maar weet dat ze kán zwemmen als het nodig is.
Haha, ik ben er niet bang voor dat ze niet kàn zwemmen. Zoals het een golden betaamt trekt ze ook enorm naar water. Alleen wel met haar pootjes op de grond blijven staan :mrgreen:
Van de week viel ze plotseling in een gat en heeft ze 2 slagen gezwommen, knap kinddddd!!!!
Zeker knap kind :ok: en inderdaad: de eerste Golden die niet zwemt, moet ik nog tegenkomen :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

nomo schreef:Oh Ayla mag van mij ook nog niet te ver weg. Ze moet altijd dwars door de lelies ed heen en vind het ook wel wat spannend als ze vast komt te zitten. Ook varen er nu weer steeds meer boten en dan moet ze ook betrouwbaar en op tijd terugkomen. Zolang ik er niet op vertrouw dat dat allemaal goed zal gaan moet ze voor mijn gevoel binnen bereik blijven.
Dat verwoord mijn gedachten precies :ok: Zijn we lekker samen truttig haha :cheer:
Afbeelding
A good dog never dies...

Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Truttig? Echt niet, ik heb al zo vaak op t punt gestaan om er in te springen. Op de 1 of andere manier is er toch altijd ergens die angst dat ze het zelf niet goed in kunnen schatten of zo. Ik weet niet precies wat het is.
Gr. Aniek

Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Caro. schreef:
thom schreef:Het maakt toch helemaal niet uit of het wel of niet truttig is ? Het was jouw gevoel, dus heb je gedaan wat je deed. Prima toch !!
(ik zou denk ik hetzelfde gedaan hebben)
O nee, ik blijf gewoon truttig doen hoor en wat ik het beste vind :mrgreen: maar ik was wel benieuwd of het merendeel het nu inderdaad
truttig vindt of niet.
Nou, ik moet zeggen dat ik nu ook truttiger ben met Tanja en Anne, maar ja, dat zijn ook kamikaze Pinschers.
De vorige honden liet ik in Oostenrijk overal los lopen, maar met Tanja en Anne durf ik dat niet, die willen gewoon overal naar beneden springen.

Tanja en Anne hebben alleen los gelopen in Oostenrijk waar het redelijk veilig was.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
flatcoatjrt
Zeer actief
Mijn ras(sen): *Jack Russel*
*Oudduitse Herder*
*Flatcoated Retriever*
Boerenfox

Ongelezen bericht door flatcoatjrt »

Ik heb een paar keer vrijwilliger gespeeld bij een honden trihatlon. Mijn taak was o.a. om de hond die met baas in het water zwom in de gaten te houden vanaf de kant. Het viel mij tegen hoe veel honden het toch nog te zwaar kregen met boven water blijven. Ik weet de afstand niet meer zeker maar volgens mij was het 120 meter. 60 heen en 60 terug. Op het keerpunt lag een reddingsbootje. Ik heb toch meerdere keren het sein om de hond eruit te vissen moeten geven. De honden gaan steeds dieper in het water liggen, de kont zakt weg en dan ineens blijft het koppie nog maar net boven water.. waren toch sportieve honden. Niet elke hond is blijkbaar zo verstandig om terug te gaan als hij moe word. Deze zaten dan wel aan de lijn maar voortrekken of zo was niet aan de orde.
Ik had mijn hond ook terug geroepen. Heb doodsangsten uit gestaan toen mijn dove bejaarde jack russell dame voor de eerste keer kramp kreeg in een achterpoot tijdens het zwemmen.. daarna mocht ze als wilde zwemmen alleen nog met of heel warm weer of aangelijnd zwemmen.
Gr mirjam
Afbeelding
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Wat mij betreft niet truttig. Ik vind het ook ver voor zo'n overmoedige ongeoefende zwemmer :mrgreen: Maar ja of je daar wat aan hebt weet ik niet want ik word ook altijd als te voorzichtig bestempeld :oeps:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:Je wil toch juist dat je hond zelf leert hoe het werkt? Laat hem dan leren.
De Vest is prima veilig.

Niet gaan zitten moederen.
Ze kan ook leren als ze binnen redelijke afstand van mij blijft. Ze heeft nu toch ook leren zwemmen? en (een klein beetje) geleerd
dat ze niet zomaar heel ver weg mag zwemmen.
De Vest is denk ik 1.5 á 2 meter diep, ze hebben het een paar jaar geleden helemaal uitgebaggerd dus het is dieper dan voorheen, en
ook daarin kan ze verzuipen natuurlijk.
Ook bij het loslopen trouwens mag ze niet zo'n eind bij me vandaan lopen en geloof me: er gebeurt dan nog zat waar ze heel veel
van kan leren :schrik: al kan ze trouwens ook zeer hardleers zijn :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

flatcoatjrt schreef:Ik heb een paar keer vrijwilliger gespeeld bij een honden trihatlon. Mijn taak was o.a. om de hond die met baas in het water zwom in de gaten te houden vanaf de kant. Het viel mij tegen hoe veel honden het toch nog te zwaar kregen met boven water blijven. Ik weet de afstand niet meer zeker maar volgens mij was het 120 meter. 60 heen en 60 terug. Op het keerpunt lag een reddingsbootje. Ik heb toch meerdere keren het sein om de hond eruit te vissen moeten geven. De honden gaan steeds dieper in het water liggen, de kont zakt weg en dan ineens blijft het koppie nog maar net boven water.. waren toch sportieve honden. Niet elke hond is blijkbaar zo verstandig om terug te gaan als hij moe word. Deze zaten dan wel aan de lijn maar voortrekken of zo was niet aan de orde.
Ik had mijn hond ook terug geroepen. Heb doodsangsten uit gestaan toen mijn dove bejaarde jack russell dame voor de eerste keer kramp kreeg in een achterpoot tijdens het zwemmen.. daarna mocht ze als wilde zwemmen alleen nog met of heel warm weer of aangelijnd zwemmen.
Gr mirjam
Zo 'zwom' ze dus tot nu toe: achterkant helemaal naar beneden, koppie net boven water (sloten water kreeg ze binnen) en spetteren met de voorpoten.
Ze had tot vanmiddag 2 x misschien 4 meter goed gezwommen. Daar was ik dus bij in een ander watertje.
Vanmiddag ging ze ineens zelf ervandoor, eerst weer zo zwemmend en ineens zwom ze goed en toen peerde ze 'm dus direct richting het midden
van het water en dat gaat me echt te snel.
Voor hetzelfde geld was na 1 minuut alweer overgegaan op spartelen en wegzakken.

Als ze eenmaal keer op keer goed zwemt, dan kan ze met gemak dit watertje oversteken, maar voor een eerste zwempartij
vind ik dat echt doodeng.
Afbeelding
A good dog never dies...

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik vind je ook niet truttig hoor! Ik heb precies hetzelfde :F:

Ik las laatst nog dat een kerngezonde Stafford is verdronken tijdens het zwemmen. Ze zullen maar net in een stroom o.i.d komen en in paniek raken, brr. Ik wil dus ook niet dat Rani te ver zwemt en mijn vriend vind me daar soms overdreven in. Tot gisteren, toen kwam er en boot met enorme snelheid aangevaren terwijl Rani daar vlakbij zwom :schrik:
Ik heb nog nooit iemand zo hard horen vloeken en schreeuwen, de boot stopte direct van schrik. Vriend snapt nu mijn denkbeeldige lijn in het water waar Rani niet overheen mag.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Gollum schreef:Ik vind je ook niet truttig hoor! Ik heb precies hetzelfde :F:

Ik las laatst nog dat een kerngezonde Stafford is verdronken tijdens het zwemmen. Ze zullen maar net in een stroom o.i.d komen en in paniek raken, brr. Ik wil dus ook niet dat Rani te ver zwemt en mijn vriend vind me daar soms overdreven in. Tot gisteren, toen kwam er en boot met enorme snelheid aangevaren terwijl Rani daar vlakbij zwom :schrik:
Ik heb nog nooit iemand zo hard horen vloeken en schreeuwen, de boot stopte direct van schrik. Vriend snapt nu mijn denkbeeldige lijn in het water waar Rani niet overheen mag.
O jee, wat een schrik :schrik: Gelukkig is het goed afgelopen.

Nu moet ik eerlijkheidshalve wel zeggen dat op een watertje als de Vest, geen boten zijn en ook geen gevaarlijke stromingen.
Het water is dus gewoon veilig (zitten wel waterlelies enzo).
Maar bij de Gaasperplas wilde ze dus ook al spartelend het grote water op en daar is het hartstikke diep met wel gevaarlijke stromingen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”