Ineens plonsde ze hier de Vest in, de Vest is een klein water vlakbij ons huis. Niet heel diep, het midden misschien 1.5 of 2 meter.
Het water is troebel, je kan er dus niet doorheen kijken in het midden.
Eerder waren het alleen haar pootjes, maar ineens (wel 2 keer naar het hondenstrand geweest om haar te leren zwemmen) ging ze hier
dus ook zwemmen: ze plonst erin, neemt wat sprongen en gaat dan eerst heel spartelend zwemmen, maar toen had ze de slag te pakken
en ging echt zwemmen.
Maar... ze wilde dus ook echt ver gaan, ze stoof zo op weg naar het midden van de plas en ik vind dat dus doodeng. Het is de eerste
keer dat ze echt zwemt, ze is net 6 maanden en ze is nogal onbezonnen en kan doorslaan in haar doen.
Dus ik riep haar, geen reactie

Een vrouw met een hond liep voorbij en we raakten aan de praat en zij vond het overdreven dat ik zo schrok en haar terug wilde hebben
'ze kan toch zwemmen, nou dan, laat d'r lekker' en ik zei dat ik niet wilde dat ze zo ver weg ging. Misschien over een tijdje als ik zie
dat ze echt goed zwemt en niet te snel moe wordt of in paniek raakt. Voor hetzelfde geld zitten er bv waterplanten in waar ze van schrikt
als die haar poten raken of wat dan ook. Of ziet ze een eend en gaat ze nog verder weg.
Ben ik nu zo truttig en té voorzichtig?
Ik heb overigens wel mijn gevoel gevolgd en haar dus teruggeroepen.
Dit is het water (foto van lang geleden hoor):