alinelaila schreef:Áls ze geplaatst gaan worden. Voor hetzelfde geldt eist ze de hondjes weer op en dan heb je nog kans ook dat ze gewoon terug gaan.

Halen ze wel weer nieuwe uit hongarije.
Moderator: moderatorteam
alinelaila schreef:Áls ze geplaatst gaan worden. Voor hetzelfde geldt eist ze de hondjes weer op en dan heb je nog kans ook dat ze gewoon terug gaan.
Ze moeten daar echt eens iemand voor de PR/Marketing aannemen, dit leest als 'we vegen ons straatje even schoon, voorjekijkendoorlopen'. Das trouwens bij iedere reactie op actualiteiten daar zo ongeveer. Zo jammerBij een teckelfokker in Woerden zijn zaterdag jl. een groot aantal honden in beslag genomen. De Raad van Beheer had al langer een onderzoek lopen bij deze fokker. Na diverse locatiecontroles en op grond van de uitslag van het onderzoek en het niet voldoen aan de welzijns- en locatieregels hebben wij de dienstverlening aan deze fokker stopgezet. Tevens hebben wij de NVWA, conform onze richtlijnen, op de hoogte gesteld van de situatie. De bewuste fokker heeft over 2018 geen stambomen gekregen vanuit de Raad van Beheer en het aantal aanvragen voor stambomen in 2017 was drastisch afgenomen ten opzichte van voorgaande jaren. Indien een fokker honden zonder stambomen gaat verkopen, vallen deze activiteiten buiten het gezichtsveld en de invloedsfeer van de Raad van Beheer.
Half april was deze fokker ook in de uitzending van het televisieprogramma ‘Opgelicht’. De beelden die getoond werden en de uitspraken die gedaan werden door deze fokker hebben de goede naam van de georganiseerde kynologie in een zeer negatief daglicht gebracht. Het onderzoek van de Raad van Beheer bij deze fokker was al in volle gang voordat de bewuste uitzending werd uitgezonden. Er bereiken ons berichten dat de Raad van Beheer pas na deze uitzending in actie is gekomen, deze informatie is echter onjuist.
Welzijn van de honden staat bij de Raad van Beheer voorop. Mede naar aanleiding van onze goede samenwerking met de bevoegde instanties is het onderzoek uitgebreid en in een versnelling gekomen. Er is geen coulance voor fokkers die de regels niet naleven en waar het welzijn van de honden in het geding komt. Hoewel de Raad van Beheer blij is dat er een einde is gekomen aan de situatie waarin deze honden werden gehouden, is het triest dat er zo veel honden in deze omstandigheden zijn geboren en moesten opgroeien. Wij hopen dat er voor de in beslag genomen honden snel een goede oplossing komt. De Nederlandse Teckelclub heeft haar hulp aangeboden om mee te helpen met de mogelijke herplaatsing van de honden en de verzorging van de moederhonden en pups. Dit aanbod hebben wij doorgegeven aan de bevoegde instanties die bij de inbeslagname zijn betrokken.
Hoezo straatje schoonvegen?? Wat hebben ze verkeerd gedaan en wat staat er verkeerd in het bericht?sbientje schreef:Statement van de RaadZe moeten daar echt eens iemand voor de PR/Marketing aannemen, dit leest als 'we vegen ons straatje even schoon, voorjekijkendoorlopen'. Das trouwens bij iedere reactie op actualiteiten daar zo ongeveer. Zo jammerBij een teckelfokker in Woerden zijn zaterdag jl. een groot aantal honden in beslag genomen. De Raad van Beheer had al langer een onderzoek lopen bij deze fokker. Na diverse locatiecontroles en op grond van de uitslag van het onderzoek en het niet voldoen aan de welzijns- en locatieregels hebben wij de dienstverlening aan deze fokker stopgezet. Tevens hebben wij de NVWA, conform onze richtlijnen, op de hoogte gesteld van de situatie. De bewuste fokker heeft over 2018 geen stambomen gekregen vanuit de Raad van Beheer en het aantal aanvragen voor stambomen in 2017 was drastisch afgenomen ten opzichte van voorgaande jaren. Indien een fokker honden zonder stambomen gaat verkopen, vallen deze activiteiten buiten het gezichtsveld en de invloedsfeer van de Raad van Beheer.
Half april was deze fokker ook in de uitzending van het televisieprogramma ‘Opgelicht’. De beelden die getoond werden en de uitspraken die gedaan werden door deze fokker hebben de goede naam van de georganiseerde kynologie in een zeer negatief daglicht gebracht. Het onderzoek van de Raad van Beheer bij deze fokker was al in volle gang voordat de bewuste uitzending werd uitgezonden. Er bereiken ons berichten dat de Raad van Beheer pas na deze uitzending in actie is gekomen, deze informatie is echter onjuist.
Welzijn van de honden staat bij de Raad van Beheer voorop. Mede naar aanleiding van onze goede samenwerking met de bevoegde instanties is het onderzoek uitgebreid en in een versnelling gekomen. Er is geen coulance voor fokkers die de regels niet naleven en waar het welzijn van de honden in het geding komt. Hoewel de Raad van Beheer blij is dat er een einde is gekomen aan de situatie waarin deze honden werden gehouden, is het triest dat er zo veel honden in deze omstandigheden zijn geboren en moesten opgroeien. Wij hopen dat er voor de in beslag genomen honden snel een goede oplossing komt. De Nederlandse Teckelclub heeft haar hulp aangeboden om mee te helpen met de mogelijke herplaatsing van de honden en de verzorging van de moederhonden en pups. Dit aanbod hebben wij doorgegeven aan de bevoegde instanties die bij de inbeslagname zijn betrokken.
Ja is ook wat over geschreven dat de honden idd nog wel in de database te vinden zijn maar de uiteindelijke stambomen niet verstrekt zijn. In de database komen ze al na genoortemelding en betaling. Als de chipper dan de stamboom verstrekking intrekt staan ze nog wel in de database.Nanna schreef:bron
Uit de reactie van de Raad op de bewuste teckelfokkers uit Woerden.
De bewuste fokker heeft over 2018 geen stambomen gekregen vanuit de Raad van Beheer
Bijzonder. Want ik weet toch dit tevoorschijn te toveren.
Iets met je straatje schoon willen vegen?
Bizar zegNanna schreef:Herkent iemand die schuur?
De teckels schijnen teruggegeven te zijn en nu uiteraard op doorreis naar Hongarije.![]()
KLIK
Uiteraard? Dat is wat de facebook piepeltjes er van maken. Mij ontgaat de logica compleet.Nanna schreef:Herkent iemand die schuur?
De teckels schijnen teruggegeven te zijn en nu uiteraard op doorreis naar Hongarije.![]()
Tja, dat zou kunnen, al betwijfel ik het nog steeds. Ik neem aan dat ze doen wat het meeste oplevert.Nanna schreef: Niet als je zelf ook in Hongarije gaat wonen
Nou inderdaad. Altijd een slag om de arm houden. Het kan net zo goed een foto van 5 jaar geleden uit Spanje zijn, of weet ik veel.dagmar88 schreef:Uiteraard? Dat is wat de facebook piepeltjes er van maken. Mij ontgaat de logica compleet.Nanna schreef:Herkent iemand die schuur?
Denk eerder dat ze een goedkoop bedrijfspand huren waar ze ze gaan onderbrengen.
Hij is hun advocaat , hij kan moeilijk iets anders zeggen.Nanna schreef:advocaat van de eigenaren Mr. René Rensing wil verder niet ingaan op de huidige situatie van de twee eigenaren en die van de achtergebleven honden. „Er is geen sprake van kwade opzet bij de eigenaren’’, zegt hij. Volgens hem is het bedrijf moeder en dochter boven het hoofd gegroeid. „Ik heb de indruk dat ze hun best doen er iets van te maken. Ze houden oprecht van de honden, maar het is uit de hand gelopen. Het is een triest verhaal.’’
Vorige week haalden de NVWA en de politie na klachten 150 verwaarloosde dieren bij de fokkerijen weg, inclusief zeven dode honden.
bron
Oprecht van je honden houden maar wel zeven dode honden laten wegslepen die je klaarblijkelijk nog niet opgevallen waren.
Schiet mij maar lek.
Nee joh, dat er zeven dode honden lagen is natuurlijk ook compleet normaalbouvierpoedel schreef:Nou ja ga in de gemiddelde kennel/pension even ruiken en het stinkt ook volgens de meerderheid. Ik hoor nergens dat de honden verwaarloosd of ziek waren. 1 vrouw die daar een hondje vandaan had met PL ,kan bij iedereen vandaan komen ook al zouden de ouders getest zijn.
Vind het weer echt zo'n geval wat veel groter en erger word gemaakt dan dat het werkelijk is.
Met twee mensen waarvan 1 bejaard voor meer dan 200 honden zorgen daar kan ik me geursgewijs wel wat bij voorstellenDeDiana schreef:Nee joh, dat er zeven dode honden lagen is natuurlijk ook compleet normaalbouvierpoedel schreef:Nou ja ga in de gemiddelde kennel/pension even ruiken en het stinkt ook volgens de meerderheid. Ik hoor nergens dat de honden verwaarloosd of ziek waren. 1 vrouw die daar een hondje vandaan had met PL ,kan bij iedereen vandaan komen ook al zouden de ouders getest zijn.
Vind het weer echt zo'n geval wat veel groter en erger word gemaakt dan dat het werkelijk is.
Oh kut ja die was ik vergeten.DeDiana schreef:Nee joh, dat er zeven dode honden lagen is natuurlijk ook compleet normaalbouvierpoedel schreef:Nou ja ga in de gemiddelde kennel/pension even ruiken en het stinkt ook volgens de meerderheid. Ik hoor nergens dat de honden verwaarloosd of ziek waren. 1 vrouw die daar een hondje vandaan had met PL ,kan bij iedereen vandaan komen ook al zouden de ouders getest zijn.
bouvierpoedel schreef: Oh kut ja die was ik vergeten.
dagmar88 schreef:bouvierpoedel schreef: Oh kut ja die was ik vergeten.Dat zeiden zij vast ook.
Nou ik heb een foto voorbij zien komen van hun Lagotto's en dat zag er echt niet goed uit.bouvierpoedel schreef:Nou ja ga in de gemiddelde kennel/pension even ruiken en het stinkt ook volgens de meerderheid. Ik hoor nergens dat de honden verwaarloosd of ziek waren. 1 vrouw die daar een hondje vandaan had met PL ,kan bij iedereen vandaan komen ook al zouden de ouders getest zijn.
Dat is gewoon niet te doen, die zorg kan je niet met z'n tweeen aan.dagmar88 schreef:Met twee mensen waarvan 1 bejaard voor meer dan 200 honden zorgen daar kan ik me geursgewijs wel wat bij voorstellenDeDiana schreef:Nee joh, dat er zeven dode honden lagen is natuurlijk ook compleet normaalbouvierpoedel schreef:Nou ja ga in de gemiddelde kennel/pension even ruiken en het stinkt ook volgens de meerderheid. Ik hoor nergens dat de honden verwaarloosd of ziek waren. 1 vrouw die daar een hondje vandaan had met PL ,kan bij iedereen vandaan komen ook al zouden de ouders getest zijn.
Vind het weer echt zo'n geval wat veel groter en erger word gemaakt dan dat het werkelijk is.![]()
Een enkel nest pups is al aanpoten met twee man.
Dacht dat ze alleen teckel hadden. Dus meer dan 120 teckels en nog wat lagotto's .?Tineke schreef:Nou ik heb een foto voorbij zien komen van hun Lagotto's en dat zag er echt niet goed uit.bouvierpoedel schreef:Nou ja ga in de gemiddelde kennel/pension even ruiken en het stinkt ook volgens de meerderheid. Ik hoor nergens dat de honden verwaarloosd of ziek waren. 1 vrouw die daar een hondje vandaan had met PL ,kan bij iedereen vandaan komen ook al zouden de ouders getest zijn.
Als ze er zo bij zaten is dat in mijn visie wel degelijk mishandeling.
Tineke schreef: Dat is gewoon niet te doen, die zorg kan je niet met z'n tweeen aan.
Liepen er geen vrijwilligers rond ook , want dat zie je wel vaak in dat soort fokkerijen.
Ja dat is ook wel zo al weet ik wel van plekken waar mensen stage liepen die ook niet deugde maar waar ze hun mond over hielden tot de stage pas voorbij was.dagmar88 schreef:Tineke schreef: Dat is gewoon niet te doen, die zorg kan je niet met z'n tweeen aan.
Liepen er geen vrijwilligers rond ook , want dat zie je wel vaak in dat soort fokkerijen.
Tja, zelfs als er maar eens per dag iemand even komt poepscheppen en voeren mis je zeven dode honden niet.
En wie blijft daar werken tussen ernstig verwaarloosde honden. Denk dat die eerder weggaan en er melding van maken, dus dat ze er ook liever geen derden in betrekken...
Nanna schreef:Er waren 270 honden in dat huis. Er zijn er 170 weggehaald en 100 achtergelaten waarbij ze moesten zorgen de boel goed te krijgen.bouvierpoedel schreef: Dacht dat ze alleen teckel hadden. Dus meer dan 120 teckels en nog wat lagotto's .?
Een kwartier per dag per hond is wel het minimale om ze met vier pootjes op de grond te houden. Dan zou je snelsnel de drollen kunnen rapen, de boel afspuiten, een bak water en een bak voer neerpleuren en weer door.Tineke schreef: Maar in dit geval zullen ze wellicht geen pottenkijkers erbij gewild hebben , en 270 honden gewoon de simpele zorg geven is met z'n tweeen niet te doen.
Een dag heeft maar 24 uur tenslotte.