Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

120 teckels in beslag genomen

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: 120 teckels in beslag genomen

Ongelezen bericht door dagmar88 »

alinelaila schreef:Áls ze geplaatst gaan worden. Voor hetzelfde geldt eist ze de hondjes weer op en dan heb je nog kans ook dat ze gewoon terug gaan.
:wink: Dan moet eerst de verzorging beter geregeld worden. Als ze er goed geld tegenaan smijten, hulptroepen inschakelen en een verzorger aannemen ben je wel weer twee weken verder. Al na een paar dagen zijn de kosten van het verblijf in het asiel en alle medische kosten zo opgelopen dat het niet meer rendabel is. Dus nee, denk niet dat dat gaat gebeuren.
Halen ze wel weer nieuwe uit hongarije.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Statement van de Raad
Bij een teckelfokker in Woerden zijn zaterdag jl. een groot aantal honden in beslag genomen. De Raad van Beheer had al langer een onderzoek lopen bij deze fokker. Na diverse locatiecontroles en op grond van de uitslag van het onderzoek en het niet voldoen aan de welzijns- en locatieregels hebben wij de dienstverlening aan deze fokker stopgezet. Tevens hebben wij de NVWA, conform onze richtlijnen, op de hoogte gesteld van de situatie. De bewuste fokker heeft over 2018 geen stambomen gekregen vanuit de Raad van Beheer en het aantal aanvragen voor stambomen in 2017 was drastisch afgenomen ten opzichte van voorgaande jaren. Indien een fokker honden zonder stambomen gaat verkopen, vallen deze activiteiten buiten het gezichtsveld en de invloedsfeer van de Raad van Beheer.

Half april was deze fokker ook in de uitzending van het televisieprogramma ‘Opgelicht’. De beelden die getoond werden en de uitspraken die gedaan werden door deze fokker hebben de goede naam van de georganiseerde kynologie in een zeer negatief daglicht gebracht. Het onderzoek van de Raad van Beheer bij deze fokker was al in volle gang voordat de bewuste uitzending werd uitgezonden. Er bereiken ons berichten dat de Raad van Beheer pas na deze uitzending in actie is gekomen, deze informatie is echter onjuist.

Welzijn van de honden staat bij de Raad van Beheer voorop. Mede naar aanleiding van onze goede samenwerking met de bevoegde instanties is het onderzoek uitgebreid en in een versnelling gekomen. Er is geen coulance voor fokkers die de regels niet naleven en waar het welzijn van de honden in het geding komt. Hoewel de Raad van Beheer blij is dat er een einde is gekomen aan de situatie waarin deze honden werden gehouden, is het triest dat er zo veel honden in deze omstandigheden zijn geboren en moesten opgroeien. Wij hopen dat er voor de in beslag genomen honden snel een goede oplossing komt. De Nederlandse Teckelclub heeft haar hulp aangeboden om mee te helpen met de mogelijke herplaatsing van de honden en de verzorging van de moederhonden en pups. Dit aanbod hebben wij doorgegeven aan de bevoegde instanties die bij de inbeslagname zijn betrokken.
Ze moeten daar echt eens iemand voor de PR/Marketing aannemen, dit leest als 'we vegen ons straatje even schoon, voorjekijkendoorlopen'. Das trouwens bij iedere reactie op actualiteiten daar zo ongeveer. Zo jammer
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

sbientje schreef:Statement van de Raad
Bij een teckelfokker in Woerden zijn zaterdag jl. een groot aantal honden in beslag genomen. De Raad van Beheer had al langer een onderzoek lopen bij deze fokker. Na diverse locatiecontroles en op grond van de uitslag van het onderzoek en het niet voldoen aan de welzijns- en locatieregels hebben wij de dienstverlening aan deze fokker stopgezet. Tevens hebben wij de NVWA, conform onze richtlijnen, op de hoogte gesteld van de situatie. De bewuste fokker heeft over 2018 geen stambomen gekregen vanuit de Raad van Beheer en het aantal aanvragen voor stambomen in 2017 was drastisch afgenomen ten opzichte van voorgaande jaren. Indien een fokker honden zonder stambomen gaat verkopen, vallen deze activiteiten buiten het gezichtsveld en de invloedsfeer van de Raad van Beheer.

Half april was deze fokker ook in de uitzending van het televisieprogramma ‘Opgelicht’. De beelden die getoond werden en de uitspraken die gedaan werden door deze fokker hebben de goede naam van de georganiseerde kynologie in een zeer negatief daglicht gebracht. Het onderzoek van de Raad van Beheer bij deze fokker was al in volle gang voordat de bewuste uitzending werd uitgezonden. Er bereiken ons berichten dat de Raad van Beheer pas na deze uitzending in actie is gekomen, deze informatie is echter onjuist.

Welzijn van de honden staat bij de Raad van Beheer voorop. Mede naar aanleiding van onze goede samenwerking met de bevoegde instanties is het onderzoek uitgebreid en in een versnelling gekomen. Er is geen coulance voor fokkers die de regels niet naleven en waar het welzijn van de honden in het geding komt. Hoewel de Raad van Beheer blij is dat er een einde is gekomen aan de situatie waarin deze honden werden gehouden, is het triest dat er zo veel honden in deze omstandigheden zijn geboren en moesten opgroeien. Wij hopen dat er voor de in beslag genomen honden snel een goede oplossing komt. De Nederlandse Teckelclub heeft haar hulp aangeboden om mee te helpen met de mogelijke herplaatsing van de honden en de verzorging van de moederhonden en pups. Dit aanbod hebben wij doorgegeven aan de bevoegde instanties die bij de inbeslagname zijn betrokken.
Ze moeten daar echt eens iemand voor de PR/Marketing aannemen, dit leest als 'we vegen ons straatje even schoon, voorjekijkendoorlopen'. Das trouwens bij iedere reactie op actualiteiten daar zo ongeveer. Zo jammer
Hoezo straatje schoonvegen?? Wat hebben ze verkeerd gedaan en wat staat er verkeerd in het bericht?
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ach de Raad... De gouden erespeld mogen ze ook houden :Q:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Nanna schreef:bron

Uit de reactie van de Raad op de bewuste teckelfokkers uit Woerden.

De bewuste fokker heeft over 2018 geen stambomen gekregen vanuit de Raad van Beheer

Bijzonder. Want ik weet toch dit tevoorschijn te toveren.
Afbeelding

Iets met je straatje schoon willen vegen?
Ja is ook wat over geschreven dat de honden idd nog wel in de database te vinden zijn maar de uiteindelijke stambomen niet verstrekt zijn. In de database komen ze al na genoortemelding en betaling. Als de chipper dan de stamboom verstrekking intrekt staan ze nog wel in de database.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Nanna schreef:Herkent iemand die schuur?
De teckels schijnen teruggegeven te zijn en nu uiteraard op doorreis naar Hongarije. :ugh:

KLIK
Bizar zeg :gvd:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

De teckels schijnen teruggegeven te zijn en nu uiteraard op doorreis naar Hongarije. :ugh:
Uiteraard? Dat is wat de facebook piepeltjes er van maken. Mij ontgaat de logica compleet.

Denk eerder dat ze een goedkoop bedrijfspand huren waar ze ze gaan onderbrengen.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Van de week hadden ze de hondjes nog niet terug; dus denk dat dit gewoon van de 100 is die ze nog hadden of alweer nieuwe.
Dus ipv het op fb te zetten kunnen ze beter meteen weer de politie inschakelen die de honden vorige keer ook opgehaald hebben
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef: Niet als je zelf ook in Hongarije gaat wonen ;-)
Tja, dat zou kunnen, al betwijfel ik het nog steeds. Ik neem aan dat ze doen wat het meeste oplevert.
Dan zouden ze moeten fokken in hongarije en een front nodig hebben in nederland, duitsland of belgie. Dubbele lasten, transportkosten, het risico onderschept te worden. Met een vriend(in) in nederland die het ziet zitten om een constante stroom aan pups te hebben liggen zou het nog kunnen, maar dan ben je daar een bepaald percentage aan kwijt.
Rechtstreeks leveren aan handelaren snijdt ook stevig in de winst. En ik denk niet dat die pups afnemen van een fokker die maar één ras fokt. Veel handiger om meteen 10 nesten in 10 verschillende smaken op te halen.
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

dagmar88 schreef:
Uiteraard? Dat is wat de facebook piepeltjes er van maken. Mij ontgaat de logica compleet.

Denk eerder dat ze een goedkoop bedrijfspand huren waar ze ze gaan onderbrengen.
Nou inderdaad. Altijd een slag om de arm houden. Het kan net zo goed een foto van 5 jaar geleden uit Spanje zijn, of weet ik veel.
Niet zomaar alles geloven "Want het stond op Facebook".
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Als wij er nu allemaal ééntje nemen... dan zijn ze daar weg en zijn wij een heleboel topics (wellicht ook in Gedrag & Opvoeding :engel: ) rijker.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Nanna schreef:advocaat van de eigenaren Mr. René Rensing wil verder niet ingaan op de huidige situatie van de twee eigenaren en die van de achtergebleven honden. „Er is geen sprake van kwade opzet bij de eigenaren’’, zegt hij. Volgens hem is het bedrijf moeder en dochter boven het hoofd gegroeid. „Ik heb de indruk dat ze hun best doen er iets van te maken. Ze houden oprecht van de honden, maar het is uit de hand gelopen. Het is een triest verhaal.’’

Vorige week haalden de NVWA en de politie na klachten 150 verwaarloosde dieren bij de fokkerijen weg, inclusief zeven dode honden.

bron

Oprecht van je honden houden maar wel zeven dode honden laten wegslepen die je klaarblijkelijk nog niet opgevallen waren.
Schiet mij maar lek.
Hij is hun advocaat , hij kan moeilijk iets anders zeggen.
Zelfs de advocaat van Willem Holleeder doet hem voorkomen als een lieve man met die gewoon een moeilijke jeugd heeft gehad.
Dat moet je niet serieus nemen , hij kan er in zijn hart wel heel anders over denken.

Als ze de honden echt hebben terug gekregen zou ik dat wel bizar vinden.
Een eventuele verhuizing zou ik ook niet vreemd vinden , denk dat hun fokdagen hier in Nederland wel voorbij zijn.

Maar goed eerst maar eens afwachten wat hier waar van is.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nou ja ga in de gemiddelde kennel/pension even ruiken en het stinkt ook volgens de meerderheid. Ik hoor nergens dat de honden verwaarloosd of ziek waren. 1 vrouw die daar een hondje vandaan had met PL ,kan bij iedereen vandaan komen ook al zouden de ouders getest zijn.
Vind het weer echt zo'n geval wat veel groter en erger word gemaakt dan dat het werkelijk is.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

bouvierpoedel schreef:Nou ja ga in de gemiddelde kennel/pension even ruiken en het stinkt ook volgens de meerderheid. Ik hoor nergens dat de honden verwaarloosd of ziek waren. 1 vrouw die daar een hondje vandaan had met PL ,kan bij iedereen vandaan komen ook al zouden de ouders getest zijn.
Vind het weer echt zo'n geval wat veel groter en erger word gemaakt dan dat het werkelijk is.
Nee joh, dat er zeven dode honden lagen is natuurlijk ook compleet normaal :piew:
dagmar88
Zeer actief

DeDiana schreef:
bouvierpoedel schreef:Nou ja ga in de gemiddelde kennel/pension even ruiken en het stinkt ook volgens de meerderheid. Ik hoor nergens dat de honden verwaarloosd of ziek waren. 1 vrouw die daar een hondje vandaan had met PL ,kan bij iedereen vandaan komen ook al zouden de ouders getest zijn.
Nee joh, dat er zeven dode honden lagen is natuurlijk ook compleet normaal :piew:
Met twee mensen waarvan 1 bejaard voor meer dan 200 honden zorgen daar kan ik me geursgewijs wel wat bij voorstellen :schrik:

Een enkel nest pups is al aanpoten met twee man.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

Het NVWA is wel wat gewend. Als de kennels gewoon eens per dag uitgemest worden en er op tijd schoon zaagsel of stro in gaat voor de urine hoor je hen echt niet klagen over de stank.
bouvierpoedel
Zeer actief

DeDiana schreef:
Oh kut ja die was ik vergeten. :schrik:
dagmar88
Zeer actief

bouvierpoedel schreef: Oh kut ja die was ik vergeten. :schrik:
:blauwoog: Dat zeiden zij vast ook.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Het hondje waar ik naar was gaan kijken, was totaal vervild, schuw, stonk naar pis en je zag geen wit van de tanden meer zo smerig. En was dua nog geen 2 jaar oud.
Als ze deze al zo lieten zien aan mij, vraag ik me af hoe de hondjes erbij gezeten hebben die niet naar show gingen.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
bouvierpoedel
Zeer actief

dagmar88 schreef:
bouvierpoedel schreef: Oh kut ja die was ik vergeten. :schrik:
:blauwoog: Dat zeiden zij vast ook.
:LOL: :oeps:
Tineke
Zeer actief

Nou ik heb een foto voorbij zien komen van hun Lagotto's en dat zag er echt niet goed uit.
Als ze er zo bij zaten is dat in mijn visie wel degelijk mishandeling.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

dagmar88 schreef:
DeDiana schreef:
Met twee mensen waarvan 1 bejaard voor meer dan 200 honden zorgen daar kan ik me geursgewijs wel wat bij voorstellen :schrik:

Een enkel nest pups is al aanpoten met twee man.
Dat is gewoon niet te doen, die zorg kan je niet met z'n tweeen aan.
Liepen er geen vrijwilligers rond ook , want dat zie je wel vaak in dat soort fokkerijen.
Afbeelding

bouvierpoedel
Zeer actief

Tineke schreef:
Nou ik heb een foto voorbij zien komen van hun Lagotto's en dat zag er echt niet goed uit.
Als ze er zo bij zaten is dat in mijn visie wel degelijk mishandeling.
Dacht dat ze alleen teckel hadden. Dus meer dan 120 teckels en nog wat lagotto's .?
dagmar88
Zeer actief

Tineke schreef: Dat is gewoon niet te doen, die zorg kan je niet met z'n tweeen aan.
Liepen er geen vrijwilligers rond ook , want dat zie je wel vaak in dat soort fokkerijen.

Tja, zelfs als er maar eens per dag iemand even komt poepscheppen en voeren mis je zeven dode honden niet.
En wie blijft daar werken tussen ernstig verwaarloosde honden. Denk dat die eerder weggaan en er melding van maken, dus dat ze er ook liever geen derden in betrekken...
Tineke
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Tineke schreef: Dat is gewoon niet te doen, die zorg kan je niet met z'n tweeen aan.

Tja, zelfs als er maar eens per dag iemand even komt poepscheppen en voeren mis je zeven dode honden niet.
En wie blijft daar werken tussen ernstig verwaarloosde honden. Denk dat die eerder weggaan en er melding van maken, dus dat ze er ook liever geen derden in betrekken...
Ja dat is ook wel zo al weet ik wel van plekken waar mensen stage liepen die ook niet deugde maar waar ze hun mond over hielden tot de stage pas voorbij was.
Maar in dit geval zullen ze wellicht geen pottenkijkers erbij gewild hebben , en 270 honden gewoon de simpele zorg geven is met z'n tweeen niet te doen.
Een dag heeft maar 24 uur tenslotte.
Afbeelding

bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef: Dacht dat ze alleen teckel hadden. Dus meer dan 120 teckels en nog wat lagotto's .?
Er waren 270 honden in dat huis. Er zijn er 170 weggehaald en 100 achtergelaten waarbij ze moesten zorgen de boel goed te krijgen.
:80:
Geen wonder dat er een aantal doden lagen , 270 honden vreten geven vergt even wat tijd. :mann:
dagmar88
Zeer actief

Tineke schreef: Maar in dit geval zullen ze wellicht geen pottenkijkers erbij gewild hebben , en 270 honden gewoon de simpele zorg geven is met z'n tweeen niet te doen.
Een dag heeft maar 24 uur tenslotte.
Een kwartier per dag per hond is wel het minimale om ze met vier pootjes op de grond te houden. Dan zou je snelsnel de drollen kunnen rapen, de boel afspuiten, een bak water en een bak voer neerpleuren en weer door.
Dat zou met twee mensen op 33 uur per dag neerkomen :oeps: :Q:
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

Ik kan je verzekeren dat je geen kwartier per hond nodig hebt om ze de minimale (kennel)zorg te geven. Ik heb ooit 2 weken stage gelopen bij een paardenbedrijf die ook hondjes fokte (behoorlijk broodfok). Ze had er ±17 zitten, verdeeld over 5 kennels (1, 2, 3, 4, en 7 honden). Je was er maximaal een half uur aan bezig, eens per dag, inclusief pups controleren, en vaak maar een kwartier. Je harkte met een mestboy en een kinderharkje de stront uit het hok en schudde met een paardenvoerschep overal de bakjes vol met (lidl)brok. Daarna ging je met een gieter langs de waterbakken.
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Nu ben ik in mijn even al bij heel wat fokkers over de vloer geweest [ van verschillende rassen ] Vaak was het wel een teringzooi in huis, soms zelfs vies. maar de honden tip top!! Dit waren dan fokkers waar ales draaide om de honden. Uren praten konden ze...ik heb er veel van geleerd. In mijn ogen de echte .....

Ik geloof die advocaat wel.....dat het de dames boven het hoofd is gegroeid. En die dierenarts....wat mij echt als eerste zou opvallen is de verklaring dat je een pup met en zonder stamboom kunt nemen. Dat is die dierenarts schijnbaar niet opgevallen. terwijl dat nou juist zo belangrijk is om te weten en dat daarrom het zaakje niet klopt. Kunnen aanstaande pupkopers ook opzoeken hoor, staat overal beschreven. Maar ja die centjes he.... Wel viel het hem op dat de dames op zijn stoel zouden zitten ivm dat advies over vlooien. Hoe zielig kun je zijn als dierenarts. Alsof fokkers die al vele vele jaren fokken heir geen kaas van gegeten hebben. Schei toch uit.

Het is duidellijk dat deze dames moeten stoppen met fokken.....en de rasvereniging moet gaan proberen deze tekkels te herplaatsen.
Afbeelding

So Sweet :I:
dagmar88
Zeer actief

:roll: Die gouden erespeld kreeg ze als één van zeven fokkers in dat jaar.
Je maakt mij toch niet wijs dat het twee jaar geleden allemaal nog fantastisch was.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”