Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Op de fiets

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Op de fiets

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik heb gekeken naar de manden van Basil, maar daar zit geen korf op, klopt dat?
Ik kom nu uit bij de Trixie, maar zou 35 x 55 groot genoeg zijn?
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

je moet niet alleen naar de maat kijken, maar ook naar het gewichtklasse.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Marie-Josée schreef:Ik heb gekeken naar de manden van Basil, maar daar zit geen korf op, klopt dat?
Ik kom nu uit bij de Trixie, maar zou 35 x 55 groot genoeg zijn?
Korf moet je er los bij kopen, wel op de maat letten. Kost bijna net zoveel als een mand...
Marie-Josée
Erelid

Ik ben juist speciaal op de maat gaan letten omdat Sancho eigenlijk een heel mager hondje is maar wel groot, vooral lang van lijf. Als hij moe wordt moet hij desnoods kunnen liggen. Honden zijn geen zitters van nature.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Waarom dan niet gewoon een plastic bak met kussentje erin en zelf een gaas vouwen van gaas en vastzetten met straps?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Marie-Josée schreef:Ik ben juist speciaal op de maat gaan letten omdat Sancho eigenlijk een heel mager hondje is maar wel groot, vooral lang van lijf. Als hij moe wordt moet hij desnoods kunnen liggen. Honden zijn geen zitters van nature.
Ik bedoelde juist dat je niet maar 1 maat korf bij alle Basil-manden hebt, maar dat er per maat een eigen korf is en dat je dus op moet letten dat je de juiste korf bij je mand bestelt. Het is dat je zo'n eind hiervandaan woont, anders mocht je best komen passen of de M of L van Basil voldoet (incl korf)
Marie-Josée
Erelid

Fotogravinnetje schreef:
Marie-Josée schreef:Ik ben juist speciaal op de maat gaan letten omdat Sancho eigenlijk een heel mager hondje is maar wel groot, vooral lang van lijf. Als hij moe wordt moet hij desnoods kunnen liggen. Honden zijn geen zitters van nature.
Ik bedoelde juist dat je niet maar 1 maat korf bij alle Basil-manden hebt, maar dat er per maat een eigen korf is en dat je dus op moet letten dat je de juiste korf bij je mand bestelt. Het is dat je zo'n eind hiervandaan woont, anders mocht je best komen passen of de M of L van Basil voldoet (incl korf)
Ja sorry, dat had ik begrepen, maar ik had Lizzie moeten quoten :wink:
Neeltje schreef:Waarom dan niet gewoon een plastic bak met kussentje erin en zelf een gaas vouwen van gaas en vastzetten met straps?
Daar hebben we ook aan gedacht maar een dichte bak kun je niet vastzetten en de bakken met van dat open kunststof zijn vaak veel te slap en snel kapot. We blijven echter nog even op zoek.Misschien dat we bij bouwmarkten nog iets ontdekken.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Marie-Josée schreef: Ja sorry, dat had ik begrepen, maar ik had Lizzie moeten quoten :wink:
Daarom zei ik ook dat niet alleen de maat belangrijk was, maar ook het gewicht wat de mand kan dragen, dus beide zijn even belangrijk :F:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Kruimel53 schreef:Hier hebben drie achtereenvolgende honden in hetzelfde plastic krat achterop de fiets rondgetoerd.
Stevig dicht krat, gaten in de bodem gemaakt op de juiste plaatsen, plank op de bodem met op dezelfde plekken gaten voor extra stevigheid en dat geheel vastgesnoerd achterop de fiets.
Er zat geen gaas oid op, de honden zaten vast aan een tuig.
Zo'n krat is ook veel hoger dan een mandje.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”