Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opeten van meubels

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Opeten van meubels

Ongelezen bericht door ranetje »

Lief schreef:Ik had echte slopers en het enige dat helpt is het wegnemen van de gelegenheid.
Dus houd de hond weg bij dingen die heel moeten blijven. Soms gaat het weg als de hond volwassen wordt, maar je kunt ze niets aanleren als je er niet bent.
Dus of je hem in de bench traint, wegzet in een andere kamer of met kenneldelen bezig gaat kun je creatief in zijn, maar ga ervan uit dat het er is en blijft en daarom je eigen schuld is als het weer gebeurd is.
Ik ben het helemaal eens met Lief :ok:
Wat een hond niet "leert" in zijn eerste jaar zal hij later doorgaans ook niet doen.
(geen garantie, maar wel een kansrijk uitgangspunt).
Als ik er niet ben zijn mijn jonge honden gewoon niet in de gelegenheid om ergens aan te gaan knagen.
bram en thijs schreef:Als zijn kiezen door zijn dan is het over.
Niet altijd.
Ik zou het risico niet nemen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Jessie (6 maanden en we hebben er een maand) zit ook in de bench 's nachts en als ik er niet ben. Die bijt zo alles verrot.
Verder geef ik haar flink te kluiven, want zij heeft nog veel last van doorkomende tanden en kiezen.
Als ik erbij ben, dat is bijna altijd overdag, dan dus leren wat wel en niet mag. Ik heb haar eerst 'nee' geleerd en de eerste
paar weken was het constant 'nee' en iets ter vervanging geven wat wel mag.
Inmiddels is het 8 van de 10 keer gewoon 'nee' en zoekt ze het maar uit met de vervanging :mrgreen:
Het meeste gaat goed, alleen schoenen dat is nog een heikel punt hier.
Ze gaat echt niet eerder de bench 's nachts uit tot ze niks meer sloopt, want ik vrees dat ze zomaar eens in d'r koppie kan halen
dat de leren bank wel lekker smaakt :schrik:

Dus tja, een combinatie van leren wat wel en niet mag en daarnaast veilig 'opbergen' (haha) als je geen toezicht kan houden.
Als het kortere momenten zijn dat je hond even alleen is, dan zou je ook voor die tijd een kluif kunnen geven?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik zou hem zeker meer knaagwerk geven. Hoefjes, die nylabone met hout, hertenhoorn in ieder geval wat variatie. Het is altijd makkelijker een goede keus te maken als er her en der wat ligt wat wel mag. Een kartonnen doos werkt bij heel veel honden super. Verstop er een kluif in en speeltjes. Lekker uitpakken en versnipperen. Desnoods elke dag een nieuwe doos.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

ranetje schreef:
Lief schreef:Ik had echte slopers en het enige dat helpt is het wegnemen van de gelegenheid.
Dus houd de hond weg bij dingen die heel moeten blijven. Soms gaat het weg als de hond volwassen wordt, maar je kunt ze niets aanleren als je er niet bent.
Dus of je hem in de bench traint, wegzet in een andere kamer of met kenneldelen bezig gaat kun je creatief in zijn, maar ga ervan uit dat het er is en blijft en daarom je eigen schuld is als het weer gebeurd is.
Ik ben het helemaal eens met Lief :ok:
Wat een hond niet "leert" in zijn eerste jaar zal hij later doorgaans ook niet doen.
(geen garantie, maar wel een kansrijk uitgangspunt).
Als ik er niet ben zijn mijn jonge honden gewoon niet in de gelegenheid om ergens aan te gaan knagen.
bram en thijs schreef:Als zijn kiezen door zijn dan is het over.
Niet altijd.
Ik zou het risico niet nemen.
Ik ook niet. Maar ook al hadden we hier een bench staan, we zijn snel van het "opsluiten" als we er niet waren afgestapt. Maar meneer vond kussens leuk.. dus iedere avond deed ik braaf de te slopen kussens weg.
En ver na het wisselen was er ineens aan de tafel geknaagd, en aan de sponning van de deur :ugh:
Een heterdaadje was destijds welkom, en dat gebeurde "gelukkig" ook, dan kun je tenminste ingrijpen. Daarna niet meer aan meubilair gezeten, en de bank die binnen stond is gehavend, maar was een bank voor buiten dus konden we overheen komen.. zit nu nog een gat in maar merkt niemand wat van :mann:
Kussens slopen is over gegaan :E: :cheer:

Het was hier wel duidelijk dat we er bovenop moesten zitten als hij wat deed wat niet mocht, ik liet hem ook niet in de bench en daarom is er wel eens wat gesneuveld wat niet kapot had mogen gaan.. dus moesten we leren weghalen wat écht niet kapot mocht.

Maar heel eerlijk, als mijn meubels kapot gekauwd zouden worden, dan had hij niet zonder toezicht meer bij de meubels gemogen. Je kunt ze niets afleren als je er niet bij bent. En als je dan nieuw koopt en er gebeurd hetzelfde, dan zou ik niet blij zijn.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Cleva schreef:
blondie schreef: Maar heel eerlijk, als mijn meubels kapot gekauwd zouden worden, dan had hij niet zonder toezicht meer bij de meubels gemogen.
Nee. Maar dan zijn het wel de spullen die opgeruimd worden en niet de hond.

Een bench is prima om de boel te doorbreken maar een hele werkdag er in vind ik klinkklare mishandeling.
En ja, veel honden ondergaan het zonder morren maar dat zegt niets. Honden passen zich nu eenmaal makkelijk aan. Als we alles waar een hond aan kan wennen gaan accepteren krijgen we heel bijzondere toestanden.

Ik vind het ook niet erg om een lift in te gaan maar daarom wil ik er nog niet wonen.
Je quote me, maar ik geloof niet dat ik ergens heb geschreven dat ik honden een werkdag in een bench zet of heb gezet?
En daarbij heeft TS al duidelijk gemaakt dat hij geen bench wil.

De kussens die verleidelijk waren om te slopen hebben we iedere avond opgeborgen, en hij begon ineens aan de hoekbank die normaal buiten stond en in de winter leek het ons fijn om die grote bank binnen te hebben
Tot onze jonge hond die begon te slopen.
Bank rap weer naar buiten en de leren bank die al wat ouder was en waar hij nooit echt zijn tanden in had gezet weer naar binnen. En van die bank bleef hij verder af :19:
We hebben tijdelijk nog geprobeerd een traphekje tussen keuken en woonkamer, heel tijdelijk.. 1/2e dag, toen was het hekje gesloopt :oeps:
Dus wij gokten het erop, dan maar gewoon los want ik vond de bench ook niet fijn als we wat langer weg waren, en in de nachten lag hij eigenlijk binnen een paar weken al los in de woonkamer en was hij rustig.
ranetje
Zeer actief

Kreeg ook even de indruk dat je dacht dat het om een hele werkdag zou gaan in dit geval, @Cleva.
Of dat bij TS het geval was weet ik niet, had niet het idee dat het daarom ging.

Met "schadevrij" opbergen kan je veel voorkomen.
Een hond hoeft niet het hele huis tot zijn beschikking te hebben.
Alleen keuken en gang bijv. kan ook.
Ik heb het hier ook niet over een hele dag, maar boodschappen e.d. moeten toch ook een keer gehaald worden.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
ranetje
Zeer actief

Cleva schreef:
Ik heb het hier ook niet over een hele dag, maar boodschappen e.d. moeten toch ook een keer gehaald worden.
Een hond moet op tijd kunt eten, drinken en ontlasten.
Een hond die een erf heeft en een bak vol voer kan rustig een etmaal alleen zijn.
Het is maar net hoe afhankelijk je hem maakt.
Wat dat betreft vergelijk ik meestal met mijn eigen mogelijkheden. :tongue:
Geen geschikt erf.

Een bak water zou wel lukken.
Een bak voer liever niet.
Ook natuurlijk alleen maar mijn idee.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Jup, kan hier ook, zeker als alles open kan ivm het weer.
Ik ben een groot fan van wortels van druivenplanten.
Als je zo'n ding uitgraaft komt daar een wortel onder vandaan van wel 40 cm lang en pakweg 3-5 cm diameter.
Heel taai, splintert niet en ze vinden dat erg lekker, zal een goede geur hebben.
Hier gaat ie al 3 puppen mee, niet kapot te krijgen.

Ik snap dat je maar net zo'n ding moet hebben waar je af wilt, maar just in case.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Mijn honden hadden ruim 200m2 tot hun beschikking in onze tuin. Daar konden ze weinig kwaad (op de kuilen na).
En toch ben ik nog steeds slippers en zonnebrillen verloren die ik per ongeluk was vergeten uit de tuin.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Lief schreef:Mijn honden hadden ruim 200m2 tot hun beschikking in onze tuin. Daar konden ze weinig kwaad (op de kuilen na).
En toch ben ik nog steeds slippers en zonnebrillen verloren die ik per ongeluk was vergeten uit de tuin.
Alles op de grond is van de hond.
Basically.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
bixdee
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door bixdee »

Het kan zijn dat hij moet meer buitenactiviteiten hebben (langer wandeling, trainen, enz)? Dan is hij thuis rustig en moe.

Ook, woor dat je weg gaan, ga op een lange wandeling, of laat hem los lopen/rennen waar hij kan. Als dat niet mogelijk is, neem een lange stokje, touw en een kleine knuffel. Bind de touw op het stok, en dan de knuffel aan de andere eind of de touw. Laat de hond de knuffel probeert te vangen door de knuffel op stok rond te laten vliegen. Mijn hond is zo gek aan dit spelletje. Je hoeft alleen te staan en de hond doet alle de rennen. lol.

Dan thuis, geef him een gevuld Kong Extreme. Ook, ik heb een Qbit puzzle box for the hond. Tussen de Kong en de qbit, wordt de hond echt iets moe van alle kauwen. :)

Hoop dat helpt!
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Marjoleine schreef:
Lief schreef:Mijn honden hadden ruim 200m2 tot hun beschikking in onze tuin. Daar konden ze weinig kwaad (op de kuilen na).
Alles op de grond is van de hond.
Basically.
En anders gooit de hond het wel op de grond :-)

Mijn eigen schuld iig, maar iedereen vergeet het wel eens.

Zo heeft de pensioneigenaar ooit, ondanks mijn waarschuwingen vwb Misty en kleedjes/ kussentjes, Misty 5 minuten in een ruimte gehad met een dekbedje....en toen het sneeuwde dacht hij; o ja!
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

bixdee schreef:Het kan zijn dat hij moet meer buitenactiviteiten hebben (langer wandeling, trainen, enz)? Dan is hij thuis rustig en moe.

Ook, woor dat je weg gaan, ga op een lange wandeling, of laat hem los lopen/rennen waar hij kan. Als dat niet mogelijk is, neem een lange stokje, touw en een kleine knuffel. Bind de touw op het stok, en dan de knuffel aan de andere eind of de touw. Laat de hond de knuffel probeert te vangen door de knuffel op stok rond te laten vliegen. Mijn hond is zo gek aan dit spelletje. Je hoeft alleen te staan en de hond doet alle de rennen. lol.

Dan thuis, geef him een gevuld Kong Extreme. Ook, ik heb een Qbit puzzle box for the hond. Tussen de Kong en de qbit, wordt de hond echt iets moe van alle kauwen. :)

Hoop dat helpt!
Heb je alles gelezen, ook dit bericht van TS?
Mate is om de dag bij de schapen, ik heb zelf een groep van 23 schapen op een perceel van 1,25ha om mee te trainen.
Op zondag is het trainingsdag, en zijn we de halve dag/de hele dag met een groep aan het trainen.
Wandelen doe we zeker ja, iedere ochtend voor het werk een 45 min rondje, verder nog een paar korte rondjes verdeeld over de dag.
2 dagen in de week zit hij in de dagopvang.
Verder is het de bedoeling dat mate straks het werk van rico bij de kudde overneemt, dat wil zeggen dat we eens in de 2 tot 4 weken met een kudde van 400 schapen de hei op gaan om te hoeden.

Dus beweging en uitdaging zit wel goed.
gerard k
Actief
Mijn ras(sen): Västgötaspets, Working kelpie

Ongelezen bericht door gerard k »

bixdee schreef:Het kan zijn dat hij moet meer buitenactiviteiten hebben (langer wandeling, trainen, enz)? Dan is hij thuis rustig en moe.

Hoop dat helpt!
Een kelpie moe maken met een wandeling of achter een knuffeltje aan rennen.
Dat gaat hem niet worden, daar kweek je uithoudings vermogen mee. Is ook wel handig aangezien hij straks ook hele dagen aan het werk moet.
Moe maak je een hond door hem zijn koppie te laten gebruiken. Het heeft meer impact op mijn hond om hem 10 min naar schapen te laten kijken dan een uur met hem te lopen.
gerard k
Actief

Een aantal opties zijn voor ons gewoon niet haalbaar. Onze beneden verdieping bestaat uit twee ruimtes, gang en woonkamer/keuken.
Als ik mate in de gang opsluit dan kan hij juist bij alles waarbij ik hem zeker niet wil hebben (schoenen en jassen)

We hebben mate laatst voor het eerst langere tijd alleen gelaten, dat was 5 uur lang ivm een feestje.
Dat ging redelijk, was weinig gesloopt. Verder is hij altijd maar korte tijd alleen.

Van de week nieuwe botten gehaald om op te kauwen en ineens heeft hij door waar ze voor zijn. Hij kauwt zich gek op dat ding.
Dat in combinatie met de spray gaat er hopelijk voor zorgen dat hij van de meubels afblijft.
bixdee
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door bixdee »

Neeltje schreef:

Hoop dat helpt!
Heb je alles gelezen, ook dit bericht van TS?
Mate is om de dag bij de schapen, ik heb zelf een groep van 23 schapen op een perceel van 1,25ha om mee te trainen.
Op zondag is het trainingsdag, en zijn we de halve dag/de hele dag met een groep aan het trainen.
Wandelen doe we zeker ja, iedere ochtend voor het werk een 45 min rondje, verder nog een paar korte rondjes verdeeld over de dag.
2 dagen in de week zit hij in de dagopvang.
Verder is het de bedoeling dat mate straks het werk van rico bij de kudde overneemt, dat wil zeggen dat we eens in de 2 tot 4 weken met een kudde van 400 schapen de hei op gaan om te hoeden.

Dus beweging en uitdaging zit wel goed.

oopsie! ik heb dat gemist! sorry!
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Het is een beetje een kelpie dingetje, ben je niet gewaarschuwd? :LOL: Op de Kelpie facebookgroep komen regelmatig verbouwde interieurs voorbij. Eén had de bank zelfs zo versnipperd dat je het niet eens meer als een bank herkende.

Toen ik nog geen kelpie had, kwam ik een keer bij mensen thuis voor een marktplaatsadvertentie. Daar was een jonge kelpie in huis. Die lag me vanaf de vensterbank aan te loeren, intens zoals alleen kelpies dat kunnen. En in die vensterbank lagen allemaal ontlede schoenen :LOL: De eigenaar zei dat ze hem maar een stel schoenen hadden gegeven om te ontleden, zodat hij de goede schoenen wel met rust liet.
Ik dacht op dat moment niet dat ik zelf ook zo'n monster onderdak zou bieden :LOL:

Kiwi valt mee maar ze heeft toch aardig wat gesloot en een keer mn hele boekenkast 'gelezen'. Een leven lang aan opgespaarde boeken lag door mn hele huis. Ze had er 1 uitgekozen om zich beter in te verdiepen en daar heeft ze zorgvuldig iedere pagina uit gescheurd. Gelukkig was het een onnozel romannetje waar ik toch niet meer naar om zou kijken.

Ze sloopt momenteel helemaal niet meer. Als ik weg ga, heeft ze nog wel een ritueel. Ze wacht net zo lang tot mn auto buiten gehoorsafstand is en dan springt ze op de eettafel :LOL: Ik denk dat je puppyhekjes weinig gaan uithalen. Ik weet niet hoe jij het bij de schapen doet maar mijn kelpie springt gerust over alle omheiningen heen als het moet.

In de tijd dat Kiwi sloopte, heb ik haar regelmatig wat aangeboden wat ze mocht slopen. Een schoenendoos dichtgeplakt met ducttape en daarin nog wat kleine doosjes met hier en daar een brokje erin. Als ik dan weg ging, dan versnipperde ze die doos heel zorgvuldig, snippertje voor snippertje. En als er niets meer van over was, dan vond ze het de moeite niet waard om nog te beginnen aan mn inboedel.

Wat is Mate een prachtige hond aan het worden!
Afbeelding
gerard k
Actief

Het is een beetje een kelpie dingetje, ben je niet gewaarschuwd? :LOL: Op de Kelpie facebookgroep komen regelmatig verbouwde interieurs voorbij. Eén had de bank zelfs zo versnipperd dat je het niet eens meer als een bank herkende.
Ik was gewaarschuwd, maar dacht dat bebeurt mij niet:)
Ik weet niet hoe jij het bij de schapen doet maar mijn kelpie springt gerust over alle omheiningen heen als het moet.
Ik probeer hem te vertellen dat dat niet de bedoeling is. Tot nog toe heeft hij niet in de gaten dat hij dat kan. En hoop dat zo te houden. Prikkeldraad en horizontale buizen waar poten tussen kunnen komen heb ik een hekel aan.
In de tijd dat Kiwi sloopte, heb ik haar regelmatig wat aangeboden wat ze mocht slopen. Een schoenendoos dichtgeplakt met ducttape en daarin nog wat kleine doosjes met hier en daar een brokje erin. Als ik dan weg ging, dan versnipperde ze die doos heel zorgvuldig, snippertje voor snippertje. En als er niets meer van over was, dan vond ze het de moeite niet waard om nog te beginnen aan mn inboedel.

Wat is Mate een prachtige hond aan het worden!
Hij lijkt zich nu goed te vermaken met de nieuwe botten. Heeft al een paar dagen geen tanden in meubels gezet. Ik heb goede hoop.

Thnx, behalve mooi is hij ook nog eens een keer een ster bij de schapen en een schat met de kinderen.
Heerlijke hond
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

gerard k schreef: Hij lijkt zich nu goed te vermaken met de nieuwe botten. Heeft al een paar dagen geen tanden in meubels gezet. Ik heb goede hoop.
:ok: Fijn.

Ik zou ze wel "nieuw" houden. Dus een gedeelte van het kauwspul wegleggen en steeds afwisselen.
En wanneer je weggaat in een doos met proppen en brokjes verstoppen. Mijn honden hadden altijd minder sloopdrang wanneer ze eens in de zoveel tijd lekker tekeer mochten gaan.
De huskies vonden puzzels helemaal het einde, en een wasmand met wc rollen.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

gerard k schreef: Ik probeer hem te vertellen dat dat niet de bedoeling is. Tot nog toe heeft hij niet in de gaten dat hij dat kan. En hoop dat zo te houden. Prikkeldraad en horizontale buizen waar poten tussen kunnen komen heb ik een hekel aan.
Ok ik vind het juist handig. Het scheelt me heel wat gehannes met hekken en ze doet het op commando. Een omheining waar ik haar niet overheen stuur, blijft ze braaf achter gelukkig :) Maar steadyness is voor haar nooit een probleem geweest.
Thnx, behalve mooi is hij ook nog eens een keer een ster bij de schapen en een schat met de kinderen.
Heerlijke hond
Het aller belangrijkste ! :D
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”