Het is een beetje een kelpie dingetje, ben je niet gewaarschuwd?

Op de Kelpie facebookgroep komen regelmatig verbouwde interieurs voorbij. Eén had de bank zelfs zo versnipperd dat je het niet eens meer als een bank herkende.
Toen ik nog geen kelpie had, kwam ik een keer bij mensen thuis voor een marktplaatsadvertentie. Daar was een jonge kelpie in huis. Die lag me vanaf de vensterbank aan te loeren, intens zoals alleen kelpies dat kunnen. En in die vensterbank lagen allemaal ontlede schoenen

De eigenaar zei dat ze hem maar een stel schoenen hadden gegeven om te ontleden, zodat hij de goede schoenen wel met rust liet.
Ik dacht op dat moment niet dat ik zelf ook zo'n monster onderdak zou bieden
Kiwi valt mee maar ze heeft toch aardig wat gesloot en een keer mn hele boekenkast 'gelezen'. Een leven lang aan opgespaarde boeken lag door mn hele huis. Ze had er 1 uitgekozen om zich beter in te verdiepen en daar heeft ze zorgvuldig iedere pagina uit gescheurd. Gelukkig was het een onnozel romannetje waar ik toch niet meer naar om zou kijken.
Ze sloopt momenteel helemaal niet meer. Als ik weg ga, heeft ze nog wel een ritueel. Ze wacht net zo lang tot mn auto buiten gehoorsafstand is en dan springt ze op de eettafel

Ik denk dat je puppyhekjes weinig gaan uithalen. Ik weet niet hoe jij het bij de schapen doet maar mijn kelpie springt gerust over alle omheiningen heen als het moet.
In de tijd dat Kiwi sloopte, heb ik haar regelmatig wat aangeboden wat ze mocht slopen. Een schoenendoos dichtgeplakt met ducttape en daarin nog wat kleine doosjes met hier en daar een brokje erin. Als ik dan weg ging, dan versnipperde ze die doos heel zorgvuldig, snippertje voor snippertje. En als er niets meer van over was, dan vond ze het de moeite niet waard om nog te beginnen aan mn inboedel.
Wat is Mate een prachtige hond aan het worden!