Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wawa's te koop
Moderator: moderatorteam
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Re: Wawa's te koop
Ik zou alleen de twee wawas mee nemen of eerst één. En dan aan een kort lijntje. Dus geen flex. Voertjes mee. En vooral vaart maken. Doorlopen bij alles waar ze tegen blaffen en geen vaart minderen. Niks zeggen en gewoon stug doorlopen. En als ze netjes naast je lopen zonder geblaf, lijntje los en bijv zit oefenen en daarop belonen. Dat je dus eigenlijk weer terug gaat naar de basis met ze. Dat ze op jou gaan letten en wat er omheen gebeurd gewoon minder spannend wordt. Als je doorloopt heb je al zo de winst te pakken dat ze minder lang blaffen omdat je er snel voorbij bent.
Maargoed Toots was geen blafrat en Dex tot nu toe ook niet.
Iig succes.
Maargoed Toots was geen blafrat en Dex tot nu toe ook niet.
Iig succes.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Oké, dus op hun flikker geven werkt niet, anders had je wel kunnen belonen als ze het niet doensjm schreef:Dit doe ik al jaren..
En geen vervelende ervaringen met honden.. ik doe m’n uiterste best alle honden te ontlopen met die kwetsbare monstertjes die ook nog eens zelf uitdagen, maar je ontkomt er niet 100% aan helaas.
Ik zie hier niet echt een ding waardoor het wel zou moeten lukken Haha. Ik geef ze op hun flikker als ze t doen, belonen als ze t niet doen komt praktisch niet voor.

Ik snap nooit waarom mensen niet op dat moment dus niet zelf even op hun knieën gaan, de hond naar jou toe keren, eens een prikje met je vinger in de zijkant, en dan afleiden met iets lekkers/ koekje.
Natuurlijk werkt dat niet meteen. Maar de aanhouder wint.
Laten merken op een rustige adequate manier, dat dat uitvallen je niet bevalt, en dat je ze uit de focus haalt, en daarop dus wel iets lekkers geeft.
Na de 100e keer zullen ze uiteindelijk wel snappen dat een andere hond = koekje.
Je hebt er soms een lange adem voor nodig, maar uiteindelijk heb je echt wel grote kans dat je het gedrag zo kunt ombuigen.
Ze uit de focus, en dus uit het oogcontact halen met de andere hond, zal ook voor de andere hond meer ontspanning geven, i.P.v spanning. En dat werkt dan weer een stuk ontspannender voor je eigen honden. Dus eerst het oogcontact verbreken, door zelf door je knieën te gaan, het zijn natuurlijk erg kleine hondjes, en dan werken aan aandacht naar jou toe, en dan een beloning.
Het heeft met chihuahua's gerust veel tijd en geduld nodig, dat geloof ik wel

- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
- Aantal honden: 1
Mijn uitvaller is stil als ik naast dr hurk en een vinger achter haar halsband haak. Ze weet inmiddels dat het vervelend wordt als ze dan uitvalt, want dan draai ik m’n vinger en staat dr halsband dus strak. Das dus wel de noodoplossing na jaren gezeik. Belonen, corrigeren, afleiden, niks van dat al dus dan maar zo. Als ze dr kop houdt is ze braaf, zonder uitgebreid gejuich, en als ze dreigt te gaan krijsen snoer ik haar dus fysiek de mond. Niet heel vriendelijk misschien, maar dat is haar geblèr ook niet dus tja...
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Denk jou nou echt dat dit bij alle honden werktEmma schreef:[
Ik snap nooit waarom mensen niet op dat moment dus niet zelf even op hun knieën gaan, de hond naar jou toe keren, eens een prikje met je vinger in de zijkant, en dan afleiden met iets lekkers/ koekje.

Emma schreef:

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Nee. Nou ja ik denk wel dat als je stelselmatig toch het gedrag probeerd om te buigen, dat dat uiteindelijk wel een stuk minder kan worden.Lizzie. schreef:Denk jou nou echt dat dit bij alle honden werktEmma schreef:[
Zie hier gewoon om me heen, dat er echt niks met uitvalgedrag wordt gedaan. Een enkeling moppert nog wel naar de hond, maar ja, dat helpt verder niet.
Ik zie om me heen, dat mensen het niet eens proberen. En dan denk ik, loop maar eens met een herder met datzelfde gedrag. Dan gaan ze er ineens wel mee aan de slag.

Overigens denk ik echt wel, dat het zeker niet gemakkelijk is hoor, met chihuahua's. Dat vind ook echt een nadeel aan dat ras.
-
- Zeer actief
Sandra&co schreef:Emma schreef:

-
- Zeer actief
Hoe constateer jij dat de baas er niks aan doet dan? Wat zou de baas volgens jou moeten doen?Emma schreef:Nee. Nou ja ik denk wel dat als je stelselmatig toch het gedrag probeerd om te buigen, dat dat uiteindelijk wel een stuk minder kan worden.Lizzie. schreef:Denk jou nou echt dat dit bij alle honden werktEmma schreef:[
Zie hier gewoon om me heen, dat er echt niks met uitvalgedrag wordt gedaan. Een enkeling moppert nog wel naar de hond, maar ja, dat helpt verder niet.
Ik zie om me heen, dat mensen het niet eens proberen. En dan denk ik, loop maar eens met een herder met datzelfde gedrag. Dan gaan ze er ineens wel mee aan de slag.
Overigens denk ik echt wel, dat het zeker niet gemakkelijk is hoor, met chihuahua's. Dat vind ook echt een nadeel aan dat ras.
-
- Zeer actief
Nou, als de baas gewoon doorloopt, en de hond ze gang laat gaan, dan laat hij/zij dat gedrag dus gebeuren.sjm schreef:Hoe constateer jij dat de baas er niks aan doet dan? Wat zou de baas volgens jou moeten doen?Emma schreef:Nee. Nou ja ik denk wel dat als je stelselmatig toch het gedrag probeerd om te buigen, dat dat uiteindelijk wel een stuk minder kan worden.Lizzie. schreef:Denk jou nou echt dat dit bij alle honden werktEmma schreef:[
Wat ik al zei, bij een klein hondje zou ik zelf dus even door mijn knieën gaan.om contact met het hondje te maken, dat gaat gewoon niet echt handig als je er zelf rechtop bij blijft staan.
Maar goed, vrij nutteloze eindeloze discussie verder, omdat honden verschillen en mensen ook. Ik zou het zo doen, en ik verbaas me er alleen over, dat mensen zo vaak het gedrag laten gaan.
Slaat verder niet op jou, want ik weet niet wat jij met je honden doet.
Ik zeg alleen dat ik mij verbaas, dat mensen dan niet even op gelijke hoogte met hun hondje gaan zitten, en ze uit de fixatie proberen te halen.
Dat is alles.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Zo raar is dat niet. Als ik dat bij Elco doe, op zo korte afstand, wordt het alleen erger. Dus dan doen we de noodgreep: doorlopen. Op andere momenten, met meer ruimte, zijn we wel bezig. Maar dat zie jij dan mogelijk weer niet...
-
- Zeer actief
Terrorwawa's gaan dan gewoon om mij heen kijken en alsnog tekeer.Emma schreef:
Nou, als de baas gewoon doorloopt, en de hond ze gang laat gaan, dan laat hij/zij dat gedrag dus gebeuren.
Wat ik al zei, bij een klein hondje zou ik zelf dus even door mijn knieën gaan.om contact met het hondje te maken, dat gaat gewoon niet echt handig als je er zelf rechtop bij blijft staan.
Maar goed, vrij nutteloze eindeloze discussie verder, omdat honden verschillen en mensen ook. Ik zou het zo doen, en ik verbaas me er alleen over, dat mensen zo vaak het gedrag laten gaan.
Slaat verder niet op jou, want ik weet niet wat jij met je honden doet.
Ik zeg alleen dat ik mij verbaas, dat mensen dan niet even op gelijke hoogte met hun hondje gaan zitten, en ze uit de fixatie proberen te halen.
Dat is alles.

De ene keer geef ik ze op hun flikker, de andere keer stug en vlot doorlopen (waarbij jij dus denkt dat een baas er niks aan doet..

Eergisteren hebben ze een hele rel veroorzaakt. Golden achtige kruising komt ons van voren tegemoet. Duitse herder van links. Alles aangelijnd, was alweer in de wijk. Meneer Sam begint uit z'n plaat te gaan en alle honden in rep en roer. Het is echt verschrikkelijk.
Ik heb maar besloten dat ze het voorlopig even met andere uitlaatrondjes moeten doen en regelmatig spelen en struinen in de tuin van m'n ouders, niet meer elke dag mee naar het bos. Het is geen doen, ze maken alles van slag en ik schaam me dood zo.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
dit dus, bij mij 1 van mijn honden werkt het dus averechts als ik op dat moment in grijp, alleen optillen helpt en dan dat commentaar wat je dan krijgtFotogravinnetje schreef:Zo raar is dat niet. Als ik dat bij Elco doe, op zo korte afstand, wordt het alleen erger. Dus dan doen we de noodgreep: doorlopen. Op andere momenten, met meer ruimte, zijn we wel bezig. Maar dat zie jij dan mogelijk weer niet...

heb jaren er mee getraind , maja wie ziet dat nou, dus ik ben ook zo baas die ''niks'' er aan doet

- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Juist. Om dood en doodziek van te worden. Het commentaar, en de blikken als ze eens een keer geen commentaar leveren...Lizzie. schreef:dit dus, bij mij 1 van mijn honden werkt het dus averechts als ik op dat moment in grijp, alleen optillen helpt en dan dat commentaar wat je dan krijgtFotogravinnetje schreef:Zo raar is dat niet. Als ik dat bij Elco doe, op zo korte afstand, wordt het alleen erger. Dus dan doen we de noodgreep: doorlopen. Op andere momenten, met meer ruimte, zijn we wel bezig. Maar dat zie jij dan mogelijk weer niet...![]()
heb jaren er mee getraind , maja wie ziet dat nou, dus ik ben ook zo baas die ''niks'' er aan doet
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
@sjm..Hoe zijn ze als je ze apart uitlaat?
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Misschien is de baas wel bezig met een BAT training of iets anders wat (nog) niet voldoende werkt om op straat normaal te kunnen passeren. Of zie je liever dat de wawa in kwestie op een dogwhisperachtige wijze op de rug wordt geslingerd?Emma schreef: Nou, als de baas gewoon doorloopt, en de hond ze gang laat gaan, dan laat hij/zij dat gedrag dus gebeuren.
Als je door je knieën gaat om contact te maken, wat ga je dan doen? Toespreken dat je teleurgesteld bent?
Ik zou intuïtief ook zeggen dat de baas eens moet optreden, maar dat zeg ik met de ervaring dat mijn honden normaal doen als ik tegen ze snauw dat ze normaal moeten doen. Als je dat al geprobeerd hebt en het heeft nooit gewerkt, waarom zou je dat dan herhalen? Om de buitenwereld te laten weten dat je het er niet mee eens bent?

- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Mijn buurvrouw heeft ook zo'n chiwawa van haar dochter in huis. Ze weet echt met alle honden raad en heeft haar honden goed opgevoed. Ze is ook hondenoppas geweest en nooit probleemgedrag bij de honden. Maar met deze chiwawa weet ze niet goed raad. Het ding blaft en bijt. Heeft mij ook gebeten tijdens het langslopen maar het was in m'n laarzen dus ik had er verder geen last van
Er is een g.t.voor geweest terwijl ze dat eigenlijk qua kennis echt niet nodig heeft. Maar geen succes. Ik denk een onbegonnen zaak zo'n chiwawa met probleemgedrag. Zeker als het twee tegelijk zijn.

Er is een g.t.voor geweest terwijl ze dat eigenlijk qua kennis echt niet nodig heeft. Maar geen succes. Ik denk een onbegonnen zaak zo'n chiwawa met probleemgedrag. Zeker als het twee tegelijk zijn.
-
- Zeer actief
sjm schreef:
Eergisteren hebben ze een hele rel veroorzaakt. Golden achtige kruising komt ons van voren tegemoet. Duitse herder van links. Alles aangelijnd, was alweer in de wijk. Meneer Sam begint uit z'n plaat te gaan en alle honden in rep en roer. Het is echt verschrikkelijk.
Ik heb maar besloten dat ze het voorlopig even met andere uitlaatrondjes moeten doen en regelmatig spelen en struinen in de tuin van m'n ouders, niet meer elke dag mee naar het bos. Het is geen doen, ze maken alles van slag en ik schaam me dood zo.

Sorry ik heb beeld. En zeker met een baasje ernaast die er enorm van baalt

- Jackira
- Zeer actief
Maar ja is het dan nu pas een probleem? Of was dat altijd al zo.
-
- Zeer actief
Nee, dat was altijd al wel zo denk ik. Maar in ons vorige huis hadden we (letterlijk) schijt aan onze tuin en daar lieten we ze niet uit voor een P&P ivm allemaal losgeslagen bazen en honden. Daar gingen ze alleen mee op wandelingen naar t bos of heide maar dan kwamen we vrijwel nooit honden tegen.Jackira schreef:Maar ja is het dan nu pas een probleem? Of was dat altijd al zo.
- Jackira
- Zeer actief
Ik kan me dat goed voorstellen met kwetsbare kleine honden maar inderdaad is het ze dan nu niet aan te rekenen. De opvoeding moet gewoon nog beginnen. Neem ze een voor een mee om te starten zou ik zeggen en trainensjm schreef:Nee, dat was altijd al wel zo denk ik. Maar in ons vorige huis hadden we (letterlijk) schijt aan onze tuin en daar lieten we ze niet uit voor een P&P ivm allemaal losgeslagen bazen en honden. Daar gingen ze alleen mee op wandelingen naar t bos of heide maar dan kwamen we vrijwel nooit honden tegen.Jackira schreef:Maar ja is het dan nu pas een probleem? Of was dat altijd al zo.

-
- Zeer actief
We hebben het in het begin wel gedaan hoor. Altijd al zo geweest.Heavy schreef:Dan is het dus niet zo raar dat ze nu zo reageren . Ze zijn het niet echt gewend .sjm schreef:Nee, dat was altijd al wel zo denk ik. Maar in ons vorige huis hadden we (letterlijk) schijt aan onze tuin en daar lieten we ze niet uit voor een P&P ivm allemaal losgeslagen bazen en honden. Daar gingen ze alleen mee op wandelingen naar t bos of heide maar dan kwamen we vrijwel nooit honden tegen.Jackira schreef:Maar ja is het dan nu pas een probleem? Of was dat altijd al zo.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Wawas zijn leuk.
Maar ze hebben idd wel een consequente opvoeding nodig.
Trouwens er stond mij bij de je juist een keer verteld had hoe makkelijk je deze twee vond in vergelijking met Isa van je ouders? Er lijkt me dan toch iets veranderd. Er is een grote hond bij gekomen, een kind een verhuizing enz. Ik heb jou echt nooit eerder over probleem gedrag gehoord.
Trouwens er stond mij bij de je juist een keer verteld had hoe makkelijk je deze twee vond in vergelijking met Isa van je ouders? Er lijkt me dan toch iets veranderd. Er is een grote hond bij gekomen, een kind een verhuizing enz. Ik heb jou echt nooit eerder over probleem gedrag gehoord.
-
- Zeer actief
Wij zijn heel consequent in onze opvoeding. Ze luisteren ook heel goed, alleen dat punt niet. Dat is altijd al zo geweest. Ze lopen keurig naast, kunnen allerlei commando's en zijn verder gewoon heel lief en braaf. Alleen dit is dus een drama, altijd al zo geweest.toots schreef:Wawas zijn leuk.
Ik denk dat je Isa gewoon bedoelt? Wij hebben Sammy & Isa, mijn ouders hebben Sally. Isa is een pittig ding ja, dat heeft wel wat tijd gekost om op te voeden.
Er is wel iets veranderd ja. We hebben Zahra, we merken dat die gewoon veel beter bij ons past, die is veel makkelijker. Dat heeft ons wel doen besluiten dat we hierna nooit meer Chihuahua's nemen. En dat heeft er ook voor gezorgd dat we steeds meer 'klaar' zijn met dat gedrag en gewoon normaal met de honden willen kunnen lopen.
Maar dat maakt verder niet uit. De kleintjes zijn echt mijn lieve hondjes hoor, echt wel, maar niet met het uitlaten.
En de verhuizing maakt ook uit ja. Want we willen nu in deze tuin gewoon geen poep en plas hebben van de honden, omdat ons dochtertje hier straks ook gaat spelen. Dus moeten we ze weer consequent uitlaten en lopen we er weer tegenaan. In het begin in ons andere huis hebben we er ook heel veel mee gelopen en uitgelaten en was het ook zo. Hebben we ook heel veel geprobeerd. Maar toen kwamen we steeds vaker vervelende honden tegen en vervelende bazen dat we hebben besloten om ze daar niet meer in de wijk uit te laten.
-
- Zeer actief
Daar hebben we ook aan zitten denken, maar ik weet niet of dat duidelijk is voor ze. Dat het daar dan wel mag en ergens anders in de tuin niet.
We laten ze nu steeds gewoon kort uit voor een P&P en dan komen we 3 van de 5 keer geen honden tegen over het algemeen, dus dan is het wel prima. Ik heb al veel meer rust nu we hebben besloten dat we ze gewoon niet meer altijd meenemen naar het bos hier achter de wijk. Daar kom je gewoon teveel honden tegen (we netjes/nette bazen tot nu toe, dat is al heel fijn).
En verder hebben we genoeg andere mogelijkheden wel voor ze hoor. Ze krijgen genoeg aandacht en gaan zeer regelmatig mee naar mijn ouders, die hebben een hele grote tuin waar ze lekker kunnen struinen. Daar logeren ze ook wel eens dus dan hebben ze lekker de ruimte. En verder gaan ze ook gewoon mee wandelen op 't veld of in 't bos, maar dat is dan gewoon niet elke dag. En voor wawa's is dat gelukkig meer dan genoeg. Die kunnen ook gewoon niks doen als ze gewoon hun knuffels en aandacht krijgen. En eten en botjes. Dan zijn ze zoet.
Ik had gewoon gehoopt dat iemand een gouden tip zou hebben hoe ik het aan zou kunnen pakken. Ik ga nog wel met wat tips aan de slag in de hoop dat het nog wel beter wordt. Maarja, anders doen we het gewoon zo en dan kan het ook. De kleintjes vinden het prima zo en wij kunnen onze lange wandeling met Zahra gewoon ontspannen doen zonder dat het hele dorp op z'n kop wordt gezet.
We laten ze nu steeds gewoon kort uit voor een P&P en dan komen we 3 van de 5 keer geen honden tegen over het algemeen, dus dan is het wel prima. Ik heb al veel meer rust nu we hebben besloten dat we ze gewoon niet meer altijd meenemen naar het bos hier achter de wijk. Daar kom je gewoon teveel honden tegen (we netjes/nette bazen tot nu toe, dat is al heel fijn).
En verder hebben we genoeg andere mogelijkheden wel voor ze hoor. Ze krijgen genoeg aandacht en gaan zeer regelmatig mee naar mijn ouders, die hebben een hele grote tuin waar ze lekker kunnen struinen. Daar logeren ze ook wel eens dus dan hebben ze lekker de ruimte. En verder gaan ze ook gewoon mee wandelen op 't veld of in 't bos, maar dat is dan gewoon niet elke dag. En voor wawa's is dat gelukkig meer dan genoeg. Die kunnen ook gewoon niks doen als ze gewoon hun knuffels en aandacht krijgen. En eten en botjes. Dan zijn ze zoet.

Ik had gewoon gehoopt dat iemand een gouden tip zou hebben hoe ik het aan zou kunnen pakken. Ik ga nog wel met wat tips aan de slag in de hoop dat het nog wel beter wordt. Maarja, anders doen we het gewoon zo en dan kan het ook. De kleintjes vinden het prima zo en wij kunnen onze lange wandeling met Zahra gewoon ontspannen doen zonder dat het hele dorp op z'n kop wordt gezet.

-
- Zeer actief
Is het een idee, om ze de kattenbak aan te leren?
Heb dat wel vaker gehoord, dat wawa's op de kattenbak gaan.
Misschien een hoek van de tuin met een klein overkappinkje over een kattenbak zetten. Voor de wawa's?
Misschien een hoek van de tuin met een klein overkappinkje over een kattenbak zetten. Voor de wawa's?
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Emma schreef:Is het een idee, om ze de kattenbak aan te leren?
Ja daar mag je dan van pup af aan mee beginnen.
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
Nou is dit een Pomeriaan, maar toch ook zo'n hondje dat normaal gesproken al zijn mede honden uitscheld.
Wilde je zoiets?
Oh en hij heet Danger. Duidelijk, toch?
Wilde je zoiets?

-
- Actief
Dit zou zomaar mijn Chouffeke (kleinkees) kunnen zijn. Zelfde manier van aandacht, werken en interactie... totdat ik een hond moet passeren...Gaia schreef:Nou is dit een Pomeriaan, maar toch ook zo'n hondje dat normaal gesproken al zijn mede honden uitscheld.
Wilde je zoiets?