Ik heb gisteren al een tipje van de sluier verklapt in het ergernissen topic. Maar toch maar even een eigen topic.
Terrorchihuahua's. Help.
Sammy & Isa zijn over het algemeen echt lief en braaf. Het zijn super enthousiaste hondjes, gezellig, knuffelig, luisteren goed etc. We voeden ze ook echt strak op, maar.. Het blijven Chihuahua's. Het is echt een geval apart hoor, die kleine monsters. We hebben ook best 2 pittige karaktertjes moet ik zeggen.
Ik heb wel eens eerder dingen gevraagd en dan zeggen mensen bijvoorbeeld: "Bij mij wordt er niet getrokken aan de riem, gewoon niet." Dan denk ik, ja hoe dan? Totdat we Zahra kregen. Nu snap ik dat mensen dat zeggen. Want wat wij niet willen dat Zahra doet, gebeurt ook gewoon niet. Gewoon niet idd. Maar bij Chihuahua's werkt dat dus gewoon niet. Bij Chihuahua's kun je op je kop gaan staan, maar als zij willen blaffen en uitvallen naar andere honden, dan gebéurt dat. Doorlopen, hardhandig aanpakken wat dan ook.. Niks werkt. Ze zijn echt ongrijpbaar. Zo apart.
De Saluki, waarvan iedereen dacht o gut waar begin je aan, is een verádeming.

En ondertussen schaam ik me dood. Isa was al wel een bijzonder geval, die wil nog wel eens pittig doen naar andere honden, maar die luistert momenteel wel redelijk. En Sammy.. Die eerst niet eens kón blaffen, die valt me toch uit aan de riem naar andere honden. Ik weet niet wat ik ermee moet, ik heb al van alles geprobeerd. Dus help mij.
En nee: Los is geen optie, voor ieders veiligheid. Hij moet een andere hond gewoon met z'n smoel dicht kunnen passeren.
Hóe zorg ik ervoor dat hij zijn smoel houdt als hij een andere hond ziet en ik weer normaal over straat kan?