Het allerallerliefst zouden we twee Saluki's willen. Maar dan wel 2 Zahra's. Zahra is echt fantastisch. Luistert super goed, hartstikke lief en enthousiast naar iedereen, loopt fantastisch mee als ze los is (ze kan zelfs los naast lopen in de wijk..

Maar.. een tweede Saluki kan natuurljk heel anders uitpakken. Dat kan een dikke trut zijn die niet luistert en alleen maar jaagt. En waar ik vooral bang voor ben. Als je 2 hebt gaan ze natuurlijk samen jagen.
De windhonden zijn echt mijn favoriet. Ik vind ze prachtig.

Als ik aan het samen jagen denk, waardoor een tweede Saluki misschien niet zou kunnen, zou ik denken dat we er misschien een soort Noortje bij zouden moeten hebben ofzo. Noortje blijft super goed bij ons waardoor Zahra ook nog beter bij ons blijft. Dus een hond met een karaktereigenschap om bij de baas te blijven zou misschien handig zijn

Wat zou dan een goede match zijn? Het moet niet een te grote hond zijn, maar ook niet te klein. Zahra is wel heel groot natuurlijk, maar zo doet ze niet aan. Ze ruikt ook totaal niet naar hond en is heel schoon, dat vind ik wel erg fijn. Echt een sport moeten uitoefenen met een hond ga ik niet doen, dus een hond die dat echt nodig heeft past niet bij me. Ze moeten tevreden zijn met spelen, aandacht, wandelen en rennen met Zahra bijvoorbeeld. En ik zou ook wel een hond willen die gewoon sociaal is naar andere honden, niet overenthousiast, maar ook niet bang. Zahra is ook lastig met andere honden, heeeeel bang. Verder zou de hond van mij best wat waaks mogen zijn. En geen vacht als Noortje, dat je echt moet onderhouden. Dat wordt niks.
Ben benieuwd waar jullie aan denken.