Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraag over Lhasa Apso

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Re: Vraag over Lhasa Apso

Ongelezen bericht door Emma »

Neeltje schreef:
Tamara/Bayko schreef:
Fotogravinnetje schreef:Ik denk dat je elke hond wel dat soort dingen kunt leren, maar niet elke hond doe je daar evenveel plezier mee...
Dat dus. Ik denk zelf dat je bij een Havanezer meer kans hebt dat 'ie zoiets leuk vindt dan bij een Oosterling zoals een Lhasa Apso.
En waarom zouden ze daar geen plezier in beleven? Als je er maar de juiste beloning tegenoverstelt.
Nou ja,
De ene hond vind iets doen zo leuk, dat hij het graag een paar keer wil doen, en dan ook nog wel wat bij wilt leren,
Terwijl de ander met twee keer denkt, doe het nou zelf maar,baas !!
Daarom ook dat er rassen zijn die speciaal gefokt zijn, om iets heeel graag te willen doen, voor de baas/ mens.
Maar dat weet jij ook.
Dat wil niet zeggen dat je andere hondenrassen niks kunt keren, maar de drive kan heel anders zijn.
Marieke23

Ongelezen bericht door Marieke23 »

Neeltje, ik las ergens op het net dat de tt een grote versie is van de lhasa, dat het heeeel lang geleden 1 ras was, en is opgesplitst in de kleine lhasa en de grotere tt. Dan zou wat jij nu schrijft ook voor de lhasa kunnen gelden. En geduld en beloning en herhaling, ja dat ken ik van mijn vorige honden, gaat dus wel lukken. Hoe zit het dan met de tinetaanse spaniel.......weet jij dat? Vind ik ook leuk, maar dat zijn echte ondervoorbijters, vind ik weer helemaal niets.
Marieke23

Gelijk geschreven Emma, ik snap wat je bedoelt.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Marieke23 schreef:Neeltje, ik las ergens op het net dat de tt een grote versie is van de lhasa, dat het heeeel lang geleden 1 ras was, en is opgesplitst in de kleine lhasa en de grotere tt. Dan zou wat jij nu schrijft ook voor de lhasa kunnen gelden. En geduld en beloning en herhaling, ja dat ken ik van mijn vorige honden, gaat dus wel lukken. Hoe zit het dan met de tinetaanse spaniel.......weet jij dat? Vind ik ook leuk, maar dat zijn echte ondervoorbijters, vind ik weer helemaal niets.
De spaniel ken ik niet van karakter. Ik heb ze wel gezien en ze zien er echt leuk uit, maar dat is het dan wel wat ik van ze weet.

En voor wat de een wel of niet leuk vindt, je zoekt gewoon uit wat jouw hond leuk vindt. Ik kan wel zeggen wat mijn hond leuk vindt, maar zelfs binnen rassen kan dat totaal anders zijn. Ik ken ook een Tibetaan die agility doet.
Marieke23

Dag allemaal. Daat ben ik weer. Sinds een paar weken in het bezit van, toch, een lhasa. Ze is
LEuk , slim, leert snel, is een pup v.an bijna 4 maand nu. Blond, ,met zwarte snuit en oorpunten en staartpunt.ze wordt wel steeds lichter van kleur. 3 kilo schoon aan de haak. Heeel veel haar. Lief. 90% zindelijk. Kan inmiddels half uurtje alleen zijn zonder gejammer. Moet ik nog meer vertellen?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Foto!
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Yeufke »

Marieke23 schreef:Dag allemaal. Daat ben ik weer. Sinds een paar weken in het bezit van, toch, een lhasa. Ze is
LEuk , slim, leert snel, is een pup v.an bijna 4 maand nu. Blond, ,met zwarte snuit en oorpunten en staartpunt.ze wordt wel steeds lichter van kleur. 3 kilo schoon aan de haak. Heeel veel haar. Lief. 90% zindelijk. Kan inmiddels half uurtje alleen zijn zonder gejammer. Moet ik nog meer vertellen?
Wat klinkt dat geweldig.
Hoe heet ze?
En ja, absoluut foto's.
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Marieke23 schreef:Dag allemaal. Daat ben ik weer. Sinds een paar weken in het bezit van, toch, een lhasa. Ze is
Zonder foto's is het niet echt :pffff: .
Marieke23

Haha, ik maak zelden foto,s en ik ben helemaal niet goed met computers en foto,s dus jullie moeten het zonder doen. Maar bedenk maar een lhasa pup, blond, dan lijkt ze er vast op. Ik wilde het even laten weten als vervolg op al jullie adviezen. En ze heet Diki, dat betekent hlij in het Tibetaans en het klinkt ook vrolijk, vind ik. En ze ze brengt ook haar speeltje terug als ik het weggooi. Ik kan haar vast van alles leren. Maar inderdaad, meer dan twee of drie keer hetzelfde doen, dan geeft ze er de brui aan. Ze loopt lekker los en blijft dicht bij mij en komt als ik roep. Of het zo blijft zal de tijd leren. Opvoed tips voor een lhasa zijn altijd welkom.
tibbie
Actief

Ongelezen bericht door tibbie »

Wat leuk om te lezen dat je toch bij de Lhasa Apso bent uitgekomen. Die oosterse eigenwijsjes, waaronder ook mijn tibetaanse spaniel valt, zijn vaak zo leuk en elk individuutje heeft zijn eigen karaktertje en eigenaardigheden. Mijn vorige tibbie was echt tegengesteld aan de jonge spruit die ik nu heb. Heel veel plezier met dit kleine wezentje gewenst in ieder geval!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Leuk!
Wel grappig, ik lees hierboven dat je een ondervoorbeet helemaal niets vindt en dat heeft een Lhasa toch echt ;)
Waar komt ze vandaan?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Marieke23

Hoi. Bij een fokker, ze heeft netjes geteste ouders. Brown bliZzArd, geen grote fokker met heel veel honden. Klopt, die onderbeet, daarom heb ik ook zo lang getwijfeld over een lhasa. Het bezoek aan een lhasa fokker trok mij over de streep. Zulke lieve en rust uitstralende honden. De lhasa heeft een minimale onderbeet als het goed is. Omgekeerd tanggebit heb ik gelezen. Een enorme onderbeet zoals buldog of shi vind ik echt niet leuk. Ik ken een hondje en daar steken de tanden helemaal uit, die zie je altijd. Bij ons pup zie je een gesloten bekje zonder tanden. Nu zijn die tanden ook nog heel mini, nog niet gewisseld. Wordt het toch een grote onderbeet, dan heb ik pech en zal ze mij daarom niet minder lief zijn. Maar bij pa en ma hond en grootma hond zag alles er netjes uit.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Wat leuk, veel plezier met je hondje :cheer:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Marieke23 schreef:Hoi. Bij een fokker, ze heeft netjes geteste ouders. Brown bliZzArd, geen grote fokker met heel veel honden. Klopt, die onderbeet, daarom heb ik ook zo lang getwijfeld over een lhasa. Het bezoek aan een lhasa fokker trok mij over de streep. Zulke lieve en rust uitstralende honden. De lhasa heeft een minimale onderbeet als het goed is. Omgekeerd tanggebit heb ik gelezen. Een enorme onderbeet zoals buldog of shi vind ik echt niet leuk. Ik ken een hondje en daar steken de tanden helemaal uit, die zie je altijd. Bij ons pup zie je een gesloten bekje zonder tanden. Nu zijn die tanden ook nog heel mini, nog niet gewisseld. Wordt het toch een grote onderbeet, dan heb ik pech en zal ze mij daarom niet minder lief zijn. Maar bij pa en ma hond en grootma hond zag alles er netjes uit.
Ik snap dat ze bij een fokker vandaan komt, iedereen die een nest fokt is een fokker namelijk :)
Ik bedoelde welke fokker ;)

Afbeelding

tibbie
Actief

Ongelezen bericht door tibbie »

De kennel is volgens mij Brown Blizzard, tenminste zo lees ik in het laatste berichtje van TS.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

tibbie schreef:De kennel is volgens mij Brown Blizzard, tenminste zo lees ik in het laatste berichtje van TS.
Oh, ik las er overheen.
Inderdaad.

Afbeelding

Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Leuk dat je voor een Lhasa hebt gekozen!

Zelf ben ik van alle rasgroepen het minst fan van de gezelschapshondjes maar laatst een boswandeling gedaan en terrasje met een Lhasa en dat vind ik oprecht een leuk hondje! Luistert goed, blijft in de buurt, energiek, vriendelijk naar andere honden en mensen. Samen dingen ondernemen vind ze prachtig. Wel waaks thuis met een blaf, maar eenmaal binnen wordt je snuffelend onthaalt.

Ik hoop dat jullie samen een mooie tijd hebben, maar ik ben toch ook wel héél benieuwd naar een foto! :lol1:
Marieke23

Dank julliewel, genieten doen we, achter het behang ook zo nu en dan, maar dat is toch normaal voor een pup. Het is een heerlijk hondje, persistence, wat een leuke omschrijving, daar om heb ik voor een lhasa gekozen. Alleen zijn begint te komen, geen paniek meer wel nog zo nu en dan een piepje. We zitten nu op een klein half uur. We hebben de tijd om dit aan te leren , dat scheelt.
Marieke23

Even een update op dit topic. Diki is nu 6 maanden, en......het is net een hond. Koppig, eigenwijs, ik heb het nog niet gemerkt. Wel dat ze zeker niet over zich laat lopen. Drie keer een oefening, oke, maar dan wat anders. Ze luistert als de beste, loopt los, speelt met andere kleinere hondjes en als ik dan wegloopt komt ze ook direct. Apporteert een balletje en een speeltje. Kan soms wat schrikken van iets vreemds, maar herstelt snel. Is zindelijk vanaf het begin. Slaapt nu van 11 uur avond tot half 8. Alleen zijn was moeilijk, maar nu, zonder bench, los in de kamer, en de relaxopet, gaat het goed , we zitten nu op 3 kwartier. Deze week op naar een uur. We hebben ons opgegeven voor een cursus gehoorzame hond, ik ben benieuwd. Ben benieuwd hoe het puberen gaat, maar de basis is goed. We zijn blij met haar, ik kom weer buiten en spreek weer mensen. Wordt tzt vervolgd.
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

Wat leuk om een " zoek verhaal naar de juiste hond" te lezen en wat het geworden is. Mooi dat het ook beloond is met een zo te lezen toffe hond. Dat jullie maar lang mogen genieten van elkaar. Mooi ook dat het je sociale leven een oppepper heeft gegeven.
Marieke23

Wij zijn ook echt blij met haar. En inderdaad ik heb weer wat meer sociale contacten met mensen. Dank voor je fijne berichtje.
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Klinkt als een goede match. Leuk!
Afbeelding
Marieke23

Ons hondje is een wonderhondje. Is nu bijna 7 maanden. Deze week was ik een paar dagen ziek en kon echt niet lopen met de hond. Geen probleem, aantal keren in die drie dagen, in de tuin uitgelaten. Ze vond het goed en was rustig. Toen ik mij weer wat beter voelde begon ze weer rond te dartelen, zo van, ha je kan weer, kom op we gaan weer.
Inmiddels kan ze op de bank en schoot springen en daar is ze dan vrij drammerig in. Dat zal het koppige zijn in de rasbeschrijving, wellicht. Er zijn ergere dingen, lol.
Gisteren begonnen op de hondenschool met de basis cursus. Even helemaal overdonderd was ze. Daarna deed ze zo leuk mee. Iedereen vond haar leuk en attent.
Ben benieuwd wat de pubertijd ons brengt. Wordt dan echt iedere hond vervelend?
Helaas heeft ze nu 7 hoektanden, gisteren nog 8 en 4 kiezen waar er twee horen te zitten. Dus dat is nog even spannend.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”