Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe zag jouw roedel er 5 jaar geleden uit? En 10?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Hoe zag jouw roedel er 5 jaar geleden uit? En 10?

Ongelezen bericht door crutz »

Cleva schreef:Tien jaar geleden had ik Dapper, Cleo en Eva nog.
Cleo was een oude podenco/husky uit spanje. In haar jonge jaren een prachtige hond en zeer sociaal met andere honden. Onbaasgericht tot op het bot. Ik heb haar weleens alleen buiten laten lopen om te kijken hoelang het zou duren voor ze het onprettig zou vinden maar na een uur maakte ze nog steeds geen aanstalten.

Eva was mijn moeilijkste hond ooit. Heel lief voor ons maar ze had een inherente psychische spanning niet er niet om loog. Ze was enorm reactief en niets te mooi om flink uit te halen naar alles wat ze niet meteen begreep.
Enorm intelligent maar wat heb je aan een ongelukkige, boze dolfijn? Ik was zeer op haar gesteld maar om eerlijk te zijn had ik haar achteraf liever overgeslagen. Ze was gewoon niet helemaal op haar plek op aarde.
Zoals alles in haar leven ging haar afscheid ook op een pijnlijke manier en als ik heel eerlijk ben was ik net even te snel blij dat ik van haar af was. Ik zou haar nooit in hebben laten slapen maar een leuk huisdier was het niet.

Dapper verdient ook benoemd te worden ook al is hij alweer iets langer dan 10 jaar dood. Een wereldhond.
Een stafford/borderterrierkruising uit het asiel. Ik kon ermee lezen en schrijven.
Hij had op zich wel de agressie naar andere reuen die je bij een intacte staffordkruising mag verwachten maar er zijn nooit gaten gemaakt en de paar keer dat hij echt in een geëscaleerd conflict terecht kwam verloor hij de boel van een nog veel brutere hond.
Het was een gezellige hond die prima in staat was om gezellig mee te doen met allerlei verschillende scenario's. Ik herken hem in Hein. Terriërs zijn geweldig.

Dapper alweer langer dan 10 jaar dood? Crisis wat vliegt de tijd.....
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

10 jaar geleden Freek en Baco en 5 jaar geleden Baco en Madam :wink:
en nu Truus en Dirk :D
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Vijf jaar geleden was het 2013. Otto, Jet en Mies (van Kees). Tien jaar geleden had ik nog geen hond. Maar inmiddels heb ik er 5 gehad: Otto, Jet, Mies, Patty en Fleur (logeerhonden niet meegerekend, dan zouden het 9 zijn geweest).
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Antonetta »

Tien en zeven jaar geleden had ik Mowgli en Gizmo. Gizmo is zes jaar geleden op de leeftijd van bijna vijftien jaar overleden, toen kwam Balou er bij en Mowgli is vorig jaar op de leeftijd van bijna twaalf jaar overleden toen kwam Lotus.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

10 jaar geleden had ik Luna, kruising malamute en labrador. Wereldhond.
5 jaar geleden had ik geen hond.
Nu heb ik Izzie.

Wie weet dat ik ooit over een roedel mag gaan spreken maar Iz is nog even enig kind.
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

10 jaar geleden: Joepie, Lanci, Chad en Tristan (een mannen roedel)
5 jaar gelede: Joepie, Lanci, Chad, Tristan en Abygail (Bindi bijna in de maak)
nu: Lanci, Chad, Abygail, Bindi, Cedric, Chloë en Sisi .. Tristan is 3 jaar geleden op kamers gegaan :lol1: hij vond die grote roedel niet echt geweldig, dus woont bij vrienden en komt nog regelmatig logeren
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
danifa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder

Ongelezen bericht door danifa »

10 jaar geleden hadden we 2 honden Sidney en Milan
5 jaar geleden 3 : Sidney, Remi en Vera
en nu zijn het er weer 2 Vera en Mick
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Daar moest ik toch even over nadenken. 10 jaar geleden had ik nog geen eigen roedel. Toen was het 2008. Daar gingen we het laatste jaar in voor Paddington en Poe. Twee boxers bij mijn ouders. 7-7-2009 is paddington ingeslapen op bijna 14 jarige leeftijd en op 11-9-2009 hebben we Poe moeten laten inslapen op 10 jarige leeftijd.
Wel heb ik nog steeds de pony die ik toen ook had.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Cleva schreef: Eva was mijn moeilijkste hond ooit. Heel lief voor ons maar ze had een inherente psychische spanning niet er niet om loog. Ze was enorm reactief en niets te mooi om flink uit te halen naar alles wat ze niet meteen begreep.
Enorm intelligent maar wat heb je aan een ongelukkige, boze dolfijn? Ik was zeer op haar gesteld maar om eerlijk te zijn had ik haar achteraf liever overgeslagen. Ze was gewoon niet helemaal op haar plek op aarde.
Zoals alles in haar leven ging haar afscheid ook op een pijnlijke manier en als ik heel eerlijk ben was ik net even te snel blij dat ik van haar af was. Ik zou haar nooit in hebben laten slapen maar een leuk huisdier was het niet.
Jeetje, ik vind dit wel heftig (en eerlijk) om te lezen. ik herken het want broer Biko heeft ook zijn 'donkere' kant maar staat, als hij niet teveel prikkels van buitenaf krijgt, een stuk relaxter in het leven.
Afbeelding
alm@
moderator

mosquito1980 schreef:
alm@ schreef:5 jaar geleden had ik 2 herders en een teckel, volgende week heb ik 1 herder en 2 teckels.
2 Tokkeltjes?? vertel.... :wink:
Vrijdag ga ik pupje halen. Van dezelfde fokker als waar Frodo vandaan komt. Een black and tan :wink:
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

alm@ schreef:
mosquito1980 schreef:
alm@ schreef:5 jaar geleden had ik 2 herders en een teckel, volgende week heb ik 1 herder en 2 teckels.
Vrijdag ga ik pupje halen. Van dezelfde fokker als waar Frodo vandaan komt. Een black and tan :wink:
Ach, arme Biko op z'n "oude dag" 2 teckels .... :jump1: :wink:
alm@
moderator

mosquito1980 schreef:
alm@ schreef:
mosquito1980 schreef:
Ach, arme Biko op z'n "oude dag" 2 teckels .... :jump1: :wink:
Biko is nog een jonge god :pffff: maar ik heb hier genoeg mogelijkheden om zijn rust te garanderen :wink:
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

10 jaar geleden (ik woonde nog thuis), gezinshond flatcoated retriever Desmo. 5 Jaar geleden Laicka, Fix (op 't randje) en hebben mijn ouders flatcoated Bailey
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Linx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linx »

10 jaar geleden hadden we alleen Luca (wordt dit jaar 12 :eek: )
5 jaar geleden hadden we Luca, Amy, Sora, Linx, Lea, Jayden en Hayley
Nu is Amy overleden en zijn Killian en Mason aan de roedel toegevoegd..
:I: Luca, Amy*, Sora, Linx*, Lea, Jayden, Hayley, Killian*, Mason en Hype :I:
wolfje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door wolfje »

10 jaar geleden Had ik Maya en Novio
5 jaar geleden had ik ook nog steeds Maya en Novio

Nu heb ik alleen Yuma
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

10 jaar geleden hadden we er 2, de kleine Max, toen 9, Noeska de flosjesmechel, toen 3 en Laika, xMH/DH van 2.

5 jaar geleden was max iniddels overleden (14 geworden) en was Laika gecertificeerd (PH1) en aan het werk bij een fijne geleider (daar is ze nog steeds en heeft ze een hele fijne plek met goede verzorging op alle vlakken).
Noeska was er nog, na al haar behaalde certificaten nu "gewoon" actieve huishond, hulpje in de opvoeding en speelmaatje van de andere honden.
Laika's zoon Victor (4) was in voorbereiding voor zijn tweede certificaat een maand later (Objectbewaking, na eerder al een mooi PH1 te hebben behaald). Dat werd weer een mooi certificaat en enkele maanden daarna uiteindelijk plaatsing buiten de africhting. Hij is ongeveer de hele dag mee met zijn baas, die zich heel veilig met hem voelt en waarbij hij de aandacht krijgt die hij verdient. Hij krijgt alleen wat teveel eten :80:
Faiza was er bijgekomen (dochter van een nestzus van Noeska, mechelse herder) als pup en was toen 2.

Nu zijn we allemaal langzaam aan het wennen aan het gat dat Noeska heeft achtergelaten toen we haar eind februari hebben moeten laten inslapen. Er zijn er nu maar 2, Faiza en haar zoon Appie, die nu 4 is.
M@rijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door M@rijke »

10 jaar geleden ayla en britta en geen katten
5 jaar geleden ayla en finca en 1 kat
En nu ayla en finca en 4 katten waarvan 3 tijdelijk is
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Vijf jaar geleden hadden we Saar en Miep. Tien jaar geleden ook. Vijftien jaar geleden ook. Wat een rijkdom hè?

Nu hebben we alleen Sis. Ook rijkdom. Meestal :mrgreen:
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Tien jaar geleden had ik oppashond Maffia, een grote, zwarte poedel die de toenmalige eigenaars graag aan mij hadden gedaan. Hij was flink agressief naar eigenlijk alle andere honden die we tegenkwamen en ik durfde het niet aan hem over te nemen. Superslim en een goede vriend, en wat was het leuk om hem te borstelen, hij zou een leven lang gratis en heel professioneel getrimd worden, maar ik wist van mezelf dat ik de ervaring niet had om hem gegarandeerd in goede banen te leiden.

Vijf jaar geleden adopteerde ik mijn eerste hond. Een 8 jarige herdershond uit Athene. Lief, rustig, waaks, baasgericht. Ik was kort daarvoor op straat bedreigd door een rare vent en voelde me relatief onveilig in de stad. Samen met de twee katten die ik al had, hebben we een enorm gezellige tijd beleefd. Ik nam haar overal mee naar toe, college, werk. Ik genoot stilletjes als er iemand overstak als ik 's nachts een rondje met haar liep, de spelende katten in ons kielzog mee. De ochtenden dat de katten ineens vergaten dat ze de hond hekelden, en samen met haar op de bank lagen te slapen. Ze eiste weinig, een bot, een bak voer, en een goede wandeling, en ze lag tevreden naast me. De nacht dat ze stierf en de tijd erna voelde ik me incompleet en dat is nooit helemaal weggegaan. Niet dat mijn huidige hond geen waardige opvolger is, dat is ze en in véél opzichten past ze beter in mijn leven, maar wat had ik Doc nog graag erbij gehad in plaats van alleen op foto en in herinneringen.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Crescent
Zeer actief

Cleva schreef:
Crescent schreef: Ik genoot stilletjes als er iemand overstak als ik 's nachts een rondje met haar liep
Ik ook met Dapper de staffordkruising.
Ik had een kale kop opmdat ik nu eenmaal vanaf mijn twintigste een kale kop heb en kisten aan mijn voeten omdat die het goedkoopst ware. Ik was inmiddels bijna twee meter hoog maar niemand wist dat ik vijf jaar eerder voor de grote jongens omliep.

Ik begrijp het plezier dat een indrukwekkende hond biedt. Wuilus was het toppunt. Die pikte niks maar hoefde daar absoluut niet voor uit te vallen. Als ze rechtop ging zitten met haar enorme puntoren nám ze gewoon de regie. Die liet zich domweg niets vertellen. Iedereen was zich bewust van die enorme hond met die blik.
Die hoefde niet bevestigd te worden. Ze wist zelf donders goed dat er geen enkele sprake van tegenspraak zou zijn en dat stroel ze ook uit.
Zo hoort het eigenlijk met een echte waakdedigfik.
Oh heerlijk is het. Zeker een type Dapper en Wuilus. Die aangeboren autoriteit, en dat wordt dan je beste maatje. Een kwispelende fruitsalade is ook enig hoor, die jankt / verward een inbreker best wel even denk ik. Maar de toekomstige hond wordt vrijwel zeker een prikoor of een dog achtig iets.
-Nothing but the rain…
Crescent
Zeer actief

Cleva schreef:
Hein zijn versie van waken is dat hij brutaal op de schenen van de indringer afdrentelt en dat hij dan "Hoe-oe-oe-oe" roept. Daarna draait hij zich om om selfies te gaan lopen maken. Het daadwerkelijk resultaat van zijn heldengedrag zal hem echt totaal jeuken.
Hoe is right. Hij weet het zelf namelijk ook niet hoe. Precies Bennie Neyman.
:I:
-Nothing but the rain…
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

10 jaar geleden had ik Bolke (Markiesje), Barousse (Beauceron) en Rein (Harzer Fuchs).
5 jaar geleden waren het Bolke, Rein en Huette (Beauceron)
Tegenwoordig zijn het Rein, Huette en haar dochter Jiroux (Beauceron).
Alhomaro
Actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herder, Kuvasz en Havanezer

Ongelezen bericht door Alhomaro »

10 jaar geleden bestond mijn roedel uit Sandy, Roxy en Gizmo. 5 jaar geleden uit Sandy, Remy en Kyra. Nu uit Remy, Kyra, Doris en Shadow
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

10 jaar geleden had ik alleen Gol. 5 jaar geleden Gollum en Mika, en nu Gollum, Mika en Rani.
En over 5 jaar ziet het er waarschijnlijk heel anders uit, dat is wel raar om te bedenken.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Hondloos. Gelukkig nu niet meer!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”