Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond (en baby) koel houden in auto zonder airco

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Hond (en baby) koel houden in auto zonder airco

Ongelezen bericht door mijke »

Gerda heeft geen airco :( Wel zo'n blower maarja met warm weer blowt ie warme lucht :P En ze is ook nog eens zwart, en achter kunnen er geen raampjes open. Uiteraard gaan we van die zonwering kopen voor achterin. Maar wat kunnen we nog meer doen om Oor met warm weer (en straks ook de baby) te vervoeren? Natte doekjes over de blower leggen werkt niet, dat waait gewoon weg. Vandaag hadden we een natte handdoek achterin gelegd maar dan krijg je die stomme hond weer; die wil niet nat liggen :hmmm: Ik was van plan een koelmat te kopen maar die leg je in water; voelen die dan nat aan? Want ik ben bang dat ze dat dan ook niet wil. Ik had ook flessen water in de vriezer gedaan en dat onder een doekje tegen haar aan gelegd maar ook dat blieft mevrouw niet. Lekker handig zo'n hond met een eigen willetje :P Iemand nog andere ideëen? Hoe doen jullie dat?
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Hond (en baby) koel houden in auto zonder airco

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Met dit weer zou ik dus heel terughoudend zijn met autoritten in een auto zonder airco. Het blijft te lang te warm naar mijn zin.

Ik heb bij een eventueel nieuwe auto maar 1 keiharde eis: airco. De rest zien we wel ;-)

Suzanne
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Om de baby zou ik me meer zorgen maken geloof ik.
Eenmaal rijdend koelt het wel af. Zul je marinus een rondje om moeten sturen :mrgreen:

Je hebt wel koelmatten die niet op water werken, weet niet of dat wat is?

https://www.welkoop.nl/winkel/dier/huis ... gLYCPD_BwE
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik zou dan bij echt warm weer niet gaan rijden. Dan ov pakken of de fiets. Of auto omruilen voor eentje met airco. Dat is verademing.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
mijke
Zeer actief

dagmar88 schreef:Om de baby zou ik me meer zorgen maken geloof ik.
Eenmaal rijdend koelt het wel af. Zul je marinus een rondje om moeten sturen :mrgreen:

Je hebt wel koelmatten die niet op water werken, weet niet of dat wat is?

https://www.welkoop.nl/winkel/dier/huis ... gLYCPD_BwE
Ah die kende ik nog niet, dat is de moeite van het proberen waard! :ok:
mijke
Zeer actief

toots schreef:Ik zou dan bij echt warm weer niet gaan rijden. Dan ov pakken of de fiets. Of auto omruilen voor eentje met airco. Dat is verademing.

we hebben we auto net :LOL: Die gaan we niet omruilen hoor. Vroeger reden mensen ook zonder airco dus het kan heus. Desalniettemin liefst wel met antihittemaatregelen dus.

Met de hond met de fiets met 30 graden is natuurlijk een raar advies :P En verkijk je niet op de bus, die worden ook gloeiend heet. En met wat pech is er alleen achterin plek boven de motor, die vloer wordt zo heet dat ie in de fik lijkt te staan. Niet echt goeie vervangende opties dus.
Laatst gewijzigd door mijke op 27 mei 2018 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
mijke
Zeer actief

~Suzanne~ schreef:Met dit weer zou ik dus heel terughoudend zijn met autoritten in een auto zonder airco. Het blijft te lang te warm naar mijn zin.

Ik heb bij een eventueel nieuwe auto maar 1 keiharde eis: airco. De rest zien we wel ;-)

Suzanne
nou nou, zo erg is het nou ook weer niet. Tenminste hier is het 25 graden ofzo. Nog lang geen tropische 39 ofzoiets heets.
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Wellicht een koelvest voor Oor?
Ik heb eindelijk een auto met airco en zeker 10 jaar zonder gereden. Maar met echte hitte en als de honden echt mee moesten, ruilde ik van auto met mn ouders.
En anders koelvesten en zo snel/kort mogelijk, maar liever niet.
mijke
Zeer actief

Koelvest trekt me wat minder omdat Oor dan niet zelf kan kiezen. Nu vond ze het zelf duidelijk nog niet warm genoeg om tegen de koude flessen aan te gaan liggen. Wel wilde ze aan het begin van de rit op de grond achter de stoelen (want koel), maar halverwege zocht ze op de terugweg (ze was toen nat) alweer de zonkant op.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

mijke schreef:
~Suzanne~ schreef:Met dit weer zou ik dus heel terughoudend zijn met autoritten in een auto zonder airco. Het blijft te lang te warm naar mijn zin.

Suzanne
nou nou, zo erg is het nou ook weer niet. Tenminste hier is het 25 graden ofzo. Nog lang geen tropische 39 ofzoiets heets.
:oeps: Nou, het is kennelijk een wonder dat we allemaal nog leven. Op een hete zomerdag gingen we ook gewoon met honden en drie op elkaar geplakte kinderen op een plastic achterbank naar het strand.

Heb één keer tijdens een hittegolf van maastricht tot rotterdam in de file gestaan in een stervensoude volvo, met een bejaarde chow tussen mij en m'n zusje in.
Daar hebben we gewoon flessen water overheen gegooid. Het was wel een nachtmerrie :LOL:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

mijke schreef:

Suzanne

Hier was het vandaag best heel benauwd, gisteren drukkend heet. Dus ja... net waar je zit natuurlijk ;-)

Suzanne
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

dagmar88 schreef: Nou, het is kennelijk een wonder dat we allemaal nog leven. Op een hete zomerdag gingen we ook gewoon met honden en drie op elkaar geplakte kinderen op een plastic achterbank naar het strand.
Ik wou mezelf de bek niet open breken. Het met veel poeha gemonteerde open dakje mocht niet open want dat tochtte (hoe oud waren ze gotdomme) en niks handdoek over de achterbank of tussen het raam want dat maakte herrie (stelletje bejaarden). Ik herinner me een schuifje op het dashboard en dan blies de (hete :roll: ) lucht wat door de auto maar ook die mocht niet aan want ze was net naar de kapper geweest en d'r krullen zaten weer voor 4 maanden geramd. In de Opel Re-kord :schrik:

Nee, ik zeg niks.
AfbeeldingAfbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

mijke schreef:
toots schreef:Ik zou dan bij echt warm weer niet gaan rijden. Dan ov pakken of de fiets. Of auto omruilen voor eentje met airco. Dat is verademing.

we hebben we auto net Afbeelding Die gaan we niet omruilen hoor. Vroeger reden mensen ook zonder airco dus het kan heus. Desalniettemin liefst wel met antihittemaatregelen dus.

Met de hond met de fiets met 30 graden is natuurlijk een raar advies Afbeelding En verkijk je niet op de bus, die worden ook gloeiend heet. En met wat pech is er alleen achterin plek boven de motor, die vloer wordt zo heet dat ie in de fik lijkt te staan. Niet echt goeie vervangende opties dus.
Nou er zijn middelen voor de fiets om je hond mee te nemen, zonder dat die hoeft te lopen. Karretje achter en kind in het voor zitje, en geloof me zo ging dat vroeger ook.

Ik snap eigenlijk niet dat mensen nog auto's kopen zonder airco zeker om met hond en kind te gaan rijden. Vroeger had men geen airco dus was die keus er niet.

In de bus wordt het idd ook warm maar mijn ervaring is wel dat het een stuk minder warm is dan een auto. En de trein is helemaal koel.

Anders alle ramen open, riemen vast en lekker de vaart erin houden.

Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 27 mei 2018 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.

veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik ben in een aircoloze auto naar zuid Frankrijk gereden vorig jaar. Gewoon de blower aan en raampjes open. Ik had het raam aan de passagierskant een klein stukje open en aan mijn eigen kant variabel afhankelijk van hoe hard ik reed.

Achterin had ik de zijkant van de benches van de honden afgedekt met een doek, zodat de zon niet in de bench scheen. Finn had keuze tussen liggen op de koelmat of op een gewoon kussen en op het warmste moment een koeljas aan. Bij stops even opnieuw koel maken en water laten drinken en dat was het wel geloof ik.

Op korte ritten doe ik eigenlijk niet meer dan een raampje open en de blower aan. Vooral op de snelweg rijdt ik niet graag met ramen open.
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

bram en thijs schreef:
dagmar88 schreef: Nou, het is kennelijk een wonder dat we allemaal nog leven. Op een hete zomerdag gingen we ook gewoon met honden en drie op elkaar geplakte kinderen op een plastic achterbank naar het strand.
Ik wou mezelf de bek niet open breken. Het met veel poeha gemonteerde open dakje mocht niet open want dat tochtte (hoe oud waren ze gotdomme) en niks handdoek over de achterbank of tussen het raam want dat maakte herrie (stelletje bejaarden). Ik herinner me een schuifje op het dashboard en dan blies de (hete :roll: ) lucht wat door de auto maar ook die mocht niet aan want ze was net naar de kapper geweest en d'r krullen zaten weer voor 4 maanden geramd. In de Opel Re-kord :schrik:

Nee, ik zeg niks.
Nou, de hitte lijkt toch wel aardig zijn sporen nagelaten te hebben op de destijds jonge hersens, dus om nou te zeggen dat het geen kwaad kan :scratch: ...
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Mijn airco is leeg(moet al 2 weken naar de garage) dus kan nu niet aan want dan draait hij de soep in. Ik vind het wel een gemis hoor maar zonder is uiteindelijk ook wel te overleven. Alle 4 de ramen op een kier en gaan met die banaan. Is wel veel herrie maar goed, beter dan die hitte.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
bram en thijs
Zeer actief

toots schreef:Ik snap eigenlijk niet dat mensen nog auto's kopen zonder airco zeker om met hond en kind te gaan rijden.
Overdrijven is ook een vak :80: We leven allemaal nog hoor, zij van hierboven heeft zelfs iets jeugdigs aan de haak geslagen en ik krijg gratis anti-rimpelcrème.
AfbeeldingAfbeelding
bram en thijs
Zeer actief

Heavy schreef:Alle ramen open :80: dan kan je meteen doorrijden naar de eerste hulp met een baby denk ik
Als je die dan nog aan boord hebt.
AfbeeldingAfbeelding
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Heavy schreef:
bram en thijs schreef:
toots schreef:Ik snap eigenlijk niet dat mensen nog auto's kopen zonder airco zeker om met hond en kind te gaan rijden.
Overdrijven is ook een vak :80: We leven allemaal nog hoor, zij van hierboven heeft zelfs iets jeugdigs aan de haak geslagen en ik krijg gratis anti-rimpelcrème.
Ikke iets jeugdigs ?
Dat zeg ik: die hersens zijn echt niet ongeschonden uit de hitte gekomen hoor :schrik: !
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Je hebt geen andere optie dan de blower te gebruiken. Even voorkoelen voor je de baby in de auto stopt. De blower op volle kracht met de raampjes open blaast de heetste lucht wel weg. Dan gewoon weg rijden met de raampjes wat open. Kan best, miljoenen mensen zijn je zo voorgegaan.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
bram en thijs
Zeer actief

Heavy schreef:
bram en thijs schreef:
Ikke iets jeugdigs ?
Ga er dan ook niet zomaar tussendoor typen :hmmm: :hmmm: :hmmm:
AfbeeldingAfbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik rijd al jaren in bestelauto’s zonder airco
Dichte cabine ook nog , honden mee en gaan

Vandaag ook , ben zelfs wezen trainen met ze
En raad eens , ze leven nog

Vroeger was er niet eens airco en toen gingen we ook met de warmte gewoon met de auto weg
Ramen een stukje open en dan overleef je t wel hoor
De baby en hond ook
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
mijke
Zeer actief

bram en thijs schreef:Ik wou mezelf de bek niet open breken. Het met veel poeha gemonteerde open dakje mocht niet open want dat tochtte (hoe oud waren ze gotdomme) en niks handdoek over de achterbank of tussen het raam want dat maakte herrie (stelletje bejaarden). Ik herinner me een schuifje op het dashboard en dan blies de (hete :roll: ) lucht wat door de auto maar ook die mocht niet aan want ze was net naar de kapper geweest en d'r krullen zaten weer voor 4 maanden geramd. In de Opel Re-kord :schrik:

Nee, ik zeg niks.
:LOL: Je leeft nog dus het kan, maar het klinkt niet echt heel erg comfortabel :P
toots schreef:Nou er zijn middelen voor de fiets om je hond mee te nemen, zonder dat die hoeft te lopen. Karretje achter en kind in het voor zitje, en geloof me zo ging dat vroeger ook.

Ik snap eigenlijk niet dat mensen nog auto's kopen zonder airco zeker om met hond en kind te gaan rijden. Vroeger had men geen airco dus was die keus er niet.

In de bus wordt het idd ook warm maar mijn ervaring is wel dat het een stuk minder warm is dan een auto. En de trein is helemaal koel.

Ja, mensen gingen vast met de fiets auto-afstanden afleggen als het een beetje warm was. Lekker naast de snelweg 30 kilometer naar je ouders ofzo. Grapjas :Q:

En jaa vreeeselijk een auto zonder airco! Elke hond en baby die instapt gaat subiet dood! Waarom doen mensen dat nog! Overdrijf much? :LOL:
Chihuahua-paws
Zeer actief

bram en thijs schreef:
Dat is wel heel leuk iets jeugdigs.
Ik vind functioneel fijner.

Met een auto zonder airco blijf je toch dit soort overpeinzingen houden.

En ja het is overdreven. Ik ken meer mensen due in een auto zonder airco rijden. En die leven idd allemaal nog. Maar die zitten zomers wel met dezelfde overpeinzingen. Ik snap dat gewoon niet zo goed. Er zijn genoeg auto's op de markt met airco.

Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 27 mei 2018 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Suzanne
Met dit weer... t is 21°c. liep net met een jasje aan...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
bram en thijs
Zeer actief

Zamunda schreef:
Heavy schreef:
bram en thijs schreef:
Ikke iets jeugdigs ?
Dat zeg ik: die hersens zijn echt niet ongeschonden uit de hitte gekomen hoor :schrik: !
Wij weten nog van het echte knutselen aan auto's :pffff: Zelf schuren en over laten spuiten, hele discussies tussen de oom's of er getectyleerd moest worden, zelfgemonteerde schuifdaken en de eerste, eveneens zelfgemonteerde, autogordel. Het wrak van de weg, de invoering van de APK, continue doorknappende zekeringen en op bezoek gaan als iemand een andere auto had gekocht :pffff:
AfbeeldingAfbeelding
mijke
Zeer actief

Heavy schreef:Wij hadden ook geen airco toen de kinderen klein waren en deden aan de voorkant een klein stukje het raam open en achter hingen we zo'n hydrofiel witte luier voor het raam . Echt uren rijden deden we niet maar naar strand of zwembad wel hoor .
Das nog wel een goeie :ok: Natgemaakt ook?
veertje schreef:Ik ben in een aircoloze auto naar zuid Frankrijk gereden vorig jaar. Gewoon de blower aan en raampjes open. Ik had het raam aan de passagierskant een klein stukje open en aan mijn eigen kant variabel afhankelijk van hoe hard ik reed.

Achterin had ik de zijkant van de benches van de honden afgedekt met een doek, zodat de zon niet in de bench scheen. Finn had keuze tussen liggen op de koelmat of op een gewoon kussen en op het warmste moment een koeljas aan. Bij stops even opnieuw koel maken en water laten drinken en dat was het wel geloof ik.

Op korte ritten doe ik eigenlijk niet meer dan een raampje open en de blower aan. Vooral op de snelweg rijdt ik niet graag met ramen open.
Goed om te lezen dat dat iig prima kan! Maar is het ook comfortabel? (ik heb zelf ook best een hekel aan hitte dus alles wat die auto koeler maakt is meegenomen :P )
Wolfsblut schreef:Je hebt geen andere optie dan de blower te gebruiken. Even voorkoelen voor je de baby in de auto stopt. De blower op volle kracht met de raampjes open blaast de heetste lucht wel weg. Dan gewoon weg rijden met de raampjes wat open. Kan best, miljoenen mensen zijn je zo voorgegaan.
Klopt dat doen we nu natuurlijk ook en het koelt idd heel snel af! Alleen warmt het ook binnen een minuut weer op als je op een grote snelweg ineens stil staat. Rijdend is het eigenlijk (nog) geen probleem geweest, maar zo'n stilstafile in de brandende zon op de snelweg daar kijk ik wel tegenop. Want dan doet de blower ook niks.
** Angela ** schreef:Ik rijd al jaren in bestelauto’s zonder airco
Dichte cabine ook nog , honden mee en gaan

Vandaag ook , ben zelfs wezen trainen met ze
En raad eens , ze leven nog

Vroeger was er niet eens airco en toen gingen we ook met de warmte gewoon met de auto weg
Ramen een stukje open en dan overleef je t wel hoor
De baby en hond ook
Najaaaaa zeg! Wie had dat gedacht! :P Nee ik ben niet direct bang dat alles dood gaat hoor. Maar comfortabel ipv alleen niet dood is natuurlijk ook wel fjin.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Hier 28

Maar dan nog , honden kwamen fris en fruitig uit de auto

Wat ik vriend wel heb laten doen is de achter ramen laten plakken met UV werende folie
Das dan weer een voordeel van een eigen sign bedrijf

En de honden hebben koelbanden om , niet voor t rijden maar vanwege t trainen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
malinois
Zeer actief
Contacteer:

toots schreef:
mijke schreef:

we hebben we auto net Afbeelding Die gaan we niet omruilen hoor. Vroeger reden mensen ook zonder airco dus het kan heus. Desalniettemin liefst wel met antihittemaatregelen dus.

Met de hond met de fiets met 30 graden is natuurlijk een raar advies Afbeelding En verkijk je niet op de bus, die worden ook gloeiend heet. En met wat pech is er alleen achterin plek boven de motor, die vloer wordt zo heet dat ie in de fik lijkt te staan. Niet echt goeie vervangende opties dus.
Nou er zijn middelen voor de fiets om je hond mee te nemen, zonder dat die hoeft te lopen. Karretje achter en kind in het voor zitje, en geloof me zo ging dat vroeger ook.

Nou simpelweg omdat een 2e handsje niet betaalbaar is met airco? Ik was al blij dat er een betaalbare transporter was. Model zonder enige luxe dus geen centrale vergrendeling, geen elektrische ramen, geen computer, gewoon een kale bus. Maar ik begrijp dat jij een airco voor mij kunt laten inbouwen? Ik heb t gevtaagd hoor dat is net zo duur als de bus zelf was.... zal ik mn banknr even doorgeven?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bram en thijs schreef:
Ik rij al 18 jaar hartje zomer zonder airco naar Oostenrijk en weer terug... ik denk dat ik een bikkel ben
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”