Moderator: moderatorteam
Ah die kende ik nog niet, dat is de moeite van het proberen waard!dagmar88 schreef:Om de baby zou ik me meer zorgen maken geloof ik.
Eenmaal rijdend koelt het wel af. Zul je marinus een rondje om moeten sturen![]()
Je hebt wel koelmatten die niet op water werken, weet niet of dat wat is?
https://www.welkoop.nl/winkel/dier/huis ... gLYCPD_BwE
we hebben we auto nettoots schreef:Ik zou dan bij echt warm weer niet gaan rijden. Dan ov pakken of de fiets. Of auto omruilen voor eentje met airco. Dat is verademing.
Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
nou nou, zo erg is het nou ook weer niet. Tenminste hier is het 25 graden ofzo. Nog lang geen tropische 39 ofzoiets heets.~Suzanne~ schreef:Met dit weer zou ik dus heel terughoudend zijn met autoritten in een auto zonder airco. Het blijft te lang te warm naar mijn zin.
Ik heb bij een eventueel nieuwe auto maar 1 keiharde eis: airco. De rest zien we wel
Suzanne
mijke schreef:nou nou, zo erg is het nou ook weer niet. Tenminste hier is het 25 graden ofzo. Nog lang geen tropische 39 ofzoiets heets.~Suzanne~ schreef:Met dit weer zou ik dus heel terughoudend zijn met autoritten in een auto zonder airco. Het blijft te lang te warm naar mijn zin.
Ik heb bij een eventueel nieuwe auto maar 1 keiharde eis: airco. De rest zien we wel
Suzanne
mijke schreef:nou nou, zo erg is het nou ook weer niet. Tenminste hier is het 25 graden ofzo. Nog lang geen tropische 39 ofzoiets heets.~Suzanne~ schreef:Met dit weer zou ik dus heel terughoudend zijn met autoritten in een auto zonder airco. Het blijft te lang te warm naar mijn zin.
Suzanne
Ik wou mezelf de bek niet open breken. Het met veel poeha gemonteerde open dakje mocht niet open want dat tochtte (hoe oud waren ze gotdomme) en niks handdoek over de achterbank of tussen het raam want dat maakte herrie (stelletje bejaarden). Ik herinner me een schuifje op het dashboard en dan blies de (hetedagmar88 schreef: Nou, het is kennelijk een wonder dat we allemaal nog leven. Op een hete zomerdag gingen we ook gewoon met honden en drie op elkaar geplakte kinderen op een plastic achterbank naar het strand.
Nou er zijn middelen voor de fiets om je hond mee te nemen, zonder dat die hoeft te lopen. Karretje achter en kind in het voor zitje, en geloof me zo ging dat vroeger ook.mijke schreef:we hebben we auto nettoots schreef:Ik zou dan bij echt warm weer niet gaan rijden. Dan ov pakken of de fiets. Of auto omruilen voor eentje met airco. Dat is verademing.
Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met TapatalkDie gaan we niet omruilen hoor. Vroeger reden mensen ook zonder airco dus het kan heus. Desalniettemin liefst wel met antihittemaatregelen dus.
Met de hond met de fiets met 30 graden is natuurlijk een raar adviesEn verkijk je niet op de bus, die worden ook gloeiend heet. En met wat pech is er alleen achterin plek boven de motor, die vloer wordt zo heet dat ie in de fik lijkt te staan. Niet echt goeie vervangende opties dus.
Nou, de hitte lijkt toch wel aardig zijn sporen nagelaten te hebben op de destijds jonge hersens, dus om nou te zeggen dat het geen kwaad kanbram en thijs schreef:Ik wou mezelf de bek niet open breken. Het met veel poeha gemonteerde open dakje mocht niet open want dat tochtte (hoe oud waren ze gotdomme) en niks handdoek over de achterbank of tussen het raam want dat maakte herrie (stelletje bejaarden). Ik herinner me een schuifje op het dashboard en dan blies de (hetedagmar88 schreef: Nou, het is kennelijk een wonder dat we allemaal nog leven. Op een hete zomerdag gingen we ook gewoon met honden en drie op elkaar geplakte kinderen op een plastic achterbank naar het strand.) lucht wat door de auto maar ook die mocht niet aan want ze was net naar de kapper geweest en d'r krullen zaten weer voor 4 maanden geramd. In de Opel Re-kord
![]()
Nee, ik zeg niks.
Overdrijven is ook een vaktoots schreef:Ik snap eigenlijk niet dat mensen nog auto's kopen zonder airco zeker om met hond en kind te gaan rijden.
Als je die dan nog aan boord hebt.Heavy schreef:Alle ramen opendan kan je meteen doorrijden naar de eerste hulp met een baby denk ik
Dat zeg ik: die hersens zijn echt niet ongeschonden uit de hitte gekomen hoorHeavy schreef:Ikke iets jeugdigs ?bram en thijs schreef:Overdrijven is ook een vaktoots schreef:Ik snap eigenlijk niet dat mensen nog auto's kopen zonder airco zeker om met hond en kind te gaan rijden.We leven allemaal nog hoor, zij van hierboven heeft zelfs iets jeugdigs aan de haak geslagen en ik krijg gratis anti-rimpelcrème.
Ga er dan ook niet zomaar tussendoor typenHeavy schreef:Ikke iets jeugdigs ?bram en thijs schreef:Overdrijven is ook een vaktoots schreef:Ik snap eigenlijk niet dat mensen nog auto's kopen zonder airco zeker om met hond en kind te gaan rijden.We leven allemaal nog hoor, zij van hierboven heeft zelfs iets jeugdigs aan de haak geslagen en ik krijg gratis anti-rimpelcrème.
bram en thijs schreef:Ik wou mezelf de bek niet open breken. Het met veel poeha gemonteerde open dakje mocht niet open want dat tochtte (hoe oud waren ze gotdomme) en niks handdoek over de achterbank of tussen het raam want dat maakte herrie (stelletje bejaarden). Ik herinner me een schuifje op het dashboard en dan blies de (hete) lucht wat door de auto maar ook die mocht niet aan want ze was net naar de kapper geweest en d'r krullen zaten weer voor 4 maanden geramd. In de Opel Re-kord
![]()
Nee, ik zeg niks.
Ja, mensen gingen vast met de fiets auto-afstanden afleggen als het een beetje warm was. Lekker naast de snelweg 30 kilometer naar je ouders ofzo. Grapjastoots schreef:Nou er zijn middelen voor de fiets om je hond mee te nemen, zonder dat die hoeft te lopen. Karretje achter en kind in het voor zitje, en geloof me zo ging dat vroeger ook.
Ik snap eigenlijk niet dat mensen nog auto's kopen zonder airco zeker om met hond en kind te gaan rijden. Vroeger had men geen airco dus was die keus er niet.
In de bus wordt het idd ook warm maar mijn ervaring is wel dat het een stuk minder warm is dan een auto. En de trein is helemaal koel.
Anders alle ramen open, riemen vast en lekker de vaart erin houden.
Dat is wel heel leuk iets jeugdigs.bram en thijs schreef:Overdrijven is ook een vaktoots schreef:Ik snap eigenlijk niet dat mensen nog auto's kopen zonder airco zeker om met hond en kind te gaan rijden.We leven allemaal nog hoor, zij van hierboven heeft zelfs iets jeugdigs aan de haak geslagen en ik krijg gratis anti-rimpelcrème.
Met dit weer... t is 21°c. liep net met een jasje aan...~Suzanne~ schreef:Met dit weer zou ik dus heel terughoudend zijn met autoritten in een auto zonder airco. Het blijft te lang te warm naar mijn zin.
Suzanne
Wij weten nog van het echte knutselen aan auto'sZamunda schreef:Dat zeg ik: die hersens zijn echt niet ongeschonden uit de hitte gekomen hoorHeavy schreef:Ikke iets jeugdigs ?bram en thijs schreef:Overdrijven is ook een vaktoots schreef:Ik snap eigenlijk niet dat mensen nog auto's kopen zonder airco zeker om met hond en kind te gaan rijden.We leven allemaal nog hoor, zij van hierboven heeft zelfs iets jeugdigs aan de haak geslagen en ik krijg gratis anti-rimpelcrème.
!
Das nog wel een goeieHeavy schreef:Wij hadden ook geen airco toen de kinderen klein waren en deden aan de voorkant een klein stukje het raam open en achter hingen we zo'n hydrofiel witte luier voor het raam . Echt uren rijden deden we niet maar naar strand of zwembad wel hoor .
Goed om te lezen dat dat iig prima kan! Maar is het ook comfortabel? (ik heb zelf ook best een hekel aan hitte dus alles wat die auto koeler maakt is meegenomenveertje schreef:Ik ben in een aircoloze auto naar zuid Frankrijk gereden vorig jaar. Gewoon de blower aan en raampjes open. Ik had het raam aan de passagierskant een klein stukje open en aan mijn eigen kant variabel afhankelijk van hoe hard ik reed.
Achterin had ik de zijkant van de benches van de honden afgedekt met een doek, zodat de zon niet in de bench scheen. Finn had keuze tussen liggen op de koelmat of op een gewoon kussen en op het warmste moment een koeljas aan. Bij stops even opnieuw koel maken en water laten drinken en dat was het wel geloof ik.
Op korte ritten doe ik eigenlijk niet meer dan een raampje open en de blower aan. Vooral op de snelweg rijdt ik niet graag met ramen open.
Klopt dat doen we nu natuurlijk ook en het koelt idd heel snel af! Alleen warmt het ook binnen een minuut weer op als je op een grote snelweg ineens stil staat. Rijdend is het eigenlijk (nog) geen probleem geweest, maar zo'n stilstafile in de brandende zon op de snelweg daar kijk ik wel tegenop. Want dan doet de blower ook niks.Wolfsblut schreef:Je hebt geen andere optie dan de blower te gebruiken. Even voorkoelen voor je de baby in de auto stopt. De blower op volle kracht met de raampjes open blaast de heetste lucht wel weg. Dan gewoon weg rijden met de raampjes wat open. Kan best, miljoenen mensen zijn je zo voorgegaan.
Najaaaaa zeg! Wie had dat gedacht!** Angela ** schreef:Ik rijd al jaren in bestelauto’s zonder airco
Dichte cabine ook nog , honden mee en gaan
Vandaag ook , ben zelfs wezen trainen met ze
En raad eens , ze leven nog
Vroeger was er niet eens airco en toen gingen we ook met de warmte gewoon met de auto weg
Ramen een stukje open en dan overleef je t wel hoor
De baby en hond ook
Nou simpelweg omdat een 2e handsje niet betaalbaar is met airco? Ik was al blij dat er een betaalbare transporter was. Model zonder enige luxe dus geen centrale vergrendeling, geen elektrische ramen, geen computer, gewoon een kale bus. Maar ik begrijp dat jij een airco voor mij kunt laten inbouwen? Ik heb t gevtaagd hoor dat is net zo duur als de bus zelf was.... zal ik mn banknr even doorgeven?toots schreef:Nou er zijn middelen voor de fiets om je hond mee te nemen, zonder dat die hoeft te lopen. Karretje achter en kind in het voor zitje, en geloof me zo ging dat vroeger ook.mijke schreef:we hebben we auto nettoots schreef:Ik zou dan bij echt warm weer niet gaan rijden. Dan ov pakken of de fiets. Of auto omruilen voor eentje met airco. Dat is verademing.
Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met TapatalkDie gaan we niet omruilen hoor. Vroeger reden mensen ook zonder airco dus het kan heus. Desalniettemin liefst wel met antihittemaatregelen dus.
Met de hond met de fiets met 30 graden is natuurlijk een raar adviesEn verkijk je niet op de bus, die worden ook gloeiend heet. En met wat pech is er alleen achterin plek boven de motor, die vloer wordt zo heet dat ie in de fik lijkt te staan. Niet echt goeie vervangende opties dus.
Ik snap eigenlijk niet dat mensen nog auto's kopen zonder airco zeker om met hond en kind te gaan rijden. Vroeger had men geen airco dus was die keus er niet.
In de bus wordt het idd ook warm maar mijn ervaring is wel dat het een stuk minder warm is dan een auto. En de trein is helemaal koel.
Anders alle ramen open, riemen vast en lekker de vaart erin houden.
Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
Ik rij al 18 jaar hartje zomer zonder airco naar Oostenrijk en weer terug... ik denk dat ik een bikkel benbram en thijs schreef:Overdrijven is ook een vaktoots schreef:Ik snap eigenlijk niet dat mensen nog auto's kopen zonder airco zeker om met hond en kind te gaan rijden.We leven allemaal nog hoor, zij van hierboven heeft zelfs iets jeugdigs aan de haak geslagen en ik krijg gratis anti-rimpelcrème.