Dankjulliewel voor de reacties!
Feather__ schreef:Bij de dierenkliniek waar ik ook zat? Die hebben ons ook goed geholpen.
Yep. Ik had het veel eerder moeten doen. Ze zitten dichterbij, zijn minder afgrijselijk duur (ik was nu voor consult+echo+medicijnen voor 1 maand 96 euri kwijt), en ik ben geloof ik wel een uur binnen geweest waarin ik ontzaglijk veel informatie heb gekregen over hartkwalen en hartfalen en symptomen en alles. Er werden boeken bij gepakt met foto's en uitleg en ik kan nu bijna zelf aan de slag als cardioloog.
Helaas was het bij mijn kat heel erg snel voorbij met haar hartkwaal

Ja, triest hoor.

Het blijft altijd maar afwachten hoe het gaat. De DA legde ook uit wat er mis kan gaan en hoe bijvoorbeeld een hartstilstand kan ontstaan, en dat is van zoveel factoren afhankelijk dat je het uiteindelijk toch niet in de hand hebt, het kan altijd fout gaan.
Ik ga heel hard duimen voor mn kleine vriendinnetje! Lilotje moet gewoon nog ff een tijdje bij jullie blijven.
Sterkte!
Dankje! Voorlopig gaat het goed; ademhaling is goed, ze heeft voor haar doen vandaag flink gegeten, en ze trippelt buiten ook weer wat opgewekter mee. Ze moet eigenlijk aan de lijn, maar ik had haar vanochtend tijdens verkort rondje park toch maar los gelaten, zodat ze gewoon lekker kon snuffelen en ze loopt dan gewoon op haar eigen tempo wel achter ons aan. En toen trok ze onverwachts toch even een spurtje, met een blije bek en dat staartje hoog zwaaiend.

Mag dus eigenlijk niet, maar ik vind het best hoor. Ik pas de wandelingen wel aan qua afstand en tijd, maar ik wil haar toch niet al teveel beperken.
jacq1970 schreef:Dat is minder prettig nieuws.. hopelijk gaat de medicatie zijn werk doen!
Bij Bowie werkt medicatie erin alleen als ik het helemaal tot poeder vijzel en dan door de gele vla roer.. dus flinke lepel vla, poeder erin roeren en dan eet ze het.. op een andere manier gaat het er niet in.
Goed dat je in elk geval iets hebt gevonden dat werkt! Lilo is dus ook zo moeilijk, die staat desnoods 5 minuten te kauwen op iets waar een pil in zit en spuugt dan uiteindelijk de pil uit.

Maar vandaag ging het gelukkig opnieuw goed met de tot poeder gestampte pil in kleine plakjes ham, maar dat zou echt niet lukken als Toto en Pinda er niet als aasgieren naast staan en ik de boel ook nog wat opjut zodat er haast geboden is met doorslikken. Als er geen concurrentie is gaat ze eerst 5 minuten staan ruiken en als iets dan niet helemaal jofel ruikt blieft ze het niet. Wat dat betreft kan je beter honden hebben die heel erg gefocust zijn op eten, ik kan Toto de meest smerige grote pillen laten slikken met een plakje worst eromheen.
Maar dat systeem van een tikje hysterisch pakken wat je pakken kan vind ik zelf wel heel goed werken als je een clubje honden en katten hebt. Zelf opgewonden van OOOH KIJK TOCH EENS WAT LEKKER! gaan roepen, en dan alsmaar stukjes biefstuk uit gaan delen, en de kat/hond die net een stuk biefstuk met pil heeft gehad direct weer een nieuw stukje 'zonder' voor de neus houden. Ik heb ook wel tamelijk kieskeurige katten gehad die dan ook compleet vergaten te kauwen en netjes de pil inslikten om dat volgende stuk te pakken.