Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mager (update 22-2 het gaat goed!)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Mager (update 22-2 het gaat goed!)

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Lilo is stikbroodjemager, al maanden / jaren. Ze eet ook slecht, in die zin dat ze heel erg kieskeurig is, dus op zich is het niet raar. Verder mankeert ze niks op een hartruisje na en een leeftijd van richting 15. Ik heb van alles geprobeerd om haar meer te laten eten, en sinds een paar weken gaat er toch wel aardig wat in als ik haar met de hand kipfilet (gekookt, rauw blieft ze niet, en met 1 ster van de Dierenbescherming want bio kan ik echt niet betalen als hondenvoer) en baggerblikvoer (ook met de hand, getver) voer.

Per dag gaat er nu een hele kipfilet en zeker twee kleine bakjes natvoer in, plus zoveel mogelijk aan hondenkoekjes. En ze vindt dentasticks lekker, zit volgens mij niks aan voedingswaarde in, maar goed, ze krijgt per dag ook anderhalve dentastick want daar wordt ze blij van. Volgens de tabellen zou ze nu moeten aankomen, maar ik zie het nog niet gebeuren. :(

Verder drinkt ze normaal, poep is echt prima, mooie drollen, ze is soms wat stram in de pootjes maar kan nog best wel een sprintje trekken, is verder opgewekt en levendig en voor een hond van deze leeftijd nog goed actief.

Ik ga met zo'n oud hondje echt de medisch molen niet meer in, tenzij het om pijn gaat en dan ga ik pijnstillers geven, dus bloedonderzoeken enzo daar begin ik niet aan. En het is ook geen vreselijk probleem, het zou alleen fijn zijn als er iets meer vlees op die botjes zou zitten. Wat zouden jullie doen?

BTW: Lilo is het kleine witte hondje in mijn onderschrift. En inmiddels is ze een stuk slanker. :roll:
Laatst gewijzigd door Hanneke2 op 22 feb 2018 22:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Re: Mager

Ongelezen bericht door sirene »

Als ze baggerblikvoer :mrgreen: wel gewoon eet (uit de hand dan) zou ik dat gewoon geven. En dan merken afwisselen zodat het aantrekkelijk blijft. Met 15 jr zou ik me over de kwaliteit van het voer minder druk maken. Als ze maar eet.
In de zorg noemen ze dat een wensdieet. Als ik 105 ben wil ik ook leven op ijs, bitterkoekjes, chocola, vla en chips.
Ik zou dus gewoon voeren wat ze wil. Desnoods van tafel als je je zorgen maakt om haar gewicht. Wil ze geen tafelresten? Pasta, rijst?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Hanneke2
Zeer actief

sirene schreef:Als ze baggerblikvoer :mrgreen: wel gewoon eet (uit de hand dan) zou ik dat gewoon geven. En dan merken afwisselen zodat het aantrekkelijk blijft. Met 15 jr zou ik me over de kwaliteit van het voer minder druk maken. Als ze maar eet.
In de zorg noemen ze dat een wensdieet. Als ik 105 ben wil ik ook leven op ijs, bitterkoekjes, chocola, vla en chips.
Ik zou dus gewoon voeren wat ze wil. Desnoods van tafel als je je zorgen maakt om haar gewicht. Wil ze geen tafelresten? Pasta, rijst?
Over dat gore blikvoer doe ik al niet meer moeilijk hoor. :wink: Voor Toto is het wel lastig want die krijgt gewoon verantwoord voer met een klein likje van die zooi erin maar ziet wel dat zijn zus bergen van die lekkere bagger krijgt. :mrgreen: En Lilo krijgt ook echt alles wat ze wil eten. Maar ze is zo afgrijselijk kieskeurig. Schaaltje slagroom? Neuh, het is geen oudejaarsavond en dat blieft ze niet zonder een schep advocaat. :roll: Pasta, okee, een sliertje spaghetti dan, macaroni blieft ze niet zonder kaas en ik eet geen kaas meer. Groente was ze al nooit dol op en blieft ze nu helemaal niet meer. Rodiworst vindt ze ook al niet lekker meer. Bio-rundergehakt gaat er met lange tanden in, en ga zo maar door.

Ik zit te twijfelen of ik zo'n goedkope leverworst zal kopen. Helemaal tegen mijn principes, maar die lust ze wel.

Echt, doe mij voortaan alleen nog maar dieren die alles lekker vinden, dat is zoveel makkelijker ook al vreten ze je aanrecht leeg en nemen ze happen van je bord.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Hanneke2 schreef:
sirene schreef:Als ze baggerblikvoer :mrgreen: wel gewoon eet (uit de hand dan) zou ik dat gewoon geven. En dan merken afwisselen zodat het aantrekkelijk blijft. Met 15 jr zou ik me over de kwaliteit van het voer minder druk maken. Als ze maar eet.
Over dat gore blikvoer doe ik al niet meer moeilijk hoor. :wink: Voor Toto is het wel lastig want die krijgt gewoon verantwoord voer met een klein likje van die zooi erin maar ziet wel dat zijn zus bergen van die lekkere bagger krijgt. :mrgreen: En Lilo krijgt ook echt alles wat ze wil eten. Maar ze is zo afgrijselijk kieskeurig. Schaaltje slagroom? Neuh, het is geen oudejaarsavond en dat blieft ze niet zonder een schep advocaat. :roll: Pasta, okee, een sliertje spaghetti dan, macaroni blieft ze niet zonder kaas en ik eet geen kaas meer. Groente was ze al nooit dol op en blieft ze nu helemaal niet meer. Rodiworst vindt ze ook al niet lekker meer. Bio-rundergehakt gaat er met lange tanden in, en ga zo maar door.

Ik zit te twijfelen of ik zo'n goedkope leverworst zal kopen. Helemaal tegen mijn principes, maar die lust ze wel.

Echt, doe mij voortaan alleen nog maar dieren die alles lekker vinden, dat is zoveel makkelijker ook al vreten ze je aanrecht leeg en nemen ze happen van je bord.
Nou, dieren die alles lekker vinden is ook zo fijn niet, want die vreten ook wat niet eetbaar is, heb je daar weer zorgen om.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

gonnie schreef:
Hanneke2 schreef:

Nou, dieren die alles lekker vinden is ook zo fijn niet, want die vreten ook wat niet eetbaar is, heb je daar weer zorgen om.
Nee, je wil een Gait: goede eetlust, eet bijna alles wat eetbaar is, maar laat oneetbare dingen over het algemeen liggen. Elco is al een stuk kieskeuriger en lastiger dik te krijgen, omdat die gewoon stopt met eten als hij een tijdje te veel gekregen heeft en eindelijk wat vet op de botjes begint te krijgen
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

heb je warm maken al eens geprobeer Hanneke? Even in de magnetron of een schuitje heet water erdoorheen mengen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hanneke2 schreef:

Dan maak je toch gewoon macaroni MET kaas voor haar? Als ze maar eet en ik zou al je principes en wat dan ook opzij zetten. Dat jij het niet eet, wil niet zeggen dat zij het niet mag eten. Als ze maar eet. Soep trekken van soepvlees en dan dat vlees geven, wat lekkere vers gekookte lever?
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Ik gaf een van onze vorige honden altijd boterhammetjes met kaas en leverworst. Die was al bijna 17 en at verder ook niet zoveel meer maar dat ging er wel in. Die is nooit mager geweest. Ik zou gewoon voeren wat ze lekker vind. Kattenvoer vinden ze vaak ook wel heel erg lekker, dus dat zou je ook nog kunnen proberen. Desnoods met wat brood, brokjes of pasta erbij.
Afbeelding
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Soooof »

Mijn hond doet een (spreekwoordelijke :tongue: ) moord voor goedkope leverworst. Dus als ik iets van hem wil wat ik belangrijk vind, krijgt ie dat gewoon hoor. Ik eet ook chips, is ook niet goed voor me. :engel:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Niko is aardig dicht richting einde en altijd (te) mager geweest.
Hij krijgt varkens of half om half gehakt bij de brokken en iedere dag een half bolletje mozzarella.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

dagmar88 schreef:Niko is aardig dicht richting einde en altijd (te) mager geweest.
Hij krijgt varkens of half om half gehakt bij de brokken en iedere dag een half bolletje mozzarella.

:eek: Wat zeg je nu! De risico's!

:engel: :LOL:
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Je hebt ook goed blikvoer, dat is compleet, dus hoeven dan alleen dat te eten.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

veertje schreef:
dagmar88 schreef:Niko is aardig dicht richting einde en altijd (te) mager geweest.

:eek: Wat zeg je nu! De risico's!

:engel: :LOL:
Weet je wel wat de roze spuit en afvoer kost bij zo'n reus :engel:

Normaal zou ik het niet doen nee.
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Is ze niet misselijk door eventueel nierfalen? Misschien even een oude honden check van de bloedwaarden?
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Kruimel53 schreef:
Ri@ schreef:Is ze niet misselijk door eventueel nierfalen? Misschien even een oude honden check van de bloedwaarden?
Daar moest ik ook aan denken. Maar ja, waar doe je als dat zo is? Ga je dan nog medicatie proberen te geven? Dieetvoer dat ze wsch niet eet?15 is een prachtige leeftijd en je moet ergens aan doodgaan, ook als hond.
Ja dat is ook zo maar ik vind een hond die niet eet door misselijkheid meer sneu voor de hond dan dat ze gewoon niks lekker vindt. Dus dan zou ik het wel willen weten om te weten of het leven nog leuk is.
Hanneke2
Zeer actief

sirene schreef:heb je warm maken al eens geprobeer Hanneke? Even in de magnetron of een schuitje heet water erdoorheen mengen.
Ja, dat doe ik al heel lang met voer dat uit de koelkast komt, want zelfs kipfilet zo uit de koelkast blieft ze niet, dat moet minstens op kamertemperatuur.

Ik ben er nu achter dat ze het ook wel interessant vindt als ik op een willekeurig moment, dus niet etenstijd, nog een bakje baggervoer openmaak en dat dan met een vork voer. Toto en de katten staan er dan ook omheen uiteraard, en die krijgen ook af en toe een klein hapje, maar het merendeel kan ik dan wel in Lilo's mik douwen.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Heb je wel eens goede kwaliteit natvoer geprobeerd? Dus Renske of Rocco of Lukullus? Eet ze dat ook niet?

En hoeveel weegt ze nu en wat hoort ze te wegen?
Hanneke2
Zeer actief

Hippo schreef:Je hebt ook goed blikvoer, dat is compleet, dus hoeven dan alleen dat te eten.
Ja, maar fatsoenlijk blikvoer vindt ze niet lekker. :roll: Ze vindt momenteel de bakjes van de Lidl het lekkerst, lekkerder nog dan kattenblikvoer. Die Lidl-bakjes schijnen wel erg lekker te ruiken, want ook de katten (die normaal gesproken hun neus ophalen voor hondenvoer), willen daar graag een likje van.

Rundergehakt heb ik geprobeerd, hoeft ze niet. Orgaanvlees, rauw of gekookt, hoeft ze al helemaal niet.

Maar goed, ik heb het gevoel dat ik momenteel met al dat kunst- en vliegwerk de hoeveelheden wel op orde heb, dus meer dan ze zou hoeven eten, en ik ga morgen een leverworst kopen om in plaats van frolicjes te geven, dan MOET ze toch een beetje gaan aankomen?
Hanneke2
Zeer actief

Domor schreef:Heb je wel eens goede kwaliteit natvoer geprobeerd? Dus Renske of Rocco of Lukullus? Eet ze dat ook niet?

En hoeveel weegt ze nu en wat hoort ze te wegen?
Goeie kwaliteit natvoer was het eerste dat ik geprobeerd heb toen ze slechter ging eten, maar dat stinkt blijkbaar niet genoeg. :roll:

Ik weet niet wat ze nu weegt, maar op de foto in mijn onderschrift is ze normaal op gewicht, ik denk een kilo of 12 toen, en nu zie je dus alle ribben. Ik gok dat ze nu rond de 10 kilo zit, misschien zelfs minder.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Dentastix bevatten 3200kcal/kg. Dat is weinig voor een hondenvoer, maar niet echt calorieloos. Het is voornamelijk vetarm en eigenlijk verwacht ik dat je hele dieet behoorlijk vetarm is. Goedkope kuipjes natvoer zijn ook vetarm vaak (maar dat staat over het algemeen achterop. Als je de percentages eiwit en vet door wilt geven, samen met het aantal gram per bakje kan ik kijken hoeveel ze precies binnen krijgt).

Met 1 kipfilet (vaak zo'n 200g = 220kcal) en 2 kleine bakjes natvoer (vaak 150g) krijgt ze voor een snel mager hondje van idealiter 12kg ook gewoon vrij weinig kcal binnen. Moet je voor de grap eens kijken hoeveel ze adviseren voor een hond van 5kg, vaak moet die al 3 bakjes van dat goedkope natvoer als enig voer. De hoeveelheid van kvv kan je niet gebruiken als richtlijn omdat kvv vaak een heel hoog vetgehalte heeft, ook heeft het vaak een veel hoger drogestofgehalte. Van goedkoop natvoer is het vaak zo'n 18%, terwijl kvv's vaak rond de 35% zitten en soms zelfs nog hoger.

Heb je schapenbonbons geprobeerd, of wat olie over haar natvoer? Misschien lust ze kokosolie, dat is zachtvast op kamertemperatuur.

Een maxi dentastick is 39g, als ze wil zou ze daar van mij wel 2 van mogen hebben. Maar ook deze zijn zeer vetarm (1%).
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Als ze zo broodmager is zou ik haar geen voedsel geven wat zout bevat. slecht werkende nieren zijn geen pretje voor een oude hond.
Bij Tomas zien we daar nu ook goed op toe, al zit er wel zout in de leverworst waar ik zijn pilletjes in verstop.
Zijn vacht glanst en eigenlijk ziet hij er mooier uit dan ooit maar wel angstwekkend mager. Schonkig gewoon, niet eens meer fijn om te aaien en daar houdt hij ook niet meer van. Extra vet eten verdragen ze vaak ook niet meer dus wij laten het maar zo.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Bij Shib waren satin balls en later slagroom het succes om hem wat te laten eten. Kvv ben ik op een gegeven moment ook gaan drogen en dat ging er ook nog enigszins in, beter dan rauw in ieder geval.

Hij heeft de laatste maanden gewoon mogen eten wat hij lekker vond en dat kwam dus vooral neer op mensen dingen, dentasticks, slagroom, hamburgers van de Mac en van die trainerbotgranenkleurstofkoekjes
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Hanneke2
Zeer actief

Ha, de leverworst is een succes!

En ik weet dat veel zout niet goed is voor oudere dieren, maar niet alle oude dieren krijgen nierproblemen. Lilo drinkt en plast normale hoeveelheden, en oogt nooit misselijk.

In elk geval, ik weet niet of het alleen wishful thinking is, maar vanmiddag lag ze te slapen en toen leek het net alsof ze ietsjes minder mager was, en nu net ook dacht ik toch iets minder ribben te zien. Dus ik ga maar gewoon stug door met toegeven aan haar grillen wat eten betreft. Want ze is nog niet op hoor, vanmiddag in een onbewaakt ogenblik was ze fanatiek een kuil aan het graven in de achtertuin. Ze weet dat dat niet mag, maar kwam helemaal vrolijk en compleet onder de bagger binnen. :roll: Ik kan daar dan ook niet boos over worden hoor, zo'n blije boevenbek. :D
Hanneke2
Zeer actief

Even een update voor de geïnteresseerden: ze is nog steeds mager, maar dat is niet meer haar grootste probleem. :roll: Ze had al jaren een hartruis, en dat is inmiddels een flinke hartkwaal. Sinds vandaag heb ik een andere dierenarts (lang verhaal, maakt verder niet uit), die heeft meteen waar ik bij stond een echo gemaakt, zonder roesje, spierverslappers of andere toeters en bellen en polonaise, en op die echo was duidelijk te zien wat er mis was. Dus nu heeft ze hartmedicatie en bloeddrukverlagers om het hart minder te belasten. Ik moet haar ademhaling voorlopig dagelijks even tellen als ze ligt te slapen, als die richting 35 gaat krijgt ze ook vochtafdrijvers om vocht in de longen weg te krijgen, maar op dit moment is dat niet nodig. Net even geteld: 28 nu. (Van de week had ze wel vocht in de longen, reden waarom ik naar die eerste DA ging, want ze had het stikbenauwd, ik was echt effe bang dat het einde verhaal zou zijn.)

De eerste pillen zitten er na wat vergeefse pogingen in :cheer:, hoera, want Lilo is keilastig met pillen innemen. Kleine 'smakelijke' (nou Lilo vond van niet) pil uiteindelijk verstopt in een stukje kip, grote pil fijngestampt en op een plak ham uitgesmeerd, dubbelgevouwen, kleine stukjes van gemaakt en toen stukjes met en zonder in hoog tempo uit gaan delen aan Lilo, Toto en Pindapoes. De enige reden dat dat werkt is dat Lilo dan hap-slik gaat doen zodra je een nieuw stukje voor die bek houdt, want stel je voor dat een ander het krijgt. :mrgreen:

Dus geen goed nieuws eigenlijk, maar ik ben echt blij dat ik naar deze DA ben gegaan en ik ben hoopvol gestemd. Goed, ze zal er geen 20 mee worden, maar ik heb een heel goed gevoel bij deze DA, en ik duim dat de medicijnen goed gaan werken. Lilo heeft zich ook echt voorbeeldig gedragen, heeft zelfs voor het eerst in 13 jaar op die behandeltafel gestaan wat ik nooit voor elkaar kreeg. :80: (En Toto was ook stikbraaf, die liep her en der de boel rustig te onderzoeken en heeft ook nog meegeholpen achter de receptie geloof ik. :mrgreen:)
Feather__
Zeer actief

Re: Mager (update: hartkwaal)

Ongelezen bericht door Feather__ »

Bij de dierenkliniek waar ik ook zat? Die hebben ons ook goed geholpen.
Helaas was het bij mijn kat heel erg snel voorbij met haar hartkwaal :(

Ik ga heel hard duimen voor mn kleine vriendinnetje! Lilotje moet gewoon nog ff een tijdje bij jullie blijven.

Sterkte!
Afbeelding
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Yeufke »

Inderdaad geen goed nieuws. Hopelijk gaan de medicijnen werken!
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Hopelijk gaat het nog een hele tijd gewoon goed met de medicatie! :ok:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Dat is minder prettig nieuws.. hopelijk gaat de medicatie zijn werkt doen!
Bij Bowie werkt medicatie erin alleen als ik het helemaal tot poeder vijzel en dan door de gele vla roer.. dus flinke lepel vla, poeder erin roeren en dan eet ze het.. op een andere manier gaat het er niet in.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Dankjulliewel voor de reacties!
Feather__ schreef:Bij de dierenkliniek waar ik ook zat? Die hebben ons ook goed geholpen.
Yep. Ik had het veel eerder moeten doen. Ze zitten dichterbij, zijn minder afgrijselijk duur (ik was nu voor consult+echo+medicijnen voor 1 maand 96 euri kwijt), en ik ben geloof ik wel een uur binnen geweest waarin ik ontzaglijk veel informatie heb gekregen over hartkwalen en hartfalen en symptomen en alles. Er werden boeken bij gepakt met foto's en uitleg en ik kan nu bijna zelf aan de slag als cardioloog. :mrgreen:
Helaas was het bij mijn kat heel erg snel voorbij met haar hartkwaal :(
Ja, triest hoor. :( Het blijft altijd maar afwachten hoe het gaat. De DA legde ook uit wat er mis kan gaan en hoe bijvoorbeeld een hartstilstand kan ontstaan, en dat is van zoveel factoren afhankelijk dat je het uiteindelijk toch niet in de hand hebt, het kan altijd fout gaan. :(
Ik ga heel hard duimen voor mn kleine vriendinnetje! Lilotje moet gewoon nog ff een tijdje bij jullie blijven.

Sterkte!
Dankje! Voorlopig gaat het goed; ademhaling is goed, ze heeft voor haar doen vandaag flink gegeten, en ze trippelt buiten ook weer wat opgewekter mee. Ze moet eigenlijk aan de lijn, maar ik had haar vanochtend tijdens verkort rondje park toch maar los gelaten, zodat ze gewoon lekker kon snuffelen en ze loopt dan gewoon op haar eigen tempo wel achter ons aan. En toen trok ze onverwachts toch even een spurtje, met een blije bek en dat staartje hoog zwaaiend. :80: Mag dus eigenlijk niet, maar ik vind het best hoor. Ik pas de wandelingen wel aan qua afstand en tijd, maar ik wil haar toch niet al teveel beperken.
jacq1970 schreef:Dat is minder prettig nieuws.. hopelijk gaat de medicatie zijn werk doen!
Bij Bowie werkt medicatie erin alleen als ik het helemaal tot poeder vijzel en dan door de gele vla roer.. dus flinke lepel vla, poeder erin roeren en dan eet ze het.. op een andere manier gaat het er niet in.
Goed dat je in elk geval iets hebt gevonden dat werkt! Lilo is dus ook zo moeilijk, die staat desnoods 5 minuten te kauwen op iets waar een pil in zit en spuugt dan uiteindelijk de pil uit. :roll: Maar vandaag ging het gelukkig opnieuw goed met de tot poeder gestampte pil in kleine plakjes ham, maar dat zou echt niet lukken als Toto en Pinda er niet als aasgieren naast staan en ik de boel ook nog wat opjut zodat er haast geboden is met doorslikken. Als er geen concurrentie is gaat ze eerst 5 minuten staan ruiken en als iets dan niet helemaal jofel ruikt blieft ze het niet. Wat dat betreft kan je beter honden hebben die heel erg gefocust zijn op eten, ik kan Toto de meest smerige grote pillen laten slikken met een plakje worst eromheen. :D

Maar dat systeem van een tikje hysterisch pakken wat je pakken kan vind ik zelf wel heel goed werken als je een clubje honden en katten hebt. Zelf opgewonden van OOOH KIJK TOCH EENS WAT LEKKER! gaan roepen, en dan alsmaar stukjes biefstuk uit gaan delen, en de kat/hond die net een stuk biefstuk met pil heeft gehad direct weer een nieuw stukje 'zonder' voor de neus houden. Ik heb ook wel tamelijk kieskeurige katten gehad die dan ook compleet vergaten te kauwen en netjes de pil inslikten om dat volgende stuk te pakken.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Bij Micron werd in 2011 een hartruis ontdekt en na het maken van een hartfilmpje kreeg hij medicijnen. Inmiddels zijn we bijna 7 jaar verder en de medicatie is een tijdje geleden aangepast en er is nog een middel aan toegevoegd maar hij doet het er nog steeds prima op. Hij gaat nu richting de 14 jaar inmiddels.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”