Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Diarree en last van maagzuur bij overgang naar geperst voer

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

vaagheid
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugese scoobydoo
Aantal honden: 1
Contacteer:

Diarree en last van maagzuur bij overgang naar geperst voer

Ongelezen bericht door vaagheid »

Emma is wbt smaak nooit lastig geweest met voer maar wel met wat ze verdraagt.
Vreemd genoeg heb ik jaren geleden uitgevonden dat ze van Baldo voer van de Aldi het minste last heeft, en dat heb ik haar dus jaren gevoerd zonder problemen. Geen gekots en misselijkheid, geen last van maagzuur, geen diarree.
Bij elke voerwisseling (bijvoorbeeld Farmfood, Cavom, Eukenuba, royaal konijn :tongue: , uiteraard elk ander supermarktvoer, vers vlees, verschillende merken die ik vergeten ben en maar een weekje gevoerd heb) komt het ongemak weer terug.

Nu was alleen het punt dat ze echt ontzettend veel lucht in haar darmen lijkt te hebben de laatste tijd, bolle buik en véél scheten. Een tijdje geleden was ik begonnen met voeren op een verhoging omdat mijn brakke ouwe last had van haar nek en nu ik het weer op de grond zet is het ergste verholpen maar ze blijft uh.. gassen :mann: . Voor mij toch een teken dat ze het niet meer zo goed verteert..

Dus had ik geperste brok van Fokker gehaald (al twijfel ik ook enigszins over de kwaliteit maar leek me toch redelijk degelijk, geen hoog vlees aandeel maar wel ontsloten granen), in de hoop dat ze die beter verteert. En ja, de scheten zijn iets minder maar ook hierop heeft ze last van diarree en misselijkheid.

Heeft iemand enig idee of het gewoon een kwestie van gewenning is, of is het echt een teken dat een geperste brok hem niet gaat worden. En weet iemand anders een brok die makkelijk verdragen wordt?
Ik weet dat er vers vlees fanaten zijn maar dat gaat hem echt niet worden, voor mij een ramp in mijn ongeorganiseerde koelkast en voor Emma resulteerde ook dat in epische diarree..
Washbar, 100% natuurlijke shampoo uit Nieuw-Zeeland voor paarden en honden
Manuma
Zeer actief

Re: Diarree en last van maagzuur bij overgang naar geperst v

Ongelezen bericht door Manuma »

Manu doet het heel goed op Taste of the Wild brokken. Ik vond die best prijzig, hij eet namelijk heel erg veel, anders wordt hij echt te dun.
Dus heb ik eens Wellness Core geprobeerd, na twee maanden kreeg hij snotterige ogen dus ben ik weer terug bij Taste of the Wild. Uma staat nog steeds op Wellness Core maar dan de Light variant. Manu had daar geen diarree bij en hij at het ook heel erg graag.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Waarom ben je gestopt met Baldo voer van de Aldi?
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik weet dat t soms maatwerk kan zijn dus succes met je zoektocht, en wellicht lukkulus van zooplus, kun je ook kleine zakjes proberen, .. verschillende varianten ,,,,,, maar ik hoop dat je snel iets vind wat t goed doet
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

mijn hond verdraagt juist alleen geperste brok.
hij staat nu op de geperste brok van biofood, voor kleine honden.
en heeft een kuurtje maag puur achter de rug.
nu gaat het weer goed, geen scheten en boeren en overgeven meer.
vaagheid
Zeer actief
Contacteer:

Wolfsblut schreef:Waarom ben je gestopt met Baldo voer van de Aldi?
Het Baldo voer was jaren prima voor haar, ze had bijna nooit diarree, stevige keutels en ondanks alle granen hoefde ze niet overdreven vaak te kakken. Maar de laatste maanden heeft ze regelmatig een bolle buik, ze laat véél scheten en boeren.
Ik was een beetje bang dat ze op den duur een maagtorsie zou krijgen dus vandaar dat ik eens ander voer probeer.

Ik heb niet het idee dat het granen of snacks zijn, die kreeg ze bij haar Baldo voer ook altijd en dan was er niks aan de hand (al kan het gas daar misschien wel veroorzaakt door worden :schrik: ). Normaal heeft ze daar iig geen diarree of misselijkheid van. Ze vreet ook weleens een broodje met ons mee, ook geen probleem.

De diarree is nu weer weg maar ik weet van de vorige keren dat dat af en aan gaat, ik probeer het nog even door.
En ik ga even kijken naar alle opties die jullie genoemd hebben, bedankt!
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

Mila heeft ook lang problemen gehad met haar darmen, sinds ik haar op euro premium lam/rijst heb gezet hoor ik geen rommelende darmen meer en heeft ze vaste stoelgang
Ook andere merken en kvv gegeven maar op deze voeding blijft ze het goed doen
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik zou haar eens laten testen op giardia
vaagheid
Zeer actief
Contacteer:

Toen we haar net een paar maanden hadden dachten we inderdaad dat ze Giardia had, daar heeft de DA haar toen ook voor behandeld. Daarna overgegaan op Baldo en toen waren er geen problemen meer.
Ze kon daarop rustig een half jaar diarree loos zijn dus ik denk niet dat het Giardia is.

Haar darmen zijn nu weer rustig maar ze drinkt wel enorm veel van dit voer dus ik ga sowieso even goed kijken naar alle opties die hier langs gekomen zijn. :ok: Bedankt!
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Mijn vorige hond deed het ook gewoon echt niet goed op geperst, bij gebakken brok geen problemen, dus dan is de keuze voor mij makkelijk. ;-)
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik heb dat ook wel met een hond ervargen, lijkt toch minder zwaar te verteren dan of zo.......
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Lizzie had erg veel last van geperst. Ze doet het sowieso noteert zo goed op brokken maar geperst was echt drama
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Hoe oud is ze? Want als ze dat voer al heel lang goed verdragen heeft is het gek dat dat opeens veranderd is. Het kan wel natuurlijk, misschien hebben ze iets aan de samenstelling veranderd.

Geperst kan inderdaad voor sommige honden moeilijker te verdragen zijn. Persen gebeurt op relatief lagere temperaturen vergeleken met het extruderen van krokante brok. Dat betekend dat grondstoffen vaak wat meer ontsloten zijn in krokante brok.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Ik lees even mee. Max heeft de laatste tijd ook steeds vaker last van maag en darmen. Hij is nu 12,5. Geperste brok heeft hij nooit goed verdragen trouwens, boeren, smakken en winden laten. Kvv heeft hij anderhalf jaar gehad en toen werd hij er met regelmaat misselijk op. Heb hem toen teruggezet op brok en sindsdien niet meermisselijk maar wel erg winderig en slappe ontlasting. Nu na vier maanden weer af en toe kvv proberen, waardoor de ontlasting wel wat verbeterd maar hij weer misselijk wordt......pfff. Moeilijk, vroeger kon hij echt alles eten!
vaagheid
Zeer actief
Contacteer:

Emma is 8, sorry was het topic alweer bijna vergeten. :tongue:

Ik heb haar weer terug op Baldo, als ik haar van de grond voer gaat het beter. Nog wel een beetje gassig maar het kan dus blijkbaar veel erger. Ik ben eigenlijk een beetje huiverig om het weer te veranderen, ze is er weken gaar van geweest. :ugh:
Op een gegeven moment was ze zo opgeblazen dat ik gewoon haar tuig niet meer dicht kreeg. :80:

Misschien moet je ook eens Baldo proberen Suzie.. :lol1:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”