Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat zijn dé beginnersfouten met honden?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Wat zijn dé beginnersfouten met honden?
*een comment zodat ik dit later terug vind
-
- Zeer actief
een grove fout vind ik dat alle honden met elkaar moeten spelen....... want dat is zo gezellig, terwijl er echt veel dingen gebeuren die niet leuk zijn,.... en ze zoeken het zelf wel uit 

-
- Zeer actief
Wat is de 5 minuten regel? Is dat een straf ofzo? En waarom is het fout om een grommende hond te corrigeren? En als ik een hond zou hebben die op schoot gaat zitten en blaft naar een vriendin ofzo of gromt, van me af duwen dat ze op de grond moet zitten en weg moet lopen is toch wel goed? Ikweet het niet zeker hoor ik heb dat op tv gezien. Een hond beet iedereen die in de buurt van het baasje kwam en ze moest weg sturen en negeren. En na een paar minuten roepen en opnieuw proberen.
-
- Zeer actief
5minuten regel is als je een pup hebt dat je dan iedere maand 5 minuten aan de lijn mag uitlaten , en voor kleine rassen is dat compleet overbodig, voor de reuze rassen zou ik het toch aanhouden als stelregel, heb er teveel kapot zien gaan.....
als je een hond t grommen verbied, dan heeft ie geen enkel gereedschap meer om te waarschuwen dat hij iets niet leuk vind of eng vind en t enige wat er dan nog opzit is gelijk happen zonder te grommen, t is maar wat je ambieert..... ik neem grommen wel serieus....
als je een hond t grommen verbied, dan heeft ie geen enkel gereedschap meer om te waarschuwen dat hij iets niet leuk vind of eng vind en t enige wat er dan nog opzit is gelijk happen zonder te grommen, t is maar wat je ambieert..... ik neem grommen wel serieus....
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- Aantal honden: 2
Dus dat je de pup vijf minuten per wandeling mag uitlaten als hij 1 maand oud is, tien minuten per wandeling als hij 2 maanden oud is, etc.
-
- Zeer actief
Oow zoo oke bedankt 

-
- Zeer actief
Wat kan je het beste doen als je hond naar iedereen begint te grommen als ze in je buurt komen? Is wegsturen dan niet goed? Ik heb het idee dat ze dan leert dat als iemand haar niet bevalt ze maar afstand moet houden in plaats van te grommen. Of werkt dat niet zo?
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ga je een samenvatting maken, met een SWOT-analyse voor zowel jou als de toekomstige hond?DoggoLover schreef:*een comment zodat ik dit later terug vind

- kipo
- Zeer actief
Dat hangt helemaal van de situatie af. Zit mijn hond bij mij en wil hij dan niemand meer in mijn buurt laten, dan gaat ie maar mooi even wieberen. Ik bepaal zelf wel wie ik in mijn buurt wil hebben. Gromt hij omdat hij benadert wordt terwijl hij op zijn eigen plek ligt, dan moet degene die hem benadert wieberen. Zijn plek is van hem, daar mag hij zijn rust en privacy opzoeken.DoggoLover schreef:Wat kan je het beste doen als je hond naar iedereen begint te grommen als ze in je buurt komen? Is wegsturen dan niet goed? Ik heb het idee dat ze dan leert dat als iemand haar niet bevalt ze maar afstand moet houden in plaats van te grommen. Of werkt dat niet zo?
-
- Zeer actief
Ja dit klinkt wel erg logisch iddkipo schreef:Dat hangt helemaal van de situatie af. Zit mijn hond bij mij en wil hij dan niemand meer in mijn buurt laten, dan gaat ie maar mooi even wieberen. Ik bepaal zelf wel wie ik in mijn buurt wil hebben. Gromt hij omdat hij benadert wordt terwijl hij op zijn eigen plek ligt, dan moet degene die hem benadert wieberen. Zijn plek is van hem, daar mag hij zijn rust en privacy opzoeken.DoggoLover schreef:Wat kan je het beste doen als je hond naar iedereen begint te grommen als ze in je buurt komen? Is wegsturen dan niet goed? Ik heb het idee dat ze dan leert dat als iemand haar niet bevalt ze maar afstand moet houden in plaats van te grommen. Of werkt dat niet zo?

- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Vandaag beslissen dat je een hond wilt en morgen in huis nemen.
Een hond in huis halen en denken dat je daar dan klaar mee bent.
Een hond in huis halen en denken dat je daar dan klaar mee bent.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Het is niet helemaal waar al is 5 min achterhaald.S@ndr@ schreef:5minuten regel is als je een pup hebt dat je dan iedere maand 5 minuten aan de lijn mag uitlaten , en voor kleine rassen is dat compleet overbodig, voor de reuze rassen zou ik het toch aanhouden als stelregel, heb er teveel kapot zien gaan.....
De gewrichten van kleine rassen zijn ook nog niet volgroeid.
En die lopen net zo goed kans op blessures al komt HD minder vaak voor bijv maar hernias. Pl Ed dus wel degelijk . Daarbij doen ze allerlei indrukken op en teveel indrukken is voor jonge pups ook niet goed.
Ik hou me niet strak aan de 5 min regel. Maaar loop nu bijv in een sloom tempo met Dex 3 maanden oud wel 30 min waar het volgens die regel 15 min zou zijn en volgens die 10 min regel zitten we er strak op. Stop wel halverwege en spelen in het veldje zit bij de tijd in. En sommige stukjes draag ik hem nog wel eens. Ik ben meer voorstander van kijken naar de hond. Ipv strak de richtlijnen opvolgen.
Tijdens de puppy cursus zijn ze 60 min in de weer en dat is best vermoeiend. en idd ze racen soms ook over de vloer thuis en dan is aangelijnd gedoseerd wandelen wel beter.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.