Wat een verhalen hebben sommige! Je zou de honden voor minder weg doen

.
Heb een gaatje in mijn lies van Finn. Hotelbezoek en een zwarte herder reu des huizes. Hotel eigenaresse dacht dat het wel zou gaan, maar ik zag op de parkeerplaats al dat het niet zou gaan.. met de andere honden in het hotel geen probleem overigens. We hadden ze dus gescheiden tot de dochter des hotels thuis kwam en de herder meenam naar binnen "waarom zit ie nou apart?!" Ze zagen elkaar en Finn wilde in de aanval, ik greep hem bij zijn nek en draaide hem naar me toe en dat was een hap in mijn liesstreek met een gaatje door de spijkerbroek als gevolg.
Finn sprong daar ook in de Geul.. en vanwege de steile wand kwam hij er niet meer uit

met behulp van een voorbijganger met hond konden we hem naar een plek laten zwemmen waar ik hem eruit kon trekken, en vervolgens wilde hij de hond niet in zijn buurt

en bedankt voor de hulp

(rothond)
Bluf en Finn, had ze net samen en het leek mij handig om ze aan 1 grote lijn te hebben. Ging goed tot Finn naar links liep, Bluf naar rechts en ik rechtdoor.. hoppa vol op mijn smoel op de weg.
Foto maken op een muurtje aan zee, Bluf en Finn op het muurtje, zee op de achtergrond, prachtig

Bluf beweegt en draait en tikt zo Finn van het muurtje af.. die belandde op zijn poten op het fietsen dak aldaar maar gut.. ik ook dat dak op.. en iemand anders zeggen vooral Bluf ook niet te laten springen.. te laat. Stond ik op dat fietsen dak met 2 herders. Nu was Bluf lenig genoeg dus die kon ik hoog laten springen en zij sprong dus gelukkig zelf weer op de muur, Finn probeerde haar te volgen en dat ging niet, maar die kon ik dus een kontje geven en iemand anders kon hem bij de halsband pakken. Uiteraard niet zonder grom of boos kijken
Ik kon mijzelf gelukkig ook nog wel omhoog krijgen anders had het helemaal hilarisch geweest. Nou ja, hilarisch, het was dom van mij eerlijk gezegd.. heb ik van geleerd.
Bluf, te veel om op te noemen. Ze was vooral erg grappig en onvoorspelbaar maar geen kwaad in de zin, maar dan moesten mensen dat wel van mij aannemen
Het "ergst" vond ik die keer dat ik op een rustig bos stukje (laantje) liep.. overzichtelijk dus beide honden los. Ze schiet er ineens vandoor en ik kon roepen wat ik wilde maar nee hoor
Zij had het geluid van een waterslang gehoord, en ze was gek op water en de tuinslang.. Ik zie haar rennen, en ik zie vervolgens een man met een tuinslang richting zijn auto lopen..
"BLUF NEEEEE!" zucht.. Bluf ja

springen om die man heen die zich het apenzuur schrok en de tuinslang in de lucht hield wat voor nóg meer vertier zorgde voor Bluf, hoger springen want ik wil de sproeikop in mijn mond

... "leuk je gaat dansen, je vindt mij ook leuk hé

" en die teef kwam hoog joh..
Ik schaamde me kapot, en die man had écht de dood in zijn ogen.. toen ik haar eenmaal bij de halsband had en strak naast me zat ze nog te klappertanden want ze wilde meer, MEER, MEER!..
Goed.. dat was Bluf

(zelfde heb ik op film maar dan met mijn moeder.. dat vind ik dan minder erg, dat is "eigen".
Maar ik heb wel van haar geleerd
Met Aki heb ik zelf eigenlijk geen gekke dingen meegemaakt, wellicht omdat ik de Bluf in hem herken
Maar goed, een plassende man in de bosjes tegen de vlakte gewerkt want dat hoort niet
Een irritante man van de brommer gesprongen want die was vervelend
Op het dak van een bootje in de Rijn springen, want dat is toch leuk?
Heb wel in zijn puberjaren een hap van hem ontvangen, die zag ik niet aankomen. Kin en wenkbrauw vanuit een overenthousiaste bui.. Was ook eens en nooit weer, ben wel een tijdje op mijn hoede geweest maar mijn reactie op dat moment is genoeg gebleken dat hij het nooit weer heeft gedaan.