Nanna schreef: opnieuw toont het aan dat uiterlijke kenmerken van de hond hun weerslag hebben op en de hond, en de eigenaar.

Ze zijn ook zo te foppen. Hang je pitbull een rugtasje en vrolijke halsdoek om en dat zit in de bus met omaatjes te vrijen.

Moderator: moderatorteam
Nanna schreef: opnieuw toont het aan dat uiterlijke kenmerken van de hond hun weerslag hebben op en de hond, en de eigenaar.
Laat nou de grootste speelvriend van Hazel en Polar een Dobermann reu zijn in het pension? Had ik van te voren ook niet bedacht. Ik word alleen gek van zijn zeer zware blaf om alles en vooral nix. Maar dat terzijde....Maeve schreef:Maar die Schnauzer was dus een uitzonderingDan lijkt me niet dat het alleen couperen is..Ik vind de meeste ongecoupeerde Dobermanns ook niet vriendelijk overkomen, in de zin dat ik m'n honden daarmee op een losloopveldje zou gooien. En Griffons zijn kortsnuiten, dat speelt ook wel mee gok ik?
Dat smalle gezicht heeft de Dober ookNanna schreef:Een Schnauzer heeft een smal gezicht en een baard en wenkbrauwen, dat toont al heel anders. Het vachtje en de smalle bouw doen ook wat. dan zijn die oren wel weer weg te strepen.Maeve schreef:Maar die Schnauzer was dus een uitzonderingDan lijkt me niet dat het alleen couperen is..
![]()
Jaaa, zo schattigbouvierpoedel schreef:Bij veel rassen werd er vroeger wel gecoupeerd om hem wat imposanter en afschrikkend uiterlijk te geven.
Bouvier is vrij populair in Amerika en word nog volop gecoupeerd en het gekke is dat hij daar hoofdzakelijk bij mensen zit die er een teddybeer in willen zien of behandelen als 1 van de kinderen.
Zou er zo 1 naar NL halen gewoon omdat ik het mooi vind en niet omdat hij nu zo lekker agressief is of zo overkomt.
Dober vind ik ook mooier met gecoupeerde oren , met de flappen en staart is het net zo'n mislukte sullige jachthond .
Dat is het ook.Gollum schreef:Jaaa, zo schattigbouvierpoedel schreef:Bij veel rassen werd er vroeger wel gecoupeerd om hem wat imposanter en afschrikkend uiterlijk te geven.
Bouvier is vrij populair in Amerika en word nog volop gecoupeerd en het gekke is dat hij daar hoofdzakelijk bij mensen zit die er een teddybeer in willen zien of behandelen als 1 van de kinderen.
Zou er zo 1 naar NL halen gewoon omdat ik het mooi vind en niet omdat hij nu zo lekker agressief is of zo overkomt.
Dober vind ik ook mooier met gecoupeerde oren , met de flappen en staart is het net zo'n mislukte sullige jachthond .
De Dober die ik tegenkwam stortte zich vol drive en elegantie in mijn armenbouvierpoedel schreef:Dat is het ook.Gollum schreef:Jaaa, zo schattigbouvierpoedel schreef:Bij veel rassen werd er vroeger wel gecoupeerd om hem wat imposanter en afschrikkend uiterlijk te geven.
Lijkt ook gelijk dat het zijn elegantie en drive kwijt is.
Haha! Ik vind ze ook vele malen leuker mét oren en staart. Karakter is ook minder scherp geworden sinds de tijd van het couperen, dus dat zal ook een hoop doen in uitstraling.Gollum schreef:De Dober die ik tegenkwam stortte zich vol drive en elegantie in mijn armenbouvierpoedel schreef:Dat is het ook.Gollum schreef:Jaaa, zo schattigbouvierpoedel schreef:Bij veel rassen werd er vroeger wel gecoupeerd om hem wat imposanter en afschrikkend uiterlijk te geven.
Lijkt ook gelijk dat het zijn elegantie en drive kwijt is.![]()
Wat een waakhond.
Alleen de dwerg.Maeve schreef:Maar die Schnauzer was dus een uitzonderingDan lijkt me niet dat het alleen couperen is..Ik vind de meeste ongecoupeerde Dobermanns ook niet vriendelijk overkomen, in de zin dat ik m'n honden daarmee op een losloopveldje zou gooien. En Griffons zijn kortsnuiten, dat speelt ook wel mee gok ik?
Mijn god serieus? Alsof ze geboren worden met pizzapunten als oren.Nanna schreef:42% dacht toch echt dat het om genetische invloeden ging waardoor de staart of oren afweken, iets wat natuurlijk in een aantal hondenrassen wel voorkomt.
Vroeger op mijn middelbare school had de concierge twee gecoupeerde Duitse doggen. Hartstikke lieve beesten, maar hun uiterlijk was voldoende om ongenode gasten op schoolfeesten snel de benen te laten nemen. Die man hoefde alleen maar daar te staan met aan elke kant een hond en de stoere jongens wisten niet hoe gauw ze af moesten druipenNanna schreef:Denk ik ook wel, met die hanglippen en konijnenorendagmar88 schreef: Ben wel benieuwd wat ze van gecoupeerde duitse doggen vinden. Denk dat die ook nog vriendelijk overkomen.
Maar hadden ze dat niet ook gedaan bij niet-gecoupeerde DD's? Vaak zijn dit soort jongens sowieso bang van grote honden, zeker als de boodschap van de eigenaar is dat ze het veld dienen te ruimen.Belle schreef:Vroeger op mijn middelbare school had de concierge twee gecoupeerde Duitse doggen. Hartstikke lieve beesten, maar hun uiterlijk was voldoende om ongenode gasten op schoolfeesten snel de benen te laten nemen. Die man hoefde alleen maar daar te staan met aan elke kant een hond en de stoere jongens wisten niet hoe gauw ze af moesten druipen![]()
Maar vroeger hadden ze ook nog niet van die hanglippen als tegenwoordig.
Misschien wel hoor, maar ze zagen er ook best indrukwekkend uit.Domor schreef:Maar hadden ze dat niet ook gedaan bij niet-gecoupeerde DD's? Vaak zijn dit soort jongens sowieso bang van grote honden, zeker als de boodschap van de eigenaar is dat ze het veld dienen te ruimen.Belle schreef:Vroeger op mijn middelbare school had de concierge twee gecoupeerde Duitse doggen. Hartstikke lieve beesten, maar hun uiterlijk was voldoende om ongenode gasten op schoolfeesten snel de benen te laten nemen. Die man hoefde alleen maar daar te staan met aan elke kant een hond en de stoere jongens wisten niet hoe gauw ze af moesten druipen![]()
Maar vroeger hadden ze ook nog niet van die hanglippen als tegenwoordig.
Is toch verboden dacht ik om gecoupeerde honden in te voeren.?S@ndr@ schreef:zijn in de CC wereld nog zat mensen die een hond uit het buitenland laten komen dus volledig gecoupeerd- omdat ze t mooier vinden en heb niet de gore moed er iets van te zeggen![]()
![]()
![]()
..... tja dan heb je die hond met afgeknipte oren en zo en dat zeggen mensen van jammer van die oortjes, en ze hebben nog gelijk ook
S@ndr@ schreef:zijn in de CC wereld nog zat mensen die een hond uit het buitenland laten komen dus volledig gecoupeerd- omdat ze t mooier vinden en heb niet de gore moed er iets van te zeggen![]()
![]()
![]()
..... tja dan heb je die hond met afgeknipte oren en zo en dat zeggen mensen van jammer van die oortjes, en ze hebben nog gelijk ook
Ik heb nog geen veranderingen kunnen bemerken bij mijzelf en mijn man van voor, tijdens en na HippoNanna schreef::
Maar niet alleen de hond, ook de eigenaar krijgt ervan langs. Een vrouw met gecoupeerde hond is -volgens de Amerikanen- veel agressiever en dominanter dan de dame met natuurlijke hond. Bij mannelijke eigenaren werd deze ook als agressiever, maar zeker ook als veel meer narcistisch gezien, een minder warme persoonlijkheid en ook minder competent in de zaken waar hij beroepsmatig mee bezig is.
Lanavandevledders schreef:tis een kwestie van wennen en met de tijd meegaan,
een rottweiler met lange staart vind ik nu wel heel mooi.
Nee hoor, dat kan gewoonbouvierpoedel schreef:Is toch verboden dacht ik om gecoupeerde honden in te voeren.?S@ndr@ schreef:zijn in de CC wereld nog zat mensen die een hond uit het buitenland laten komen dus volledig gecoupeerd- omdat ze t mooier vinden en heb niet de gore moed er iets van te zeggen![]()
![]()
![]()
Dat het kan terwijl het verboden is.?S@ndr@ schreef:Nee hoor, dat kan gewoonbouvierpoedel schreef:Is toch verboden dacht ik om gecoupeerde honden in te voeren.?S@ndr@ schreef:zijn in de CC wereld nog zat mensen die een hond uit het buitenland laten komen dus volledig gecoupeerd- omdat ze t mooier vinden en heb niet de gore moed er iets van te zeggen![]()
![]()
![]()
Precies, zolang je zelf geen opdracht hebt gegeven mag je een gecoupeerde hond gewoon kopen/invoeren/bezitten.S@ndr@ schreef:alles kan, als ik een gecoupeerde ( zwerf) hond wil adopteren uit het buitenland kan dat toch ook. geen enkel probleem
Die foto's zien er niet echt Nederlands uit...Nanna schreef:Waarom ben ik niet verbaasdHippo schreef: In de American Bully wereld worden pups geboren (en gekocht) in Nederland en België, nog massaal illegaal gecoupeerd.![]()
Hippo schreef: Daarom moest ik wel eens lachen als ik in mijn normale kleding of nette werkkleding de honden uitliet, mensen dachten dat Hippo een soort labrador was. Bij zo'n eigenaar hadden ze geen klapkaak verwacht