Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Narcisten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Narcisten

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef: opnieuw toont het aan dat uiterlijke kenmerken van de hond hun weerslag hebben op en de hond, en de eigenaar.

:lol1:

Ze zijn ook zo te foppen. Hang je pitbull een rugtasje en vrolijke halsdoek om en dat zit in de bus met omaatjes te vrijen.

:engel: Ik heb een rondom gecoupeerde schnauzer gehad, was nog slecht gedaan ook.
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Drazic »

Dankzij mijn ongecoupeerde honden zijn mijn narcistische trekjes verminderd. :engel:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Maar die Schnauzer was dus een uitzondering :mrgreen: Dan lijkt me niet dat het alleen couperen is..Ik vind de meeste ongecoupeerde Dobermanns ook niet vriendelijk overkomen, in de zin dat ik m'n honden daarmee op een losloopveldje zou gooien. En Griffons zijn kortsnuiten, dat speelt ook wel mee gok ik?
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik snap het wel, ik had altijd het idee dat Dobers agressief waren en heel waaks. Totdat ik eens op een terrein kwam en een Dober met flaporen op me af kwam rennen om eens uitgebreid gekroeld te worden :LOL:
Ik denk dat als de hond gecoupeerde oren had gehad ik in m'n broek had gepiest. Nu zag het er zo drollig uit :lol1:
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Maeve schreef:Maar die Schnauzer was dus een uitzondering :mrgreen: Dan lijkt me niet dat het alleen couperen is..Ik vind de meeste ongecoupeerde Dobermanns ook niet vriendelijk overkomen, in de zin dat ik m'n honden daarmee op een losloopveldje zou gooien. En Griffons zijn kortsnuiten, dat speelt ook wel mee gok ik?
Laat nou de grootste speelvriend van Hazel en Polar een Dobermann reu zijn in het pension? Had ik van te voren ook niet bedacht. Ik word alleen gek van zijn zeer zware blaf om alles en vooral nix. Maar dat terzijde....

Bij FBvrienden zie ik ook dat Beaucerons in Amerika gecoupeerd worden aan oren, vreselijk om te zien. En op latere leeftijd he...pup halen in Europa en tadaa......gecoupeerd op de foto. Mét hartjes erbij als commentaar...... :ugh:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nanna schreef:
Maeve schreef:Maar die Schnauzer was dus een uitzondering :mrgreen: Dan lijkt me niet dat het alleen couperen is..
Een Schnauzer heeft een smal gezicht en een baard en wenkbrauwen, dat toont al heel anders. Het vachtje en de smalle bouw doen ook wat. dan zijn die oren wel weer weg te strepen.

Afbeelding Afbeelding
Dat smalle gezicht heeft de Dober ook :mrgreen: Maar inderdaad, de garnituur zal ook zeker meespelen. En het formaat? De Griffon heeft daarin de pech dat het een kortsnuit is denk ik.

Ik weet trouwens dat Dobers heel leuk kunnen zijn hoor :wink: Maar de eerste indruk vind ik niet meteen hartelijk zeg maar, ook ongecoupeerd.

De Amerikanen die ik ken zien een gecoupeerde hond trouwens vooral als doorsnee. Als je anti bent, ben je ten prooi gevallen aan de dierenrechtenlobby :Q:
Pienda
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pienda »

Dat er nog 42% van de Amerikanen denkt dat ze zo geboren worden!
Ik verbaasde me al dat ik toch een aantal keer heb uit moeten leggen dat Dobermanns geboren worden met flappers en niet met punten.
Moet overigens ook toegeven dat ik eigenaren vaak beoordeel op het type hond dat ze hebben.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Bij veel rassen werd er vroeger wel gecoupeerd om hem wat imposanter en afschrikkend uiterlijk te geven.
Bouvier is vrij populair in Amerika en word nog volop gecoupeerd en het gekke is dat hij daar hoofdzakelijk bij mensen zit die er een teddybeer in willen zien of behandelen als 1 van de kinderen.
Zou er zo 1 naar NL halen gewoon omdat ik het mooi vind en niet omdat hij nu zo lekker agressief is of zo overkomt.
Dober vind ik ook mooier met gecoupeerde oren , met de flappen en staart is het net zo'n mislukte sullige jachthond .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Gollum
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Bij veel rassen werd er vroeger wel gecoupeerd om hem wat imposanter en afschrikkend uiterlijk te geven.
Bouvier is vrij populair in Amerika en word nog volop gecoupeerd en het gekke is dat hij daar hoofdzakelijk bij mensen zit die er een teddybeer in willen zien of behandelen als 1 van de kinderen.
Zou er zo 1 naar NL halen gewoon omdat ik het mooi vind en niet omdat hij nu zo lekker agressief is of zo overkomt.
Dober vind ik ook mooier met gecoupeerde oren , met de flappen en staart is het net zo'n mislukte sullige jachthond .
Jaaa, zo schattig :I:
bouvierpoedel
Zeer actief

Gollum schreef:
bouvierpoedel schreef:Bij veel rassen werd er vroeger wel gecoupeerd om hem wat imposanter en afschrikkend uiterlijk te geven.
Dat is het ook.
Lijkt ook gelijk dat het zijn elegantie en drive kwijt is.
Gollum
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Gollum schreef:
Dat is het ook.
De Dober die ik tegenkwam stortte zich vol drive en elegantie in mijn armen :LOL:
Wat een waakhond.
Pienda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pienda »

Gollum schreef:
bouvierpoedel schreef:
Gollum schreef:
Dat is het ook.
De Dober die ik tegenkwam stortte zich vol drive en elegantie in mijn armen :LOL:
Wat een waakhond.
Haha! Ik vind ze ook vele malen leuker mét oren en staart. Karakter is ook minder scherp geworden sinds de tijd van het couperen, dus dat zal ook een hoop doen in uitstraling.
dagmar88
Zeer actief

Maeve schreef:Maar die Schnauzer was dus een uitzondering :mrgreen: Dan lijkt me niet dat het alleen couperen is..Ik vind de meeste ongecoupeerde Dobermanns ook niet vriendelijk overkomen, in de zin dat ik m'n honden daarmee op een losloopveldje zou gooien. En Griffons zijn kortsnuiten, dat speelt ook wel mee gok ik?
Alleen de dwerg.

Volgens mij zijn die daar gewoon vrij bekend/populair.
Ben wel benieuwd wat ze van gecoupeerde duitse doggen vinden. Denk dat die ook nog vriendelijk overkomen.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Nanna schreef:42% dacht toch echt dat het om genetische invloeden ging waardoor de staart of oren afweken, iets wat natuurlijk in een aantal hondenrassen wel voorkomt.
Mijn god serieus? Alsof ze geboren worden met pizzapunten als oren.

Ik kan een gecoupeerde dobermann dus echt niet serieus nemen.
Net als de Duitse dog trouwens, dat krijgt dan van die lange slierten op de kop waardoor het IQ 50 punten lijkt te dalen.
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Nanna schreef:
dagmar88 schreef: Ben wel benieuwd wat ze van gecoupeerde duitse doggen vinden. Denk dat die ook nog vriendelijk overkomen.
Denk ik ook wel, met die hanglippen en konijnenoren ;-)
Afbeelding
Vroeger op mijn middelbare school had de concierge twee gecoupeerde Duitse doggen. Hartstikke lieve beesten, maar hun uiterlijk was voldoende om ongenode gasten op schoolfeesten snel de benen te laten nemen. Die man hoefde alleen maar daar te staan met aan elke kant een hond en de stoere jongens wisten niet hoe gauw ze af moesten druipen :mrgreen:
Maar vroeger hadden ze ook nog niet van die hanglippen als tegenwoordig.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Belle schreef:Vroeger op mijn middelbare school had de concierge twee gecoupeerde Duitse doggen. Hartstikke lieve beesten, maar hun uiterlijk was voldoende om ongenode gasten op schoolfeesten snel de benen te laten nemen. Die man hoefde alleen maar daar te staan met aan elke kant een hond en de stoere jongens wisten niet hoe gauw ze af moesten druipen :mrgreen:
Maar hadden ze dat niet ook gedaan bij niet-gecoupeerde DD's? Vaak zijn dit soort jongens sowieso bang van grote honden, zeker als de boodschap van de eigenaar is dat ze het veld dienen te ruimen.
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Domor schreef:
Belle schreef:Vroeger op mijn middelbare school had de concierge twee gecoupeerde Duitse doggen. Hartstikke lieve beesten, maar hun uiterlijk was voldoende om ongenode gasten op schoolfeesten snel de benen te laten nemen. Die man hoefde alleen maar daar te staan met aan elke kant een hond en de stoere jongens wisten niet hoe gauw ze af moesten druipen :mrgreen:
Maar hadden ze dat niet ook gedaan bij niet-gecoupeerde DD's? Vaak zijn dit soort jongens sowieso bang van grote honden, zeker als de boodschap van de eigenaar is dat ze het veld dienen te ruimen.
Misschien wel hoor, maar ze zagen er ook best indrukwekkend uit.

Herinner me ineens dat de portier in een discotheek in Hilversum in die tijd ook altijd een grote bouvier bij zich had. Waarschijnlijk ook gecoupeerd, want dat was normaal in die tijd. Ook daar was iedereen van onder de indruk, maar ik knuffelde altijd met hem, was eigenlijk gewoon een schoothondje in een grote stoere verpakking.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

zijn in de CC wereld nog zat mensen die een hond uit het buitenland laten komen dus volledig gecoupeerd- omdat ze t mooier vinden en heb niet de gore moed er iets van te zeggen :mep: :boos: :L: :gvd: ..... tja dan heb je die hond met afgeknipte oren en zo en dat zeggen mensen van jammer van die oortjes, en ze hebben nog gelijk ook
bouvierpoedel
Zeer actief

S@ndr@ schreef:zijn in de CC wereld nog zat mensen die een hond uit het buitenland laten komen dus volledig gecoupeerd- omdat ze t mooier vinden en heb niet de gore moed er iets van te zeggen :mep: :boos: :L: :gvd: ..... tja dan heb je die hond met afgeknipte oren en zo en dat zeggen mensen van jammer van die oortjes, en ze hebben nog gelijk ook
Is toch verboden dacht ik om gecoupeerde honden in te voeren.?
dagmar88
Zeer actief

S@ndr@ schreef:zijn in de CC wereld nog zat mensen die een hond uit het buitenland laten komen dus volledig gecoupeerd- omdat ze t mooier vinden en heb niet de gore moed er iets van te zeggen :mep: :boos: :L: :gvd: ..... tja dan heb je die hond met afgeknipte oren en zo en dat zeggen mensen van jammer van die oortjes, en ze hebben nog gelijk ook

Wat heeft het ook voor nut? Mosterd na de maaltijd.
Vlak voor het coupeerverbod hadden wij een dwergschnauzer pup. De oren bleven er aan, maar de fokker stond er op dat de staarten van alle pups werden gecoupeerd, aangezien je op die leeftijd nog niet weet welke pup naar welke eigenaar gaat.
Er was dus geen keuze en je weet niet of het de eigenaar om het mooie gaat.
Kan net zo goed zijn om met zo veel mogelijk ongerelateerd bloed te fokken, omdat het algehele type mensen meer aanspreekt, of omdat de hond simpelweg uit het land van herkomst van de bazen komt en ze de fokker kennen.
Ik zou er geen zin in hebben constant aangesproken te worden en verantwoording af te moeten leggen. Bekijk het even lekker.

De cane corso rasvereniging zou er overigens heel simpel korte metten mee kunnen maken door het fokregelement aan te passen en een exterieurkeuring te verplichten. Al is de hond maar minimaal matig, dan heb je niet te maken met vervelende smaakkwestietjes en toch sluit je fok met gecoupeerde honden uit.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Nanna schreef::
Maar niet alleen de hond, ook de eigenaar krijgt ervan langs. Een vrouw met gecoupeerde hond is -volgens de Amerikanen- veel agressiever en dominanter dan de dame met natuurlijke hond. Bij mannelijke eigenaren werd deze ook als agressiever, maar zeker ook als veel meer narcistisch gezien, een minder warme persoonlijkheid en ook minder competent in de zaken waar hij beroepsmatig mee bezig is.
Ik heb nog geen veranderingen kunnen bemerken bij mijzelf en mijn man van voor, tijdens en na Hippo :mrgreen:

Hippo was al gecoupeerd als pup, van mij had het niet gehoeven, maar vond het wel bij hem staan. Net als dat ik een gecoupeerde Dobermann ook veel mooier vind qua uiterlijk.
De reacties op Hippo was 70% die het mooi vond, 20% die het zielig vond en dan 10% die dacht dat hij zo was geboren...
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

in die tijd dat onze bouvier kwam, was het heel normaal dat die rondom gecoupeerd waren,
net als bepaalde andere rassen, vond het ook mooi,
je wist ook niet beter, [natuurlijk wel dat ze niet zo geboren werden]
haar uiterlijk was dan ook schijn, t was een lieve knuffel, die geen greintje agressie in haar had,
maar tuurlijk wel erg stoer overkwam.
al hoe wel onze tweede hond geen bouvier meer werd, mede door dat ze niet meer gecoupeerd werden, ik vond dat destijds zo lelijk.
ben ik nu wel weer voor een ras gegaan die ook niet meer gecoupeerd worden, tis een kwestie van wennen en met de tijd meegaan,
een rottweiler met lange staart vind ik nu wel heel mooi.
dagmar88
Zeer actief

Lanavandevledders schreef:tis een kwestie van wennen en met de tijd meegaan,
een rottweiler met lange staart vind ik nu wel heel mooi.

:engel: Het is even wennen ja, maar met dat standaard te kort geknipte kontstompje zagen ze er op de één of andere manier stukken dommer uit dan met een vrolijke zwiepstaart.
Er vervalt toch een communicatiemiddel.
S@ndr@
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Nee hoor, dat kan gewoon
bouvierpoedel
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
bouvierpoedel schreef:
Nee hoor, dat kan gewoon
Dat het kan terwijl het verboden is.?
S@ndr@
Zeer actief

alles kan, als ik een gecoupeerde ( zwerf) hond wil adopteren uit het buitenland kan dat toch ook. geen enkel probleem
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Apart...

Ik vind, zonder uitzondering, alle honden mooier zonder gecoupeerde oren.
Ze komen zeker sympathieker over. En ik vind het een wrede en belachelijke gewoonte. Dat is misschien waar de gedachte over narcisme, hoe absurd ook, vandaan is gekomen. Hoe empathischer hoe meer moeite met het gebruik?
Hoe kun je moedwillige mismaking mooi vinden?

Ik kan me trouwens niet meer herinneren of de Doberman die me in mijn gezicht beet, nu wel of geen gecoupeerde oren had. Was in 1975, dus dat zal dan wel.
Hippo
Zeer actief

S@ndr@ schreef:alles kan, als ik een gecoupeerde ( zwerf) hond wil adopteren uit het buitenland kan dat toch ook. geen enkel probleem
Precies, zolang je zelf geen opdracht hebt gegeven mag je een gecoupeerde hond gewoon kopen/invoeren/bezitten.

Er wordt ook helemaal niet op gecontroleerd. In de American Bully wereld worden pups geboren (en gekocht) in Nederland en België, nog massaal illegaal gecoupeerd.
Hippo
Zeer actief

Nanna schreef:
Hippo schreef: In de American Bully wereld worden pups geboren (en gekocht) in Nederland en België, nog massaal illegaal gecoupeerd.
Waarom ben ik niet verbaasd :LOL:

AfbeeldingAfbeelding
Die foto's zien er niet echt Nederlands uit...

In Amerika (Noord en Zuid) worden zulke rassen gewoon altijd standaard gecoupeerd, dus dat ze er daar zo bijlopen/staan is eerder normaal dan bijzonder. En qua type, de gemiddelde klapkaak eigenaar kan je ook makkelijk uittekenen.

Daarom moest ik wel eens lachen als ik in mijn normale kleding of nette werkkleding de honden uitliet, mensen dachten dat Hippo een soort labrador was. Bij zo'n eigenaar hadden ze geen klapkaak verwacht :LOL:
dagmar88
Zeer actief

Hippo schreef: Daarom moest ik wel eens lachen als ik in mijn normale kleding of nette werkkleding de honden uitliet, mensen dachten dat Hippo een soort labrador was. Bij zo'n eigenaar hadden ze geen klapkaak verwacht :LOL:

:engel: Ik ben hier ook uitgelachen, omdat ze zich iets totaal anders hadden voorgesteld bij charlie :mann:

https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr

Een nederlandse dan. En dan de blauwe met z'n zoete smoeltje wel couperen en de zwarte niet :denken:

Suicide king casino :LOL: :LOL: :LOL:

https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”