Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uitzending RamBam

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Uitzending RamBam

Ongelezen bericht door Tineke »

malinois schreef: Ik vind van wel. Destijds diverse malen contact met Gaus gezocht erover niet alleen door mij maar door heel veel mensen: 0 reactie. Vandaag nogmaals hem er op geattendeerd dat hij dat ook maar liet begaan en t nu ineens vreselijk vind? Dus toen was t niet vreselijk? Wederom 0 reactie. Waardeloze achterbakse klootzak imo dus.
Ik had er al niks mee maar nu helemaal niet meer. Dit gedrag is nooit goed geweest, toen niet en nu niet.
Jij bent een van de mensen die op dit forum meerdere malen verkondigd heeft dat jij zelden tot nooit excessen had gezien in je sport, en als je wel had gezien woof je het weg onder het mom dat bij huishonden dit ook kon voorkomen. Over achterbaks gesproken.
Martin Gaus heeft in ieder geval het voortschrijden inzicht gehad om zijn mening te veranderen en zijn trainingstechnieken daarop aan te passen.
Dat heeft hij in ieder geval voor op de achterban van de knpv. In plaats van te blijven wijzen naar andere die niets met de excessen die in jouw hobbytje voorkomen zou je ook je kunnen gaan inzetten om die te veranderen. Net zoals Crutz het nu anders doet zou je dat ook meer kunnen promoten , dat levert meer op dan jijbakken over Martin Gaus.
Laatst gewijzigd door Tineke op 20 jan 2018 07:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Uitzending RamBam

Ongelezen bericht door crutz »

Tineke schreef:
malinois schreef: Ik vind van wel. Destijds diverse malen contact met Gaus gezocht erover niet alleen door mij maar door heel veel mensen: 0 reactie. Vandaag nogmaals hem er op geattendeerd dat hij dat ook maar liet begaan en t nu ineens vreselijk vind? Dus toen was t niet vreselijk? Wederom 0 reactie. Waardeloze achterbakse klootzak imo dus.
Ik had er al niks mee maar nu helemaal niet meer. Dit gedrag is nooit goed geweest, toen niet en nu niet.
Jij bent een van de mensen die op dit forum meerdere malen verkondigd heeft dat jij zelden tot nooit excessen had gezien in je sport, en als je wel had gezien woof je het weg onder het mom dat bij huishonden dit ook kon voorkomen. Over achterbaks gesproken.
Martin Gaus heeft in ieder geval het voortschrijden inzicht gehad om zijn mening te veranderen en zijn trainingstechnieken daarop aan te passen.
Dat heeft hij in ieder geval voor op de achterban van de knpv.
Omdat hij verplicht en onvrijwillig niet meer tot de achterban van de KNPV behoort nav een ernstig incident Afbeelding denk dat dat ook de reden was dat hij alleen aan het woord kwam na de hondenschool en niet ook na het stuk over de KNPV.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Tineke schreef:
Inge schreef:
Machie schreef:Hoeveel werklijn gefokte mechels belanden er nu daadwerkelijk bij de politie? En hoeveel worden en met stroom getraind voor de fun? Ik snap nl niet dat je een spelletje voor je hond (zoals ipo) gaat trainen met een lading stroom en prikbanden. Ik train ook geen agility met stroom of prikkers.
Hoeveel van de gefokte werklijn honden weet ik niet, maar er worden heel veel honden verkocht voor en na hun certificaat om aan het werk te gaan. Clubgenoot van mij is een van de grotere handelaren in werkhonden (officieel heeft zijn zoon het bedrijf nu geloof ik) en ik hoor daarom nog weleens wat. Bij hem koopt leger Frankrijk bv honden en daar gaat niet om een hond per keer maar om behoorlijke aantallen per jaar. Zo worden vanuit Nederland ook honden verkocht aan Abu Dabi, Amerika, Israël, Azië en natuurlijk politie Nederland en defensie.
Nederland levert nog steeds de betere politiehonden ter wereld en ik denk dat daar behoorlijk voor betaald wordt Afbeelding
Ah het is dus voor de meeste geen sport maar een ludiek handeltje.
Want er zal maar weinig aandacht voor zijn hoe en waar de honden terechtkomen gok ik maar zo.
Geld corrumpeert en dat zal in dit geval niet anders zijn.
Wat een aannames :80:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Tineke
Zeer actief

Inge schreef:
Tineke schreef:
Inge schreef:
Machie schreef:Hoeveel werklijn gefokte mechels belanden er nu daadwerkelijk bij de politie? En hoeveel worden en met stroom getraind voor de fun? Ik snap nl niet dat je een spelletje voor je hond (zoals ipo) gaat trainen met een lading stroom en prikbanden. Ik train ook geen agility met stroom of prikkers.
Hoeveel van de gefokte werklijn honden weet ik niet, maar er worden heel veel honden verkocht voor en na hun certificaat om aan het werk te gaan. Clubgenoot van mij is een van de grotere handelaren in werkhonden (officieel heeft zijn zoon het bedrijf nu geloof ik) en ik hoor daarom nog weleens wat. Bij hem koopt leger Frankrijk bv honden en daar gaat niet om een hond per keer maar om behoorlijke aantallen per jaar. Zo worden vanuit Nederland ook honden verkocht aan Abu Dabi, Amerika, Israël, Azië en natuurlijk politie Nederland en defensie.
Nederland levert nog steeds de betere politiehonden ter wereld en ik denk dat daar behoorlijk voor betaald wordt Afbeelding
Ah het is dus voor de meeste geen sport maar een ludiek handeltje.
Want er zal maar weinig aandacht voor zijn hoe en waar de honden terechtkomen gok ik maar zo.
Geld corrumpeert en dat zal in dit geval niet anders zijn.
Wat een aannames :80:

Jij zegt toch dat er heel veel honden verkocht worden omdat je nog weleens wat hoort. Maar goed wat horen is uiteraard niet op aannames gebaseerd :ok:
Het woord handelaar , wat jij gebruikt, geeft aan dat het om geld gaat maar ook dat is een aanname uiteraard.
Maar niet vreemd uit jouw mond waar een hond ook net zo makkelijk weer van de hand gaat als die het niet goed doet als een tennisracket :(:
Afbeelding

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Wat ben je toch een misselijk wijf.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

malinois schreef:
Manuma schreef:Ik vond het helemaal geen slome, volgevreten Labrador. Hij liet kort zien dat je ook op een andere manier kunt trainen n.a.v. het afschuwelijke gemep op de hondenschool waar hij net de beelden van had gezien.

Ik vond geen enkel moment van deze uitzending lachwekkend. Ik schrok van de beelden maar ik schrik nog wel meer van het goedpraten op dit hondenforum.
ZIJN voormalige hondenschool he... die jaren op deze manier onder zijn naam zo gewerkt heeft....
When you know better, You do better en dat siert hem..... ik heb vroegah ook wel dingen gedaan waar ik nu niet blij van wordt, als ik daar nu op aangesproken wordt heb je hartstikke gelijk,............ maar ik kan niet terug om het te veranderen, en hij dus ook niet. Ik vind het juist super dat hij bij leert en aanpast......
Tineke
Zeer actief

Inge schreef:Wat ben je toch een misselijk wijf.
Precies mijn gedachte, jij bent wat mij betreft zo door de mand gevallen als ''hondenliefhebber'' met je gepruts. Mens ken je beperkingen toch eens en ga naar Bart Smit.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

crutz schreef:
Tineke schreef:
Dat heeft hij in ieder geval voor op de achterban van de knpv.
Omdat hij verplicht en onvrijwillig niet meer tot de achterban van de KNPV behoort nav een ernstig incident Afbeelding denk dat dat ook de reden was dat hij alleen aan het woord kwam na de hondenschool en niet ook na het stuk over de KNPV.
Bedoel je Martin Gaus dat die als lid geroyeerd is van de knpv?
Afbeelding

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik geef mijn honden geen enkele fysieke correctie op dit moment. Nooit en geen dus. Ik oefen alleen met belonen van goed gedrag en ik negeer verkeerd gedrag. Wel kennen ze het woord nee! Dat is op zichzelf ook een correctie en daar reageren ze ook als zodanig op. Als ik luid NEE! zeg reageren mijn honden onderdanig en stoppen ze met wat ze doen.

Ik hoef dus nooit lichamelijk pijnprikkels toe te dienen om iets voor elkaar te krijgen nu. Dat is nu eenmaal wat ik wil en hoe ik met mijn honden om wil gaan. Guus is druk, hij is snel overprikkeld en kan echt irritant zijn soms. Bv als hij constant in de kippenren wil en daar echt helemaal zijn zinnen op gezet heeft. Dan springt hij tegen de achterdeur en zet een enorme scheur op. Eergisteren had hij een kip te pakken en dat is natuurlijk niet erg demotiverend. Een vriend van mij was erbij en zei dat ik hem een tik moest geven. Dat doe ik natuurlijk niet en dus zei ik GUUS! NEE! Pakte de kip af en zei ben jij gek geworden! Kip had niks en Guus was zich heel erg bewust van dat dit niet zo moest.

Nu hoef ik maar HEE! te roepen als hij onder het gaas door wil. En als hij bij de achterdeur staat te springen en blaffen negeer ik hem. De eerste dag 15 minuten en nu nog maar sporadisch 1 minuut.

Als hij weg rent buiten roep ik hem en geef ik hem een snoepje als hij komt. Als ik merk dat hij slechter gaat luisteren lijn ik hem aan voor hij er vandoor gaat. Hij is er nu 1 keer echt vandoor gegaan en 10 minuten lang achter twee nijlganzen aan gegaan. Toch straf ik hem niet daarvoor. Ik snap dat hij dat leuk vindt en dat hij het niet kan laten.

Hele lap tekst en dan nu waar het over gaat. Ik heb ook met slipkettingen gewerkt. Wuilus heb ik jaren aan de slipketting gehad. Die kreeg regelmatig een tik en werd gewoon vooral gecorrigeerd voor verkeerd gedrag. Super lieve hond maar echt werken deed dat dus niet. Toen zij een jaar of 8 was ben ik gestopt met corrigeren. Ik dacht 8 jaar lang corrigeren bij uitvallen. Als ze ging sleuren. Als ze wilde vechten met andere honden. Als ze lelijk deed tegen bezoek etc etc. 8 jaar lang en het gedrag ging niet weg. Toen gaf ik haar een varkensoor bij bezoek en liet haar los en ruiken. Dat ging een stuk beter. Ik draaide me om als ze uitviel en liep de andere kant op. Ik zei HALT! als ze ergens op af wilde vliegen en als ze naar mij keek kreeg ze wat lekkers.

Die hond werd zoveel rustiger en vriendelijker en gehoorzamer dat ik dus die slipketting in de prullenbak kon gooien.

Iedereen kan leren. Iedereen kan veranderen. Je kan mij echt niet blijven achtervolgen met jij hebt zelf een slipketting gebruikt en doet nu alsof je vredelievend bent en het licht hebt gezien.

Dat is een beetje hetzelfde als je kan nu wel lullen maar toen je 9 maanden was zei je geen woord. Dat Martin Gaus veranderen kon is een plus en geen verwijt waard lijkt mij. Dus het zijn wel erg oude koeien aangezien ik met Eva bij zo'n hondenschool kwam en dat is nu denk ik wel 9 jaar geleden. Niks corrigeren en niks slipkettingen. Hoe lang moet je iets laten zien voordat mensen de geschiedenis loslaten?

Moet ik naar Duitsers om me heen blijven kijken alsof de tweede wereldoorlog nog aan de gang is?

:19:
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Laeken :ok: Ben er net achter dat ik 30 jaar honden heb, daar zit ook een ontwikkeling van hoe ik met ze omga in. Boek van Martin Gaus gelezen en gebruikt om hard op tafel te slaan als mijn eerste hond weer eens iets uithaalde :mrgreen:
Stukjes van Rambam gezien, daar krimpt mijn maag van ineen. Ik wist niet dat er nog zoveel onbegrip heerst over hoe je honden iets aan moet leren en hoe je met dieren omgaat, ik dacht dat de mens wijzer was.

Ook geen fysieke correctie dus bij mijn honden.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Tineke schreef:
Dat heeft hij in ieder geval voor op de achterban van de knpv. In plaats van te blijven wijzen naar andere die niets met de excessen die in jouw hobbytje voorkomen zou je ook je kunnen gaan inzetten om die te veranderen. Net zoals Crutz het nu anders doet zou je dat ook meer kunnen promoten , dat levert meer op dan jijbakken over Martin Gaus.
Ik zie t ook zelden tot nooit in "mijn hobbietje" zoals jij dat altijd zo lekker laagdunkend presenteert. Dan moet ik liegen. Ik zit verdorie een heel verhaal in t begin te tikken hoe er nu bij ons getraind wordt en waarom. Misschien eens lezen?
En kom eens kijken zou ik zeggen. Dan kun je oordelen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:
malinois schreef:
Manuma schreef:Ik vond het helemaal geen slome, volgevreten Labrador. Hij liet kort zien dat je ook op een andere manier kunt trainen n.a.v. het afschuwelijke gemep op de hondenschool waar hij net de beelden van had gezien.

Ik vond geen enkel moment van deze uitzending lachwekkend. Ik schrok van de beelden maar ik schrik nog wel meer van het goedpraten op dit hondenforum.
ZIJN voormalige hondenschool he... die jaren op deze manier onder zijn naam zo gewerkt heeft....
When you know better, You do better en dat siert hem..... ik heb vroegah ook wel dingen gedaan waar ik nu niet blij van wordt, als ik daar nu op aangesproken wordt heb je hartstikke gelijk,............ maar ik kan niet terug om het te veranderen, en hij dus ook niet. Ik vind het juist super dat hij bij leert en aanpast......
Ik niet ik noem dat achterbaks...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tineke
Zeer actief

malinois schreef:
Tineke schreef:
Ik zie t ook zelden tot nooit in "mijn hobbietje" zoals jij dat altijd zo lekker laagdunkend presenteert. Dan moet ik liegen. Ik zit verdorie een heel verhaal in t begin te tikken hoe er nu bij ons getraind wordt en waarom. Misschien eens lezen?
En wat heb je gedaan de weinige keren dat je het gezien hebt? Want daar moet de verandering vandaan komen bij jullie zelf die leden aanspreken en zaken die niet kunnen niet tolereren en niet doen of je het niet ziet of aangeven dat het bij huishonden er zo ook soms aan toe gaat. Alsof het dan minder erg is :denken:
En je honden en training zijn toch een hobby, je werkt er toch niet mee voor zover ik weet.
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Contacteer:

Tineke schreef:
malinois schreef:
Tineke schreef:
En wat heb je gedaan de weinige keren dat je het gezien hebt? Want daar moet de verandering vandaan komen bij jullie zelf die leden aanspreken en zaken die niet kunnen niet tolereren en niet doen of je het niet ziet of aangeven dat het bij huishonden er zo ook soms aan toe gaat. Alsof het dan minder erg is :denken:
En je honden en training zijn toch een hobby, je werkt er toch niet mee voor zover ik weet.
Ja dacht je dat dit niet gebeurd dan? Denk je nu echt dat dit domme gemep op een kop geaccepteerd zou worden? Dan hoef je niet meer terug te komen inderdaad.... dus ja als ik iets zie wat ik niet normaal vind zeg ik er wat van. Waarom denk je dat ik oa bij mn vorige vereniging weggegaan ben..... natuurlijk is t mn hobby maar je kunt t op een normale of laagdunkende manier schrijven en laat jij nu net t laatste doen. Voor jouw info trouwens omdat jij bang bent dat ik niet voortschrijdend ben; mijn jongste hond heeft nog nooit een prikker of tt omgehad. Kent t dus niet.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

malinois schreef:
S@ndr@ schreef:
malinois schreef:

Ow dus als je wat nieuws leert dan ga je de niet toepassen want dan ben je achterbaks...... wonderlijke redenatie vind ik dat....
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

laeken schreef:Ik geef mijn honden geen enkele fysieke correctie op dit moment. Nooit en geen dus. Ik oefen alleen met belonen van goed gedrag en ik negeer verkeerd gedrag. Wel kennen ze het woord nee! Dat is op zichzelf ook een correctie en daar reageren ze ook als zodanig op. Als ik luid NEE! zeg reageren mijn honden onderdanig en stoppen ze met wat ze doen.

Ik hoef dus nooit lichamelijk pijnprikkels toe te dienen om iets voor elkaar te krijgen nu. Dat is nu eenmaal wat ik wil en hoe ik met mijn honden om wil gaan. Guus is druk, hij is snel overprikkeld en kan echt irritant zijn soms. Bv als hij constant in de kippenren wil en daar echt helemaal zijn zinnen op gezet heeft. Dan springt hij tegen de achterdeur en zet een enorme scheur op. Eergisteren had hij een kip te pakken en dat is natuurlijk niet erg demotiverend. Een vriend van mij was erbij en zei dat ik hem een tik moest geven. Dat doe ik natuurlijk niet en dus zei ik GUUS! NEE! Pakte de kip af en zei ben jij gek geworden! Kip had niks en Guus was zich heel erg bewust van dat dit niet zo moest.

Nu hoef ik maar HEE! te roepen als hij onder het gaas door wil. En als hij bij de achterdeur staat te springen en blaffen negeer ik hem. De eerste dag 15 minuten en nu nog maar sporadisch 1 minuut.

Als hij weg rent buiten roep ik hem en geef ik hem een snoepje als hij komt. Als ik merk dat hij slechter gaat luisteren lijn ik hem aan voor hij er vandoor gaat. Hij is er nu 1 keer echt vandoor gegaan en 10 minuten lang achter twee nijlganzen aan gegaan. Toch straf ik hem niet daarvoor. Ik snap dat hij dat leuk vindt en dat hij het niet kan laten.

Hele lap tekst en dan nu waar het over gaat. Ik heb ook met slipkettingen gewerkt. Wuilus heb ik jaren aan de slipketting gehad. Die kreeg regelmatig een tik en werd gewoon vooral gecorrigeerd voor verkeerd gedrag. Super lieve hond maar echt werken deed dat dus niet. Toen zij een jaar of 8 was ben ik gestopt met corrigeren. Ik dacht 8 jaar lang corrigeren bij uitvallen. Als ze ging sleuren. Als ze wilde vechten met andere honden. Als ze lelijk deed tegen bezoek etc etc. 8 jaar lang en het gedrag ging niet weg. Toen gaf ik haar een varkensoor bij bezoek en liet haar los en ruiken. Dat ging een stuk beter. Ik draaide me om als ze uitviel en liep de andere kant op. Ik zei HALT! als ze ergens op af wilde vliegen en als ze naar mij keek kreeg ze wat lekkers.

Die hond werd zoveel rustiger en vriendelijker en gehoorzamer dat ik dus die slipketting in de prullenbak kon gooien.

Iedereen kan leren. Iedereen kan veranderen. Je kan mij echt niet blijven achtervolgen met jij hebt zelf een slipketting gebruikt en doet nu alsof je vredelievend bent en het licht hebt gezien.

Dat is een beetje hetzelfde als je kan nu wel lullen maar toen je 9 maanden was zei je geen woord. Dat Martin Gaus veranderen kon is een plus en geen verwijt waard lijkt mij. Dus het zijn wel erg oude koeien aangezien ik met Eva bij zo'n hondenschool kwam en dat is nu denk ik wel 9 jaar geleden. Niks corrigeren en niks slipkettingen. Hoe lang moet je iets laten zien voordat mensen de geschiedenis loslaten?

Moet ik naar Duitsers om me heen blijven kijken alsof de tweede wereldoorlog nog aan de gang is?

Heel goed uitgelegd laeken! :ok:
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

malinois schreef:
S@ndr@ schreef: When you know better, You do better en dat siert hem..... ik heb vroegah ook wel dingen gedaan waar ik nu niet blij van wordt, als ik daar nu op aangesproken wordt heb je hartstikke gelijk,............ maar ik kan niet terug om het te veranderen, en hij dus ook niet. Ik vind het juist super dat hij bij leert en aanpast......
Wat een ontzettend raar verwijt is dat zeg. Wees blij dat hij nu beter weet en daar naar handelt, dat is voor heel veel honden een zegen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jvanringen schreef:
malinois schreef:
S@ndr@ schreef: When you know better, You do better en dat siert hem..... ik heb vroegah ook wel dingen gedaan waar ik nu niet blij van wordt, als ik daar nu op aangesproken wordt heb je hartstikke gelijk,............ maar ik kan niet terug om het te veranderen, en hij dus ook niet. Ik vind het juist super dat hij bij leert en aanpast......
Wat een ontzettend raar verwijt is dat zeg. Wees blij dat hij nu beter weet en daar naar handelt, dat is voor heel veel honden een zegen.
Dan had hij daar alsnog een reactie op kunnen geven. Nu en in die tijd. Gewoon achterbaks maar daar staat hij ook om bekend dus ijdele hoop
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:
malinois schreef:
S@ndr@ schreef:
malinois schreef:ZIJN voormalige hondenschool he... die jaren op deze manier onder zijn naam zo gewerkt heeft....
Ow dus als je wat nieuws leert dan ga je de niet toepassen want dan ben je achterbaks...... wonderlijke redenatie vind ik dat....
Ja dat is een wonderlijke conclusie die je trekt
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

malinois schreef: dacht je dat dit niet gebeurd dan? Denk je nu echt dat dit domme gemep op een kop geaccepteerd zou worden? Dan hoef je niet meer terug te komen inderdaad.... dus ja als ik iets zie wat ik niet normaal vind zeg ik er wat van. Waarom denk je dat ik oa bij mn vorige vereniging weggegaan ben..... natuurlijk is t mn hobby maar je kunt t op een normale of laagdunkende manier schrijven en laat jij nu net t laatste doen. Voor jouw info trouwens omdat jij bang bent dat ik niet voortschrijdend ben; mijn jongste hond heeft nog nooit een prikker of tt omgehad. Kent t dus niet.
Je hebt gelijk dat ik er geen hoge pet van op heb. Dat komt mede door wat ervan naar buiten komt vaak niet fraai is. We hebben hier kunnen lezen over bijspijkeren en nog meer minder fraaie manieren om een werkhond te laten doen wat jij wilt. Ook zitten ze nog weleens in doorgangshuizen waar ik geen fan van ben. Het laatdunkende wordt er overigens ook genoeg gedaan over niet werkhonden maar dat is iets wat jij inderdaad niet verdiend want ik ben er wel van overtuigd dat jij ontzettend veel van je honden houd en er alles voor over hebt :wink:
Afbeelding

63673J

Johnny Jones schreef:
laeken schreef:Ik geef mijn honden geen enkele fysieke correctie op dit moment. Nooit en geen dus. Ik oefen alleen met belonen van goed gedrag en ik negeer verkeerd gedrag. Wel kennen ze het woord nee! Dat is op zichzelf ook een correctie en daar reageren ze ook als zodanig op. Als ik luid NEE! zeg reageren mijn honden onderdanig en stoppen ze met wat ze doen.

Heel goed uitgelegd laeken! :ok:
Inderdaad. :ok:
Tineke
Zeer actief

jvanringen schreef:
malinois schreef:
Eens :ok:
Afbeelding

S@ndr@
Zeer actief

Gaus is de eerste die toegeeft dat hij t vroeger niet goed deed en nu dus een andere weg is ingeslagen..... wat daar achterbaks aan is, kweet niet, maar volgens mij is iedereen dan achterbaks....... join the club
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Wat een drama's om een hond in een mouwtje te laten bijten.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik heb in 1998 de instructeurscursus bij Gaus gedaan in Lelystad en ben daar een hele week geweest om overdag constant zicht op de trainingszaal. Kan niet zeggen dat ik destijds iets verkeerds heb zien gebeuren of dat wij iets hebben geleerd wat voor mij niet door de beugel zou kunnen.

Ja, vroeger deed hij het anders, vroeger deed iedereen het anders.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

Dat je het achterbaks vindt de eerste jaren dat hij het doet, na flink geld verdiend te hebben aan de slipketting, snap ik best. Maar ondertussen doet hij het al 20 jaar. In 1983 opende de eerste hondenschool, hij heeft 15 jaar gewerkt met correctie en sindsdien is hij overgestapt op clickeren. Hij clickert dus al ruim langer dan dat hij heeft gecorrigeerd. En sindsdien is hij ook nog eens gegroeid, dus het totaal aantal honden dat hij getraind heeft met belonen in plaats van corrigeren is nog eens zoveel groter.

Eerste hondenschool 1983: http://www.martingaushondenscholen.nl/e ... _gaus.html
15 jaar gecorrigeerd: http://www.martingaushondenscholen.nl/b ... licken.pdf
63673J

Domor schreef:Dat je het achterbaks vindt de eerste jaren dat hij het doet, na flink geld verdiend te hebben aan de slipketting, snap ik best. Maar ondertussen doet hij het al 20 jaar. In 1983 opende de eerste hondenschool, hij heeft 15 jaar gewerkt met correctie en sindsdien is hij overgestapt op clickeren. Hij clickert dus al ruim langer dan dat hij heeft gecorrigeerd. En sindsdien is hij ook nog eens gegroeid, dus het totaal aantal honden dat hij getraind heeft met belonen in plaats van corrigeren is nog eens zoveel groter.

Eerste hondenschool 1983: http://www.martingaushondenscholen.nl/e ... _gaus.html
Wat er achterbaks is aan de andere manier van de eerste jaren snap ik ook niet. Hij dacht dat het zo moest en droeg dat ook uit, niks stiekems aan dus. Inmiddels is hij tot andere inzichten gekomen en heeft hij op grond daarvan zijn aanpak veranderd. Ik zie echt niet wat daar achterbaks aan is.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

jvanringen schreef:
Domor schreef:Dat je het achterbaks vindt de eerste jaren dat hij het doet, na flink geld verdiend te hebben aan de slipketting, snap ik best. Maar ondertussen doet hij het al 20 jaar. In 1983 opende de eerste hondenschool, hij heeft 15 jaar gewerkt met correctie en sindsdien is hij overgestapt op clickeren. Hij clickert dus al ruim langer dan dat hij heeft gecorrigeerd. En sindsdien is hij ook nog eens gegroeid, dus het totaal aantal honden dat hij getraind heeft met belonen in plaats van corrigeren is nog eens zoveel groter.

Wat er achterbaks is aan de andere manier van de eerste jaren snap ik ook niet. Hij dacht dat het zo moest en droeg dat ook uit, niks stiekems aan dus. Inmiddels is hij tot andere inzichten gekomen en heeft hij op grond daarvan zijn aanpak veranderd. Ik zie echt niet wat daar achterbaks aan is.
Het bestuurd van KNPV geeft toch ook aan tot inkeer te zijn gekomen en tien jaar terug te zijn begonnen met "diervriendelijke trainingsmethoden te verspreiden".
Pas tien jaar later dan gaus en verspreiden is nu niet echt alsof er een hard statement wordt gemaakt, maar goed.
Waarom zou het één wel achterbaks zijn en het ander niet?

Toen ik 9 jaar terug mijn eerste pup had kreeg ik van een oudere "herdermeneer" het advies naar de slager te gaan voor een zak zwoerd, die in een cirkel om mijn pup heen te leggen en haar te tering in te meppen/trappen zodra ze er naar durfde te kijken.
Zou ze niet meer van straat vreten. Hij had het zo tientallen jaren terug op de club geleerd en het werkte altijd.
:schrik: Inzichten veranderen gelukkig.
Gabber
Actief
Mijn ras(sen): mechelaar

Ongelezen bericht door Gabber »

[quote="Manuma"]Ik vond het helemaal geen slome, volgevreten Labrador. Hij liet kort zien dat je ook op een andere manier kunt trainen n.a.v. het afschuwelijke gemep op de hondenschool waar hij net de beelden van had gezien.

Ik vond geen enkel moment van deze uitzending lachwekkend. Ik schrok van de beelden maar ik schrik nog wel meer van het goedpraten op dit hondenforum.[/quote]

Er wordt wat mij betreft niets goedgepraat. Volgens mij gaan steeds meer hondensporters over op positieve trainingsmethoden maar voor een high drive mechelaar zullen op een bepaald moment toch nog steeds correcties nodig blijven. Op het moment dat meneer MG een alternatief heeft hoor ik dat graag maar dan niet in de uitzending aankomen met koekiemonster.

Zonder enige correctie geen hondensport meer en geen politiehonden.
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Gabber schreef:

Er wordt wat mij betreft niets goedgepraat. Volgens mij gaan steeds meer hondensporters over op positieve trainingsmethoden maar voor een high drive mechelaar zullen op een bepaald moment toch nog steeds correcties nodig blijven. Op het moment dat meneer MG een alternatief heeft hoor ik dat graag maar dan niet in de uitzending aankomen met koekiemonster.

Zonder enige correctie geen hondensport meer en geen politiehonden.
Volgens mij is niemand hier per definitie anti-corrigeren. Sterker nog, het weghalen van voer of een speeltje is net zo goed een correctie. De "nee" waar Laeken het over heeft ook. Niemand die daar een probleem mee heeft. Waar mensen wel een probleem mee hebben is het rücksichtslos en voor alles grijpen naar een fysieke correctie en dat is wat blijkbaar op een enkele reguliere hondenschool en meerdere KNPV scholen nog steeds gebeurt.

Voor mij ben je redelijk mislukt als trainer als het jou niet lukt om een pup aan te leren dat hij rustig kan gaan liggen of naast je kan lopen als je dat niet kan zonder hem op zijn kop te timmeren met een flesje grind of een "rotruk aan een riem" te geven.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”