Echter, gisteren heb ik hem om 1500 uur uitgelaten. Bij ons mogen de hondjes vrij in de tuin en als hij liever op straat plast ook goed dan loop ik effe de straat op en af. Maar niks nada noppes. Leuk spelen en beetje katten loeren en weer naar binnen. Gisteravond een half uur in de tuin gestaan en daarna de straat op en af. Niks. Mijn partner nog 5 minuten laten lopen en weer niks.
Dan sta ik smorgens op en dan laat ik ze in de tuin. Niks. Pas als ik de auto pak en hem meeneem ver van huis vandaan gaat hij als een dolle plassen en poepen.
Dat is een beetje lastig. Ik wil niet om 2330 met de auto naar een stikdonkere afgelegen polder zodat mijn hondje plast. Ik wil dat hij desnoods aan het eind van de straat maar liever nog ergens achterin de tuin ook plast.
Elke morgen zelfde liedje. Niks doen tot we met de auto gaan en ergens heen rijden. In de avond gaat het soms wel goed maar gisteren bv weer totaal niet. Hij lijkt ook niet nodig te moeten.

Eerst dachten we dat hij het ergens stiekem deed maar dat zou je gaan ruiken en merken na 3 weken.
Als het aan Guus ligt plast hij 1 a 2 keer per dag als we dus de wandeling doen waar je met de auto heen gaat. Verder geeft hij niks aan en doet hij niks. Extreem lang en goed zindelijk maar ik wil niet dat hij niet minstens 5 keer per dag kan plassen. Onze tuin is erg ruim en omheind. Daar omheen mais en grasland en daar doet hij ook niks. Een doodlopende weg van 150 meter en daar doet hij ook al niks. En in het dorp is geen stoep en rijden auto's vrij hard. Daar wil ik in het donker de honden niet uitlaten.
Ik hou ook van een glas wijn in de avond in een trainingsbroek en niet van een pikdonker bos of polder waar je niks ziet en ik dus echt niet snachts ga wandelen om Guus te laten plassen.

Ik heb al geprobeerd om zelf te plassen in de tuin. Bas mee te nemen zodat ze over elkaars plas gaan markeren. Hem koekjes geven als hij plast in de tuin. Spelen en alleen in de tuin laten en hem bespieden. Ook al rent hij een half uur door te tuin dan nog doet hij zijn behoefte niet.
Hij lijkt ook erg druk en afgeleid. Maar dat is hij ook als je naar het bos gaat of de polder en daar plast hij meteen en de hele weg door. Poept ook netjes.