Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

TE zindelijk, lijkt leuk maar wil er wat mee

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

TE zindelijk, lijkt leuk maar wil er wat mee

Ongelezen bericht door laeken »

Guus is super zindelijk. Dat is natuurlijk heel erg fijn. Blij mee en prima zou je zeggen.

Echter, gisteren heb ik hem om 1500 uur uitgelaten. Bij ons mogen de hondjes vrij in de tuin en als hij liever op straat plast ook goed dan loop ik effe de straat op en af. Maar niks nada noppes. Leuk spelen en beetje katten loeren en weer naar binnen. Gisteravond een half uur in de tuin gestaan en daarna de straat op en af. Niks. Mijn partner nog 5 minuten laten lopen en weer niks.

Dan sta ik smorgens op en dan laat ik ze in de tuin. Niks. Pas als ik de auto pak en hem meeneem ver van huis vandaan gaat hij als een dolle plassen en poepen.

Dat is een beetje lastig. Ik wil niet om 2330 met de auto naar een stikdonkere afgelegen polder zodat mijn hondje plast. Ik wil dat hij desnoods aan het eind van de straat maar liever nog ergens achterin de tuin ook plast.

Elke morgen zelfde liedje. Niks doen tot we met de auto gaan en ergens heen rijden. In de avond gaat het soms wel goed maar gisteren bv weer totaal niet. Hij lijkt ook niet nodig te moeten. :F: Gaat smorgens gerust eten, dan spelen en dan slapen zonder zijn plas gedaan te hebben.... :19:

Eerst dachten we dat hij het ergens stiekem deed maar dat zou je gaan ruiken en merken na 3 weken.

Als het aan Guus ligt plast hij 1 a 2 keer per dag als we dus de wandeling doen waar je met de auto heen gaat. Verder geeft hij niks aan en doet hij niks. Extreem lang en goed zindelijk maar ik wil niet dat hij niet minstens 5 keer per dag kan plassen. Onze tuin is erg ruim en omheind. Daar omheen mais en grasland en daar doet hij ook niks. Een doodlopende weg van 150 meter en daar doet hij ook al niks. En in het dorp is geen stoep en rijden auto's vrij hard. Daar wil ik in het donker de honden niet uitlaten.

Ik hou ook van een glas wijn in de avond in een trainingsbroek en niet van een pikdonker bos of polder waar je niks ziet en ik dus echt niet snachts ga wandelen om Guus te laten plassen. :neenee: :19:

Ik heb al geprobeerd om zelf te plassen in de tuin. Bas mee te nemen zodat ze over elkaars plas gaan markeren. Hem koekjes geven als hij plast in de tuin. Spelen en alleen in de tuin laten en hem bespieden. Ook al rent hij een half uur door te tuin dan nog doet hij zijn behoefte niet.

Hij lijkt ook erg druk en afgeleid. Maar dat is hij ook als je naar het bos gaat of de polder en daar plast hij meteen en de hele weg door. Poept ook netjes.
Afbeelding
Joey.K
Zeer actief

Re: TE zindelijk, lijkt leuk maar wil er wat mee

Ongelezen bericht door Joey.K »

Commando plassen aanleren de komende tijd n dan bijvje tuin of straat uitproberen??
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

andere reu in de tuin laten plassen, misschien is dat de belediging die hij nodig heeft.. maar ik denk t niet , misschien valt t kwartje ooit bij hem Van Gils deed het ook vast niet tot Zuri kwam, en nu wordt hij ouder, en moet wat vaker en hij gaat t steeds makkelijker vinden.
wat me bij zuri opvalt is dat ze t graag op het gras doet of op basalt/grind, misschien verschillende ondergronden gaan uitproberen. ( weet niet hoe jullie tuin eruit ziet natuurlijk. misschien heb je dat al
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik zou beginnen met in ieder geval het plassen op commando te zetten.
De heren hier plassen in principe ook niet in de tuin. Behalve bij echt hoge nood. Of als ik ze het commando geef om een plas te doen.
Vanochtend moest Gait echt heel nodig poepen, dus liet ik ze allebei de tuin in. Maar geen plas, hoor. Alleen Gait ging meteen achterin de tuin zitten poepen. Niet omdat ze niet hoefden te plassen, maar de nood was niet zo hoog dat ze zonder commando gingen plassen (dat deed Gait toen ik voor het lopen nog even z'n drolletjes op ging rapen en dat was echt een enorme plas....)
Door het op commando te zetten, kun je ook duidelijk maken dat het ergens toegestaan is om te plassen, voor het geval hij denkt dat het niet in je tuin mag
laeken
Zeer actief

Joey.K schreef:Commando plassen aanleren de komende tijd n dan bijvje tuin of straat uitproberen??
Is een idee maar ik merk dat hij domweg niet wil plassen in de tuin. Zodra hij in de auto gezeten heeft plast hij. Ik zou het wel kunnen proberen maar hij is enorm afgeleid vaak en erg bezig met alles om hem heen. Alsof de wereld nieuw voor hem is. :engel: Hem wat op commando laten doen is nu nog wat lastig. Hij kan zitten voor koekjes en komen als ik roep als hij niet te bezig is.

Ik zal hem in elk geval leren dat als hij plast ik plasje zeg en dan belonen. Het teefje Bas kan prima op commando plassen dus weet dat dat werkt. Als wij zeggen Plasje doen! dan plast ze. Ook als ze net geplast heeft. Dus dat werkt zeker. Alleen of je een zindelijke hond op commando binnen kan laten plassen vraag ik me af en ik denk wel dat dat is wat er scheelt. Dat hij onze straat en tuin en de velden er omheen als binnen het huis ziet. Ik zat zelf al te denken aan een reu op bezoek laten komen en die de hele tuin onder te laten markeren. :engel:
Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

tja lastig, als je hem dan even een paar dagen niet mee neemt naar bos of polder, en alleen in de tuin uitlaat, uiteindelijk zal hij dan gaan plassen en poepen, commando leren en goed belonen, geen flauw idee hoor of dat werkt, of het wel goed is als ze de boel zo lang ophouden.

Lana bijvoorbeeld, poept alleen op eigen erf, kan uren met haar gaan wandelen [ze plast wel onderweg] , maar zo gauw als we thuis zijn gaat ze poepen,
laeken
Zeer actief

metav schreef:Hier was hij makkelijker eerst Zaar piesen dan Daisy en dan ging hij als grote man ook plassen in de tuin en verder buiten in het bos uiteraard
maar goed daar heb je natuurlijk niets aan want Zaar en Daisy krijg je niet
maar tussen acht en negen was hier de laatste ronden wandelen en dan pas weer sochtends om half acht
En tussendoor hoefde hij hier ook niet in tegenstelling tot de dames
Dat lange ophouden zit er dus in bij hem :engel: De eerste week markeerde hij de hele tuin onder. En als Bas plaste plaste hij er overheen. Ik denk echter dat hij langzaam een beetje effecten krijgt van zijn castratie. Hij heeft steeds meer honger en ook wil hij soms de bank claimen tegen Bas. Dan bromt hij als ze erbij wil en hij ligt er al. Helemaal geen punt want dan krijgt hij van ons te horen dat hij daar niet over gaat :neenee: en dan liggen ze lekker samen en is alles goed. Bas heeft ook schijt aan wat Guus vindt en wil :LOL: Hij is een beetje minder reuig en ik denk dat dat ook dit plassen veroorzaakt. Als hij in de avond wel plast is dat ook een grote plas in de puppenhouding. Dat deed hij eerder nooit. :19:

Het arme ventje verliest zijn mannelijkheid :cry: :ugh:

Gelukkig is hij tijdens het wandelen wel het mannetje en piest hij alles en elke boom onder. Pootje hoog en overal markeren. Poepen moet ook op polletjes dus het is gelukkig wel nog een reutje :engel:
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Dat zittend plassen heeft volgens mij ermee te maken dat ze liever niet in de tuin plassen, Senghe doet het ook zo.
En die tilt buiten de tuin gewoon zijn poot op.
En Senghe wil ook eerst een heel stuk lopen voor hij gaat poepen, zelfs als hij hoge nood heeft.
Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Jamie is 7,5 en bij een erg grote plas plast hij nog steeds als een pup. De normale plassen gewoon staand.
Een (niet erg bekende) reu laten plassen zou inderdaad wel kunnen helpen.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Gekke optie misschien, als je wanneer je wil dat hij gaat plassen nou eens alleen een blokje met de auto gaat rijden met hem en dan daarna vanuit de auto in de tuin laten? Misschoen dat hij na zo'n ritje wel in de tuin wil plassen?
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Is hij gek op eten? Dan voer meenemen, het plassen onder commando zetten en flink belonen. Na bijv een week in de tuin zetten als je weet dat hij moet én hongerig is. Aan het voer laten ruiken, dan commando geven en wachten tot hij plast. Dan maar onder 'druk', dan is hij in elk geval daarmee bezig en niet met jagen.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

LongFields schreef:Gekke optie misschien, als je wanneer je wil dat hij gaat plassen nou eens alleen een blokje met de auto gaat rijden met hem en dan daarna vanuit de auto in de tuin laten? Misschoen dat hij na zo'n ritje wel in de tuin wil plassen?

Daar dacht ik ook aan ja, of een stukje verder op in de straat waar je 's avonds met de laatste ronde ook loopt? Zodat daar zijn geur hangt en hij daar leert plassen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:mrgreen: Misschien een beetje gekke vraag, maar plast ie als jij plast?
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Zijn urine opvangen en dat ergens op een gewenst plekje in de tuin spletteren?
laeken
Zeer actief

Cleva schreef:Gewoon twee weken niet meer wandelen. Moet jij opletten hoe hij in de tuin gaat plassen.
Echt niet :LOL: Ik wandel tegenwoordig twee lange rijke wandelingen per dag zodat ik ook lekker kan schilderen en doen. Hij kan echt geen twee weken niks doen want dan kan je mij opvegen. Hij barst van de energie en wordt veel te druk en aanwezig als hij niets mag. :engel:

Het is tijd. Ga nu proberen hem te laten plassen dus wens me maar succes.... :ugh:
Afbeelding
lapinkoira
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door lapinkoira »

Onze reu houdt het ook vreselijk lang op. Wil ‘s avonds niet meer naar buiten en blijft dan ‘s ochtends rustig nog effe liggen en ronddartelen en dan moetbje hem echt verplichten effe te wandelen want als het aan hem ligt zou hij het nog wel effe volhouden.
Hij deed ook nooit iets in de tuin maar hij is met de tijd wel begonnen met in de tuin te plassen. Dus misschien gewoon afwachten ?
En anders mag je mijn reu wel effe lenen om de tuin te markeren :lol1:
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Graag of niet, als hij echt moet zal hij vanzelf wel gaan.
Ik zou er niet zo'n punt van maken
En anders idd twee dagen er niet op uit gaan zodat hij geen keus heeft
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Is er echt geen mogelijkheid om s' avonds een klein rondje te lopen in de buurt? Mijn honden vinden zo'n laat rondje erg fijn. Nog even snuffelen, plasje doen, even de benen strekken. Nou heb ik er zelf ook geen hekel aan, dat scheelt misschien. :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Rami schreef:Is er echt geen mogelijkheid om s' avonds een klein rondje te lopen in de buurt? Mijn honden vinden zo'n laat rondje erg fijn. Nog even snuffelen, plasje doen, even de benen strekken. Nou heb ik er zelf ook geen hekel aan, dat scheelt misschien. :wink:
Die mogelijkheid is er en ik zou het ook prima vinden ware het niet dat er geen stoepen zijn in Duitsland bij ons. Dus als we wandelen lopen we op een onverlichte weg zonder stoep. Als er dan een auto komt moet je je hond op tijd het gras in trekken en de meeste mensen zijn wandelende kerstbomen hier voor hun eigen veiligheid.
Andere issue is loslopende honden uit de buurt. Ik vind het niet fijn met twee kleine hondjes wetende wat er her en der op de erven loopt en vaak los is. Dus de laatste ronde is domweg niet erg veilig. Ik loop wel rustig op de boerenlanden. Dus het grasveld ter grootte van een voetbalveld achter ons of de maisvelden die zeker een kilometer lang zijn. Maar daar doet hij ook niks.... :denken:

Hij heeft echter gisteravond in de straat van ons geplast. En eergister na een kwartier achter in de tuin. Plasje doen gezegd en een handje snoep gegeven. Wie weet werkt dat.

Liever gooi ik de achterdeur open en zie ik ze wel verschijnen als ze klaar zijn. Maar of dat haalbaar is gaan we zien.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Hoe gaat het nu? Denk dat je er wel goed aan doet om te belonen als hij wel piest in de tuin, dan wordt het straks vanzelf normaal en hoef je niet meer mee :mrgreen:, zou het in eerste instantie wel blijven benoemen (hier was piesen/poepen snel achter elkaar gezegd het "commando".
Finn was ook door de eerdere eigenaar afgeleerd om in een tuin te piesen, en ergens was dat heel fijn, want als ik ergens op bezoek ging hoefde ik me ook geen zorgen te maken dat de tuin werd afgezeken. Maar hem was ook behoorlijk op commando geleerd te gaan poepen of plassen, en altijd op gras of in de bosjes. Dat was dus wel eens een ding als ik in een nieuwbouwwijk op visite was, ik liep me rot te zoeken naar een stukje groen zodat hij ook zijn behoeften zou gaan doen :oohja: dat heb ik dus kunnen versoepelen door te gaan belonen als hij op een voor hem afwijkende plek zijn behoeften ging doen.
Het is dus een klein beetje herkenbaar.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

ik lees het nu pas, maar is het geen idee om hem in de tuin aan de lijn uit te laten? Nu lijkt de tuin een groot feest met (te) veel afleidingen en 'vergeet' ie te plassen. dus aan de lijn, het commando "plasje" blijven herhalen en langs verleidelijke plasplekjes lopen. wordt hij afgeleid, dan gauw verder want hij is er niet voor de lol. Doet hij plas, dan feest, koekjes en weer naar binnen.
Mijn honden snappen het prima; die laat ik ook het erf op terwijl ik vast tandenpoets. Ze doen wat ze moeten doen en komen dan gauw terug. reuze gemakkelijk. Overdag is er tijd genoeg voor de leuke dingen.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Het is maar net wat je ze aanleert en aan wilt leren. Hier ben ik toch nog steeds blij dat ze niet alles markeren, want we hebben een plaats en een kleine voortuin, het is gewoon niet wenselijk vind ik dat ze het gewoon zijn om daar in te plassen of te markeren.
Maar in geval van TS en van jou bijvoorbeeld snap ik dat het handiger is als de honden weten dat ze daar ook kunnen en mogen plassen. Maar het zit er gewoon niet altijd in, eerlijk gezegd heb ik het onze jonge hond nooit af moeten leren, hij deed het niet op de plaats of in de voortuin, en nog niet. En nu hebben we er dus de tuin er niet naar om het ook toe te kunnen laten, maar ik denk als we groter zouden gaan wonen dan zit het ook niet in hem om in eigen tuin te gaan ontlasten.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Zolang hij dan niet op andere momenten hoge nood heeft zou ik het lekker laten gaan. Reuenpies is sowieso bijzonder ranzig qua geur, dus dat zou ik eigenlijk liever niet eens in de tuin willen hebben.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Geen van mijn honden wil nog in de tuin plassen als ze volwassen zijn, terwijl ze als pup daar hebben geleerd om buiten te plassen.
Lastig als je ziek bent o.i.d.

Zie dat er een plas gelukt is op straat en zelfs achter in de tuin :ok:
Hopelijk gaat dat steeds beter lukken zo dicht bij huis.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

Sandra&co schreef:Zijn urine opvangen en dat ergens op een gewenst plekje in de tuin spletteren?
Precies dit.
En niet alleen wat urine, pluk de hele graspol er maar uit met een tuinschepje.
Verzamel dat op 1 plek net buiten je tuin bijvoorbeeld, en aangelijnt er steeds naar toe gaan. En als hij dan een keer plast daar, belonen.
De aanhouder zal toch winnen :hmmm:

Onze Buster plast trouwens ook niet in de tuin. Luca ook niet meer.
Die moeten de voordeur uit, naar het groenstrookje die meteen bij de voordeur is :Q:

Oh, ships, lees net dat het plassen bij huis al beter gaat :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”