Geen vlo te vinden, gelukkig. Maar het viel me wel op dat er nogal wat haren erg makkelijk loslieten.
Dus maar eens een poging tot plukken gedaan. Eerst wat te voorzichtig maar uiteindelijk kreeg ik de slag goed te pakken.
Heb het hele lijf, poten en staart nu onder handen gehad en dat ging best goed. Doutze is erbij in slaap gevallen dus geloof dat zij het in elk geval niet heel vervelend vond.
Alleen haar kop... daar mocht ik eigenlijk niet plukken.
Nou heeft ze op haar hoofd ook een hele rare vacht. Op haar voorhoofd en tussen de oren zit een rare, zachte vacht. Lijkt veel op hele lange ondervacht o.i.d. Het klit ook onwijs dus dat kam ik al heel regelmatig als ze toch even op schoot zit.
Baard, wenkbrauwen en oren heb ik wel met een kam onder handen genomen maar ik mag er niet aan plukken van Doutze.
Omdat het ook zo anders aanvoelt en het blijkbaar veel gevoeliger is dan de rest van haar vacht heb ik dat dus nog maar even gelaten voor wat het is.
Al staat het wel gek, zo'n kort, strak lijfje met zo'n warrig hoofd..
Het eindresultaat. Doutze vond het niet nodig mooi te poseren en met zulk donker weer is goed foto's maken ook niet heel handig. Maar het geeft een idee.

Zijn er misschien nog mensen die tips hebben hoe ik haar hoofd het beste aan kan pakken?
Karen