Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vuurwerkangst-ik word gillend gek

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Vuurwerkangst-ik word gillend gek

Ongelezen bericht door Liesbeth »

wolvster schreef:Kleine update:
Mijn man is nu sinds een uurtje thuis en Murdock is iets gekalmeerd. De roedel is compleet, dat doet hem duidelijk goed. Hij ligt nu zelfs te slapen. Nog niet vol overgave op zijn rug zoals normaal. Maar ten opzichte van het letterlijk op mij klimmen van angst een fijne verbetering.
De sjaal/doek ga ik ook proberen zodra hij weer wakker is.
Dierenarts wil medicatie liever niet verlengen. Volgend jaar eerder opbouwen zal ik later met haar bespreken.
De rust is ietwat wedergekeerd en mijn man blijft verder thuis dus dat scheelt wel.
Op oudjaarsdag ga ik met een club honden en Murdock lopen bij de schaapskooi bij Heerde. Hopelijk maakt dat hem ook wat minder gestresst.

Naar een plekje buiten de stad is niet te doen nu met twee baby's. Maar zeker iets wat we voor volgend jaar gaan doen!

Bedankt iedereen voor de steun en adviezen!
Met wat ik zo meegekregen heb m.b.t. Alprazolam is het juist verstandig om een paar dagen voor het echte knallen te beginnen met dit middel. Op- en afbouwen zou het devies zijn. Ik zou eigenwijs zijn en wél nu al beginnen met Alprazolam.

Ik heb voor Tessa No stress paste in huis gehaald en zou dat een 3/4 uur voor het gebeuren moeten geven, maar ben vandaag al begonnen met een kleine dosis.
Niet dat ze bang is, maar ze raakt wel heel erg gestrest van die knallen en gefluit.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Rebble schreef:
gonnie schreef:Er is een nieuw middeltje dat moet je achter in zijn keel spuiten, en dat mag je vijf keer per dag geven. Op facebook mocht de dierenarts het middel niet noemen, maar als je de dierenarts belt zal hij vast weten wat het is.

Waarschijnlijk bedoel je Sileo?

Vooropgesteld dat ik totaal niet medisch onderlegd ben maar als ik zoek op de werkzame stof dan wordt deze gebruikt voor sedatie van IC patienten (humaan). Nou kan het natuurlijk zijn dat dit soort dingen in een andere samenstelling/dosering anders werken, geen idee. Maar als dat het eerste is wat ik tegenkom bij googelen dan laat ik het aan me voorbij gaan. Ik zou veel te bang zijn dat het wél versuffend werkt maar mijn hond nog steeds angstig is.

Ik zou overleggen met je DA over de alprazolam.
Ik denk ook dat Sileo bedoelt wordt. Ik heb daar op gezocht toen het in een ander topic genoemd werd.
Toen ik de reactie van een DA las dat hij dat wel toe wilde dienen, maar alleen als het dier in zijn kliniek verbleef zodat hij in kan grijpen als het mis zou gaan, dacht ik "laat maar" :schrik: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Zo sneu :( Ik zou nu mooi al beginnen met alprazolam!

Verder zou ik morgen zelf vuurwerk gaan kopen, van babyrotjes tot wat zwaardere knallen en dan samen met je man aan de slag gaan met counter conditionering, als je het zelf in de hand heb werkt het namelijk heel goed. In het topic erover kan je lezen hoe wij het met Doran aangepakt hebben, ik ben zó blij dat we dat gedaan hebben, nu kijkt hij niet meer op van knallen en is gewoon weer zijn relaxte zelf :I:

Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie de komende dagen goed doorkomen :ok:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

hier begonnen met aminocalm. Voor nu werkt het goed. Tijdens een paniek aanval bij harde wind werkte het na 45 min.

Bij vuurwerk op dit moment ook geen last gelukkig maar er wordt weinig geknald. Buren hebben nu zelf ook een hond.
Afbeelding
gevni havanezers
-Mieke-
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes

Ongelezen bericht door -Mieke- »

Liesbeth schreef:
Rebble schreef:
gonnie schreef:Er is een nieuw middeltje dat moet je achter in zijn keel spuiten, en dat mag je vijf keer per dag geven. Op facebook mocht de dierenarts het middel niet noemen, maar als je de dierenarts belt zal hij vast weten wat het is.

Vooropgesteld dat ik totaal niet medisch onderlegd ben maar als ik zoek op de werkzame stof dan wordt deze gebruikt voor sedatie van IC patienten (humaan). Nou kan het natuurlijk zijn dat dit soort dingen in een andere samenstelling/dosering anders werken, geen idee. Maar als dat het eerste is wat ik tegenkom bij googelen dan laat ik het aan me voorbij gaan. Ik zou veel te bang zijn dat het wél versuffend werkt maar mijn hond nog steeds angstig is.

Ik denk ook dat Sileo bedoelt wordt. Ik heb daar op gezocht toen het in een ander topic genoemd werd.
Toen ik de reactie van een DA las dat hij dat wel toe wilde dienen, maar alleen als het dier in zijn kliniek verbleef zodat hij in kan grijpen als het mis zou gaan, dacht ik "laat maar" :schrik: .
Ik kreeg het gewoon mee van de DA, maar helaas het werkt niet voor Momo (was hier ook al vuurwerk met kerstavond/nacht)
http://sterkliniekdierenartsenhillegom.nl/sileo/

Als ik aan Xanax -alprazolam (humane vorm) denk, zou ik dat ook niet zomaar aan mijn hond durven geven ;-)
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
dewiii
Actief

Ongelezen bericht door dewiii »

Hoe zit dat dan met het opbouwen?
Ik was van plan om het alleen morgen te geven en dit was volgens de dierenarts assistente prima, hoe minder dagen hoe beter..
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Liesbeth schreef:
Rebble schreef:

Dit was de tekst op Facebook. Het zal wel Sileo zijn, als ik lees dat de hond eerst onderzocht moet worden.

Onlangs is er een nieuw middel op de markt gekomen om de angst voor vuurwerk te verminderen. (de naam mag wettelijk gezien niet genoemd worden)

Dit middel werkt puur angstremmend en dus niet verdovend.
Het is een spuit waar een plakkerige vloeistof inzit die mint achtig smaakt, dit moet achter in de bek ingegeven worden.
Dit middel mag iedere 2-3 uur herhaald worden met een max van 5 keer.

Ideaal dus om te geven aan een angstige hond op de dag zelf. De hond voelt zich een stuk beter zonder dat hij verdoofd wordt. (verdovende middelen nemen namelijk niet de angstprikkels weg, de hond kan hier alleen niet meer op reageren, hierdoor wordt het trauma alleen maar heftiger)

Let op: Voor dit middel MOET de hond gecontroleerd worden door een dierenarts (dit is GRATIS) Ook mag de hond geen hart, nier of lever problemen hebben.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

~Suzanne~ schreef:
Ingrid48 schreef:wat triest...heb je niet een plekje waar je terecht kan waar het vuurwerk arm is?

hier vlakbij in Drenthe heb je westerbergen.nl waar het vuurwerkvrij is...[/quote]

Dat soort parken is vaak 2, maar zeker 1 jaar tevoren al volgeboekt. Bovendien geen garantie... als je aan de rand zit zul je zien dat jeugd daar eea gaat afsteken.. het is immers buiten het park?

Suzanne
Park waar ik nu in zit hebben we 21 November (dit jaar) geboekt :D
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Hier ook Tessa die panisch wordt. Counter conditioneren hielp om haar onder de kerstboom vandaan te krijgen een aantal jaar geleden, maar ze is sindsdien wel aan gaan slaan op elke knal. CC helpt daar niet meer bij, ze eet het wel, maar blijft blaffen en stressen. Andere dingen werken bij haar ook niet, ook niet van de DA. Winni is sinds vorig jaar ook bang toen we bekogeld werden, die gaat gestresst rondjes rennen en steun zoeken bij mij. Tay geeft er nog steeds niet om, maar die andere 2 trekken zich ook niet aan hem op jammer genoeg.

Ze slapen al de hele week binnen allemaal (wordt vuurwerk in tuinen gegooid en ze zijn al weken bezig, maar sinds start van de verkoop continu) en we laten ze niet meer alleen.

Vannacht gaan we naar een afgelegen plek waar alleen in de verte wat afgestoken wordt...
ute
Actief
Mijn ras(sen): Puli, Komondor, Basset Artesien Normand
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door ute »

Wij hebben 6 honden waarvan 1 Komondor van 8 jaar oud en hij was altijd al vreselijk bang voor vuurwerk, bang en vooral heel boos op de knallen , de rest van de honden niet . Makacs breekt het huis af in zijn paniek. Nu dit jaar voor het eerst alprazolam gegeven sinds gisteren . Vandaag de dosis verhoogt en het werkt goed. Hij is nu aardig rustig en dat doet de andere honden ook goed. Voor het eerst een rustige jaarwisseling .
Afbeelding
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Update: wat een verademing die Alprazolam!!
Ik geef hem nu de helft van de dosering die hij mag hebben (ik hou niet van zulke zware medicatie) en het is een verschil van dag en nacht.
Vanavond verhoog ik de dosering iets en dan moet het goedkomen. Ik heb er vertrouwen in!

Vanmiddag nog 2 uur in de stromende regen gewandeld bij de Renderklippen bij Heerde. Heeft hij eindelijk goed kunnen ontlasten. Dat had hij al twee dagen niet gedaan :schrik:
Heerlijk geravot met wat bevriende honden en moe maar voldaan weer naar huis.

Volgend jaar ga ik toch eerder beginnen met de Alprazolam. Misschien maar kleine beetjes om de scherpe randjes er af te halen.
Zylkene krijgt hij niet meer. Hielp niets en had als bijwerking dat hij extreem hongerig werd. Afbeelding
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

Wat fijn dat het zo goed gaat vanmiddag. Zeker bij jou in de buurt zal best wat afgeknald worden met de melkbussen of niet?
Of is het nu rustig?

Wij hebben 2 jonge katten van 5 maanden, het poesje vind de knallen ook niet echt tof. Dus voor nu maar de muziek lekker aan en wat spelen enzo. Gelukkig gaat dat wel goed nu.

Succes vanavond nog!
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
wolvster
Zeer actief
Contacteer:

laura23 schreef:Wat fijn dat het zo goed gaat vanmiddag. Zeker bij jou in de buurt zal best wat afgeknald worden met de melkbussen of niet?
Of is het nu rustig?

Wij hebben 2 jonge katten van 5 maanden, het poesje vind de knallen ook niet echt tof. Dus voor nu maar de muziek lekker aan en wat spelen enzo. Gelukkig gaat dat wel goed nu.

Succes vanavond nog!
Ja het is hier best druk met melkbussen, maar vergeleken bij Brunnepe valt het wel mee. Daar heb ik vroeger in de buurt gewoond. Dat sloeg echt nergens op!

Dank je! Jullie ook sterkte met de katjes!
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

wolvster schreef:Update: wat een verademing die Alprazolam!!
Ik geef hem nu de helft van de dosering die hij mag hebben (ik hou niet van zulke zware medicatie) en het is een verschil van dag en nacht.
Vanavond verhoog ik de dosering iets en dan moet het goedkomen. Ik heb er vertrouwen in!

Vanmiddag nog 2 uur in de stromende regen gewandeld bij de Renderklippen bij Heerde. Heeft hij eindelijk goed kunnen ontlasten. Dat had hij al twee dagen niet gedaan :schrik:

Volgend jaar ga ik toch eerder beginnen met de Alprazolam. Misschien maar kleine beetjes om de scherpe randjes er af te halen.
Zylkene krijgt hij niet meer. Hielp niets en had als bijwerking dat hij extreem hongerig werd. Afbeelding
Zo, die bovenste hond, die gele, dat is net onze Buster vanaf die kant gezien
Als ie nog een witte punt aan zijn staart had, helemaal.
Je hebt er zeker geen kopfoto van?

Helemaal off - topic :engel:
wolvster
Zeer actief
Contacteer:

Emma schreef:
wolvster schreef:Update: wat een verademing die Alprazolam!!

Zo, die bovenste hond, die gele, dat is net onze Buster vanaf die kant gezien
Als ie nog een witte punt aan zijn staart had, helemaal.
Je hebt er zeker geen kopfoto van?

Helemaal off - topic :engel:
Zeker wel!
Dit is Borre, Grande Dame de Vullisbaque:

Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

Wat leuk, lijkt best veel op onze Buster.
Onze Buster heeft nog net iets bredere kop, dat is een husky met Amerikaanse bulldog kruising. En heeft een brede bles en witte snuit.

Maar ze lijken op elkaar. Grappig :lol1:
ute
Actief
Mijn ras(sen): Puli, Komondor, Basset Artesien Normand
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door ute »

Hier dus ook voor de eerste keer alprazolam en onze Komondor is rustig en ligt te kluiven. Nooit meer zonder want dat is een drama.
Afbeelding
wolvster
Zeer actief
Contacteer:

Emma schreef:Wat leuk, lijkt best veel op onze Buster.
Onze Buster heeft nog net iets bredere kop, dat is een husky met Amerikaanse bulldog kruising. En heeft een brede bles en witte snuit.

Maar ze lijken op elkaar. Grappig Afbeelding1:
Ik heb geen idee wat voor kruising Borre is. Ze is nu zo'n 9 jaar oud geloof ik en komt ergens van een boerderij.
Een heerlijke bitch, haha! Pakt stokken van Murdock af. Loopt er vervolgens een halve minuut mee rond, gooit m op de grond en pist er overheen Afbeelding
Maar voor mensen heel lief :wink:
ute schreef:Hier dus ook voor de eerste keer alprazolam en onze Komondor is rustig en ligt te kluiven. Nooit meer zonder want dat is een drama.
Wat fijn dat het ook goed gaat bij jullie.

Dit is de status hier nu:

Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Toto heeft vanaf 8 uur vanochtend niet meer geplast. :( Het blijft hier ook maar knallen, dus we kunnen nog niet naar buiten.

Met Lilo gaat het goed, die is lekker slaperig van de advocaat, heeft net nog even snel een plas gedaan in de voortuin en ligt nu lekker te dutten. De afgelopen dagen had zij er ook niet veel last van, hoogstens even boos blaffen bij een harde knal. En dat is dan wel weer fijn, want dat is wel anders geweest.

Ik blijf nog even op, misschien dat het dalijk toch stil wordt buiten, en anders de wekker maar zetten op 5 uur of zo, voordat die blaas van Toto knapt. :( Pokkevuurwerk. Ik hoop dat het volgend jaar alsjeblieft afgeschaft en verboden is, op straffe van vingers afhakken ofzo.

En yessss, achter werd het iets rustiger, dus (aangelijnd) in de achtertuin gelaten en daar kwam een enorme plas. Hoera!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Otto vindt het zo k*t en f*ck dat ik nu eigenlijk heb besloten om volgend jaar maar naar een vuurwerkvrij park te gaan, al is de knalexplosie om middernacht het ergste niet. Ik heb gewoon een handvol snoepjes over de vloer gegooid, dus hij was bezig met zoeken. Die twee drie dagen eraan voorafgaand is erger. Hij heeft er geen vertrouwen meer in, in dat uitlaten.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Hier is alles prima gegaan , we waren zaterdag terug gekomen van Texel en daar eigenlijk nog niets gehoord al was het hier in de buurt ook rustig tot gisteravond al valt ook dan nog wel mee.
Veel oudere hier in de buurt dus er wordt sowieso weinig vuurwerk afgestoken.
Onze honden hebben er niets van , ik heb ze gisteren rond 9 uur voor het laatst uitgelaten en dat vond Luus toen wel spannend maar ze plaste wel gewoon en binnen was ze weer als vanouds.
Abra en Micron hadden er totaal niets van en ik heb ze zojuist alle drie even snel een rondje door de buurt gegeven en straks gaan we voor een langere ronde.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Het is hier echt boven verwachting goed gegaan! In de aanloop naar de jaarwisseling heeft Mila wel een paar momentjes gehad dat ze even gestrest raakte van een echt harde knal, maar daarvan herstelt ze nu veel sneller en het is ook niet meer die volledige paniek die ze jaren geleden had. Gisteren met de muziek hard aan en na een lange wandeling en een spelletjesmiddag heeft ze gewoon lekker liggen slapen, ze was te moe om voor elke knal een voertje te komen halen ;-) Rond kwart voor 12 ben ik met een grote bak brokken (de avondmaaltijd van alle honden) wat trucjes en commando's gaan oefenen en heb brokjes door de kamer gestrooid voor de honden om te zoeken, en daar was Mila lekker druk mee bezig, veel te druk om op het vuurwerk te reageren. :cheer: Jaren geleden kéék ze nog niet naar de allerlekkerste voertjes, nu is een bak droge brokken en wat afleiding genoeg om haar erdoorheen te loodsen.
Amoz houdt ook niet van vuurwerk, maar blijft sowieso veel rustiger en bereikbaarder en dat wordt ook alleen maar beter door de counter conditioning. En Amy en Taartje geven er helemaal niets om, Taartje heeft nog bij de achterdeur naar het siervuurwerk gekeken samen met logeerkat Jack.
De katten zijn hier gelukkig ook totaal niet bang, ook de opvangkittens niet.
Al met al ben ik blij dat het voor alle honden goed te doen was en dat het weer achter de rug is :D
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Triss heeft tot 12.00 uur heerlijk liggen slapen, en niet gereageerd op vuurwerk wat werd afgestoken. Maar toen het echt losbarstte was het toch weer drama. Dikke paniek en angst. Maar er was ook aan alle kanten vuurwerk. Het duurde 3 kwartier voordat ze kalmeerde. Heeft de hele nacht naast me in haar mand geslapen, terwijl ze de andere avonden gewoon naar de bank verhuisde. Vanmorgen durfde ze nog niet goed de kamer in. Nu net weer uit geweest en heeft ze eindelijk ook weer alles gedaan en zie ik haar weer ontspannen.
Komend jaar maar weer door met counter conditioning. Alhoewel ze hiervoor gewone knallen ook al goed kon doorstaan.
Afbeelding
Groetjes Marja
wolvster
Zeer actief
Contacteer:

Het was ook te mooi om waar te zijn:
Het ging perfect. Koekjes zoeken om twaalf uur. Lekker knuffelen.
Maar toen we om half 2 naar bed gingen was het DRAMA.
Ik ben uiteindelijk op de bank gaan slapen, voor zover dat kon met een hond die bovenop me klom en schrok van elk geluid.
Om 4 uur ben ik weer terug gegaan naar bed. Hij bleef toen rustig gelukkig.
:ugh: wat een gedoe!
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Wij gingen Charlie rond 1.30u even snel laten plassen. We moesten wel, ze was om 18.00u voor het laatst geweest en ze had veel gedronken door al het gesnaai. Het was inmiddels al een poosje rustig in de straat en de knallen in de verte kan ze hebben. En net toen ze aan het plassen was hoorden we dat er in de straat weer afgestoken werd. Gelukkig waren we haar samen uitlaten dus ik ben vooruit gelopen dat ze even moesten wachten met het volgende aan te steken. Ik was wel op tijd maar ze verstonden/begrepen me niet en hij zat al bij de lont dus dat ging toch de lucht in en dat was teveel voor Charlie, die wilde weg weg weg :ugh: Het zijn nette buurjongens die dat absoluut niet expres hebben gedaan, ze hebben ons ook niet met Charlie zien lopen want zij waren toen nog binnen. Maar het was wel enorm sneu. Ze was gelijk helemaal van het padje, gillen en piepen. Eenmaal binnen bleef ze ook zenuwachtig, wilde naar boven en we gingen toch naar bed dus dat was de bedoeling. Nog een laatste dosis Alprazolam erin gepropt (dat moest met wat dwang want ze nam nu niks meer aan) en na een kwartier werd ze rustig en uiteindelijk is ze op d'r plek gaan liggen halverwege de nacht.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Lotje heeft het redelijk goed gedaan. Om 12 uur vond ze het wel eng, maar bleef gewoon bij mij zitten. Ik ben beneden gebleven tot het een beetje rustiger werd, maar kwam ze mee naar boven. Ze moest toch echt plasje doen. Ik weer snel naar beneden. Het was stil toen ze de tuin in ging, maar 2 meter verder weer een knal. Ik heb haar toch buiten kunnen houden en ben zelf ook naar buiten gegaan, met constant maar zeggen plasje doen, want ze was sinds 9 uur 's ochtends niet meer geweest. Toen, pffffffffffffff, eindelijk een grote plas en weer snel naar binnen en iets lekkers. We zijn gaan slapen en om 08.15 uur sprong ze op mijn bed van, ik ben wakker en vrolijk. Opgestaan en lekker gewandeld.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Ik laat de honden bij me slapen op oudjaar, verleden jaar moest Jan werken en nu is hij er ook niet dus ik was alleen met ze. Dat ze dan erbij mogen op bed de nacht zijn ze al zo blij mee dat ze een knalletje wel voor lief nemen :mrgreen:
Ik sliep trouwens al om 12 uur en heb nergens iets van gemerkt en klaarblijkelijk de honden ook niet anders was ik wel wakker geworden van ze. Ik werd om 1.30 even wakker , heb toen wat nieuwjaarswensen beantwoord en ben weer gaan slapen tot 4.30 vanochtend. Toen heb ik ze uitgelaten en om 8 uur hebben we een lange ronde gedaan met mijn zoon en diens hondje langs de Vlietlanden.
Straks nog even naar Nieuw Vennep met ze maar daar lopen hazen dus blijven ze sowieso vast.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

de honden waren vrij rustig in de avond. af en toe een knal en dan kregen ze voertjes tot de tollers niet meer weg te slaan waren bij me. in de middag hebben we ruim 1,5 uur gewandeld in reeuwijk. om 10 uur is arie ze uit gaan laten en om om kwart over 11 kregen ze de runderknieën die ik altijd bij de slager haal met oud en nieuw. ik heb ze niet meer gehoord. wij zijn naar buiten gegaan en kwam er om half 2 weer in en toen lagen ze nog te knagen.
ellen
Afbeelding
Telgter Toller
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tollers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telgter Toller »

ik heb een logeerhond met extreme angst voor vuurwerk. In overleg met de dierenarts, heeft ze gisterenavond Sileo gekregen. Ik houd niet van al die middelen, probeer eerst alle alternatieven, maar in dit geval moest ze echt wat krijgen. Met de Sileo hadden we hier een rustige hond, die veel geslapen heeft, wel goed wekbaar was en dan rustig zonder paniek uit haar ogen keek. Vanmorgen bij het eerste rondje hoorde ze 1 verlaat afgeschoten rotje in de verte en zat de stress gelijk weer hoog, maar gelukkig bleef het bij dat ene knalletje en heeft ze daarna aangelijnd mee kunnen wandelen en na 20 uur eindelijk kunnen plassen en poepen. Nogmaals, ik houd helemaal niet van al die chemische middelen, maar in dit geval was het de beste keus voor deze dame
Groetjes,
Mariëtte

Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

DeDiana schreef:Het is hier echt boven verwachting goed gegaan!
Idem hier :cheer:
Tijdens het laatste rondje viel me al op dat ze helemaal niet reageerden op lichte knallen in de verte daar waar dat vorig jaar wel zo was.
Ook eenmaal thuis nul reactie op verre knallen en ze hadden toen nog geen alprazolam gehad dus ik gok dat het te danken is aan de AminoCalm die ze al een tijdje krijgen (al zitten we in een stopweek).

Rond 21u Alprazolam gegeven en toen mijn bed in gekropen om voor middernacht alvast wat slaap te krijgen want ik moest vroeg op.
Om precies 23u59 hoorde ik beide honden in paniek schieten, toen zijn we samen in de zetel gekropen voor tv en behalve het geril en de angstige blikken lagen ze rustig naast me. Twintig minuten later was het gedoe voorbij en lag Frank alweer te vragen om buikkriebels :ok:
En dat terwijl de knallen dit jaar zwaarder en talrijker waren dan de voorbije jaren.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”