Ik zeur er ook nooit over, dat weet je als je in losloopgebied gaat lopen. Maar dat is ook wel eens lastig met meerdere honden waarvan de helft losloopt en de andere helft niet. Als ik bijvoorbeeld Amy en Mila samen meeneem, ga ik wel op heel rustige tijden naar losloopgebieden en zoek daar de rustige plekken op. Het bos waar ik meestal wandel is overigens deels aanlijn- en deels losloopgebied, maar in het aanlijngebied kom je net zo veel loslopende honden tegen als in het losloopgebied, dus in de praktijk maakt dat ook niet veel uit. En als ik Mila dan ook los bij me heb, heb ik het gevoel dat ik er niets van kan zeggen dat andere mensen hun hond daar los hebben lopen, omdat ik er zelf ook met een loslopende hond loop (die weliswaar bij me blijft en niet naar andere honden toe gaat zonder toestemming).Nanna schreef:Nou, dat dus. Dat ge 'ik hepper récht op dat jij je hond aanlijnt als ik eran kom" in losloopgebied ben ik ook weleens zat. Ga met je joekel die om wat voor reden dan ook aan de riem moet in aanlijngebied wandelen en dan heb je recht van spreken en een pak meer rust ook.Kruimel53 schreef: Als je daar allemaal het gebrek van krijgt, ga dan lekker in de enorm uitgestrekte aanlijngebieden wandelen/fietsen/hardlopen/boscrossen/paardrijden.
Over een paar maanden zal Csikasz loops worden. Geen haar op mijn pens die er ook maar over piekert om daar dan uitgebreid mee in losloopgebied te gaan strietsen en dan iedereen te verordonneren hun hond bij zich te houden.
Ik roep overigens zelf mijn loslopende honden bij me als ik iemand met een aangelijnde en loslopende hond zie en Amoz lijn ik dan even aan. Dat mislukt bij mij ook wel eens hoor, als Amoz de hond eerder ziet en er al heel dichtbij is, wil hij soms toch eerst snel even snuffelen en komt dan alsnog.