Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat doen jullie?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Wat doen jullie?

Ongelezen bericht door DeDiana »

Nanna schreef:
Kruimel53 schreef: Als je daar allemaal het gebrek van krijgt, ga dan lekker in de enorm uitgestrekte aanlijngebieden wandelen/fietsen/hardlopen/boscrossen/paardrijden.
Nou, dat dus. Dat ge 'ik hepper récht op dat jij je hond aanlijnt als ik eran kom" in losloopgebied ben ik ook weleens zat. Ga met je joekel die om wat voor reden dan ook aan de riem moet in aanlijngebied wandelen en dan heb je recht van spreken en een pak meer rust ook.
Over een paar maanden zal Csikasz loops worden. Geen haar op mijn pens die er ook maar over piekert om daar dan uitgebreid mee in losloopgebied te gaan strietsen en dan iedereen te verordonneren hun hond bij zich te houden. :piew:
Ik zeur er ook nooit over, dat weet je als je in losloopgebied gaat lopen. Maar dat is ook wel eens lastig met meerdere honden waarvan de helft losloopt en de andere helft niet. Als ik bijvoorbeeld Amy en Mila samen meeneem, ga ik wel op heel rustige tijden naar losloopgebieden en zoek daar de rustige plekken op. Het bos waar ik meestal wandel is overigens deels aanlijn- en deels losloopgebied, maar in het aanlijngebied kom je net zo veel loslopende honden tegen als in het losloopgebied, dus in de praktijk maakt dat ook niet veel uit. En als ik Mila dan ook los bij me heb, heb ik het gevoel dat ik er niets van kan zeggen dat andere mensen hun hond daar los hebben lopen, omdat ik er zelf ook met een loslopende hond loop (die weliswaar bij me blijft en niet naar andere honden toe gaat zonder toestemming).

Ik roep overigens zelf mijn loslopende honden bij me als ik iemand met een aangelijnde en loslopende hond zie en Amoz lijn ik dan even aan. Dat mislukt bij mij ook wel eens hoor, als Amoz de hond eerder ziet en er al heel dichtbij is, wil hij soms toch eerst snel even snuffelen en komt dan alsnog.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Ik loop nooit in echte wandelnatuurgebieden, maar het is mijn ervaring wel dat op aanlijnplekken mensen veel sneller hun hond even aanlijnen bij een tegemoetkomende hond, dan hier op het losloopveld. Ik doe dat zelf in ieder geval wel in aanlijngebied veel sneller dan in losloopgebied.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Nanna schreef:
DeDiana schreef: in het aanlijngebied kom je net zo veel loslopende honden tegen als in het losloopgebied, dus in de praktijk maakt dat ook niet veel uit.
Dat is waar :engel:
Maar toch vind ik dat je dan veel meer recht van spreken hebt als je de ander er op wijst dat ie zijn hond aan moet lijnen. Je loopt niet voor de kat zijn kut in aanlijngebied. Ik laat mijn honden overal loslopen maar in aanlijngebied lijn ik ze zéker aan als er een aangelijnde hond aan komt. In losloopgebied geloof ik dat vaak wel.
Ik heb de honden nooit aan de riem. Nergens.... :engel: Maar ik lijn ze wel aan als er een aangelijnde hond komt. Ook in een losloopgebied. Of ik roep ze bij me en vraag of het goed gaat. Op de een of andere manier hebben wij soms pech. Een hond die ineens Bas als prooi ziet of ze zeggen ja kan prima en dan ineens HAP! Een paar maanden geleden hing Bas letterlijk in de bek bij een malamute die niks zou doen.... :cry: Mijn partner heeft die hond opgetild aan zijn nekvel en geschreeuwd en toen liet hij los. Door dat soort voorvallen let ik altijd op gezien het formaat van mijn honden.

Eergisteren in het bos een groep mensen met 2 RR en 2 paarden. Een van de honden stoof op ons af en die mensen begonnen heel hard te roepen en te doen. Bas en Guus aan de riem en wij er als een front voor gaan staan. RR was bang dus dat kwam mooi uit. Eenmaal gevangen en aangelijnd zeiden ze hij doet niks hoor...... :LOL: Tja, toen Guus laten ruiken en inderdaad wilden ze spelen. Beetje ongelijk en een begin van poten maaien dus bedankt voor de eer en doorgelopen.

Dus ik lijn altijd aan of roep terug terwijl als het aan mijn honden ligt er sowieso niks zal gebeuren. Maarja....ze zijn wel erg snel de sigaar.... :U:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik heb werkelijk geen idee wat aanlijn en wat losloop is hier in Duitsland. Ga er altijd vanuit dat alles buiten de bebouwde kom losloop is :engel:
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik ben daar erg makkelijk in, misschien wel te makkelijk voor hondenforumbegrippen :engel: Met loslopende honden bemoei ik me eigenlijk zelden. Ga niks terug roepen als ik zie dat er loslopende honden komen, want 9 van de 10 keer is dat niet nodig. Vaak is het een snelle ontmoeting en weer door, soms spelen ze en soms is er een schermutseling. Nou prima, jullie doen maar.
Soms ga ik zelfs naar losloopgebied, zodat ze wat andere honden ontmoeten. Als iedereen dan zijn honden bij zich houdt, vind ik dat jammer :tongue:
mijke
Zeer actief

laeken schreef:Ik heb werkelijk geen idee wat aanlijn en wat losloop is hier in Duitsland. Ga er altijd vanuit dat alles buiten de bebouwde kom losloop is :engel:
Officieel alles aanlijnplicht toch? Niet dat de Duitsers zich daar aan lijken te houden :P
laeken
Zeer actief

veertje schreef:Ik ben daar erg makkelijk in, misschien wel te makkelijk voor hondenforumbegrippen :engel: Met loslopende honden bemoei ik me eigenlijk zelden. Ga niks terug roepen als ik zie dat er loslopende honden komen, want 9 van de 10 keer is dat niet nodig. Vaak is het een snelle ontmoeting en weer door, soms spelen ze en soms is er een schermutseling. Nou prima, jullie doen maar.
Soms ga ik zelfs naar losloopgebied, zodat ze wat andere honden ontmoeten. Als iedereen dan zijn honden bij zich houdt, vind ik dat jammer :tongue:
Meen je dat nou? Soms is er een schermutseling nou prima? Ben je niet bang dat ze dan een trap of knal krijgen? Heel erg hoor maar als er een hond kennis komt maken met mijn honden en die hond denkt een schermutseling te moeten beginnen dan bemoei ik me er dus wel mee. Of ik pak de hond of ik zorg dat hij stopt. Want ik weet niet hoever zo'n hond dan gaat..... :19:

Maar misschien bedoel je dat je honden nooit meer doen dan wat grauwen en dat je het laat gaan als de ander ook de honden laat gaan? Want dat snap ik prima. Als iemand zijn Jack Russel of teckel of wat dan ook op mijn honden af laat lopen laat ik ook alles gaan. Ze zoeken het wel uit en dat gaat vrijwel altijd goed :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

mijke schreef:
laeken schreef:Ik heb werkelijk geen idee wat aanlijn en wat losloop is hier in Duitsland. Ga er altijd vanuit dat alles buiten de bebouwde kom losloop is :engel:
Officieel alles aanlijnplicht toch? Niet dat de Duitsers zich daar aan lijken te houden :P
Geen idee. De boswachter kennen we en na 200 keer aangesproken te zijn groet hij ons nu en rijdt door. We hebben dan de honden los in een natuurgebied met aanlijnplicht. Ik heb hem 200 keer verteld dat mijn hondjes op het pad blijven en niks doen. Hij heeft het opgegeven :engel:
Afbeelding
veertje
Zeer actief

laeken schreef:
veertje schreef:Ik ben daar erg makkelijk in, misschien wel te makkelijk voor hondenforumbegrippen :engel: Met loslopende honden bemoei ik me eigenlijk zelden. Ga niks terug roepen als ik zie dat er loslopende honden komen, want 9 van de 10 keer is dat niet nodig. Vaak is het een snelle ontmoeting en weer door, soms spelen ze en soms is er een schermutseling. Nou prima, jullie doen maar.
Meen je dat nou? Soms is er een schermutseling nou prima? Ben je niet bang dat ze dan een trap of knal krijgen? Heel erg hoor maar als er een hond kennis komt maken met mijn honden en die hond denkt een schermutseling te moeten beginnen dan bemoei ik me er dus wel mee. Of ik pak de hond of ik zorg dat hij stopt. Want ik weet niet hoever zo'n hond dan gaat..... :19:

Maar misschien bedoel je dat je honden nooit meer doen dan wat grauwen en dat je het laat gaan als de ander ook de honden laat gaan? Want dat snap ik prima. Als iemand zijn Jack Russel of teckel of wat dan ook op mijn honden af laat lopen laat ik ook alles gaan. Ze zoeken het wel uit en dat gaat vrijwel altijd goed :wink:
Ja ik bedoel een schermutseling als in wat gegrauw en gesnauw. Bij een echte vechtpartij grijp ik uiteraard wel in :wink: En als één van mijn honden 9 van de 10 vreemde honden meent te moeten uitschelden, dan was het ook een ander verhaal natuurlijk. Maar Finn kan eigenlijk met alles en het kleine deel dat hij niet leuk vindt gaat hij zelf uit de weg.
Tess is jong en onbezonnen, maar bij een eerste ontmoeting wel beleefd. En dan heeft ze snel genoeg door of de hond een potentieel speelmaatje is of dat ze beter kan wegwezen. Als ze dan een keer een snauw krijgt van een hond die daar niet van gediend is, zit ik daar niet over in.
Ze zullen beide niet op honden afdenderen om eens een lekker potje te matten :wink: En mocht Tess dat in de toekomst wel willen doen, dan gaan er natuurlijk andere regels in werking.

En ik kijk altijd wel naar wat eraan komt, zowel wat voor soort baas als het soort hond. Komt er iemand met haar puppy chihuahua dan mag Tess toch mooi even aan de lijn komen :wink:
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder

Ongelezen bericht door Soooof »

veertje schreef:Soms ga ik zelfs naar losloopgebied, zodat ze wat andere honden ontmoeten. Als iedereen dan zijn honden bij zich houdt, vind ik dat jammer :tongue:
Ik ook hoor. Ik heb een sociale reu die spelen en rennen met anderen de hemel op aard vindt. Die is teleurgesteld als zijn maatjes niet op de open plek in het bos staan als we daar aankomen. Gelukkig weet ik wel aardig in te schatten hoe laat zijn maatjes verschijnen. :cool2:
laeken schreef:Maar misschien bedoel je dat je honden nooit meer doen dan wat grauwen en dat je het laat gaan als de ander ook de honden laat gaan? Want dat snap ik prima. Als iemand zijn Jack Russel of teckel of wat dan ook op mijn honden af laat lopen laat ik ook alles gaan. Ze zoeken het wel uit en dat gaat vrijwel altijd goed :wink:
Voor mij zou dat betekenen dat mijn hond kijkt of een andere hond wil spelen, hier op het open veld in het bos. Als je weet dat je hond (of jijzelf als baas hebt geen zin in kletspraatjes vandaag :mrgreen: ) dat bij voorbaat niet oke vindt, ga je daar niet stil staan maar loop je gewoon door. Genoeg mensen die dat doen, wij ook geregeld. Wil die andere hond dat niet, en draaft mijn hond door in zijn enthousiasme, dan wordt er wel eens naar hem gebromd ja. Zeker toen hij nog jonger was en op de grens kwam tussen pup waarvan veel getolereerd werd en volwassen hond die zich behoorlijk te gedragen heeft. Hij heeft heel veel geleerd over hoe zich te gedragen van de brommen die hij in die tijd kreeg van volwassen honden. Andersom komt er ook wel eens een binnensmondse brom uit hem als een ander bijvoorbeeld probeert er met zijn bal vandoor te gaan. Als het daarbij blijft heb ik weinig behoefte om me daarmee te bemoeien... Maar dat alles binnen het redelijke natuurlijk. En als je niet redelijk kunt doen ga je aan de lijn.
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder

Ongelezen bericht door Soooof »

veertje schreef:Komt er iemand met haar puppy chihuahua dan mag Tess toch mooi even aan de lijn komen :wink:
Het duurde hier 10 maanden aanlijnen voordat Rex doorhad dat je VOORZICHTIG ( :gvd: ) moet doen met pups, óók van de grote rassen. Maar sinds het kwartje eenmaal gevallen is, is ie super schattig en heel voorzichtig met pupjes. :I:
mijke
Zeer actief

Ik word ook niet warm of koud van een schermutseling hoor. Met een schermutseling bedoel ik dat ze even van zich af snauwen omdat een van de twee bijvoorbeeld onbeleefd is. Niet agressief bedoeld maar als communicatie. Ze rollen 2 seconden met veel lawaai en blikkerende tanden door elkaar, maar voordat je uberhaupt naar ze toe hebt kunnen lopen is het alweer voorbij en er is zeker nooit schade. Gewoon doodnormale hondencommunicatie. Natuurlijk grijp je in, maar ik zie dat echt wel als een stuk onschuldiger dan een hond die gewoon bovenop een andere hond klapt bijvoorbeeld.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miezemuis »

mijke schreef:Ik word ook niet warm of koud van een schermutseling hoor. Met een schermutseling bedoel ik dat ze even van zich af snauwen omdat een van de twee bijvoorbeeld onbeleefd is. Niet agressief bedoeld maar als communicatie. Ze rollen 2 seconden met veel lawaai en blikkerende tanden door elkaar, maar voordat je uberhaupt naar ze toe hebt kunnen lopen is het alweer voorbij en er is zeker nooit schade. Gewoon doodnormale hondencommunicatie. Natuurlijk grijp je in, maar ik zie dat echt wel als een stuk onschuldiger dan een hond die gewoon bovenop een andere hond klapt bijvoorbeeld.

Ik vind dat dus wel vervelend. En mijn honden ook. Ik vind het wat anders als een hond lomp op andere honger afstormt ofzo. Maar Lizzie is bijvoorbeeld onzeker. Zij krijgt ook wek eens een snauw omdat een hond een punt wil maken. En dan krijg je als reactie ja dat doen ze vaker bij onderdanige honden. Lizzie is daar danig van onder de indruk en ik reageer ook altijd onvriendelijk dan.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik lijn Mika en Rani sowieso altijd even aan bij het passeren van vreemde honden, of ik nou in losloopgebied loop of niet en ongeacht of de honden aangelijnd zijn of niet. Mika tettert tegen alles wat beweegt en Rani vind dan dat ze Mika in het gareel moet houden en als dat niet lukt (meestal niet) stuift Rani ook maar op de vreemde hond af.
Gollum loopt altijd los, zij negeert bijna alle honden en gaat er met een boog omheen. Bij lieve rustige honden wil ze nog wel eens snuffelen en dat is nooit een probleem.

De meeste mensen die hier lopen kennen ons wel en laten hun honden gewoon los passeren, de meeste honden hebben toch geen trek om bij de tetterende dames te kijken :mrgreen:
Ik heb een keer gehad dat een mevrouw niet wist wat ze moest doen, toen ik haar vertelde dat zij een hele brave hond had en haar gewoon los kon laten liep ze glunderend door :D
Als ik de honden ken en weet dat het goed gaat laat ik meestal alles los en word het een groot speelfestijn.
Gollum
Zeer actief

Miezemuis schreef:
mijke schreef:Ik word ook niet warm of koud van een schermutseling hoor. Met een schermutseling bedoel ik dat ze even van zich af snauwen omdat een van de twee bijvoorbeeld onbeleefd is. Niet agressief bedoeld maar als communicatie. Ze rollen 2 seconden met veel lawaai en blikkerende tanden door elkaar, maar voordat je uberhaupt naar ze toe hebt kunnen lopen is het alweer voorbij en er is zeker nooit schade. Gewoon doodnormale hondencommunicatie. Natuurlijk grijp je in, maar ik zie dat echt wel als een stuk onschuldiger dan een hond die gewoon bovenop een andere hond klapt bijvoorbeeld.

Ik vind dat dus wel vervelend. En mijn honden ook. Ik vind het wat anders als een hond lomp op andere honger afstormt ofzo. Maar Lizzie is bijvoorbeeld onzeker. Zij krijgt ook wek eens een snauw omdat een hond een punt wil maken. En dan krijg je als reactie ja dat doen ze vaker bij onderdanige honden. Lizzie is daar danig van onder de indruk en ik reageer ook altijd onvriendelijk dan.
Dat doen mijn etters ook, vandaar dat ik ze altijd aanlijn bij vreemde honden. Ik vind dat zulk rotgedrag.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik doe niets want mijn honden gaan nooit naar aangelijnde honden toe.
Als ik zie dat de eigenaar er onzeker over is roep ik ze wel even bij me om te laten zien dat ik ze in de hand heb.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Ik loop altijd in de natuur en dat is hier sowieso losloopgebied.
We komen weinig aangelijnde honden tegen, en als het gebeurt, vraag ik of ik de mijne moet aanlijnen, wat bijna nooit het geval is. Bij Alfil lukt dat goed (hoewel ik hem liever los laat want dan is hij relaxter en als hij enigszins twijfels heeft bij een hond hij er toch met een grote boog omheen loopt). Bij Lily ben ik soms te laat, maar ze dendert niet op andere honden af: soms blaffen op een afstandje, en vervolgens heel onderdanig (lees: op de zij gaan liggen). Bij honden die niks van een ander moeten weten, vertrekt ze direct met een meewarige blik. Daar valt nog wel wat winst te behalen :mann: Tot nu toe heeft het weliswaar geen gedoe opgeleverd.
Laatst gewijzigd door Alfilillo op 28 dec 2017 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
mijke
Zeer actief

Miezemuis schreef:

Ja maar dat is echt iets anders, dat vind ik ook niet oke. Ik heb het er over als twee honden gelijktijdig het oneens zijn met elkaar. Ik heb het absoluut niet over een hond die op een andere hond afvliegt om een puntje te maken.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Wat vinden jullie ervan als een hond op jouw hond af rent in een galopje en vervolgens over gaat in een rustige stap en met een boog om jouw hond aan zijn kont gaat ruiken?
Ik zie hem elke keer ergens op af 'stormen' waarna hij soms ook weleens stil gaat staan op een paar meter afstand en ineens aan een plantje gaat staan snuffelen om die hele hond compleet te negeren. Of hij gaat dus in een boogje om de hond heen om te snuffelen, hij laat zichzelf dan ook besnuffelen. Meestal gaat de andere hond, als het een jongere reu is, castraat of teef, uitdagen tot spel. Manu maakt dan vaak één sprong en gaat vervolgens weer wat anders doen.
Met intacte reuen die vergelijkbaar zijn qua leeftijd is het vaak snuffelen, heel soms wat gepats van beide kanten, en gaan ze daarna ook hun weg. Of ook nog weleens dat één van de twee een spelbuiging maakt en ze weglopen.

Ik vind het zelf niet fijn als hij ergens zo op af rent, want hij is zo groot en ik kan me voorstellen dat dat bedreigend kan overkomen. Maar eigenlijk gaat het ook altijd wel goed.
Als ik een aangelijnde hond zie doe ik hem wel graag vast. Hij gaat niet naar agressieve, angstige of heel kleine honden toe maar hij triggert nog weleens wat met zijn air en krulstaart. En ik vind het wel zo fijn voor de eigenaar.
veertje
Zeer actief

Manuma schreef:Wat vinden jullie ervan als een hond op jouw hond af rent in een galopje en vervolgens over gaat in een rustige stap en met een boog om jouw hond aan zijn kont gaat ruiken?
Ik zie hem elke keer ergens op af 'stormen' waarna hij soms ook weleens stil gaat staan op een paar meter afstand en ineens aan een plantje gaat staan snuffelen om die hele hond compleet te negeren. Of hij gaat dus in een boogje om de hond heen om te snuffelen, hij laat zichzelf dan ook besnuffelen. Meestal gaat de andere hond, als het een jongere reu is, castraat of teef, uitdagen tot spel. Manu maakt dan vaak één sprong en gaat vervolgens weer wat anders doen.
Met intacte reuen die vergelijkbaar zijn qua leeftijd is het vaak snuffelen, heel soms wat gepats van beide kanten, en gaan ze daarna ook hun weg. Of ook nog weleens dat één van de twee een spelbuiging maakt en ze weglopen.

Ik vind het zelf niet fijn als hij ergens zo op af rent, want hij is zo groot en ik kan me voorstellen dat dat bedreigend kan overkomen. Maar eigenlijk gaat het ook altijd wel goed.
Als ik een aangelijnde hond zie doe ik hem wel graag vast. Hij gaat niet naar agressieve, angstige of heel kleine honden toe maar hij triggert nog weleens wat met zijn air en krulstaart. En ik vind het wel zo fijn voor de eigenaar.

Dat hangt er vanaf wat jij doet :tongue: Als jij in de stress schiet en gaat roepen dat ie NU! HIER! moet komen, ja dan ben ik daar niet zo blij mee, want dan verwacht ik dat het niet goed gaat. Loop jij gewoon door dan ben ik daar niet zo van onder de indruk en laat het gewoon begaan :wink:
mijke
Zeer actief

Manuma schreef:Wat vinden jullie ervan als een hond op jouw hond af rent in een galopje en vervolgens over gaat in een rustige stap en met een boog om jouw hond aan zijn kont gaat ruiken?
Helemaal niks vind ik daar van :P Het enige wat ik echt vervelend vind is als een hond met overduidelijk onaardige intenties op stramme poten komt lopen patsen en agressief doen zonder aanleiding. Al het andere vind ik gewoon dikke prima.
Manuma
Zeer actief

veertje schreef: Dat hangt er vanaf wat jij doet :tongue: Als jij in de stress schiet en gaat roepen dat ie NU! HIER! moet komen, ja dan ben ik daar niet zo blij mee, want dan verwacht ik dat het niet goed gaat. Loop jij gewoon door dan ben ik daar niet zo van onder de indruk en laat het gewoon begaan :wink:
Ja, het stomme is dus dat ik dat zelf ook in de gaten houd. Hoe zo'n eigenaar reageert als een hond op ons af komt.
En ik vind dus dat het niet mag en/of hoort want op het hondenforum staat daar een flinke straf op :engel: Dus ik sta me best wel druk te maken ja :engel:
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

@Manuma: lig ik niet wakker van. Waarschijnlijk zullen mijn honden onder de indruk zijn. Lily gaat met pootjes wijd liggen. Terwijl zij besnuffeld wordt maakt Alfil van de gelegenheid gebruik om zelf aan de hond te snuffelen om er vervolgens tussenuit te sneaken. Dan gaat lily nog even snuffelen en slettebakken. Als jij een stoere reu hebt, is dat het moment om verder te lopen want als het geflirt tussen lily en een reu te lang duurt, kan Alfil nog wel eens geirriteerd raken.
Met andere woorden: geen probleem.

Ter aanvulling: als de hond met veel hysterie terug geroepen wordt, zal ik ercwel tussen gaan staan natuurlijk.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

mijke schreef:
Barkley schreef:Tja. Ik zou graag willen dat ik Fred genoeg onder controle had maar als er andere honden zijn vergeet hij zijn oren nog wel eens. Heb ik een piepballetje bij me dan win ik het meestal. Zo niet dan heeft 'ie wel eens maling aan me. En daardoor loop ik steeds minder graag met Fred in losloopgebieden terwijl ik weet dat hij graag los loopt en ook vaak beleefd met andere honden kan spelen.
Ik heb er dan geen plezier meer in door het idee dat andere mensen last ondervinden van Fred en loop dan niet meer ontspannen en dat heeft zijn weerslag weer op hem.
Dat klinkt alsof je je misschien iets te veel aantrekt van andere mensen. Fred doet niet vervelend naar andere honden toch? Ik zou daarvoor zijn loslopen niet beperken. Je doet je best je hond bij je te houden indien nodig, maar je loopt wel in losloopgebied en als het écht zo'n halszaak is voor die andere hond dan hoort die andere hond daar niet te lopen. Daar ben ik opzich wel makkelijk in.
oh ongetwijdeld. En ik word af en toe onzeker van alle brave honden op het HF . Fred is een open reu en is geen kleine hond. Ik snap best dat andere mensen hem spannend vinden.
Gollum
Zeer actief

Mika en Rani zullen eerst tekeer gaan maar wanneer hij met een rustig boogje eromheen loopt krijgen ze even de kans om elkaars geur op te nemen en elkaar in te schatten. Ik denk dat Rani daarna heel graag wil spelen :cheer:
Gollum
Zeer actief

Barkley schreef:
mijke schreef:
Barkley schreef:Tja. Ik zou graag willen dat ik Fred genoeg onder controle had maar als er andere honden zijn vergeet hij zijn oren nog wel eens. Heb ik een piepballetje bij me dan win ik het meestal. Zo niet dan heeft 'ie wel eens maling aan me. En daardoor loop ik steeds minder graag met Fred in losloopgebieden terwijl ik weet dat hij graag los loopt en ook vaak beleefd met andere honden kan spelen.
Ik heb er dan geen plezier meer in door het idee dat andere mensen last ondervinden van Fred en loop dan niet meer ontspannen en dat heeft zijn weerslag weer op hem.
Dat klinkt alsof je je misschien iets te veel aantrekt van andere mensen. Fred doet niet vervelend naar andere honden toch? Ik zou daarvoor zijn loslopen niet beperken. Je doet je best je hond bij je te houden indien nodig, maar je loopt wel in losloopgebied en als het écht zo'n halszaak is voor die andere hond dan hoort die andere hond daar niet te lopen. Daar ben ik opzich wel makkelijk in.
oh ongetwijdeld. En ik word af en toe onzeker van alle brave honden op het HF . Fred is een open reu en is geen kleine hond. Ik snap best dat andere mensen hem spannend vinden.
Ik geloof nooit dat iedereen maar brave honden heeft, het zijn geen robotjes en mensen zijn ook niet perfect.
veertje
Zeer actief

Manuma schreef:
veertje schreef: Dat hangt er vanaf wat jij doet :tongue: Als jij in de stress schiet en gaat roepen dat ie NU! HIER! moet komen, ja dan ben ik daar niet zo blij mee, want dan verwacht ik dat het niet goed gaat. Loop jij gewoon door dan ben ik daar niet zo van onder de indruk en laat het gewoon begaan :wink:
Ja, het stomme is dus dat ik dat zelf ook in de gaten houd. Hoe zo'n eigenaar reageert als een hond op ons af komt.
En ik vind dus dat het niet mag en/of hoort want op het hondenforum staat daar een flinke straf op :engel: Dus ik sta me best wel druk te maken ja :engel:

Gelukkig maar dat de meeste hondenbezitters geen forummers zijn, dan had ik al vaak straf gehad :LOL:
Ik zou gewoon doorlopen. Desnoods roep je "hij doet niks hoor!" :engel: :LOL:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik zou het ook geen probleem vinden. Amy heeft er wel een probleem mee, maar dat ligt niet aan de manier van benaderen. Alleen honden die haar overduidelijk negeren vindt zij meteen prima, alles wat zich haar kant op beweegt of te veel naar haar kijkt meestal niet. Maar Manu let wel goed op de signalen van andere honden, dus ik denk dat hij snel genoeg op zou pikken dat Amy geen contact wil en haar dan met rust zou laten (als ze elkaar niet zouden kennen dus).
Amoz benadert andere honden ook nogal direct, maar totaal niet met verkeerde bedoelingen. Dus daar ga ik niet in rommelen, dat kan hij prima zelf uitzoeken zonder gedoe. Met Amoz heb ik er ook geen enkel probleem mee een reu als Manu los tegen te komen.
Manuma
Zeer actief

Gollum schreef:
Mika en Rani zullen eerst tekeer gaan maar wanneer hij met een rustig boogje eromheen loopt krijgen ze even de kans om elkaars geur op te nemen en elkaar in te schatten. Ik denk dat Rani daarna heel graag wil spelen :cheer:
Ja ik ben daar echt benieuwd naar, want teven is eigenlijk altijd meteen dikke mik. Ook de flinke bazen of de gillende neuroten :lol1: Als Manu los loopt blaft er nooit iemand naar hem.
Maar ook al weet ik dat, vind ik het toch wel vervelend als hij zomaar naar anderen toe gaat. Als een hond echt naast de baas loopt gaat hij er niet naar toe, dat niet. Ik ga eens eerst ademhalen voordat ik me al opvreet van frustratie. Wellicht houd ik dan wat meer haar op mijn hoofd over.
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

Gollum schreef:
Barkley schreef:
mijke schreef:
Ik geloof nooit dat iedereen maar brave honden heeft, het zijn geen robotjes en mensen zijn ook niet perfect.

ja, en dat weet ik ook wel. En ik kan alles relativeren wat andere honden doen en zie veel door de vingers van andere honden en bazen. Maar ik heb blijkbaar een gedachtekronkel wat mezelf en Fred betreft
Laatst gewijzigd door Barkley op 28 dec 2017 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”