Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kerstmis aso

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Kerstmis aso

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Omdat ik dadelijk naar schoonouders moet en de honden niet uitgenodigd zijn, een keertje in de middag naar het bos geweest. Op tweede kerstdag. Terwijl half Nederland daar nu dus rond loopt. Met Fikkie die dan ook de enige keer per jaar in het bos komt en meteen los moet.

Nou zijn mijn dames allemaal hartstikke sociaal dus meestal denk ik er het mijne van en loop door. Vandaag heb ik een staaltje van enorm asociaal gedag gezien. Ik ben er nog steeds verbaasd over en eigenlijk ook boos.

Wij komen en groep mensen tegemoet met een beagle en en pincherachtige hond. Pincher heeft een muilkorf om maar loopt wel los. Ik roep de dames bij me , pincher komt naar ons en pincher klapt meteen op Keetje. Mevrouw haalt haar weg met de opmerking 'je kan toch niet bijten '. Ik denk nog nou ja ongelukje. Een stuk verder komen we elkaar weer tegen. Voor ons liepen nog een aantal honden er elke hond werd dus aangevallen (maar met muilkorf) ik pak Keetje dus al op vliegt de hond op lizzie. Ik zeg tegen die lui ' hou je hond bij ' . Krijg ik als antwoord dat hij niks kan doen omdat hij een muilkorf draagt en dat ze hem gewoon zijn gang laten gaan omdat hij toch geen schade maakt. Tegen zoveel domheid kan ik niks en manlief brulde hond weg. Ik hoorde de mensen nog net het woord aso's mompelen ..... :goeie:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Kerstmis aso

Ongelezen bericht door laeken »

Die komen wel een keer de verkeerde hond tegen binnenkort....
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Zo'n geval kwam ik laatst ook tegen, maar dan een pitbull.
Tijdens het hardlopen met Apple had de pitbull met muilkorf de onophoudelijke drang om haar steeds in de rug 'aan te vallen' bloed irritant, baasjes liepen mijlen ver weg en reageerden voor geen meter. :roll:
Miezemuis
Zeer actief

Nou dat... Lizzie was nogal ontdaan, maar ik weet zeker dat niet elke hond dit pikt.

Gelukkig was het een pincher ( wel groter dan een dwerg) en geen pitbull. Wat een achterlijk volk heb je toch
Afbeelding
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Sommige mensen zijn echt zó dom :devil: .
laeken schreef:Die komen wel een keer de verkeerde hond tegen binnenkort....
Of de verkeerde eigenaar... Ik laat mijn honden niet zomaar overvallen. En de hond zal er nog altijd beter van af komen dan wanneer één van mijn honden het zelf zou gaan oplossen :schrik: .

@miezemuis: waarmee ik niet wil zeggen dat ik vind dat jij meer had moeten ingrijpen.
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Miezemuis
Zeer actief

Ik vond nog het meest verbazingwekkende dat ze ons aso noemde omdat ik zei : hou je hond bij een mijn man wegwezen! brulde naar de hond. Blijkbaar vonden ze wat zij deden dus super normaal
Afbeelding
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Miezemuis schreef:Ik vond nog het meest verbazingwekkende dat ze ons aso noemde omdat ik zei : hou je hond bij een mijn man wegwezen! brulde naar de hond. Blijkbaar vonden ze wat zij deden dus super normaal
Inderdaad, zegt wel wat meer over hen dan over jullie :wink: .
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Pienda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pienda »

Oh, verschrikkelijk joh. Soms kan je er echt niet bij wat er in zo'n hoofd omgaat dan.
Maar inderdaad, dit zijn niet de beste dagen om lekker ontspannen op pad te gaan.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Als er een prullebak bij in de buurt was had ik het kreng daar ingedaan wel voorzichtig hoor
Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

nou ik denk, dat als ik Lana een muilkorf om doe en haar dan gewoon lekker loslaat denderen,
dat ze met haar gewicht en enthousiasme ook nog genoeg schade aan kan richten op de wat kleinere honden,
een muilkorf is niet per definitie een vrijbrief toch.
dus die mensen moeten die hond gewoon aan de lijn houden als hij niet wil luisteren, zij zijn hier in mijn ogen de aso's.
helaas lopen er nog teveel van dit soort mensen rond.

ben zo blij dat ik hier nooit of haast nooit mensen met honden tegenkom in het natuur gebied.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”