Mijn schoonouders kwamen langs met hun hondje, allemaal hapjes en drankjes op tafel en een hoop gezelligheid. Totdat schoonpa het nodig vond om stukjes kaas van tafel aan de honden te voeren. We hadden nog gezegd dat dat niet handig is omdat dat veel spanning oproept bij Rani. Maar ja, met de leeftijd doen de oren het ook minder dus hij voerde nog maar wat meer. Steeds als schoonpa even opstond liep de hele bende achter hem aan natuurlijk. Daar raakte hij wat geïrriteerd van, helemaal toen ik zei dat dat zijn eigen schuld was

Het wilde er nog steeds niet zo in dat het niet verstandig was om van tafel te voeren. Totdat Rani zijn hondje en vervolgens Mika aanvloog omdat ze te dicht bij de tafel kwamen

Tja, dat gebeurd er dus als je van tafel voert, dat levert teveel spanning op bij Rani. Daarom doen wij dat dus nooit en geven we pas wat als alles van tafel is, in hun bak op hun eetplek. En dat is dus niet overdreven en ook niet zielig. De rest van de avond heeft schoonpa niets meer gevoerd, ik geloof dat hij eindelijk de boodschap snapte.
Gelukkig geen schade en geen bezoekjes aan de dierenarts op eerste kerstdag

De honden waren uitgeput na het bezoek en hebben de rest van de avond geslapen, en nog steeds zit er weinig beweging in. Gelukkig is het maar één keer per jaar kerst