Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vrede aan tafel?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Vrede aan tafel?

Ongelezen bericht door Gollum »

Dat was even lastig gisteravond :schrik:
Mijn schoonouders kwamen langs met hun hondje, allemaal hapjes en drankjes op tafel en een hoop gezelligheid. Totdat schoonpa het nodig vond om stukjes kaas van tafel aan de honden te voeren. We hadden nog gezegd dat dat niet handig is omdat dat veel spanning oproept bij Rani. Maar ja, met de leeftijd doen de oren het ook minder dus hij voerde nog maar wat meer. Steeds als schoonpa even opstond liep de hele bende achter hem aan natuurlijk. Daar raakte hij wat geïrriteerd van, helemaal toen ik zei dat dat zijn eigen schuld was :mann:
Het wilde er nog steeds niet zo in dat het niet verstandig was om van tafel te voeren. Totdat Rani zijn hondje en vervolgens Mika aanvloog omdat ze te dicht bij de tafel kwamen :schrik:
Tja, dat gebeurd er dus als je van tafel voert, dat levert teveel spanning op bij Rani. Daarom doen wij dat dus nooit en geven we pas wat als alles van tafel is, in hun bak op hun eetplek. En dat is dus niet overdreven en ook niet zielig. De rest van de avond heeft schoonpa niets meer gevoerd, ik geloof dat hij eindelijk de boodschap snapte.
Gelukkig geen schade en geen bezoekjes aan de dierenarts op eerste kerstdag :schrik:

De honden waren uitgeput na het bezoek en hebben de rest van de avond geslapen, en nog steeds zit er weinig beweging in. Gelukkig is het maar één keer per jaar kerst :F:
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Re: Vrede aan tafel?

Ongelezen bericht door HillieS »

Irritant is dat he, mensen die niet naar je luisteren over t voeren van de honden.
Mijn vader en mijn schoonvader kunnen er ook wat van. Levert nooit strijd onder de honden op, wel met mij :engel:
Dan aaien ze bv Jamie omdat hij zo lief (bedelend) naast ze zit.
Niets geven betekend ook geen aandacht geven :gvd:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

HillieS schreef:Irritant is dat he, mensen die niet naar je luisteren over t voeren van de honden.
Mijn vader en mijn schoonvader kunnen er ook wat van. Levert nooit strijd onder de honden op, wel met mij :engel:
Dan aaien ze bv Jamie omdat hij zo lief (bedelend) naast ze zit.
Niets geven betekend ook geen aandacht geven :gvd:
Ja erg jammer dat er eerst zoveel spanning moet ontstaan voordat er geluisterd word. Maar goed, hopelijk onthouden ze het nu. Met alleen Gollum en Mika is er niks aan de hand, dat zijn van die brave borsten. Maar ja, Rani en eten.. Ze was niet voor niets zo dik toen ze bij ons kwam :P
Gollum
Zeer actief

_Tiny_ schreef:Sommige mensen verstaan het woordje "niet" niet. Dan wordt niet de honden van de tafel voeren automatisch voer de honden van de tafel.

Wij hadden vroeger een hond die niet met andere mensen kon. Als we dan bezoek kregen ging ze even de kennel in want het was voor niemand leuk als zij er tussen liep. Zeg ik nog zo tegen mijn schoonmoeder de hond bijt, niet door de tralies heen aaien! Toch doen he! Toen deed hondje hap. Dom wijf. Maar die was ook zo, als je "niet" zei deed zij het wel.
Zeer herkenbaar, zo werkt het ook bij schoonpa. Hij denkt dan dat hij grappig is. Totdat Rani dus een hap uit zijn hondje wilde nemen, toen was het niet grappig meer.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik ken dat , niet van t eten want gelukkig doen ze dat uit zichzelf niet
Maar gisteren was ik mer Cayita bij mn ouders
Broertje , schoonzus en kinders ook mee

Meteen dikke mik met mn nichtje van 9 , lekker spelen samen en op een gegeven moment ging Cayita onder de tafel liggen . Dus ik zeg tegen nichtje laat ze maar even want ze is moe

Wat doet mn broertje ? Pup slaapt en hij wakker maken en wild doen
Dus mn nichtje ; papa ben jij doof of zo ? Tante Angela zei toch dat we dr nu ff moesten laten slapen ?
En je moet zachtjes doen

Normaal krijgt ze wel op dr kop voor zo’n grote mond , maar deze werd ff door de vingers gezien
Vooral omdat ik zo hard moest lachen en de rest ook :engel:
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
HillieS
Zeer actief

Nanna schreef:Ik heb mijn eigen vier honden plus drie kerstlogeehonden en ik ben blij dat geen van allen voernijd heeft. Ja, je doet er weinig aan maar lastig lijkt het me wel. Hier liep de hele meute gebroederlijk de gevallen kerststolschilfers op te sneupen :tongue:
Ik heb trouwens op de hei een non-voergebod ingesteld. Als ze een snoepje krijgen is het van mij en niet van een willekeurige passant. Voordat ze iedereen als een dierentuinaap afgaan om te kijken of ze wat te vreten hebben.
Ik snap trouwens dat hele gevoer van andermans hond niet :19:
Ik ook niet. Ik bepaal zelf wel of ze iets krijgen of niet.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Nanna schreef:Ik heb mijn eigen vier honden plus drie kerstlogeehonden en ik ben blij dat geen van allen voernijd heeft. Ja, je doet er weinig aan maar lastig lijkt het me wel. Hier liep de hele meute gebroederlijk de gevallen kerststolschilfers op te sneupen :tongue:
Ik heb trouwens op de hei een non-voergebod ingesteld. Als ze een snoepje krijgen is het van mij en niet van een willekeurige passant. Voordat ze iedereen als een dierentuinaap afgaan om te kijken of ze wat te vreten hebben.
Ik snap trouwens dat hele gevoer van andermans hond niet :19:
Op zich is het niet lastig vind ik, als mensen gewoon luisteren naar wat ik zeg :mrgreen:
Normaal kunnen ze met z'n drieën prima een bord aflikken of snoepjes op de grond zoeken o.i.d. Geen gezeur rondom hun en ons eten, kluifjes, alles gaat prima zolang er duidelijkheid is. Ook met vreemde honden erbij gaat het goed, die draaien gewoon met mijn regels mee. Maar met opa erbij vervalt die duidelijkheid dus. Gelukkig krijgen we niet zo vaak visite :P

Buiten voeren heb ik dan weer niet zo'n probleem mee, ik zeg er wel altijd bij dat ze moeten gaan zitten en je met een platte hand moet voeren i.v.m springen en vingertjes. Dat doet men braaf en zo niet laten ze het meestal bij één keer :LOL:
Ze gaan eigenlijk nooit zomaar op mensen af, Gol doet het nog wel eens als mensen hun handen in hun zak hebben maar dat doet ze zo schattig dat niemand daar een probleem mee heeft.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Wat ben ik dan blij met de hondenmensen in mijn familie die snappen dat 'niet doen' ook echt 'niet doen' betekent. De rest respecteert me gelukkig genoeg om te luisteren naar mijn regels voor mijn honden...Ik zou me kapot zitten ergeren als ik continue politieagentje moest spelen.
HillieS
Zeer actief

Echt hondenmensen heb ik niet in mijn familie en schoonfamilie. Ook al denkt schoonvader dat hij dat wel is (toen hij nog thuis woonden hadden de een poedeltje, dat is nu zo'n 40-45 jaar geleden ongeveer...)
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Sandra&co schreef:Wat ben ik dan blij met de hondenmensen in mijn familie die snappen dat 'niet doen' ook echt 'niet doen' betekent. De rest respecteert me gelukkig genoeg om te luisteren naar mijn regels voor mijn honden...Ik zou me kapot zitten ergeren als ik continue politieagentje moest spelen.
Ach ja, verder is hij heel aardig en uiteindelijk snapte hij het wel. Hij is Gollum en Mika gewend, en zijn bejaarde bulletje. Ik geloof dat dit de eerste keer was met allerlei hapjes op tafel en Rani erbij, dat is gewoon een heel andere hond. Het duurde ook even voordat hij snapte dat je niet met de poes moet gaan zitten klooien met Rani erbij, dan wil ze hem beschermen en de poes opeten :mann:
Sommige mensen moeten het eerst zien voordat ze het geloven.
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Cleva schreef:
HillieS schreef:
Nanna schreef: Ik snap trouwens dat hele gevoer van andermans hond niet :19:

Ik bepaal alles wat mijn honden aangaat. Dat is zo gegroeid met wat lastige sujetten ertussen.
Mijn vader is ziekelijk eigenwijs maar zelfs die respecteert tegenwoordig die grenzen.
Ik zeg het twee keer heel uitgebreid en gezellig maar de tweede keer waarschuw ik al dat ik niet bezig blijf. De derde keer snauw ik je de kleur van je neus af.
Iedereen die me kent weet dat mijn honden mijn belangrijkste ding zijn. Als je daar tegen instructies in leuk mee gaat zitten doen dan zie ik dat als een regelrechte provocatie.

Het interesseert me geen fluit of je begrijpt waarom ik dat zo wil. Het enige wat je hoeft te onthouden is dat ik het zo wil.
En denk maar niet dat ik om de lieve vrede de boel negeer.
Soms moet je gewoon glashelder zijn om conflicten juist te voorkomen.
Hier ook...
Gelukkig respecteert iedereen dat ook omdat ik dan ontzettend bot uit de hoek kan komen. En dat zorgt voor ruzie en dat willen ze niet...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Hier geen voernijd, maar wel een onopgevoedde superaanwezige hond van m'n schoonouders.
Volgens hun is dat beest heel lief en onderdanig, maar het is een claimende, dominante en overheersende regelteef.

Nieuwste dingetje is dat ze overal gaat lopen markeren :ugh:
Heel irritant als je zelf je best hebt gedaan om 3 honden netjes op te voeden en dat dan een bezoekhond het huis onder zeikt.
Mijn schoonouders ruimen het netjes op maar toch....En ik erger me nog het meest dat ze dan helemaal verbaasd doen "goh, maar ik heb haar echt uitgelaten, het zal vast stress zijn, ze plast uit onderdanigheid"
Maar ze pist gewoon omdat het een onopgevoed kutbeest is.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Oh leuk hè dat bemoeien met wat jij wel en niet van je honden wil...

Bij ons was het ook weer raak. Schoonbroer wilde graag proberen of we hun katten en mijn honden weer wat meer aan elkaar konden laten wennen. Prima, kunnen we proberen. Dus ik zet Finn even weg, zodat ik me alleen op Tess kon richten. Doe Tess een lijn aan, pak een grote bak met voertjes en ga op de bank zitten. Feest natuurlijk toen de katten de kamer in kwamen. Tess blaffen, katten onder de tafel. Niks wat ik niet verwacht had, maar ja dan komen de commentaren al... "Ja echt een goed idee dit!".
Tess was vrij snel weer redelijk rustig, katten zaten haar te bekijken van onder de tafel en zij keek terug. Ik strooide lekker door met mijn koekjes. "Ja ga het nog even belonen" was het volgende commentaar. Uiteindelijk kon Tess op een anderhalve meter van de katten staan waarbij beide partijen rustig waren. Voor een eerste keer vonden schoonbroer en ik dat een prima resultaat, maar vanaf de bank waren er natuurlijk nog meer commentaren. Want hoezo geslaagd, ze konden toch nog niet samen in de kamer??....*zucht* :roll:
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Ik wil om die reden bepaalde mensen hier niet meer uitnodigen voor het eten. Want die zijn niet te overtuigen van de onhandigheid in hun manier van omgaan met de honden. Gewoon niet. Waardoor de honden bij die persoon grenzeloos worden en ik voortdurend de boel kan redden. En dat lukt dan ook een keer niet natuurlijk omdat ik niet overal tegelijk kan zijn.

Dus ik nodig die personen nooit bij ons thuis uit voor het eten. Hapjes komen er dan ook niet op tafel als zij er zijn maar ik ga gewoon rond met hapjes en dan zet ik het weg :mrgreen: . Uit eten kan wel dus dat doen we als het zo uitkomt dan maar. Of in de zomer met barbecue dan zit iedereen in de tuin en doe ik de honden naar binnen als die persoon er is. Ik word er knettergek van want bij alles waarmee ik de boel probeer te sturen zegt diegene "aaah joh laat ze lekker, kom maar hoor" en als ik er wat van zeg heb ik het gedaan en ben ik een zeikerd en mogen ze niks.

Er is niet op te boksen tegen zoveel onbenul en verder is het wel een aardig persoon en het is belangrijk voor Ed dat de relatie met die persoon goed is dus ik pas me aan. :wink:
Gollum
Zeer actief

Cleva schreef:
HillieS schreef:
Nanna schreef: Ik snap trouwens dat hele gevoer van andermans hond niet :19:

Ik bepaal alles wat mijn honden aangaat. Dat is zo gegroeid met wat lastige sujetten ertussen.
Mijn vader is ziekelijk eigenwijs maar zelfs die respecteert tegenwoordig die grenzen.
Ik zeg het twee keer heel uitgebreid en gezellig maar de tweede keer waarschuw ik al dat ik niet bezig blijf. De derde keer snauw ik je de kleur van je neus af.
Iedereen die me kent weet dat mijn honden mijn belangrijkste ding zijn. Als je daar tegen instructies in leuk mee gaat zitten doen dan zie ik dat als een regelrechte provocatie.

Het interesseert me geen fluit of je begrijpt waarom ik dat zo wil. Het enige wat je hoeft te onthouden is dat ik het zo wil.
En denk maar niet dat ik om de lieve vrede de boel negeer.
Soms moet je gewoon glashelder zijn om conflicten juist te voorkomen.
Ik heb ook met mijn vriend afgesproken dat we het een volgende keer nog duidelijker zeggen dat het op onze manier gaat of gewoon niet. Dan geven we hem een bordje waar hij van alles op mag bewaren voor de hondjes en dat mag hij dan na het eten in een kong voor ze doen, dan heeft hij er nog langer lol van ook want Rani word heel erg blij van de kong :mrgreen:
Gister waren we de hele dag met z'n tweeën en lekkere dingen op tafel, de honden gaven er geen zier om. Het was weer normaal, allemaal in hun mand en wachten tot we klaar waren, en daarna kregen ze de restjes in de kong. Wat een verademing.
Floortje schreef:Hier geen voernijd, maar wel een onopgevoedde superaanwezige hond van m'n schoonouders.
Volgens hun is dat beest heel lief en onderdanig, maar het is een claimende, dominante en overheersende regelteef.

Nieuwste dingetje is dat ze overal gaat lopen markeren :ugh:
Heel irritant als je zelf je best hebt gedaan om 3 honden netjes op te voeden en dat dan een bezoekhond het huis onder zeikt.
Mijn schoonouders ruimen het netjes op maar toch....En ik erger me nog het meest dat ze dan helemaal verbaasd doen "goh, maar ik heb haar echt uitgelaten, het zal vast stress zijn, ze plast uit onderdanigheid"
Maar ze pist gewoon omdat het een onopgevoed kutbeest is.
Oh daar heb ik zo'n hekel aan, mijn zus heeft ook zo'n markeerhond. Die mag dus ook niet meer komen omdat ze hem niet corrigeert of tegenhoud of sowieso oplet. Op ons verzoek hield ze hem dan aan de lijn die hij vervolgens doorknaagde en rustig verder ging met overal tegenaan pissen. Doeiiii.
veertje schreef:Oh leuk hè dat bemoeien met wat jij wel en niet van je honden wil...

Bij ons was het ook weer raak. Schoonbroer wilde graag proberen of we hun katten en mijn honden weer wat meer aan elkaar konden laten wennen. Prima, kunnen we proberen. Dus ik zet Finn even weg, zodat ik me alleen op Tess kon richten. Doe Tess een lijn aan, pak een grote bak met voertjes en ga op de bank zitten. Feest natuurlijk toen de katten de kamer in kwamen. Tess blaffen, katten onder de tafel. Niks wat ik niet verwacht had, maar ja dan komen de commentaren al... "Ja echt een goed idee dit!".
Tess was vrij snel weer redelijk rustig, katten zaten haar te bekijken van onder de tafel en zij keek terug. Ik strooide lekker door met mijn koekjes. "Ja ga het nog even belonen" was het volgende commentaar. Uiteindelijk kon Tess op een anderhalve meter van de katten staan waarbij beide partijen rustig waren. Voor een eerste keer vonden schoonbroer en ik dat een prima resultaat, maar vanaf de bank waren er natuurlijk nog meer commentaren. Want hoezo geslaagd, ze konden toch nog niet samen in de kamer??....*zucht* :roll:
Heerlijk die kerstperikelen, ben zo blij dat het weer voorbij is :LOL:
Ri@ schreef:Ik wil om die reden bepaalde mensen hier niet meer uitnodigen voor het eten. Want die zijn niet te overtuigen van de onhandigheid in hun manier van omgaan met de honden. Gewoon niet. Waardoor de honden bij die persoon grenzeloos worden en ik voortdurend de boel kan redden. En dat lukt dan ook een keer niet natuurlijk omdat ik niet overal tegelijk kan zijn.

Dus ik nodig die personen nooit bij ons thuis uit voor het eten. Hapjes komen er dan ook niet op tafel als zij er zijn maar ik ga gewoon rond met hapjes en dan zet ik het weg :mrgreen: . Uit eten kan wel dus dat doen we als het zo uitkomt dan maar. Of in de zomer met barbecue dan zit iedereen in de tuin en doe ik de honden naar binnen als die persoon er is. Ik word er knettergek van want bij alles waarmee ik de boel probeer te sturen zegt diegene "aaah joh laat ze lekker, kom maar hoor" en als ik er wat van zeg heb ik het gedaan en ben ik een zeikerd en mogen ze niks.

Er is niet op te boksen tegen zoveel onbenul en verder is het wel een aardig persoon en het is belangrijk voor Ed dat de relatie met die persoon goed is dus ik pas me aan. :wink:
Oh daar zou ik ook geen zin in hebben, kan ik steeds rondjes gaan lopen met hapjes en drankjes. Ik snap wel dat je het zo doet hoor maar ik zou het makkelijker vinden als mensen gewoon luisteren :F:
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Mijn neef gaf de honden een hand bosbessen met slagroom. Nou ja, zo lang ze het niet van mij krijgen vind ik het best, maar bij mijn honden roept het geen spanning op. Anders zou ik echt strontchagrijnig worden, ook al was mijn opa oud en eigenwijs.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Leonie. schreef:ook al was mijn opa oud en eigenwijs.
Mijn oma is erg dement en meestal net een kind. Doen wat niet mag omdat het zo'n leuke reacties oplevert :mrgreen: Dus gisteren vlogen de koekjes en plakjes vlees in de rondte (uit de hand geven is geen optie, dat is vies). Zelf opeten was te makkelijk, naar de honden moest het. En ze vindt de honden dus maar vies en vervelend, maar wel voeren hè :LOL: Gelukkig luistert ze wel als we zeggen dat de bonbons niet voor honden zijn en dat ze daar ziek van worden.

Overigens kunnen we haar ook niks geven wat voor de honden is bedoeld, want ze heeft al eens een Markiesjes biscuit in haar mond gestoken :schrik:
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Ik vind het altijd heel jammer dat Morris niet mee mag naar familie en dat ze hier bijna nooit komen, maar na het lezen van dit topic is het ineens veel minder erg :LOL:
Gollum
Zeer actief

nomo schreef:Ik vind het altijd heel jammer dat Morris niet mee mag naar familie en dat ze hier bijna nooit komen, maar na het lezen van dit topic is het ineens veel minder erg :LOL:
Ik ben ook erg blij dat we dit niet zo vaak doen :mrgreen:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Geen idee hoe het had gegaan als de kleine hond van mijn schoonzus was meegekomen, want in ons huis zijn ze nog niet geweest met de hond. Maar die kan nogal eens venijnig uit de hoek komen en bij oma gaat dat wel ok, op een keer een escalatie na omdat ze Aki in zijn lip beet, en dát pikte hij dan weer niet..
Maar verder had ik hier 2 dagen het huis vol en gedroegen de honden zich buitengewoon goed.
Niet bietsen, al kregen ze genoeg als wij het niet zagen :LOL:
En een keer hebben we iemand gewaarschuwd te stoppen met dollen met Aki omdat we hoorden dat hij wat feller werd. Maar die persoon lachte mijn vriend een beetje uit, dus die vond het verder gescheten.
Ergens heeft Aki blijkbaar zelf zijn punt wel gemaakt, want ineens was het wel over en hield die persoon wat meer afstand :mrgreen: (volwassen kerel van bijna 50 jaar hoor, dus eigen schuld, hij was gewaarschuwd.)
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Mijn neefjes zijn 4,3 en 1 jaar en vonden het kersteten maar matigjes :mrgreen: Schoonzus is zelf streng en wil geen bedelende honden dus ik hoef zelf niks te zeggen gelukkig. Maarja, knoeien doen ze alledrie wel en goed luisteren geen van 3 100% helaas. Met name de eenjarige vindt het machtig mooi om al zijn eten te delen met een teckel. En als er geen eten te geven is dan bukt hij met z'n mond open zodat teckellief de restje eens goed uit zijn mond kan halen en tegelijk het snot onder zijn zijn neus even weg te poetsen :lol1:
Goed voor de weerstand zullen we maar zeggen :schrik:

Mies heeft wel voernijd maar ze heeft in huis de broek aan dus de andere honden laten haar altijd vooraan staan zonder dat Mies iemand hoeft te scalperen gelukkig.
Afbeelding
HillieS
Zeer actief

pioenroos schreef:Mijn neefjes zijn 4,3 en 1 jaar en vonden het kersteten maar matigjes :mrgreen: Schoonzus is zelf streng en wil geen bedelende honden dus ik hoef zelf niks te zeggen gelukkig. Maarja, knoeien doen ze alledrie wel en goed luisteren geen van 3 100% helaas. Met name de eenjarige vindt het machtig mooi om al zijn eten te delen met een teckel. En als er geen eten te geven is dan bukt hij met z'n mond open zodat teckellief de restje eens goed uit zijn mond kan halen en tegelijk het snot onder zijn zijn neus even weg te poetsen :lol1:
Goed voor de weerstand zullen we maar zeggen :schrik:

Mies heeft wel voernijd maar ze heeft in huis de broek aan dus de andere honden laten haar altijd vooraan staan zonder dat Mies iemand hoeft te scalperen gelukkig.
Ik zie het helemaal voor me :LOL: :LOL:
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ik heb zojuist te horen gekregen dat (vaderskant van) de familie komt bij de nieuwjaarsborrel en één koppel is altijd aan het mutsen met komen. Deze keer wist ze niet zeker of haar pup (lees 8 maanden tot een jaar) wel zo lang alleen thuis kon blijven. Nu kunnen deze personen nul hondentaal en hebben ze tegenwoordig een SPA dus ik wist per direct dat mijn honden lekker in hun eigen deel gingen blijven. En mijn moeder gaf ook aan dat kleine Boris lekker in de herenkamer ging blijven, we gaan het namelijk houden in de schuur en hij heeft het daar altijd koud, zelfs als de gaskachel brandt, en verder heeft hij niets met de drukte. Wij sluiten de honden dus weg.

Grote Boris blijft in de kennel, maar mogelijk komt daar toch maar een slotje op. Hij heeft met kerst toch weer mijn zus gebeten die dacht dat aaien wel een goed idee was (gelukkig geen schade en ze is wel wat gewend met haar eigen honden). Hij geeft overigens wel signalen, maar dat tongelen geen kusjes geven was, kwam niet bij haar op. En de whale eye had ze helemaal gemist. Naderhand dus maar even uitleg gegeven. En het niveau van de mensen die gaan komen is nog lager.

Dus tja, familie... Hopelijk blijft je schoonpa het nu onthouden dat voeren niet verstandig is. Ik vind dat bord wel een slimme oplossing.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

pioenroos schreef:Mies heeft wel voernijd maar ze heeft in huis de broek aan dus de andere honden laten haar altijd vooraan staan zonder dat Mies iemand hoeft te scalperen gelukkig.
Dat is hier met Mila ook het geval, hoewel ze eigenlijk bij bekende honden nauwelijks voernijd heeft. Maar die wachten dan ook geduldig op de tweede rang zonder haar voor de voeten te lopen - behalve Amy, maar die komt overal mee weg. Een onbekende hond die zich voordringt, zou van haar wel de volle laag krijgen.
Ik heb een keer een tante vier dagen te logeren gehad toen ik in Spanje was, en zij voerde Mila ook de hele tijd aan tafel. Toen was Mila nog mijn enige hond, dus geen problemen met concurrentie met andere honden, maar ze werd wel steeds brutaler. Ik had mijn tante al gewaarschuwd dat als ze zo door zou gaan, Mila na een paar dagen het eten gewoon zonder pardon uit haar handen zou pakken, en inderdaad: op dag drie zat Mila bij tante op schoot het eten gewoon zo van het bord te eten :oeps: Maar gelukkig was dat voor Mila geen vrijbrief om dat ook maar eens bij andere mensen te proberen.
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

heb hier in huis ook maar 1 regel,
de hond wordt niets lekkers toegestopt, ook niet voor 1 keer, punt, geen discussie mogelijk,
heb dat vanaf het begin dat ze als pup kwam, aan iedereen direct duidelijk gemaakt,
alles wat ze krijgt gaat via haar eigen voerbak, en dan ook nog alleen door eigen huisgenoten.
Gollum
Zeer actief

Domor schreef:Ik heb zojuist te horen gekregen dat (vaderskant van) de familie komt bij de nieuwjaarsborrel en één koppel is altijd aan het mutsen met komen. Deze keer wist ze niet zeker of haar pup (lees 8 maanden tot een jaar) wel zo lang alleen thuis kon blijven. Nu kunnen deze personen nul hondentaal en hebben ze tegenwoordig een SPA dus ik wist per direct dat mijn honden lekker in hun eigen deel gingen blijven. En mijn moeder gaf ook aan dat kleine Boris lekker in de herenkamer ging blijven, we gaan het namelijk houden in de schuur en hij heeft het daar altijd koud, zelfs als de gaskachel brandt, en verder heeft hij niets met de drukte. Wij sluiten de honden dus weg.

Grote Boris blijft in de kennel, maar mogelijk komt daar toch maar een slotje op. Hij heeft met kerst toch weer mijn zus gebeten die dacht dat aaien wel een goed idee was (gelukkig geen schade en ze is wel wat gewend met haar eigen honden). Hij geeft overigens wel signalen, maar dat tongelen geen kusjes geven was, kwam niet bij haar op. En de whale eye had ze helemaal gemist. Naderhand dus maar even uitleg gegeven. En het niveau van de mensen die gaan komen is nog lager.

Dus tja, familie... Hopelijk blijft je schoonpa het nu onthouden dat voeren niet verstandig is. Ik vind dat bord wel een slimme oplossing.
Oh daar zou ik wel buikpijn van krijgen ja, hier is er niet echt een mogelijkheid om de honden weg te sluiten. Dat zou wel makkelijk zijn.
Dat bord hadden we gelijk moeten verzinnen, beetje jammer. Maar goed, voor de volgende keer dan maar, al hoop ik dat die niet snel komt :mrgreen:
Gollum
Zeer actief

Lanavandevledders schreef:heb hier in huis ook maar 1 regel,
de hond wordt niets lekkers toegestopt, ook niet voor 1 keer, punt, geen discussie mogelijk,
heb dat vanaf het begin dat ze als pup kwam, aan iedereen direct duidelijk gemaakt,
alles wat ze krijgt gaat via haar eigen voerbak, en dan ook nog alleen door eigen huisgenoten.
Zo streng ben ik niet, je kunt de honden hier gerust wat lekkers geven dat is geen probleem. Ze vinden opa daarom ook geweldig, die heeft snaai :mrgreen:
Het is vooral de situatie rondom ons eten wat problemen kan veroorzaken. Daarom moeten ze ook in hun mand liggen tijdens het eten, dat ging deze keer dus niet helemaal goed.
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

tja tis op zich ook geen probleem dat ze eens een keer iets lekkers krijgt,
maar Lana is zo groot dat ze haar hoofd op de eet tafel kan leggen,
en bij geen duidelijke regel, zij zich wat opdringerig kan gaan gedragen, vooral tegenover iemand anders dan ons zelf.
dus zodoende ben ik vrij streng in dit soort dingen,
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Oudejaarsmiddag wordt het hier weer de zoete inval. En bij teveel drukte doe ik Aki wel even in de bench, ga dan wel even mijn broer vertellen (als hij komt) dat hij hem dan ook in de bench moet laten.
Op kerstavond liet hij hem namelijk telkens uit de bench.. "jeetje, die hond kan gewoon zijn hok open maken.. met een grijns..". Dat kon op kerstavond prima, maar wellicht komen er kinderen met oudejaar in de middag die bang zijn voor honden, en dan wil ik gewoon niet dat hij erbij loopt. Verder loopt hij overigens net als vorig jaar gewoon overal tussendoor, maar we houden ook wel rekening met mensen die even langs komen en wél angst voor honden hebben.

En dat visite eten geeft, daar heb ik me allang al bij neergelegd. We hebben opa die altijd wat meeneemt, oma die wat meeneemt, bij andere opa en oma krijgen ze ook altijd wat van worst of kaas..
En ze kunnen er een kunstje voor doen, nemen het rustig aan, én ze raken er niet van aan de schijt, dus mensen doen maar :wink:
Oh, en ze zijn weg te sturen als ik vind dat ze aan het bietsen zijn, als dat anders zou zijn dan zou ik het uiteraard ook absoluut verbieden of als een hond gevoelig is voor "vreemd" voedsel.
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Bij mijn honden was er nooit begrip voor mijn 'strenge' regels vwb de honden.
Iedereen die mijn regels aan de laars lapte kreeg echter te maken met de redenen voor het bestaan van de regels....
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”