Mijn pap noemde Elmo altijd olle russe
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
'Scheldwoorden' voor je honden
Moderator: moderatorteam
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Aantal honden: 1
Re: 'Scheldwoorden' voor je honden
Hmm nee niet echt. Ja hij werd als halfwas pup uitgescholden voor duitse dog (oh nee meneer zei deense dog). Meneer geloofde mij ook niet dat elmo een dalmatier is.
oftewel oude Rus (elmo is voor de helft Russisch)
-
Persistence
- Zeer actief
Dat! Een mevrouw laatst op afstand: ohhh een buitenlander! Die kun je niet los laten lopen hoor! Die hebben een rugzakje!xxdiandraxx schreef:Echt uigescholden niet want ze vallen niemand lastig en luisteren goed, maar sommige opmerkingen.... Mijn redmerle australian shepherd werd laatste een vuilnisbak uit spanje genoemd...
Daarna raakte ik met haar aan de praat en bleek dat ze zelf een Spaans hondje had gehad die op hem leek, maar ze wist niet wat een galgo toen was en kwam erachter dat hij altijd wegliep.
Toen ik zei dat het een Schotse collie was zei ze: dan is het dus toch een buitenlander.
Maar eigenlijk krijg ik verder alleen maar complimentjes of leuke opmerkingen: die is zeldzaam he?
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Ik liep een aantal jaar geleden met Dana ergens, en toen wij voorbij liepen riep een kind: "kijk mama, een schaap". 

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Hahahaha! Hier hetzelfde gevoel bij 'Wat een mooie labradoodle!'.-Saskia- schreef:'Wat een mooie Australische herders'
Maar verder krijg ik enkel complimenten over ze.
Eén keer iemand dat het wel een ander soort labradoodle moest zijn... Ja, dat klopt, het is een poedel!

- Judith
- Zeer actief
Vandaag ook 2 mensen, "ohhhh kijk nou hoe geweldig, 2 poedels. Ja want die hype van tegenwoordig, met die labradoodles *maakt daar zo'n kots gebaar bij* vind ik ook maar niets".Hilde schreef:Hahahaha! Hier hetzelfde gevoel bij 'Wat een mooie labradoodle!'.-Saskia- schreef:'Wat een mooie Australische herders'
Maar verder krijg ik enkel complimenten over ze.
Eén keer iemand dat het wel een ander soort labradoodle moest zijn... Ja, dat klopt, het is een poedel!

-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Andere mensen noemen haar alleen vaak Vosje, maar dat is niet erg.
Zelf noem ik haar een klein optiefertje, maar dat is liefkozend.
Het ergste dat iemand ooit over haar gezegd heeft was: "Maar ze is vast ook lief".
Man heeft een tervurense met dezelfde naam en toen ik opmerkte dat mijn Yuna net een mini versie was, bestond het hem enigszins beledigd te snuiven en met deze opmerking te komen.
Alsof ik niet het allermooiste Roma- meisje ter wereld heb.
Zelf noem ik haar een klein optiefertje, maar dat is liefkozend.
Het ergste dat iemand ooit over haar gezegd heeft was: "Maar ze is vast ook lief".
Man heeft een tervurense met dezelfde naam en toen ik opmerkte dat mijn Yuna net een mini versie was, bestond het hem enigszins beledigd te snuiven en met deze opmerking te komen.
Alsof ik niet het allermooiste Roma- meisje ter wereld heb.
- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Ik heb een Corgi, dus ja hij krijgt weleens van wildvreemden te horen dat ie een worst op pootjes is.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Geen scheldwoorden. Alleen een keer dat mensen met Goldens vonden dat ik geen echte had, en de stamboom ongetwijfeld nep was. Want zo'n iele Golden met die krullen in haar vacht... 
-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
Izzie is 1 keer uitgemaakt voor kuthond, door haar zwarte snoet zijn sommige mensen bang voor haar en blijkbaar is het logisch dat je gaat schelden als je bang bent. Iz was gewoon aangelijnd aan de korte riem en er zat minstens 5 meter tussen haar en haar tegenstander - voor we dat weer krijgen
Verder beweert een meneer uit de buurt dat ze de mooiste Bulgaarse herder is die hij kent, en hij kent er heel veel..... Ik ben niet zo thuis in hondenrassen maar ik denk dat 'de Bulgaarse herder' niet bestaat. Toch?
Verder beweert een meneer uit de buurt dat ze de mooiste Bulgaarse herder is die hij kent, en hij kent er heel veel..... Ik ben niet zo thuis in hondenrassen maar ik denk dat 'de Bulgaarse herder' niet bestaat. Toch?
- dagmar88
- Zeer actief
Sandra&co schreef: Pas werd me nog meelijwekkend medegedeeld dat ik me bij de neus had laten nemen toen ik haar als Stafford kocht. Het was toch echt meer een Terriër/Pitbull-kruisinkje, want daar had ze kijk op. Dikke prima
Helaas heeft ze niet meer zo'n mooi lijntje haha
Het raarst was een wildvreemde mevrouw die bij mij aan de deur kwam vertellen dat staffords niet luisteren, omdat ze niet op cursus mogen
En natuurlijk véél mensen met goedbedoeld cesar advies.
Niko is volgens de expert een Casa Corso
Ik noem mijn honden zelden bij hun naam. Mijn buurman had een vreselijk dikke prednison stafford, de wentelteef.
Charlie is nu ook een wentelteef, muts, schoothond. Meestal heet ze Bob.
Niko is een oelewapper, koekenbakker, downie. Tibbe de blafrat.
Daar staan wel vele aardigere koosnaampjes tegenover
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Och crisis haha, heb ik ook eens gehad.Izzie_Anneke schreef:Izzie is 1 keer uitgemaakt voor kuthond, door haar zwarte snoet zijn sommige mensen bang voor haar en blijkbaar is het logisch dat je gaat schelden als je bang bent. Iz was gewoon aangelijnd aan de korte riem en er zat minstens 5 meter tussen haar en haar tegenstander - voor we dat weer krijgen![]()
Honden los, ik zie van ver een jogger aankomen dus ik roep ze bij me, lijn ze aan en ga een paar meter van het pad af.
Ik zie de joggende trut zuchten en haar armen naast zich gooien alsof haar immens leed is aangedaan.
Zegt ze me "Mevrouw, er zijn mensen die bang zijn van honden, is een beetje respect teveel gevraagd? We zien ze al genoeg."
Well shit, moet ik ze mijn reet in vouwen zodat je met je angstjes langs kan?
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Vreemden nog nog.nooit maar Rasta noem ik wel eens zwarjoekel, sulliewullie of pindabrein.
Ziggy zit op mijn schoot en dan begin ik tegen hem te lullen.
Aaaaaach wat ben jij een lillek rotmormeltje hé met die kapotte oortjes en die lilleke oogjes.......ieee bah dan begint ie weer te kwispelen en kusjes te geven.
Gatverdekkie vieze hond toch, vrouwtje houdt niet van kusjes.
Haha het is maar goed dat er niemand mee kan luisteren anders zat ik.zo achter de gesloten deuren op.de paasafdeling

Ziggy zit op mijn schoot en dan begin ik tegen hem te lullen.
Aaaaaach wat ben jij een lillek rotmormeltje hé met die kapotte oortjes en die lilleke oogjes.......ieee bah dan begint ie weer te kwispelen en kusjes te geven.
Gatverdekkie vieze hond toch, vrouwtje houdt niet van kusjes.
Haha het is maar goed dat er niemand mee kan luisteren anders zat ik.zo achter de gesloten deuren op.de paasafdeling
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
Oh, hahaha-Saskia- schreef:Och crisis haha, heb ik ook eens gehad.Izzie_Anneke schreef:Izzie is 1 keer uitgemaakt voor kuthond, door haar zwarte snoet zijn sommige mensen bang voor haar en blijkbaar is het logisch dat je gaat schelden als je bang bent. Iz was gewoon aangelijnd aan de korte riem en er zat minstens 5 meter tussen haar en haar tegenstander - voor we dat weer krijgen![]()
Honden los, ik zie van ver een jogger aankomen dus ik roep ze bij me, lijn ze aan en ga een paar meter van het pad af.
Ik zie de joggende trut zuchten en haar armen naast zich gooien alsof haar immens leed is aangedaan.
Zegt ze me "Mevrouw, er zijn mensen die bang zijn van honden, is een beetje respect teveel gevraagd? We zien ze al genoeg."
Well shit, moet ik ze mijn reet in vouwen zodat je met je angstjes langs kan?
- Patricia.
- moderator
- Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren - Aantal honden: 4
Als ik met Fire ergens loop hoor ik vaak ohhh kijk heb je weer een buitenlander of is het een buitenlander...en als ik dan roep nee gewoon een Hollander wordt ik waterig aangekeken

- Soooof
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Is het losloopdeel van het bos hier, loopt ook vaak een meisje dat echt doodsbang is voor honden. Alle honden. Ik snap dat ook niet zo goed, het niet-losloopdeel is veel groter, ga dáár dan rennen. Maar goed, zij weet inmiddels wel dat ik Rex altijd bij me roep als er hardlopers aankomen en dat hij braaf blijft zitten, dus ik word juist altijd bedankt door haar. Maar er komt een moment dat ik haar de andere helft van het bos ga aanraden denk ik.Izzie_Anneke schreef:Oh, hahaha-Saskia- schreef:Och crisis haha, heb ik ook eens gehad.Izzie_Anneke schreef:Izzie is 1 keer uitgemaakt voor kuthond, door haar zwarte snoet zijn sommige mensen bang voor haar en blijkbaar is het logisch dat je gaat schelden als je bang bent. Iz was gewoon aangelijnd aan de korte riem en er zat minstens 5 meter tussen haar en haar tegenstander - voor we dat weer krijgen![]()
Well shit, moet ik ze mijn reet in vouwen zodat je met je angstjes langs kan?, dat is wel heel erg. Ik doe mijn uiterste best hoor als ik zie dat mensen bang zijn voor Iz maar je kunt maar zoveel he?
Rex wordt vos en wolf genoemd door mensen, maar niet echt uitgescholden. Ja, door ons.
-
ruudstofferboa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador, teckel
Vroeger wel, ik was toen een jaar of 16, met mijn aller eerste eigen hond Floddertje, een kruising JR en Corgie.....Ik was zoooo mega trots op mijn kleine lieve beestje, zegt er een stel dat voorbij liep, moet je kijken een vol gescheten palingvel op pootjes
Ik had ze op dat moment wel in mootjes kunnen hakken, nu kan ik er hard om lachen

Ik had ze op dat moment wel in mootjes kunnen hakken, nu kan ik er hard om lachen
- Hailfall
- Zeer actief
Loki wordt wel eens als "Jack Russell op sterioden" beschreven door mensen.. Omdat hij zo groot en fors is voor een kruising.
En ze zeggen ook wel vaak dat het een "rothond" of "klotehond" is omdat hij niet over zich heen laat lopen en als honden hem dan irriteren dan zegt hij er wat van, maar die correcties zijn dan eigenlijk nog redelijk normaal en netjes dus dat begrijp ik dan ook weer niet
(komt ook meestal van mensen met van die kleine keffertjes als honden..)
En ze zeggen ook wel vaak dat het een "rothond" of "klotehond" is omdat hij niet over zich heen laat lopen en als honden hem dan irriteren dan zegt hij er wat van, maar die correcties zijn dan eigenlijk nog redelijk normaal en netjes dus dat begrijp ik dan ook weer niet
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Hippo werd wel eens 'vechthond' genoemd, dat is nogal een brede categorie, maar ik had er geen moeite mee. We noemde hem zelf altijd 'stinkie' als koosnaam, tot we wisten waar hij allergisch voor was, had hij bij een allergische aanval wel eens een zware stinkende hondenlucht.
Verder worden ze eigenwijs nooit uitgescholden, ik sta eigenlijk verbaasd over de complimenten die we krijgen
. Zowel over Hippo als de herders, "Wat een prachtige hond/herder/pitbull."Wauw die zijn mooi gespierd zeg
." En uiteraard complimenten dat ze goed luisteren
Grappige was wel dat mensen of de mechels of Hippo benoemde, maar weinig die beide kon bekoren. Hartstikke leuk die complimenten.
Verder worden ze eigenwijs nooit uitgescholden, ik sta eigenlijk verbaasd over de complimenten die we krijgen
Grappige was wel dat mensen of de mechels of Hippo benoemde, maar weinig die beide kon bekoren. Hartstikke leuk die complimenten.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Onze ToBe, 16 jaar en 21 cm, werd uitgescholden voor "Tering ToBe"omdat ze alle andere honden het park uit joeg

- Miezemuis
- Zeer actief
Niet zozeer uitschelden maar wel dat mensen een mening hebben over de poedels. En die ook heel graag zeggen. Het zijn wel kuitenbijters he poedels die poedels..... Ik snap niet waarom je niet gewoon voor een labradoodle bent gegaan die kan je veel makkelijker iets leren..... Oh die poedels zijn zo truttig ik heb liever een hond die houdt van rausen. Etc. Zelf min dierenarts zei dat poedels zo fel zijn omdat ze gegokt zijn voor muizenjacht. Wtf....
- Miezemuis
- Zeer actief
-
Sandra&co
Jawel, maar ik vind haar net zoveel op een BH (Izzie_Anneke schreef:
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Die van mijn worden nooit uit gescholden ze lachen alleen wel eens over Blacky zijn onderbeet
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Mja Lou vroeger op de hondenschool: Gillende keukenmeid.
-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
Sandra&co schreef:Jawel, maar ik vind haar net zoveel op een BH (Izzie_Anneke schreef:
Verder beweert een meneer uit de buurt dat ze de mooiste Bulgaarse herder is die hij kent, en hij kent er heel veel..... Ik ben niet zo thuis in hondenrassen maar ik denk dat 'de Bulgaarse herder' niet bestaat. Toch?) lijken als dat een GR op een Labrador lijkt
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
hier op het franse platteland vindt men het zo'n fenomeen dat je met 3!!!!! honden loopt, dat ze alleen maar vol ontzag en vaak ook 'Quels beaux chiens' fluisterend naar ons kijken. Wel is Kailen steevast de Loup (wolf) vanwege zijn, hier tamelijk onbekende, wolfsgrauwe kleur.
Wat Hippo ook schrijft: altijd heeft men wel een voorkeur voor 1 van de drie, heel grappig.
Vroeger in Nederland was mijn herder wel altijd kut/kanker/klote hond die ik bij mij moest houden, maar dat is de ROtterdamse manier van iemand vriendelijk verzoeken
Nee, de enige met scheldwoorden ben ik. Vooral Amber moet het ontgelden: heks, feeks, piranha, raptor, duivel enz. Kailen noem ik Popeye, omdat ie door een relatief kleine schedel ietwat uitpuilende ogen heeft
. Lizzy's ergste scheldnaam is Ouwe Schurk
.
Gezamenlijk zijn ze de drie Lelijke Apen. Mijn man noem ik trouwens ook Lelijke Aap en vv.
Maar verder ben ik alleen maar dol op m'n lelijke apen hoor
Wat Hippo ook schrijft: altijd heeft men wel een voorkeur voor 1 van de drie, heel grappig.
Vroeger in Nederland was mijn herder wel altijd kut/kanker/klote hond die ik bij mij moest houden, maar dat is de ROtterdamse manier van iemand vriendelijk verzoeken
Nee, de enige met scheldwoorden ben ik. Vooral Amber moet het ontgelden: heks, feeks, piranha, raptor, duivel enz. Kailen noem ik Popeye, omdat ie door een relatief kleine schedel ietwat uitpuilende ogen heeft
Gezamenlijk zijn ze de drie Lelijke Apen. Mijn man noem ik trouwens ook Lelijke Aap en vv.
Maar verder ben ik alleen maar dol op m'n lelijke apen hoor
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Schelden heb ik nog niet meegemaakt maar bij Biko wordt steevast gevraagd wat voor kruising hij is en bij Frodo wordt vaak gevraagd: is dat een teckel? wat een joekel

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ok apart, ik werk in Rotterdam en Dico is 1x per week mee en mijn broer en schoonzus wonen met hun 2 mechels naast de Euromast, maar ik heb dat echt nog nooit meegemaaktlucie schreef: Vroeger in Nederland was mijn herder wel altijd kut/kanker/klote hond die ik bij mij moest houden, maar dat is de ROtterdamse manier van iemand vriendelijk verzoeken![]()
:
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Kyto ooit eens voor duivelshond , nu heeft hij de tekening op n kop ook niet echt mee en hij kan ook best vuil kijken
Kono is een haarbal , dan krijg je de opmerking dat er zoveel werk in die haarbal zit
Ja ik heb er veel werk aan , maar niet op de manier die zij bedoelen
Want kammen en borstelen doen we alleen in de rui
Maar kwa training heb ik nu wel ff mn handen vol aan haar ja ( maar dat weten zij niet )
Ziva is ooit eens uitgemaakt voor een dingo , en velen die erbij blijven dat zij en Pinky Hollandse herders zijn
Wolfje is dan weer een kortharige groenendaeler of Wolf
Nja zo heet ze wel haha
En Kenji is een commissaris Rex hond
Cayita heb ik nog niks raars over gehoord
Kono is een haarbal , dan krijg je de opmerking dat er zoveel werk in die haarbal zit
Ja ik heb er veel werk aan , maar niet op de manier die zij bedoelen
Want kammen en borstelen doen we alleen in de rui
Maar kwa training heb ik nu wel ff mn handen vol aan haar ja ( maar dat weten zij niet )
Ziva is ooit eens uitgemaakt voor een dingo , en velen die erbij blijven dat zij en Pinky Hollandse herders zijn
Wolfje is dan weer een kortharige groenendaeler of Wolf
Nja zo heet ze wel haha
En Kenji is een commissaris Rex hond
Cayita heb ik nog niks raars over gehoord
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints