Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

'Scheldwoorden' voor je honden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sandra&co

'Scheldwoorden' voor je honden

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Worden jullie honden ook wel eens beledigd door anderen? Terecht of onterecht? :lol1: Sofi is wel eens een mislukte cavia genoemd door totaal onbekenden (als cavia ís ze ook mislukt, dus prima :engel: ) en Izzy wordt door m'n moeder een houten klaas met varkensoogjes genoemd. Komt u maar!
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: 'Scheldwoorden' voor je honden

Ongelezen bericht door Maeve »

Er vroeg laatst iemand of Segno een Toller kruising is, want een echte kon ze toch niet zijn, zo slank! Die van haar was wel echt (maar zonder stamboom want dat was allemaal niet nodig) en inderdaad 3 keer zo vet :80: :LOL:
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Hmm mijn hond wordt eigenlijk nooit uitgescholden. Althans niet als ik het kan horen, daarbuiten weet ik natuurlijk niet :Q:
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Ik doe het meestal zelf. Joy was een dove, stinkende trol.
Bij Sinne blijft het bij Roemeense diva (tot nu toe dan).
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Sam nog ik geregeld 'de directeur'. :I:
Afbeelding
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

Het is me nog nooit gebeurd dat wildvreemden mijn honden uitscholden. Wijzelf daarentegen kunnen er wat van - geheel onterecht natuurlijk want ze zijn perfect. :pffff:
Ted is ons varken, dommie, stinkerd, haarbal en Jazzy is onze druif, gremlin, lelijkerd, boef. :engel:
Sandra&co

Hilly45 schreef:Sam nog ik geregeld 'de directeur'. :I:
Is dat een scheldwoord? :LOL:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Nee, onze honden krijgen wel veel complimenten. Buster vooral.
Luca is wel eens voor een rottweiler pup aangezien, haha.

Ik liep wel eens met iemand op met een witte bullterriër. Vind ik zelf leuke honden, maar een voorbijganger vond het net een varken.
Vond dat eigenlijk heel sneu, voor de eigenaar. Het zijn natuurlijk wel aparte honden met zonder stop. :engel:
Maar ze zijn wel leuk in hun gedrag vind ik.

Lijkt me ook wel een ergernis dingetje, als je hond uit wordt "gescholden".
Aan de andere kant, doen ze maar lekker. Ene oor in, Andere weer uit.

Zo krijgt onze Buster altijd complimenten over zijn mooie ogen ( blauw. Hier op het forum niet eens zo gewild, maar in RL wel :lol1: ),
Maar ze zeggen nou nooit eens dat ik mooie ogen heb :pffff: beetje jammer :mrgreen:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

Tedzy. schreef:Het is me nog nooit gebeurd dat wildvreemden mijn honden uitscholden. Wijzelf daarentegen kunnen er wat van - geheel onterecht natuurlijk want ze zijn perfect. :pffff:
Ted is ons varken, dommie, stinkerd, haarbal en Jazzy is onze druif, gremlin, lelijkerd, boef. :engel:
Ja. Haha.
Wij (nou ja, ik :engel: ) doen dat ook :engel:
Haarbal bij Buster inderdaad. Maar ook pannenkoek. Want dat is hij.
En sloerie, want dat is hij ook.
En sukkel.
Heel zielig eigenlijk.

Luca noemen we wel eens vloeka. Maar eigenlijk is zij te lief en verstandig om uit te "schelden" :pffff:
Sandra&co

Mensen mogen van mij schelden wat ze willen. De honden verstaan het niet en voor mij zijn het de knapste hondjes van de wereld. Dus scheld maar een end weg :lol1:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Nog niet meegemaakt.
1 keer op een hondenwandeling wel een oud mevrouwtje, iedere hond loopt ze voorbij, de moment dat ze Ds voorbij moet, mompelt ze echter 'vuile smerige rotte hond'.

Zo welgemeend vanuit het diepste van haar tenen dat het eigenlijk wel schattig was :lol1: Samen met een vriend die vlak achter me liep met zijn hond (die niet vuil smerig en rot was) kon ik er in elk geval hartelijk om lachen :mrgreen:
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

De ME.
AfbeeldingAfbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Sandra&co schreef:Mensen mogen van mij schelden wat ze willen. De honden verstaan het niet en voor mij zijn het de knapste hondjes van de wereld. Dus scheld maar een end weg :lol1:
Maar worden je honden op straat echt uitgescholden? Hoe werkt dat?

Ik heb het nog nooit meegemaakt :80: Wel onder kennissen/vrienden natuurlijk, waarbij er wel eens aan mij is gevraagd of Kiwi aan de cocaïne zit (ze kijkt geregeld wat maniakaal uit dr ogen " :80: "
Afbeelding
xxdiandraxx
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door xxdiandraxx »

Echt uigescholden niet want ze vallen niemand lastig en luisteren goed, maar sommige opmerkingen.... Mijn redmerle australian shepherd werd laatste een vuilnisbak uit spanje genoemd...
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

vixen wordt nooit uitgescholden, ik krijg alleen maar te horen dat ze zo lovely is en zo well behaved :U:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Manu wordt alleen bewonderd en om Uma wordt aldoor gelachen :LOL:
Ze is vaak voor van alles uitgemaakt maar meer als grap en helemaal niet naar bedoeld. Wat ik wel heel erg vind is als mensen zeggen dat ze "zulke" honden maar beter in kunnen slapen. Gíftig!
renee-uk
Zeer actief

ZivaNomi schreef:
Manuma schreef:Manu wordt alleen bewonderd en om Uma wordt aldoor gelachen :LOL:
Ze is vaak voor van alles uitgemaakt maar meer als grap en helemaal niet naar bedoeld. Wat ik wel heel erg vind is als mensen zeggen dat ze "zulke" honden maar beter in kunnen slapen. Gíftig!
Meen je dat nou :piew: :piew: :piew:
Zullen we die mensen zelf maar even laten inslappen? :hmmm:
wat of wie bedoelen ze dan met 'zulke' honden?
en waarom zouden ze moeten worden ingeslapen?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Wijzend naar Uma en dan "zulke" honden noemen. Ze zou te bang zijn. Wat men niet ziet is dat ze heel blij is met ons maar dat ze vreemde mensen die naar haar wijzen en kijken wel eng vindt.
Het is twee keer tegen me gezegd. In Spanje laten en inslapen. Waar bemoei jij je mee :19:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik ben wel eens mensen tegengekomen die tegen elkaar zeiden dat Gollum net een schaap was :LOL:
Ik zag de vergelijking ook meteen en schoot in de lach, ze heeft een klein donker koppie en haar vacht is lichter gekleurd. Zoiets dus:

Afbeelding
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

xxdiandraxx schreef:Echt uigescholden niet want ze vallen niemand lastig en luisteren goed, maar sommige opmerkingen.... Mijn redmerle australian shepherd werd laatste een vuilnisbak uit spanje genoemd...
Mijn vuilnisbak uit Spanje wordt juist regelmatig aangezien voor een rashond (meestal Hollandse herder, maar soms ook galgo of zelfs stafford). :LOL:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ja. Mila werd een tijdje geleden uitgescholden voor chowchow :80: :schrik: Haha!

Maar nee, ik kan me eigenlijk niet herinneren dat mensen mijn honden echt hebben beledigd recht in mijn gezicht. Ik denk wel dat dat bij Amy - zeker toen ze nog nauwelijks vacht had - zeker wel achter mijn rug gebeurde.
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

nee nog nooit, ik krijg meenstal complimenten dat Lana er zo mooi uit ziet voor een rottweiler. de meeste mensen hebben toch iets anders voor ogen als je het over een rottweiler hebt.
ik zal zelf een ander zijn of haar hond nooit uitschelden, qua uiterlijk dan in ieder geval, gedrag is een ander ding,
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Over Kiwi wordt ook wel eens gevraagd of ze een buitenlandse kruising is.
Maar ik vind het verwarren met een ander ras of komaf geen uitschelden.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Manuma schreef:Wijzend naar Uma en dan "zulke" honden noemen. Ze zou te bang zijn. Wat men niet ziet is dat ze heel blij is met ons maar dat ze vreemde mensen die naar haar wijzen en kijken wel eng vindt.
Het is twee keer tegen me gezegd. In Spanje laten en inslapen. Waar bemoei jij je mee :19:
nou ja :80:
ik vind sowieso dat hele tokkengebler over inslapen van andermans honden belachelijk.
voor sommige honden is het misschien wel beter, maar dan is het altijd nog aan de eigenaar zelf om dat te beoordelen.
Afbeelding

-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

'Wat een mooie Australische herders'
Afbeelding

Maar verder krijg ik enkel complimenten over ze.
Hakkene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hakkene »

Dom (Jet). Maar gelukkig zoooooo lief
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Manuma schreef:Manu wordt alleen bewonderd en om Uma wordt aldoor gelachen :LOL:
Dit hoor ik ook regelmatig als Kai weer een keer een moeilijke dag heeft of een paniekaanval.
Laaiend kan je me daar mee krijgen. L A A I E N D .

Een kennis van me zag Bonnie voor het eerst op foto. Het was heel lang stil.. toen kwam er aarzelend uit: "Wat een eh... LIEF hondje." :hmmm:

Kai is regelmatig het verwende mama'skindje, of de DramaKing maar hey.. dat is ie ook.
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
naomi12
Zeer actief
Mijn ras(sen): bobtail
Spaanse galgo kruising
Spaanse border collie kruising
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door naomi12 »

Iemand riep een keer vanaf een afstandje naar mij over Jaimy ´He, wat een mooie bouvier!´ :oohja: :LOL:

Ik krijg ook regelmatig te horen dat Puck wel dun is. (Nou is ze nu toevallig wat te dun, maar normaal gesproken niet) En kinderen die zeggen ''he een dikke en een dunne hond'' :F:

En zelf scheld ik Puck uit voor puntneus, zwartnek en heks. Mijn vader scheldt haar uit voor bastaard. :mrgreen:
Sandra&co

Paisley schreef:
Sandra&co schreef:Mensen mogen van mij schelden wat ze willen. De honden verstaan het niet en voor mij zijn het de knapste hondjes van de wereld. Dus scheld maar een end weg :lol1:
Maar worden je honden op straat echt uitgescholden? Hoe werkt dat?

Ik heb het nog nooit meegemaakt :80: Wel onder kennissen/vrienden natuurlijk, waarbij er wel eens aan mij is gevraagd of Kiwi aan de cocaïne zit (ze kijkt geregeld wat maniakaal uit dr ogen " :80: "
Nou ik heb het ook maar 1x meegemaakt hoor ;) Een vrouw die ons passeerde maakte nét hard genoeg de opmerking dat Sofi dus een mislukte cavia is :wink: Beetje neerbuigend-grappig proberen te doen. Ik ben niet zo geïnteresseerd in de beweegreden verder. En m'n moeder is dol op Izzy, maar tja, die varkensoogjes he :lol1:
Sandra&co

ZivaNomi schreef: :blauwoog: Hoe durven ze.
Ik heb wel eens commentaar gekregen op Nomi omdat ze mensen compleet negeert en al helemaal niet aangeraakt wilt worden; zo van oh, die is niet lief he, of oh, die is bang voor iets, wat zal het zijn? Dan zeg ik heel droog JIJ. Raak haar niet aan, hoe moeilijk kan het zijn in godsnaam :piew:
Ohja, dat gebeurt hier ook ;) Mijn honden zijn nog niet een klein beetje geïnteresseerd in mensen die we in het bos tegenkomen, en zeker van Sofi vinden veel mensen dat jammer. Dus dan is ze 'dat bange hondje'. Neehee. Ze moet gewoon níks van je hebben. Bij Izzy ook hoor. Als ik met haar en de bal bezig ben en ze in hyperfocus zit, denken mensen dat ze heel bang is. Ze heeft dan een wat gedrukte houding, oren naar achter, een lege blik in d'r ogen en staart laag. Ben van de zomer al eens gevraagd of ze een herplaatser is die veel mishandelt is vroeger. Dan geef ik een demonstratie hoe ze de bal volgt met haar ogen en opeens wegknalt als ik de bal gooi en leg wat uit over d'r focus. Dan is het snel 'duidelijk' :
Ze is overigens wel héél vaak een 'mislukte' Stafford :8): Maar de mensen die dat zeggen zijn óf tokken die van XXL houden (dan is het al snel te dunnetjes), of 'gewone' hondenmensen die alleen brede, afgetrainde Staffords met dikke kwijlsmoelen kennen. Pas werd me nog meelijwekkend medegedeeld dat ik me bij de neus had laten nemen toen ik haar als Stafford kocht. Het was toch echt meer een Terriër/Pitbull-kruisinkje, want daar had ze kijk op. Dikke prima :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”