Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dag lieve Tom :-(
Moderator: moderatorteam
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
- Aantal honden: 2
Re: Babesia, hartworm en leverfalen....pfffff moeilijk
Ik duim nog steeds. Wat moet dit moeilijk zijn

- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Wat een rot situatie, sterkte.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Heel veel sterkte... zou Puur Lever oid nog wat kunnen ondersteunen?
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
Wat een zorgen Laeken, ik kan jullie alleen maar heel veel sterkte wensen.
-
sjm
- Zeer actief
Oef.. Heel veel sterkte! Wat een zorgen.. 
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Heel veel sterkte, ik blijf toch nog duimen voor een wonder.
Ik snap niet zo goed waarom o.a de hartworm niet is getest bij de stichting, maar goed daar heb je niets aan
Ik snap niet zo goed waarom o.a de hartworm niet is getest bij de stichting, maar goed daar heb je niets aan
- Zamunda
- Zeer actief
Bah. Ik duim dat Tom dit weekend opgeknapt is en hij in elk geval nog een fijne tijd bij jullie kan hebben. Hopelijk knapt hij zelfs verder op en gaat hij nog heel wat jaren mee.
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Wat onwijs k#t zeg 

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
laten we hopen dat Tom zo'n hondje is dat het tegen alle kansen in opeens gewoon goed gaat doen, en nog een mooi leventje met jullie mag hebben.
De duimen draaien!
De duimen draaien!

-
laeken
- Zeer actief
Effe voor het beeld ook in deze topic. Tom zou vrij zijn van mediterraanse ziektes.Emma schreef:Heel veel sterkte, ik blijf toch nog duimen voor een wonder.
Er is dus iets mis gegaan ergens. Tom heeft altijd babesia en hartworm gehad en dat verklaart alles. Hij bleef mager. Hij bleef afvallen en aankomen en ook heeft hij heel vaak diarree gehad en gebraakt. Toen heeft de dierenarts gezegd we gaan hem toch testen. Dat wilde ik ook ondanks dat hij in februarie dus vrij getest was van elke mzz.....maar dat heeft de stichting gedaan. Mijn testen geven dus iets heel anders weer dan de testen van de stichting waarin staat negativo op mzz.....
- Hinke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hatsjoehondje en een geleidehond van vriend
Heel veel sterkte gewenst.
Ik duim dat Tom beter wordt.
Ik duim dat Tom beter wordt.
Groetjes van Hinke
En een poot van Basco en Vronie
En een poot van Basco en Vronie
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik weet niet of het bij Babesia en hartworm ook zo is (hartworm denk ik sowieso niet), maar bij Ehrlichia (en Leishamania?) is het naar mijn weten alleenlaeken schreef:Effe voor het beeld ook in deze topic. Tom zou vrij zijn van mediterraanse ziektes.Emma schreef:Heel veel sterkte, ik blijf toch nog duimen voor een wonder.
Ik snap niet zo goed waarom o.a de hartworm niet is getest bij de stichting, maar goed daar heb je niets aanStaat in contract en paspoort. Wat daar mis is gegaan gaan we uitzoeken zodra we weten hoe het met Tom af loopt....
Er is dus iets mis gegaan ergens. Tom heeft altijd babesia en hartworm gehad en dat verklaart alles. Hij bleef mager. Hij bleef afvallen en aankomen en ook heeft hij heel vaak diarree gehad en gebraakt. Toen heeft de dierenarts gezegd we gaan hem toch testen. Dat wilde ik ook ondanks dat hij in februarie dus vrij getest was van elke mzz.....maar dat heeft de stichting gedaan. Mijn testen geven dus iets heel anders weer dan de testen van de stichting waarin staat negativo op mzz.....![]()
maar een momentopname: er komt geen positieve uitslag uit de test als de ziekte op dat moment niet actief is.
Dus een negatief test op Leishmania (?) en Ehrlichia is alleen hoe het op dat moment is. Door bv stress of tijdelijke zwakte, kan de ziekte op ieder moment
opvlammen en dan heb je wel een positieve test. Bij Ehrlichia ga je dan over op een beenmergpunctie, dat is uiteindelijk bij Moritz toen gedaan.
Maar nogmaals, ik weet niet of dat bij Babesia en hartworm ook zo is, maar als dat zo is, zou dit het dus kunnen verklaren, al lijkt hartworm mij
sowieso altijd wel vast te stellen en is dat een ander verhaal.
Of ehh... de testen zijn destijds lulkoek geweest, zou ik ook niet van opkijken trouwens bij sommige stichtingen.
Edit: bovenstaande al besproken in topic bij algemeen.
-
laeken
- Zeer actief
Tom is weer bij ons. Zit lekker op de achterbank en nu de file in en naar huis! Hij doet het weer prima en kwispelt en piest de hele parkeerplaats onder.
Hij was dol op de assistente en de andere mensen daar. Hij toont geen stress van alle gedoe en dus gaan we gewoon verder. Hij krijgt nu prednison en lever medicijn. Mariadistel was een goed idee. Leverdieet krijgt hij nu ook.
We geven dus nog steeds niet op. De dierenarts zegt dat we effe door moeten bijten want die lever kan twee kanten op. Dus donderdag gaan we weer bloed laten testen.....
Het is dat het hondje zo vrolijk is en zo graag wil leven dat opgeven geen optie is. De lever kan herpakken. En dus pakken we de kans toch. De dierenarts en iedereen leeft mee en hij is daar de lieveling van het personeel
Ik ben nog nooit zo tevreden geweest over een dierenarts.
Hij was dol op de assistente en de andere mensen daar. Hij toont geen stress van alle gedoe en dus gaan we gewoon verder. Hij krijgt nu prednison en lever medicijn. Mariadistel was een goed idee. Leverdieet krijgt hij nu ook.
We geven dus nog steeds niet op. De dierenarts zegt dat we effe door moeten bijten want die lever kan twee kanten op. Dus donderdag gaan we weer bloed laten testen.....
Het is dat het hondje zo vrolijk is en zo graag wil leven dat opgeven geen optie is. De lever kan herpakken. En dus pakken we de kans toch. De dierenarts en iedereen leeft mee en hij is daar de lieveling van het personeel
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: En weer happy en bij ons en duimen nodig.
Dan duimen wij nog even door voor jullie. Maar voor nu even lekker thuis bij zijn baasjes en samen genieten.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
laeken
- Zeer actief
Bas hoest als ze gesprint heeft. Maar dat doet ze al 4 jaar. Die laten we binnenkort testen maar nu effe niet. Bas is verder de vitaliteit zelve en vandaag effe niet hebben we besloten. Komt. Ik zou gek worden als die straks ook wat heeftTamara81 schreef:Wat fijn dat Tom weer naar huis kan! De dierenarts en medewerkers klinken als betrokken mensen![]()
Nu hopen dat de lever gaat herstellen!
Hoe gaat het met Bas? Ze was toch ook niet lekker afgelopen weekend?
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Denk dat ik in jullie geval wat Bas betreft ook liever even onwetend zou blijven. Eerst de aandacht en energie in Tom zijn herstel. Zo te lezen is dat nog steeds mogelijk wat de dierenarts betreft. Nog maar een door blijven duimen dus 
-
laeken
- Zeer actief
Yep. De dierenarts zei dat het echt nog twee kanten op kon. Of de lever slaat aan of hij slaat uit. En tot die tijd is het ondersteunen en goed voor hem zorgen. We gaan er gewoon weer voor.Branka schreef:Denk dat ik in jullie geval wat Bas betreft ook liever even onwetend zou blijven. Eerst de aandacht en energie in Tom zijn herstel. Zo te lezen is dat nog steeds mogelijk wat de dierenarts betreft. Nog maar een door blijven duimen dus
Hij zei dat er een experiment met ratten was waarbij de lever voor 90% weg was en die kregen na een tijdje weer 100% leverfunctie. Dus dat het de lever was is wel een voordeel. En hij werkt wel alleen zijn de waarden veel en veel te hoog.
We gaan zien. Eerst maar eens de komende twee dagen leuk maken voor hem. Stukje wandelen gaan we gewoon doen. Doxicycline gestopt want een bijwerking kan hoge leverwaarden zijn
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Hoe besmettelijk is hartworm?laeken schreef:Bas hoest als ze gesprint heeft. Maar dat doet ze al 4 jaar. Die laten we binnenkort testen maar nu effe niet. Bas is verder de vitaliteit zelve en vandaag effe niet hebben we besloten. Komt. Ik zou gek worden als die straks ook wat heeftTamara81 schreef:Wat fijn dat Tom weer naar huis kan! De dierenarts en medewerkers klinken als betrokken mensen![]()
En ik blijf natuurlijk duimen voor Tom
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Ach, jullie ventje mag weer naar huis en is opnieuw de vrolijke Tom.
Ik hoop zo dat het de goede kant opslaat, mijn duimen blijven draaien voor Tom en voor jullie.

Ik hoop zo dat het de goede kant opslaat, mijn duimen blijven draaien voor Tom en voor jullie.

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
We duimen dat hij nog even mee kan
(Krijgt hij ook maagbeschermer bij de Doxicicline? Mijn Lady kreeg dat, DA zei dat Doxi hard is voor de maag, zij ging er van kotsen...... voor de lever is het natuurlijk best om mee te stoppen, ik ben geen DA maar denk hardop
)
(Krijgt hij ook maagbeschermer bij de Doxicicline? Mijn Lady kreeg dat, DA zei dat Doxi hard is voor de maag, zij ging er van kotsen...... voor de lever is het natuurlijk best om mee te stoppen, ik ben geen DA maar denk hardop
-
blondie
- Zeer actief
Duimen draaien hier ook in ieder geval 
-
laeken
- Zeer actief
Hartworm is alleen door een bepaalde soort mug bij een bepaalde temperatuur overdraagbaar. Zou Tom op Grand Canaria zijn dan was hij super besmettelijk maar in Nederland is er 0.0 kans op overdracht. Die larve van die hartwormen ontwikkeld nl niet zonder tussenkomst van die muggen. Babesia precies hetzelfde maar dan met een bepaalde tekensoort. Dus de honden kunnen elkaar nooit besmetten in Duitsland of Nederland.Machie schreef:Hoe besmettelijk is hartworm?laeken schreef:Bas hoest als ze gesprint heeft. Maar dat doet ze al 4 jaar. Die laten we binnenkort testen maar nu effe niet. Bas is verder de vitaliteit zelve en vandaag effe niet hebben we besloten. Komt. Ik zou gek worden als die straks ook wat heeftTamara81 schreef:Wat fijn dat Tom weer naar huis kan! De dierenarts en medewerkers klinken als betrokken mensen![]()
En ik blijf natuurlijk duimen voor Tom
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dan duimen we nog ff door!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Fijn dat hij weer thuis is, mijn duimen draaien! 
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Fijn dat hij weer bij jullie is
Lekker verwennen, hopelijk lust hij zijn speciale dieet wel (?) en we duimen keihard door

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Lekker genieten van elkaar samen op de bank 
Fenneke en Baloe

-
Johnny Jones
- Zeer actief
We duimen door voor Tom, voor nu lekker van hem genieten!
- klaproos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse boxermix
Wat een vechter is Tom! Fijn dat hij weer thuis is, ik duim voor jullie.