Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dag lieve Tom :-(

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Dagboek behandeling Tom tegen Babesia en hartworm (thuis

Ongelezen bericht door laeken »

De dierenarts gesproken en de volgende conclusies. De leverwaarde was van 136 naar 56 gezakt. Weet effe niet welke precies. De ALT? gaat over afbraak levercellen en die is ook van niet meetbaar naar hoog maar meetbaar gegaan. Galzuur was echter nog steeds 300 en dat is extreem hoog. Nu krijgt hij naast infuus ook steroïden begreep ik. Dus die kunnen deze waarden beinvloeden. Ze houden hem tot zaterdag en geven hem alle ondersteuning die hij nodig heeft. Dan halen we hem op en kijken we of hij bergop of bergaf gaat. Vandaag of morgen komt ook de uitslag van het HCC virus binnen en we hopen dat hij dat niet heeft. Dat betekent nl vitale chronische leverontsteking en dat kunnen we niet meer genezen dan.
Het is wat ons betreft na zaterdag bergopwaarts of het is einde verhaal voor Tom...

Er is dus nog steeds een beetje hoop en ze doen wat ze kunnen. Hij eet en hij is rustig en ok zeiden ze. Arm beestje en arme wij. Maar nu opgeven kan ik gevoelsmatig nog niet.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Poeh, niet niks allemaal, maar zo te lezen is hij in ontzettend goede handen. Fijn dat er wel wat verbetering te zien is, ik duim gewoon verder dat die verbetering zich voortzet!

Mila had ooit ook eens schijnbaar uit het niets een leverwaarde die 13 x de normaalwaarde was. Ze is er nooit echt ziek van geweest en met een leverbesparend dieet was die waarde 3 weken later weer zo goed als normaal. We zijn er nooit achtergekomen wat dat toen heeft veroorzaakt. Hopelijk herstelt het zich bij Tom ook gewoon!
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Nou, het blijft allemaal maar afwachten dus... logisch ook want het gaat niet ineens van heel erg slecht naar goed, dat zal schommelen, maar bergafwaarts moet het natuurlijk niet gaan (misschien op wat gammele dagjes na, maar de bloedwaarden moeten verbeteren).

De duimen blijven onverminderd draaien :ok: :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Antonetta »

Nog steeds afwachten dus, ik blijf duimen.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Wildflower
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies

Ongelezen bericht door Wildflower »

Tussen hoop en vrees zitten is zo naar :ugh:
Ik duim ook.
Sterkte met deze onzekerheid.
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

moeilijke tijden....hopelijk krabbelt hij snel uit het dal, heel veel sterkte gewenst en ik blijf duimen :ok: :ok: :ok: :ok:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Fijn dat de waardes wat naar beneden gaan, maar het is natuurlijk nog steeds spannend.
Duimen blijven draaien!
Afbeelding
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Pfff wat een rollercoaster :(:
Maar wel fijn dat er in ieder geval dalingen in de waarden zijn waargenomen, geeft toch iets hoop.
We duimen mee! :ok:
Groetjes,
Wendy
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Wat een onzekerheid.. sterkte..
Hinke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hatsjoehondje en een geleidehond van vriend

Ongelezen bericht door Hinke »

Ik blijf duimen voor Tom en jou.
Groetjes van Hinke

En een poot van Basco en Vronie
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Hoop en vrees.....hou vol Tom!
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
laeken
Zeer actief

Ja mooi gezegd. Hoop en vrees. Gekke is dat ik hem al meerdere keren opgegeven heb en dan ineens is er weer hoop. Omdat de dierenarts niet weet wat het is heb ik weer hoop. Een diagnose kan ook fataal zijn nl maar dat geeft weer duidelijkheid. Niet meer te helpen is inslapen. Nu denk ik ergens steeds, wacht maar, hij gaat het winnen met die wil om te leven. Al dit gedoe doen we alleen maar omdat die hond de moed niet opgeeft. Niet omdat ik kost wat kost een hondje in leven wil houden. Hij blijft alles tegen beter weten in overleven en doormaken alsof het niks is. Eergisteren was hij nog aan het waken en doen terwijl hij bagger bloedwaarden heeft. En lief dat hij doet en actief dat hij was. Dan kan ik niet opgeven hem te helpen om een kans te hebben om door te leven. Tom is echt een hondje dat wil leven.

Je ziet niks aan hem. Hij eet alleen niet altijd en is soms sloom. Tussendoor waakt hij, danst hij op zijn achterpoten als hij eten krijgt en is hij overal als eerste bij. Bizar. Dus zo'n hondje moet je wel helpen als je zijn baasje bent.
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Echt wel! ik zou er ook vol voor gaan hoor.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

cloris schreef:Echt wel! ik zou er ook vol voor gaan hoor.
Nou zeker.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ik ook! ga ervoor!
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
DeDiana
Zeer actief

laeken schreef:Ja mooi gezegd. Hoop en vrees. Gekke is dat ik hem al meerdere keren opgegeven heb en dan ineens is er weer hoop. Omdat de dierenarts niet weet wat het is heb ik weer hoop. Een diagnose kan ook fataal zijn nl maar dat geeft weer duidelijkheid. Niet meer te helpen is inslapen. Nu denk ik ergens steeds, wacht maar, hij gaat het winnen met die wil om te leven. Al dit gedoe doen we alleen maar omdat die hond de moed niet opgeeft. Niet omdat ik kost wat kost een hondje in leven wil houden. Hij blijft alles tegen beter weten in overleven en doormaken alsof het niks is. Eergisteren was hij nog aan het waken en doen terwijl hij bagger bloedwaarden heeft. En lief dat hij doet en actief dat hij was. Dan kan ik niet opgeven hem te helpen om een kans te hebben om door te leven. Tom is echt een hondje dat wil leven.

Je ziet niks aan hem. Hij eet alleen niet altijd en is soms sloom. Tussendoor waakt hij, danst hij op zijn achterpoten als hij eten krijgt en is hij overal als eerste bij. Bizar. Dus zo'n hondje moet je wel helpen als je zijn baasje bent.
Natuurlijk, bij een hondje dat de behandeling zo goed doorstaat en zo graag wil, zou ik ook niet twijfelen. Ik hoop echt dat jullie vandaag positief nieuws krijgen!
JML
Zeer actief

Ongelezen bericht door JML »

Ik hoop voor jullie en voor Tom, dat hij met zijn levensdrang door deze zorgelijke tijden heen krabbelt en klautert.
Het lijkt soms misschien wel alsof je tegen de stroom in zwemt, ik hoop dat jullie snel in wat rustiger water komen.
laeken
Zeer actief

DeDiana schreef:
laeken schreef:Ja mooi gezegd. Hoop en vrees. Gekke is dat ik hem al meerdere keren opgegeven heb en dan ineens is er weer hoop. Omdat de dierenarts niet weet wat het is heb ik weer hoop. Een diagnose kan ook fataal zijn nl maar dat geeft weer duidelijkheid. Niet meer te helpen is inslapen. Nu denk ik ergens steeds, wacht maar, hij gaat het winnen met die wil om te leven. Al dit gedoe doen we alleen maar omdat die hond de moed niet opgeeft. Niet omdat ik kost wat kost een hondje in leven wil houden. Hij blijft alles tegen beter weten in overleven en doormaken alsof het niks is. Eergisteren was hij nog aan het waken en doen terwijl hij bagger bloedwaarden heeft. En lief dat hij doet en actief dat hij was. Dan kan ik niet opgeven hem te helpen om een kans te hebben om door te leven. Tom is echt een hondje dat wil leven.

Natuurlijk, bij een hondje dat de behandeling zo goed doorstaat en zo graag wil, zou ik ook niet twijfelen. Ik hoop echt dat jullie vandaag positief nieuws krijgen!
Hoop ik ook. Als hij HCC heeft hebben we echte pech! Ik heb wel moeite met dit dokteren aan dat diertje maar het feit dat hij zich zo goed houdt en zo goed gehumeurd is maakt dat ik doorzet. Het was alleen al een wonderlijk iets om te zien hoe hij direct na bloedprikken en vasthouden snoepjes aan nam. Thuis nam hij die niet eens aan van mij. Maar van een wildvreemde vrouw die hem net geprikt en gedaan had wel. Dat toont wel aan hoe sterk en flexibel dat hondje is. Hij was wel boos op haar tijdens het prikken en moest effe grommen toen de naald mis geprikt werd.
Ook dat toont zijn kracht. Niks slap dweiltje dat niet meer wil. Echt een levenslustige hond.

Tom is een hele vreemde hond. Door zijn verleden en nu achteraf misschien ook door zijn ziekte. Hij is echt zo anders dan al mijn andere honden ooit waren. Op zichzelf, heel volgzaam maar ook heel zelfstandig. Hij is niet aangepast aan het leven met de mensen. Durft dus gewoon bezoek te bedreigen en hapt mij ook gerust in mijn hand als ik hem wil knippen oid. Maar ondertussen zo onderdanig en zoekend naar aandacht en bevestiging. Een wolfje eigenlijk. Geen aangepast net huisdier. Gewoon een klein volgzaam maar super eigen wolfje.

Dat maakt hem ook zo bijzonder. Hij luistert en doet alles wat je wil als hij dat wil. Als iemand Bas wil aaien zal hij dat ook niet altijd ok vinden. Hij beschermt Bas tegen mensen soms en ook dat vind ik heel bijzonder. En elke avond ligt hij in diepe slaap tegen ons aan. Zo vol van vertrouwen en zo genietend van zijn nieuwe soort leven. Echt een heel apart vreemd maar mooi bijzonder hondje. Mijn hart breekt als zijn tijd er al zo snel op zit. Net nu hij de kans op een mooi lang fijn leven kreeg dit jaar :(:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Hij klinkt een beetje als Amy, met dat hondse, ongepolijste en in sommige opzichten onaangepaste gedrag :I: Hopelijk krijgt zijn verhaal net zo'n positieve wending.
laeken
Zeer actief

Kreeg net een telefoontje van de assistente van de dierenarts. Heel vreemd allemaal en niet erg prettig. Ze zei dat hij het heel goed deed en het goed met hem ging. We konden hem waarschijnlijk morgen ophalen. Echter meldt ze ook effe dat hij leverfibrose heeft en dat de lever onherstelbaar beschadigd is en dat dat nooit meer goed komt.....

Dus het ging prima met Tom en hij mocht morgen naar huis maar hij is daarnaast ongeneeselijk ziek. In een zin en heel vreemd. Ik heb nu duizend vragen en de dierenarts zelf belt ons morgen op over wanneer ophalen en meenemen....maar wat dan? 5 dagen goed en weer doodziek.

Ben er effe helemaal door van mijn stuk....snap ook de positiviteit van die vrouw niet in combinatie met het nieuws. Ze zei je moet gewoon effe kijken hoe dat gaat. Hoezo effe kijken? Zijn lever is blijkbaar totaal beschadigd en zal nooit meer genezen. Want die vraag kon ik nog wel stellen. En ze zei gewoon nee. Die geneest niet meer dus haal hem morgen maar op. Hij doet het super! :(: :(: :(:
Afbeelding
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Jeetje, raar dat de dierenarts zelf dan niet even belt met plan van aanpak en uitleg over de uitslag.

Echt een bericht van proficiat u kunt hem komen ophalen hij doet het super, maar morgen is ie toot????
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Dat is inderdaad wel heel raar :80: kan me voorstellen dar je er even doorheen zit.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ik denk dat ze beter niks had kunnen zeggen, dan had je alles morgen wel gehoord van de dierenarts inclusief de uitleg en had jij je vragen kunnen stellen. Dit is een nogal 'vreemde' boodschap.
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

thom schreef:Ik denk dat ze beter niks had kunnen zeggen, dan had je alles morgen wel gehoord van de dierenarts inclusief de uitleg en had jij je vragen kunnen stellen. Dit is een nogal 'vreemde' boodschap.
dat vind ik ook...hier schiet je totaal niets mee op, alleen maar in de stress :ugh:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

laeken schreef:Kreeg net een telefoontje van de assistente van de dierenarts. Heel vreemd allemaal en niet erg prettig. Ze zei dat hij het heel goed deed en het goed met hem ging. We konden hem waarschijnlijk morgen ophalen. Echter meldt ze ook effe dat hij leverfibrose heeft en dat de lever onherstelbaar beschadigd is en dat dat nooit meer goed komt.....

Dus het ging prima met Tom en hij mocht morgen naar huis maar hij is daarnaast ongeneeselijk ziek. In een zin en heel vreemd. Ik heb nu duizend vragen en de dierenarts zelf belt ons morgen op over wanneer ophalen en meenemen....maar wat dan? 5 dagen goed en weer doodziek.

Ben er effe helemaal door van mijn stuk....snap ook de positiviteit van die vrouw niet in combinatie met het nieuws. Ze zei je moet gewoon effe kijken hoe dat gaat. Hoezo effe kijken? Zijn lever is blijkbaar totaal beschadigd en zal nooit meer genezen. Want die vraag kon ik nog wel stellen. En ze zei gewoon nee. Die geneest niet meer dus haal hem morgen maar op. Hij doet het super! :(: :(: :(:
Misschien bedoelt ze dat hij 'chronisch' ziek is (zoals honden met suikerziekte) maar nog wel kwaliteit van leven heeft en nog wat jaren in het verschiet (eventueel met medicatie).
Maar ik snap je dubbele gevoel bij zo'n mededeling heel goed. Hopelijk geeft de dierenarts zelf duidelijkere informatie.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Rami schreef:
laeken schreef:Kreeg net een telefoontje van de assistente van de dierenarts. Heel vreemd allemaal en niet erg prettig. Ze zei dat hij het heel goed deed en het goed met hem ging. We konden hem waarschijnlijk morgen ophalen. Echter meldt ze ook effe dat hij leverfibrose heeft en dat de lever onherstelbaar beschadigd is en dat dat nooit meer goed komt.....

Misschien bedoelt ze dat hij 'chronisch' ziek is (zoals honden met suikerziekte) maar nog wel kwaliteit van leven heeft en nog wat jaren in het verschiet (eventueel met medicatie).
Maar ik snap je dubbele gevoel bij zo'n mededeling heel goed. Hopelijk geeft de dierenarts zelf duidelijkere informatie.
Zoiets dacht ik ook idd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief

malinois schreef:
Rami schreef:

Zoiets dacht ik ook idd.
Ik hoop het. Maar ik kan me er niks bij voorstellen want hij heeft compleet leverfalen. En als hij echt leverfibrose heeft wordt dat elke ontsteking erger. Morgen horen we meer en tot die tijd ga ik het een beetje loslaten. Ben ook zo benieuwd waarom hij dat dan heeft en wat daar de oorzaak van kan zijn. Hoop niks besmettelijks en ik maak me meer en meer zorgen.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

laeken schreef: Ik hoop het. Maar ik kan me er niks bij voorstellen want hij heeft compleet leverfalen. En als hij echt leverfibrose heeft wordt dat elke ontsteking erger. Morgen horen we meer en tot die tijd ga ik het een beetje loslaten. Ben ook zo benieuwd waarom hij dat dan heeft en wat daar de oorzaak van kan zijn. Hoop niks besmettelijks en ik maak me meer en meer zorgen.

Sterkte hoor, ik leef enorm met je mee. :hoi:
Afbeelding
Patricia.
moderator
Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren

Ongelezen bericht door Patricia. »

Idd vreemd, maar als het echt zo is zoals het overkomt, waarom dan pas morgen ophalen?

Sterkte met wachten
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Fire75 schreef:Idd vreemd, maar als het echt zo is zoals het overkomt, waarom dan pas morgen ophalen?

Sterkte met wachten
Snap er ook niks van. Ze zei we knappen hem nog verder op en zijn bloedwaarden zijn steeds beter. Al met al zo vaag als wat. Leek net alsof ze zelf vond dat het prima ging en dat we blij moesten zijn. Dus wie weet is hij wel echt te redden. Ik denk echter van niet. En weer bellen etc levert me niks op. Afwachten is nu het beste. Kan niks anders. Morgen is de eigen dierenarts er vast en zeker en dan gaan we horen wat de prognose is. Hij moet ook nog tweede behandeling babesia en hartworm etc. Dus het kan domweg niet goed met hem gaan als hij er leverfibrose bij heeft.... :ugh:

Hoe ziek kan een hondje zijn? En ik heb laatst heel stoer gezegd dat ik zo weer een Spaanse hond neem maar dat neem ik terug. Mijn hart breekt op dit moment en dit is me iets te hard allemaal. Iets te erg voor de hond ook. Die landen hebben zoveel ellende voor honden dat het bijna een hel is als je als hond daar geboren wordt. Als Tom ergens uit Scandinavie was gekomen was hij nu lekker gespierd en kerngezond. Door zijn herkomst is hij al ten dode opgeschreven nog voor wij hem namen en hem een goed leven wilde geven.

Arm klein wolfje..... :cry: Hij is gewoon vanaf dag 1 kansloos gekomen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”