LongFields schreef:Maar is het dan niet verstandiger hem even niet te laten spelen met Bas, als hij rust moet hebben? Als je zegt dat hij al niet mag wandelen, dan lijkt me spelen zeker nog te veel voor hem?
Spelen niet maar begroeten en een beetje hupsen. Het is niet te voorkomen dat hij blij wordt als hij thuis komt. Hij mag los in huis en hij zal straks ook blij worden als ik thuis kom. Dat kunnen we niet voorkomen dus ik zal hem optillen als ik binnen loop.
Hij hoefde niet in de bench. Hij mocht in de tuin plassen en gewoon in huis lopen. Goddank. Alleen niet wandelen was er gezegd.
Tom is hartstikke kalm van zichzelf en spelen als in stoeien of wild doen doet hij absoluut niet. Ze liepen wel effe hard kwispelend heen en weer door de kamer en gaven elkaar kusjes. En als ik straks kom zal hij druk doen. Maar in de bench naait hij dan ook op. Hem echt plat houden kunnen we sowieso niet en hij wordt sowieso druk zo nu en dan als we thuis komen of hij hoort wat.
Denk dat dat totale rust gebeuren meer is als de volwassen hartworm aangepakt wordt. Dan overweeg ik ook hem een week of twee boven in de logeerkamer te leggen. Puur voor zijn rust.